Waarom is het over en blijf ik met die onbegrip achter..

07-04-2009 23:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ola,

Heb me aangemeld omdat ik graag met jullie van gedachten wil wisselen wat mijn relatie betrefd die nu sinds een maand over is.

Waren bijna 2jr bij elkaar waarvan hij een jaar bij me is ingetrokken. We hadden wel een leeftijd verschil van 13jr (ik25 hij38) Maar daar was niets mee aan de hand hij was geestelijk 5jr jonger en ik 5jr ouder waardoor dat heel goed ging.

Ineens van de ene dag op de andere zag hij het niet meer zitten. Dat kan natuurlijk als daar een reden voor is. Maar die is niet duidelijk en in mijn ogen er dus niet is.

Tot op de laatste avond hing hij nog om me heen en zei lieve dingen tegen mij waardoor ik het ook nooit heb zien aankomen. Misschien dat ik het niet heb willen zien omdat het allemaal goed voelde. (Zelfs vrienden en familie dachten die gaan zo leuk en goed met elkaar om dat zit wel goed.) Nooit echt ruzie heel af en toe een mening verschilletje.

Wat bij ons wel speelde was werk. Allebei een onderneming waar we ook met elkaar over konden praten. Misschien ook soms te veel daarover. En daarbij hadden we allebei ook nog eens een rechtzaak mbt tot werk aan ons hoofd. Maar dat is in mijn ogen een fase wat je doorgaat en dat veranderd ook wel weer.

We hadden het er zelfs over om voor een tijdje naar het buitenland te gaan omdat hij voor mij af en toe ook wel eens in het buitenland zat.

Door de druk van werk was ik heel graag in mijn vrije tijd bij hem. Afleiding voor mij. Maar zag op een gegeven moment ook wel in dat dat niet goed is en zij ook je moet eens vaker naar je vrienden gaan. En ik ook meer mijn ding doen. Dat was een weekje ervoor.

Zijn reden is tot op vandaag nog niet duidelijk. Het is een binnenvetter waardoor hij ook nooit met mij over zijn gevoel heeft kunnen praten. Daarbij kwam ook nog het werk dus er ging genoeg in dat koppie van hem om.

Op het moment zij hij dat hij ons niet in de toekomst samen ziet. Toen ik vroeg waarom zie je ons dan niet samen krijg ik als antw. 'Dat heeft vele oorzaken maar wat zijn ze, vrijheid,liefde,angst,emotie,werk,leeftijd noem maar op ik weet het niet'. Maar hij weet wel te zeggen dat het beter is zo.

Ik heb het gevoel dat hij van een mug een olifant in zijn hoofd heeft gemaakt waardoor dit zijn enige uitweg is om tot rust te komen. En misschien zijn vrijheid.

Daar komt ook nog bij op de momenten als we elkaar tegen komen praten en hangen we de hele tijd om elkaar heen en hangt er een spanning. Zegt ie dat hij mij nog steeds een zeer aantrekkelijke jonge dame vindt. 'Prik mij maar lek'.

Ik wil graag voor hem vechten omdat ik geen duidelijk antwoord van hem heb waarom. Maar wil ook niet te veel hem pouchen en lastig vallen omdat je dat nu snel wilt doen met liefdesverdriet. Sms hem af en toe nog wel en reageerd ook gewoon. Denk dat ik volgende wk maar eens ff een hapje met hem ga eten.

Wat denken jullie. Het voelt voor mij goed om er over te praten.
Mijn vriend is ook geen 'prater'. Maar inmiddels krijg ik er wel wat uit. Dat heeft hij echt moeten leren. Ik heb ooit tegenover hem gezeten met de mededeling bij hem weg te gaan als hij niet een poging zou wagen omdat ik anders dingen voor hem in ging vullen in m'n hoofd, waarmee ik mezelf gek krijg! Inmiddels gaat het hier dus wel. Het is erg onbevredigend voor je omdat je niet weet waar het 'mis' is gegaan. Zolang hij niks zegt blijf je met die vraag zitten, het ligt dus bij hem. Denk je dat het handig is om contact te houden? Ik denk dat je er pijn van zult hebben zolang je geen duidelijkheid hebt. Zolang hij nog steeds op je kan rekenen gaat hij je ook niet missen denk ik. Als redenen gaf hij onder andere 'vrijheid' en 'leeftijd' op, ik zou me daar zorgen om maken. Ik hoop dat je snel antwoorden krijgt van hem en anders denk ik dat je uit zelfbescherming afstand moet nemen. Ik vind het overigens heel naar voor je en wens je sterkte.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Misschien is hij bang dat jij op 'n gegeven moment een kind wil, gezien je leeftijd?
Hoi Diva83,

Mijn vriend heeft ook mbv dit soort 'vage' argumenten onze relatie na bijna 8 jr beeindigd.. Ook ik had/heb het gevoel dat hij van hele kleine dingen halszaken maakte. Ik had het idee dat hij dit deed om zijn gevoel (dat hij zelf niet begrijpt, niet kan plaatsen) goed te praten. Om maar een rationeel argument te hebben er mee op te houden.

Héél naar en onbevredigend. Vooral ook omdat ik (en jij zo te horen) niet degene was die er mee wilde kappen.

Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Het is nu 6 weken geleden.. Kan je alleen vertellen dat hij zelf (al lang) niet lekker in zijn vel zit en momenteel in therapie gaat. Of dat voor 'ons' nog wat oplevert, dat weet ik niet.

Ik kan me goed voorstellen dat je het heel zwaar hebt. Het is zeker goed om er over te praten. Mij helpt het in ieder geval wel!

Sterkte!

Groetjes Lie
Je neemt hem niet erg serieus he? Hij is 5 jaar jonger dan zijn leeftijd, hij maakt van een mug een olifant, hij kan niet goed over zijn gevoel praten, enzovoorts.

Je praat over hem alsof hij een klein kind is, en jij zijn moeder.

Overigens is het pushen, en niet pouchen.
Oh, en dat hij je nog aantrekkelijk vindt: er zijn maar weinig mannen die niet proberen om hun ex als neukertje aan te houden. Wel de lusten, niet de lasten, enzovoorts. Dus gewoon af en toe seks tot hij iemand tegenkomt waar hij wél een relatie mee wil.

Neem afstand, laat hem in zijn waarde, ga hem niet opzoeken en bellen. Het is uit, als hij wil praten doet hij dat wel.
quote:elninjoo schreef op 08 april 2009 @ 07:21:

Misschien is hij bang dat jij op 'n gegeven moment een kind wil, gezien je leeftijd?

Voorspelbaar...maar het draait niet altijd om kinderen Elninjoo. Ik denk dat als het echt daarom ging, hij dat wel duidelijk had kunnen maken.

En het is 'hij zei' ipv 'hij zij'
Hij is echt wel serieus over het beeindigen van de relatie. Al lijkt het alsof hij verder wil gaan omdat hij toch nog sex met je heeft en je wat complimentjes geeft, hij wil zonder jou verder.

Wat ik in je verhaal lees is dat hij vrijheid wil, dat jij teveel op hem leunde, te weinig je eigen dingen deed. Al lijkt het ideaal dat jullie beiden een eigen zaak hebben en veel dingen met elkaar konden delen, dat maakt toch dat er minder tijd over blijft voor echte ontspanning en leuke dingen.

Wanneer iemand het uitmaakt, dan wordt vaak de echte reden niet verteld omdat deze te hard over kan komen.

Wanneer ik mezelf als voorbeeld neem, had een keer kortstondig contact met iemand die me al snel de keel uithing vanwege zijn persoonlijkheid. Eigenlijk vond ik niks leuk aan hem, maar om dat nu zo te zeggen..........
Ik begrijp dat je het gevoel hebt dat hij het om kutsmoezen heeft uitgemaakt, dat heb ik bij een ex van mij ook ooit gedacht. Hij gaf dan ook redenen op waarvan ik dacht 'dat kan toch niet de reden zijn ?!'

Denk dat jouw ex ook gewoon niet goed weet waarom hij de relatie beëindigd heeft (of wel maar het zelf niet goed kan of durft verwoorden), er zit in ieder geval iets niet meer goed voor hem en het is waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden geweest en daarom noemt hij vanalles op waar, voor hem, wel een kern van waarheid inzit.

Maar feit blijft dat hij het niet meer ziet zitten. Daar moet je hem idd. serieus in nemen, ook al denk je naar jouw gevoel dat hij het onterecht uitgemaakt heeft.

Soms is het niet echt logisch en dat is moeilijk omdat je het compleet wilt begrijpen. Met de tijd ga je dingen meer kunnen plaatsen. Je wilt het nu niet aanvaarden en daarom denk je teveel voor hem, maar hij heeft deze stap beslist niet zomaar genomen.

Het is hoe dan ook k*t, veel sterkte!

Oja, fixeer je ook niet te erg op die aantrekkingskracht. Was bij ons ook steeds nog zo, maar dat wilt niet meer zeggen als wat het is voor hem: alleen de lusten idd.
Misschien kan hij de reden idd niet goed onder woorden brengen. Maar wat zou jij doen als hij dat wel had gedaan?

90% kans dat je iets zegt als "ja maar dat kunnen we oplossen / over praten/ aan werken" . Terwijl hij het gewoon uit wil maken.

Niet iedereen vind het perse nodig om tegen de klippen op een relatie te laten "werken". Soms is het gewoon over.

Zoals de foofighters zo mooi zingen;

"I woke up getting tired of you"

Niet leuk natuurlijk, maar je maakt het jezelf een stuk makkelijker door het gewoon te accepteren.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
De waarheid is soms hard;

Hij wil je niet meer. De andere redenen- of die er wel of niet zijn- doen er niet toe. Het is over en jij hebt dat te accepteren. Succes.
Je wilt inderdaad alleen maar weten waarom zodat je hem op andere gedachten kunt brengen heb ik het idee. Want wat hij ook bedacht heeft, waarschijnlijk vind jij dat het wel meevalt.
Waarom wil je vechten voor iemand die zelf niet niet meer wil.

Jij kan vinden dat hij van een mug een olilifant maakt, jij kan vinden dat er geen reden is voor het uitmaken maar hij denkt daar duidelijk anders over.

Een relatie verbreek je niet zomaar, daar is over nagedacht.

Toen mijn relatie ooit op de klippen liep en ik alleen maar dingen aan het verzinnen was waarvan ik dacht, zie je wel we horen bij elkaar en dat ga ik hem duidelijk maken zei een vriendin tegen me:

Summer je moet niet trekken aan een dood paard.

Hij wil niet meer, anders had hij de relatie niet verbroken.

En ik denk dat ze gelijk heeft.

Er zit een verschil tussen aantrekkelijk vinden en houden van

Ok ik geef toe het is niet echt snugger van hem om dat te zeggen omdat hij jou daar alleen maar hoop mee geeft.

Maar nogmaals, het beste wat je kan doen is accepteren dat het uit is

Ongeacht het feit dat jij, je familie,je vrienden en wat mij betreft de hele wereld vind dat jullie bij elkaar horen

Als de andere helft niet wil houdt het op

It takes two to tango.

Dus....huil, wees boos, heb verdriet en ga verder zonder hem!

En oja....ga vooral GEEN hapje eten met hem volgend week.

Over liefdesverdriet heen komen kost tijd, dat verwerk je niet in een week.

Geef je hart tijd om te helen.

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn vriend heeft het gevoel dat ik hem zomaar ineens heb verlaten en snapt er niks van. Het gekke is dat ik zo vaak aangegeven heb wat ik niet goed vond gaan en dat ik letterijk ziek werd van sommige ruzies. Misschien willen mensen niet zien waarom ze zijn verlaten. Er moet iets niet goed zijn in de relatie en hoewel je het heel leuk kunt hebben kan er wat knagen. Dingen die moeten veranderen, maar niet veranderen. Dat was bij mij zo. Ik zei 100 keer dat ik niet wilde dat een goede vriendin van vroeger van hem op de koffie kwam, maar hij zei er niks in te zien en ik moest me niet aanstellen, ik was jaloers. Nou dat kon hij denken maar ik was niet jaloers, het had met respect te maken en dat zag en ziet hij zo niet. Hij dacht simpel over dingen die voor mij heeeeel belangrijk waren. Daarop ging het stuk en hij ziet het eigenlijk nog niet. We hadden het toch leuk en gezellig?! Klopt ja, maar er was iets mis bij de basis. Sommige mensen voelen dat niet aan of zien dat niet en dan lijkt het of iemand ineens opstapt. Het helpt zeker als degene die problemen heeft er op tijd over praat. Bij mij hielp het niks, ik moest niet zo zeuren. Nu snapt hij het niet, waarom ik ineens weg was.......voor mij was het klaar en dan ga je inderdaad in twee weken ineens weg, maar het is iets van langer!
voer eendjes geen oorlog!
Diva83; zijn besluit mag dan voor jou onverwacht gekomen zijn, maar net als een vrouw gaat een man hierbij ook niet over 1 nacht ijs, dit speelde, onwaarneembaar voor jou, al lange tijd in zijn koppie .... Dus alle kwek-excuses die je kunt, probeert te verzinnen (werkdruk, rechtzaak, blabla) kunnen linea recta naar de prullemand verwezen worden.

Het is zeer onbevredigend dat je de werkelijke redenen niet weet, alleen moet je ermee leven dat je die waarschijnlijk NOOIT te horen zult krijgen (spreek inderdaad uit ervaring). Hoe moeilijk ook, probeer er niet teveel energie in te steken
Opinions just like love do not pay any bills
Wow dit doet je wel goed. Al die reactie's. Bedankt!!

Denk inderdaad ook dat ik iets tastbaars wil hebben zodat het makkelijker te begrijpen valt, maar dat ik het gewoon hier mee moet doen en accepteren.

We hadden het wel eens over kinderen maar was nu geen issue. Ik zei altijd Brad Pitt is op zijn 42e ook nog vader geworden.

Het is zijn keuze en zegt dat het beter is zo, voelt en nu iets minder stress in z'n hoofd heeft. Wat mij wel het gevoel geeft dat ik hem geclaimd heb ofzo.

In de 2e wk toen het over was kwamen we elkaar tegen in een café en wou hij graag met me mee naar huis. Doordat hij dronken was en ik op dat moment gek genoeg nee kon zeggen (hoe graag ik ook wou) ben ik nu heel blij dat ik daar niet aan toe heb gegeven. Heb de dag ernaar nog wel overwogen om 'sexmaatjes' te worden, maar gelukkig is dat tot nu toe nog niet gebeurd en gaat zoals ik me nu voel ook niet gebeuren. Hebben die dag erna nog wel ff nuchter met elkaar er over gepraat.

Hij gaat volgende week naar het buitenland voor een paar weken en hoop dat het dan allemaal wat makkelijker voor mij wordt. Maar dat neemt niet weg dat ik met hem in gedachten ga slapen en ermee wakker wordt. Daar moet ik dus doorheen.

Laat de eerste tijd ook ff niets van me horen. Maar wil op een gegeven moment wel weer contact met hem opzoeken omdat we qua werk behoorlijk wat aan elkaar hadden en er nu veel dingen spelen bij hem. En ook weet dat hij namelijk daar niet met anderen over praat. Aangezien het een binnenvetter is maak ik me daar een beetje zorgen om.

Wat denken jullie kan er een vriendschap ontstaan die misschien later toch verwaterd.

Ben wel ff weer met de beide benen op de grond gezet door jullie, maar dat voelt nu goed!!!
Wow Diva,mijn complimenten!

Het lijkt alsof je alles goed hebt doordacht en alle reacties daadwerkelijk goed tot je hebt laten doordringen.

Tuurlijk kom je er weer overheen

Tegen mij is ooit gezegd, er is nog nooit iemand doodgegaan aan liefdesverdriet

Dat voel je alleen ff niet als je er nog midden in zit.

Gun jezelf gewoon tijd om te verwerken, te huilen, onder een steen te gaan zitten en echt...het wordt vanzelf beter...BELOOFD!

Ik denk persoonlijk dat je het hele vriendschapsgebeuren voorlopig uit je hoofd moet zetten

Zolang jij nog zo van hem houdt gaat dat zeker niet werken en ga je zeker gekwetst worden, daarom vind ik het dubbel zo knap van je dat je hem in zijn dronken bui niet mee naar huis hebt genomen.

Maak je geen zorgen over hem meis, het was zijn beslissing, laat hem er zelf maar mee dealen

Hij komt er wel uit echt, ook als jij je geen zorgen maakt om hem

Wees lief voor jezelf, stop je vol met chocolade en doe dingen die je echt leuk vind (al kan je nu vast ff niets bedenken, dat komt wel weer)

Belangrijkste is nu dat je even al het contact verbreekt, niet bellen, niet smssen en niet afspreken

Liefdesverdriet is als een wondje, en elke keer als je hem spreekt wordt het korstje wat zich heeft gevormd er weer afgetrokken, als je het rustig laat helen doet het uiteindelijk minder pijn...trust me, ik ben ondertussen een ervaringsdeskundige

Heel veel sterkte!
Summerdance:

Wel fijn dat ik direct een reactie van jou heb. Vooral jouw vorige heeft me juist aan het denken gezet!!

Nog een kleine vraag: Hij gaat volgende wk dus naar het buitenland om een reden wat ik ook veel met hem gedeeld heb (werk). Een gewoon smsje om hem daar succes te wensen???

Omdat ik dat ook oprecht meen.
Mijn ex heeft me ook met een smsje succes gewenst op een dag dat ik mijn deeltijdopleiding moest afsluiten met een presentatie. Ik weet ook wel dat hij dat alleen maar deed omdat hij dat oprecht meende. Ik was er persoonlijk blij mee en heb hem heel neutraal een bedank smsje teruggestuurd.
Diva, ff snel voordat ik de file induik

Ik zou gewoon niet smssen, want wat ga je bewust of onbewust zitten doen?

Precies wachten!

En wat nou als hij niets terugstuurt?

Hang jij in de gordijnen....toch?

HIJ heeft de relatie verbroken!

HIJ wil niet meer...dus een sms sturen is echt niet nodig.

(denk aan het wondje)

Hou de eer aan jezelf, bewijs aan jezelf dat je het kan

hele kleine stapjes tegelijk, en dit is een mooi begin

Want als je nu een sms stuurt geloof me, dan verzin je volgende week voor jezelf wel weer een excuus om wat te sturen

(want weet je, hij weet heus wel dat je hem alle succes van de wereld gunt)

Dat is geen kritiek hoor, das menselijk, maar eens moet de eerste stap zijn, waarom niet nu?

Kom vanavond weer even spieken hier
Ik sluit me helemaal aan bij Summerdance. Wat een goede posts.

Ik zou hem namelijk ook een smsje sturen (mezelf kennende) en vervolgens weer verdrietig of pissig worden omdat je niks terug hoort. Doe het jezelf niet aan.

Stuur maar lekker een paar smsjes naar vriendinnen om hen te vragen iets leuks met je te gaan doen. Daar heb je op dit moment denk ik veel meer aan.

Sterkte meid.
Ik ga nu lekker een weekendje naar vriendinnen in Den Haag. Morgen van het heerlijke weer genieten op een terrasje met m'n koppie in de zon en dan voel ik me ook weer een stuk beter.

Als ik hem volgende wk niet onverwachts tegen kom zie ik hem al met al een maand niet. Dat zal me wel goed doen denk ik. Zijn we weer een maandje verder en sterker!!

Heb trouwens nog wel steeds contact met zijn neef via hyves maar gewoon oppervlakkig dat had ik altijd al. Hebben het niet over mijn ex gewoon koetjes en kalfjes.

Maar dit doet me echt goed met jullie te praten. Weet dat m'n vriendinnen er ook voor me zijn maar wil ze er niet steeds mee lastig vallen ook zullen ze dat helemaal niet zo zien. Maar het is omdat jullie uit ervaring spreken en geinteresseerd zijn het toch anders voelt. Thanx!!

Spreken elkaar snel weer.. Fijne paasdagen!!
Hoho.....ga je hem nou smssen of niet, want daar ben ik dan toch wel een beetje nieuwsgierig naar
Hallo,

Heb een heerlijk weekend gehad! En geen eens het gevoel gehad dat ik m moest sms'n.

Stond ineens met leuke mannen te praten en dat voelde op dat moment wel goed. Maar ja eenmaal weer in mijn eigen app loop ik natuurlijk weer aan hem te denken.

Las iets in een andere forum over emotie voor een ex. In dit geval gaf hij ook emotie aan als één van de mogelijke redenen om bij mij weg te gaan. Nu heb ik het volgende: Na een paar maanden toen we bij elkaar waren ging hij een weekend met z'n vrienden stappen in 'the big city' waar hij ook een poosje heeft gewoond. Had toen op de één of andere manier een raar voor gevoel. Toen hij erweer was heb ik stiekem z'n smsjes gelezen (wat volgens mij wel meer vrouwen doen). En ja smsjes aan zijn ex. Toen voelde ik me zo veraden dat ik bij hem weg ben gegaan.

Maar voor hem zelf wou en moest hij het aan mij uitleggen. Ze waren maar een jaar samen geweest waarvan hij ook nog een tijd in het buitenland zat. Maar zij is toen bij hem weggegaan omdat het op die manier niet wou ondanks ze nog heel veel van elkaar hielden. Waarschijnlijk door mij omdat onze relatie serieuser aan het worden was heeft hij contact met haar op gezocht. Om er voor zich zelf achter te komen. Alleen wel met een borrel op. Heb hem voor de keuze gezet ga naar haar toe en kom erachter of er nog wat speelt tussen jullie. Dat was niet nodig omdat hij mij wou. Hij heeft haar toen nog wel gebelt en laten weten dat ie een nieuwe vriendin heeft en het fout van hem was om contact met haar te zoeken.

Net een wk voordat we uit elkaar zijn gegaan heeft hij s'nachts ook met alcohol op haar een mail gestuurd. Inneens weer na 1,5jr. Maar zij heeft niet gereageerd. Hij zei zelf dat dat weer in een moment van zwakte is gebeurd.

Wat ik mij nu afvraag zou die emotie met haar te maken kunnen hebben. Dat hij nog steeds niet over haar heen is. Omdat ie steeds in een moment van zwakte contact met haar zocht.

Vroeg me dat enorm af. En doordat ik er met jullie over praat en mij dan weer een stuk beter voel wou ik dit even kwijt.
Tja, dat klinkt wel erg waarschijnlijk wat je zegt, vind persoonlijk heel raar dat je na een relatie van twee jaar op die manier(dronken) contact met je ex zoekt...ik zou het hem gewoon eens op de man afvragen, wel flauw als hij daar niet eerlijk over durft te zijn, zou voor jou aleen maar duidelijk zijn, dat je dus ook hem lekker uit je hoofd kan zetten. Iemand die nog gebonden is aan een ander schiet niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven