Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
maandag 14 oktober 2019 om 19:09
Ik heb ook weer wat raars hoor.
Een schichtig om zich heen kijkend iemand met capuchon op struint bij ons huis voor bij de weg rond.
Dus ik heen, kan ik je helpen.?
Poolse. Wacht op collega
Maar telefoon is leeg. Dus ze vraagt of ik hem 15 minuten wil opladen want collega komt over 20 minuten.
Ik na 15 minuten met telefoon naar buiten, niemand meer te bekennen.
Dus nu zit ik hier . Met telefoon en lader van onbekende Poolse.
Zou dit nou een babbeltruc zijn geweest?
Er werken hier in de buurt ook veel Polen dus het is mogelijk dat ze de waarheid sprak. Maar wie gaat er nu zonder telefoon weg?
Een schichtig om zich heen kijkend iemand met capuchon op struint bij ons huis voor bij de weg rond.
Dus ik heen, kan ik je helpen.?
Poolse. Wacht op collega
Maar telefoon is leeg. Dus ze vraagt of ik hem 15 minuten wil opladen want collega komt over 20 minuten.
Ik na 15 minuten met telefoon naar buiten, niemand meer te bekennen.
Dus nu zit ik hier . Met telefoon en lader van onbekende Poolse.

Zou dit nou een babbeltruc zijn geweest?
Er werken hier in de buurt ook veel Polen dus het is mogelijk dat ze de waarheid sprak. Maar wie gaat er nu zonder telefoon weg?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 14 oktober 2019 om 19:23
Ja dat weet ik zeker want de kinderen zaten beneden
Ze is hem net komen ophalen.
Ik snap het niet helemaal want mijn Pools is niet best maar ze ging gelijk bellen en zei dankoewel dus het zal wel goed zijn denk ik.

maandag 14 oktober 2019 om 20:28
Dan zou er al een ander naar binnen gegaan moeten zijn terwijl ik met haar in gesprek was. Maar nee, dat dus niet.Kwebbeltje91 schreef: ↑14-10-2019 19:42Wat raar Lientje. Gelukkig dat ze het nu op kwam halen, en dat je kinderen beneden zaten. Weet je in ieder geval zeker dat ze niet binnen is geweest ofzo.
Mijn laptop is bezorgd
Heb hem nu aan de lader.

maandag 14 oktober 2019 om 20:38
Het is ook wat als je telefoon leeg is
Misschien je man even vragen of ie een laadpaal buiten kan aanleggen
Spannend Lien, kan je lekker laptoppen.
Meestal komen ze trouwens wel met 3/4 lading binnen trouwens. Gelukkig hoef je niet meer zoals vroeger eerst de accu leeg te laden en dan eerst weer helemaal op te laden.

Misschien je man even vragen of ie een laadpaal buiten kan aanleggen

Spannend Lien, kan je lekker laptoppen.
Meestal komen ze trouwens wel met 3/4 lading binnen trouwens. Gelukkig hoef je niet meer zoals vroeger eerst de accu leeg te laden en dan eerst weer helemaal op te laden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 14 oktober 2019 om 21:03

maandag 14 oktober 2019 om 21:13
Hmm, ik zou voor de zekerheid een lampje ofzo laten branden wanneer jullie niet thuis zijn in de avond. Ze hebben niet perse binnen hoeven kijken, ze kunnen zien of er bij het aanbellen een grote brede man opendoet bijvoorbeeld.
Ik bedoel like, ook al heb je een lege batterij, zou je dan je telefoon bij een vreemde achterlaten? Dan kun je toch beter bij de voordeur blijven staan totdat je genoeg batterij hebt om te bellen.
Ik heb een Poolse maat, en ik ken ook een meisje via hem. Hun telefoon is hun nummer 1 manier om in contact te komen met het thuisfront. Ze hebben niet eens een Nederlandse simkaart.
Ik bedoel like, ook al heb je een lege batterij, zou je dan je telefoon bij een vreemde achterlaten? Dan kun je toch beter bij de voordeur blijven staan totdat je genoeg batterij hebt om te bellen.
Ik heb een Poolse maat, en ik ken ook een meisje via hem. Hun telefoon is hun nummer 1 manier om in contact te komen met het thuisfront. Ze hebben niet eens een Nederlandse simkaart.

maandag 14 oktober 2019 om 22:05
Deze telefoon ook niet Yellow
Alles was in het Pools
Simkaart Alcatel
Ze is op de stoep blijven staan maar was daarna opeens weg.
Later weer terug. Misschien dus vergeten dat ze hem aan mij had gegeven?
Of een snelle wip met collega?
En toen gedacht, shit, mijn telefoon ligt nog bij dat rare mens?
Geen idee.
Ik worstel met mijn nieuwe laptop. Kinderen hebben dikke lol
Alles was in het Pools
Simkaart Alcatel
Ze is op de stoep blijven staan maar was daarna opeens weg.
Later weer terug. Misschien dus vergeten dat ze hem aan mij had gegeven?
Of een snelle wip met collega?

En toen gedacht, shit, mijn telefoon ligt nog bij dat rare mens?
Geen idee.
Ik worstel met mijn nieuwe laptop. Kinderen hebben dikke lol
maandag 14 oktober 2019 om 23:14

maandag 14 oktober 2019 om 23:37
Maar ik kan ook niet met het nieuwe Windows overweg hoor. Installeer altijd heel laf Classic Shell. Dan ziet het er tenminste herkenbaar uit voor me.
https://nl.ccm.net/download/downloaden- ... ssic-shell
https://nl.ccm.net/download/downloaden- ... ssic-shell

dinsdag 15 oktober 2019 om 00:17
LOL

Ik heb tijdens mijn studie een MacBook gehad. En ben toen een paar jaar Windows af geweest. En nu heb ik dus een wat oudere laptop maar ik kan nog beter dingen voor elkaar krijgen op mijn iPhone want ik snap niks meer van Windows.

(Mijn MacBook is echt aan een heel tragisch einde gekomen. Een studiegenootje appte mij dus ik bekeek een foto van haar MacBook waar letterlijk een whitescreen van de schoolmuur op was gedonderd. Ik liep toen van de trap en ondertussen flikkerde mijn eigen MacBook uit mijn laptop tas TOING TOING TOING van de trap. Heb nog wel het een en ander vervangen daarna, heb mijn slaapmedicatie al op dus kan niet op de termen komen. Maar was ‘t begin van ‘t eind van mijn hardware).
Ok ik stop de hipster nerd in me weer weg.
dinsdag 15 oktober 2019 om 06:53
Goedemorgen
Nog een beetje gelukt met de laptop, Lientje?
En wat fijn dat die dame bij jou haar telefoon op mocht laden! Het kunnen trucjes zijn, maar als dat niet zo is (en waarom zou dat altijd zo zijn) dan heb je die dame enorm uit de brand geholpen. Tenslotte zijn telefoons inderdaad 'lifelines' tegenwoordig. Misschien is ze tussendoor ergens gaan zitten, zo bij de weg blijven staan is ook maar zowat, natuurlijk.
Ik had gisterenavond een hele mooie ronde migraine-aura met kleurtjes! Als ze niet zo vervelend waren, zou ik m bewonderd hebben. Normaal heb ik een soort trillende witte vlek aan 1 kant. Goede nieuws is, dat de migraine niet doorzette.
Fijne dag iedereen
Nog een beetje gelukt met de laptop, Lientje?
En wat fijn dat die dame bij jou haar telefoon op mocht laden! Het kunnen trucjes zijn, maar als dat niet zo is (en waarom zou dat altijd zo zijn) dan heb je die dame enorm uit de brand geholpen. Tenslotte zijn telefoons inderdaad 'lifelines' tegenwoordig. Misschien is ze tussendoor ergens gaan zitten, zo bij de weg blijven staan is ook maar zowat, natuurlijk.
Ik had gisterenavond een hele mooie ronde migraine-aura met kleurtjes! Als ze niet zo vervelend waren, zou ik m bewonderd hebben. Normaal heb ik een soort trillende witte vlek aan 1 kant. Goede nieuws is, dat de migraine niet doorzette.

Fijne dag iedereen

Later is nu
dinsdag 15 oktober 2019 om 07:34
Fijn dat de migraine niet doorzette dreamer.
Ik worstelde vooral met het maken van een microsoftaccount, moest zoveel stappen doorlopen. Dus zoon en zorgkind stonden mee te blèren , klik op nee, volgende, nee, volgende, en dan dacht ik dat ik wat fout had gedaan, wilde één bladzijde terug, klikte op pijltje naar links en kon weet van voren af aan beginnen. En dan lagen ze weer dubbel.
Uiteindelijk werkte alles, maar bleek ik opeens toestemming van mijn ouders nodig te hebben... dat wordt lastig want mijn vader is al jaren dood en mijn moeder is een nog grotere digibeet dan ik.
Bleek mijn geboortedatum opeens verkeerd te staan.
Toen lukte email verifiëren opeens weer niet( bleek hij automatisch naar man zijn werkmail te willen gaan)
En dan kom ik er dus niet op dat je dat gewoon weg kunt halen met delete en het juiste email kunt invullen he?
Ik heb zoon wat af horen zuchten gisteren.
Is wel Windows 10 idd maar die heb ik op de vaste computer ook dus dat gaat geen probleem worden hoor.
Maar een laptop werkt gewoon nét even anders en dan moet wennen.
Dochter gaat me nog leren hoe Google drive te gebruiken, daar schijnt een gratis word/ excel/ powerpointprogramma in te zitten
Ik ga even gauw stofzuigen, schoonzus komt om 8 uur om een bakkie, daarna gaan we de stad in voor nieuwe kleren voor mij.
Geschonken door schoonmoeder want ja, ik moet wel netjes op cruise.
Ik worstelde vooral met het maken van een microsoftaccount, moest zoveel stappen doorlopen. Dus zoon en zorgkind stonden mee te blèren , klik op nee, volgende, nee, volgende, en dan dacht ik dat ik wat fout had gedaan, wilde één bladzijde terug, klikte op pijltje naar links en kon weet van voren af aan beginnen. En dan lagen ze weer dubbel.
Uiteindelijk werkte alles, maar bleek ik opeens toestemming van mijn ouders nodig te hebben... dat wordt lastig want mijn vader is al jaren dood en mijn moeder is een nog grotere digibeet dan ik.

Bleek mijn geboortedatum opeens verkeerd te staan.
Toen lukte email verifiëren opeens weer niet( bleek hij automatisch naar man zijn werkmail te willen gaan)
En dan kom ik er dus niet op dat je dat gewoon weg kunt halen met delete en het juiste email kunt invullen he?

Ik heb zoon wat af horen zuchten gisteren.
Is wel Windows 10 idd maar die heb ik op de vaste computer ook dus dat gaat geen probleem worden hoor.
Maar een laptop werkt gewoon nét even anders en dan moet wennen.
Dochter gaat me nog leren hoe Google drive te gebruiken, daar schijnt een gratis word/ excel/ powerpointprogramma in te zitten
Ik ga even gauw stofzuigen, schoonzus komt om 8 uur om een bakkie, daarna gaan we de stad in voor nieuwe kleren voor mij.
Geschonken door schoonmoeder want ja, ik moet wel netjes op cruise.

dinsdag 15 oktober 2019 om 08:50
Ik lig hier in een deuk Lientje, hahahaha!
Zie het helemaal voor me.
Ik heb hier voor de kinderen ook een Google account (en een Chromebook) maar ze kunnen nu zo bij papa, op hun telefoon en waar dan ook hun documenten en presentaties openen. Ideaal. En ook geen paniek als ineens je apparaat uitvalt want je bestand wordt elke seconde opgeslagen. En idd gratis.
Ik gebruik het zelf voor de wat simpelere zaken.
Overigens kunnen jouw kinderen heel goedkoop voor jou bij slim.nl ook een officepakket Kopen hoor. Is iets van €15,- als je student Of docent bent.
Ik werk zelf ook op een MacBook. Ik werd zo knettergestoord van Windows. Elke keer als je wilde beginnen of afsluiten moest ie weer updates doen. En daar was wel een trucje voor om dat te omzeilen maar dan deed ie toch eens in de zoveel tijd die updates erdoor drukken. Op mijn werk had ik gelukkig meestal een vast lokaal dus als ik ‘s ochtends dan op school kwam was het eerste wat ik deed, met jas en al, dat ding aanzwengelen, dan was ie een half uur later wel klaar als je les begon. Gelukkig was het dan wel zo dat als je switchte naar een ander lokaal op dezelfde verdieping je zo verder kon(je hoefde dan ook niets af te sluiten). Alleen de computers in de werkkamers dan weer niet, maar die waren dan weer veel sneller.
Yellow, ik neem aan dat die vriendin haar MacBook wel vergoed kreeg toch?
Dreamer, gelukkig zette je migraine niet door. Het is wel even raak bij je zeg.
Ik ben vanmorgen opnieuw bevallen
ditmaal van een meisje.
Pfff
Ze stond eerst netjes op, vroeg of ze mocht douchen en daarna begon de ellende want ze had geen leuke kleren. En wat we laatst bij primark gekocht hadden was te groot (verrek, de broek was bij de pijpen idd prachtig maar bij de taille echt veel te wijd, en dat voor een tregging. Nu heb ik slanke meiden maar dit was overdreven. Ik was sowieso al niet tevreden over het aanbod dus dat wordt hem voorlopig ook niet weer.
Lien, veel plezier met shoppuh!
Zie het helemaal voor me.
Ik heb hier voor de kinderen ook een Google account (en een Chromebook) maar ze kunnen nu zo bij papa, op hun telefoon en waar dan ook hun documenten en presentaties openen. Ideaal. En ook geen paniek als ineens je apparaat uitvalt want je bestand wordt elke seconde opgeslagen. En idd gratis.
Ik gebruik het zelf voor de wat simpelere zaken.
Overigens kunnen jouw kinderen heel goedkoop voor jou bij slim.nl ook een officepakket Kopen hoor. Is iets van €15,- als je student Of docent bent.
Ik werk zelf ook op een MacBook. Ik werd zo knettergestoord van Windows. Elke keer als je wilde beginnen of afsluiten moest ie weer updates doen. En daar was wel een trucje voor om dat te omzeilen maar dan deed ie toch eens in de zoveel tijd die updates erdoor drukken. Op mijn werk had ik gelukkig meestal een vast lokaal dus als ik ‘s ochtends dan op school kwam was het eerste wat ik deed, met jas en al, dat ding aanzwengelen, dan was ie een half uur later wel klaar als je les begon. Gelukkig was het dan wel zo dat als je switchte naar een ander lokaal op dezelfde verdieping je zo verder kon(je hoefde dan ook niets af te sluiten). Alleen de computers in de werkkamers dan weer niet, maar die waren dan weer veel sneller.
Yellow, ik neem aan dat die vriendin haar MacBook wel vergoed kreeg toch?
Dreamer, gelukkig zette je migraine niet door. Het is wel even raak bij je zeg.
Ik ben vanmorgen opnieuw bevallen

Pfff
Ze stond eerst netjes op, vroeg of ze mocht douchen en daarna begon de ellende want ze had geen leuke kleren. En wat we laatst bij primark gekocht hadden was te groot (verrek, de broek was bij de pijpen idd prachtig maar bij de taille echt veel te wijd, en dat voor een tregging. Nu heb ik slanke meiden maar dit was overdreven. Ik was sowieso al niet tevreden over het aanbod dus dat wordt hem voorlopig ook niet weer.
Lien, veel plezier met shoppuh!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 15 oktober 2019 om 10:11
Moge!
Ben gister naar psychiater geweest en niet zo'n positief gesprek gehad.
Qua medicatie kan ik op het moment niets, niet omhoog (zit al aan de max. En anders kans op hartritmestoornis) en ook niet afbouwen want dat zou te gevaarlijk zijn gezien hoe ik me nu voel.
Psych gaat een opname voor mijn depressie bespreken met spv-ers en eetstoornis behandelaar, en kijken of dat het is, of ik evt naar de eetstoornis afdeling kan, maar hij wil me dan op een afdeling krijgen voor autistische mensen met psychische problemen.
Hoor vrijdag of er iets is besproken, en wat enzo.
Word een beetje heel erg moe van dat er maar geen verbetering komt, al helemaal omdat ik verdorie al bijna 3 jaar behandeld word voor die kut depressie..had zoiets van, misschien is dit leven wel niets voor mij. Psychiater schrok een beetje van hoe somber ik was en dat ik er nog dunner uit zag, zei hij.
Gister had mijn vader gebeld naar aanleiding van mijn berichtje in onze gezins-app en hij zei, als ze je groen licht geven voor die opname zou ik het maar proberen.
Denk dat het niet zo gek is dat mijn hoofd overloopt..
Ben gister naar psychiater geweest en niet zo'n positief gesprek gehad.
Qua medicatie kan ik op het moment niets, niet omhoog (zit al aan de max. En anders kans op hartritmestoornis) en ook niet afbouwen want dat zou te gevaarlijk zijn gezien hoe ik me nu voel.
Psych gaat een opname voor mijn depressie bespreken met spv-ers en eetstoornis behandelaar, en kijken of dat het is, of ik evt naar de eetstoornis afdeling kan, maar hij wil me dan op een afdeling krijgen voor autistische mensen met psychische problemen.
Hoor vrijdag of er iets is besproken, en wat enzo.
Word een beetje heel erg moe van dat er maar geen verbetering komt, al helemaal omdat ik verdorie al bijna 3 jaar behandeld word voor die kut depressie..had zoiets van, misschien is dit leven wel niets voor mij. Psychiater schrok een beetje van hoe somber ik was en dat ik er nog dunner uit zag, zei hij.
Gister had mijn vader gebeld naar aanleiding van mijn berichtje in onze gezins-app en hij zei, als ze je groen licht geven voor die opname zou ik het maar proberen.
Denk dat het niet zo gek is dat mijn hoofd overloopt..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 15 oktober 2019 om 10:55
Kohaku
Dapper dat je ze open bent!
Ik zoek tips. Hoe heb ik het meeste kans dat ik bloedvlekken uit een broek krijg? Het was raak bij Regenboog met zijn wond vannochtend en hij had zijn beste broek aan. Hij moet morgen eigenlijk helemaal naar Maastricht voor een training.
Oh die MacBook van die “vriendin” is vergoed ja.

Ik zoek tips. Hoe heb ik het meeste kans dat ik bloedvlekken uit een broek krijg? Het was raak bij Regenboog met zijn wond vannochtend en hij had zijn beste broek aan. Hij moet morgen eigenlijk helemaal naar Maastricht voor een training.

Oh die MacBook van die “vriendin” is vergoed ja.

anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 10:59
9.24% gewijzigd

dinsdag 15 oktober 2019 om 10:58
Hallo yellow lemmon
Strooi keukenzout over de vlekken en laat dit intrekken. Daarna zou je met ossengalzeep, te koop bij kruitvat of super, in kunnen wrijven. Daarna wassen op 60 graden. Hoop dat 't helpt.
Liefs, een meelezende hk
Strooi keukenzout over de vlekken en laat dit intrekken. Daarna zou je met ossengalzeep, te koop bij kruitvat of super, in kunnen wrijven. Daarna wassen op 60 graden. Hoop dat 't helpt.
Liefs, een meelezende hk
anoniem_317895 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 11:00
Reden: Verkeerde naam
Reden: Verkeerde naam
3.69% gewijzigd
dinsdag 15 oktober 2019 om 10:59

dinsdag 15 oktober 2019 om 11:00
Danku! Ga zo boodschappen doen dus dan neem ik ‘t mee.HenrietteKlep schreef: ↑15-10-2019 10:58Hallo regenboog,
Liefs, een meelezende hk
En hij ligt nu in koud water.
dinsdag 15 oktober 2019 om 11:07
YellowLemon schreef: ↑15-10-2019 11:00Danku! Ga zo boodschappen doen dus dan neem ik ‘t mee.
En hij ligt nu in koud water.

"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”