Werk & Studie alle pijlers

Wil uit de bijstand

06-10-2019 13:18 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff ff klagen hoor. Ik ben weer druk aan het solliciteren. En dat valt mij niet mee!! Ik heb nu nog een uitkering maar wil graag zelf mijn geld verdienen. Ik heb altijd im de zorg gewerkt (VIG) vond dit ook erg leuk om te doen. Alleen nu als alleenstaande is dat geen doen met de tijden. Vroege diensten, late diensten. Ik heb dan geen opvang. Ik heb geen vangnet om mij heen voor de kinderen. Zoonlief kan best een avond alleen zijn, hij is 15. Mijn dochter van 4 gaat wel naar haar vader. Twee weekenden in de maand. Dan zou ik wel kunnen werken. Maar door de week word dat lastig met opvang. Mijn dochter gaat nu 1 middag in de week naar de opvang. Dit omdat ik nu bezig ben met een werkervaringsplek. (Met behoud van uitkering) Ik heb weinig ervaring nl in andere werkvelden en dit vergroot toch mijn kans op werk. Tijden zijn aangepast aan de tijden van de school.

Nu heb ik elke week een training vanuit de gemeente. Krijg veel tips maar word er ook een beetje moedeloos van. Er is best veel werk en ik wil ook best veel aanpakken maar ik word echt niet gelukkig van “klantenservice medewerker”, daar is echt ontzettend veel vraag naar. Maar ik heb echt een vreselijke hekel aan bellen, klotsende oksels en het angstzweet breekt mij dan uit.

Evt omscholen een optie? Dat word dan werken en leren. Er is op het moment veel vraag naar lassers, assistent hovenier, bezorgers (daar heb ik nog een sollicitatie voor lopen)

Nog meer alleenstaande moeders die er zo voor hebben gestaan en hoe hebben jullie dit aangepakt?

Hoor het graag en alvast bedankt.
Heksenketels schreef:
06-10-2019 21:35
Bij mij werkgever is er veel mogelijk mbt het rooster, ik ben ook viger.

Ik werk 16 uur in de week, wanneer ik wil. Ideaal met opgroeiende kinderen.
Jij bent ook alleenstaand? En red je het dan met 16 uur qua financiën of krijg je aanvulling? En toeslagen? (Als ik zo vrij mag zijn om te vragen?)
Een kennis werkt via detachering en kan haar eigen rooster maken.
kaartje1 schreef:
06-10-2019 13:30
Onregelmatig werken in de zorg is lastig met een jong kind. Maar werken in de weekenden dat je dochter bij haar vader is lijkt mij toch zeker wel mogelijk. Ook zou je door de weeks dagdiensten kunnen doen. Sommige opvang locaties gaan gewoon om 06:45 open hoor. Er is personeels tekort in dezorg. Via een 0 uren contract en met bovenstaande wensen kun je echt wel aan werk komen. Stuur je CV naar een grote organisatie. Leg uit wat je wel en niet kan qua werken. (Dus om het weekend alle diensten en door de weeks overdag) en ze hebben vast wel mogelijkheden in hun interne flexbureau.
Sluit ik me helemaal bij aan.
viva-amber schreef:
06-10-2019 13:49
Kijk eens naar het beroep medisch codeur of vraag een omscholing naar doktersass of medisch secretaresse en kijk ook eens of je als bloedprikker kan werken (sorry weet ff geen betere naam).
Is daar veel werkgelegenheid in dan?
Kortste klap voor TO is werk in haar huidige beroep, ze heeft nl een goed diploma waar véél werk in is. Meer dan in de banen die jij opnoemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven