Werk & Studie alle pijlers

borrel

04-10-2019 13:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben uitgenodigd voor een constitutieborrel van een studievereniging ter ere van het installeren van het nieuwe bestuur.
Aangezien ik hier nog nooit van gehoord had, laat staan naar toe ben geweest vraag ik me af wat gebruikelijk is.
Neem je een cadeautje mee en zo ja voor iedereen apart of één cadeau voor het hele bestuur?
Heeft iemand een leuke suggestie voor een cadeau?
In welke hoedanigheid ben je uitgenodigd?
Hangt een beetje van de stad, vereniging en tradities af.
Oh jee. Moest je een cadeau meenemen naar die dingen?
Bij een studievereniging zou ik niks mee nemen. Althans dat was bij de mijne niet gebruikelijk.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
COtweepuntnul schreef:
04-10-2019 13:55
In welke hoedanigheid ben je uitgenodigd?
Ouder van een van de nieuwe bestuursleden.
Blauwbloemetje schreef:
04-10-2019 14:08
Ouder van een van de nieuwe bestuursleden.
Nee, gewoon gezellig aanwezig zijn.
Nitflex schreef:
04-10-2019 14:09
Nee, gewoon gezellig aanwezig zijn.
Dit.

En in sommige gevallen jezelf een beetje verbazen ;-)

Veel plezier!
niets mee nemen, gewoon gezellig erbij zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb er ooit een meegemaakt en hou je vast, want het is alleen maar één groot zuipfeest. Ik was na het eerste rondje al vertrokken.
Cadeautip? Emmertje...
Jullie zijn eensgezind, ik hoef dus niets mee te nemen.
Zuipfeest hoop ik echter niet daar hou ik niet zo van, maar ik heb dan ook geen studenten leeftijd meer.
Ik ben benieuwd.
Tja, het hangt er een beetje vanaf of het een soort studievereniging van een faculteit oid is, of dat je naar een studentenvereniging of het corps gaat. Maar bij de meeste borrels waar studenten bij zijn wordt toch wel redelijk wat gedronken.
Je hoeft ook niet mee te drinken, maar vandaar mijn opmerking dat je jezelf maar een beetje moet verbazen ;-)
Studievereniging is iets beschaafder gemiddeld. Maar dan nog ;-D

Bezoekende besturen worden aangekondigd door de pedel (iemand in een debiel pak die de hele avond staar te schreeuwen) en dan geven ze cadeau. Volgens mij vaak iets symbolisch. Dus als je als afvaardiging van het ouderlijk huis van bestuurslid X aangekondigd wil worden dan moet je wel iets meenemen maar verder zou ik t niet doen.
Het is lang geleden maar ik heb wel zin in een constitutieborrel nu, haha
En dat eeuwige dingen jatten van elkaar was ook hilarisch. Ooit meegemaakt dat ze de pedel (een persoon dus) probeerden te stelen. Raar gezicht was dat.
COtweepuntnul schreef:
04-10-2019 15:50
En dat eeuwige dingen jatten van elkaar was ook hilarisch. Ooit meegemaakt dat ze de pedel (een persoon dus) probeerden te stelen. Raar gezicht was dat.
Klopt, goeie!

TO: zorg dat je niet vlak voor de deur staat. Als ze willen jatten (niet je tas of telefoon hoor, maar het gastenboek, de vlag of de pedel(staf)) dan willen ze ook zo snel mogelijk naar buiten. En de "thuisvereniging" wil dat dus niet. Reken maar uit.

(Wij hebben ooit een bestuurslid van een zustervereniging meegenomen :$ )
COtweepuntnul schreef:
04-10-2019 15:49
Het is lang geleden maar ik heb wel zin in een constitutieborrel nu, haha
Echt he? Ik heb er maar een biertje bijgepakt. Herinneringen :mrgreen:
Maartje2016 schreef:
04-10-2019 15:55

(Wij hebben ooit een bestuurslid van een zustervereniging meegenomen :$ )
Hahaha!

Inderdaad niet in de "vluchtweg" gaan staan ;-D
Maartje2016 schreef:
04-10-2019 15:56
Echt he? Ik heb er maar een biertje bijgepakt. Herinneringen :mrgreen:
Ik ben zo thuis maar goed plan!

Wij hadden niet van die... wat zijn t. Medailles? Ketting met medaillon? Zoiets.
Dus ik wilde bij bevriend bestuurslid van andere vereniging ff haar ketting met medaillon bekijken.

Dat liet ze toe maar ze vertelde me wel dat ze me daarvoor mocht slaan volgens de regels :rofl:
"Het is me een eer en een genoegen u aan te kondigen een afvaardiging van het bestuur van..."
Bij ons waren de wraps met koude zalm helemaal hip in dat jaar, heb ze op elke borrel in de stad voorbij zien komen.
COtweepuntnul schreef:
04-10-2019 15:59
"Het is me een eer en een genoegen u aan te kondigen een afvaardiging van het bestuur van..."
Onze pedel had dyslexie, dus toen ze dat doorhadden werden de aankondigingen alleen maar beter :proud:

Maar hij heeft zich er prima uitgered door zijn charmes.
Onze studievereniging had geen constipatieborrel, dus we nodigden geen ouders uit, en andere studieverenigingen wilden nooit iets stelen.

Maar er was wel een bar.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Het klinkt steeds leuker/vreemder, ben dus nu erg benieuwd naar het hele gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven