* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Nee die placenta ligt rechts. En ik voel hem dus aan de binnenkant echt wel goed schoppen maar het effect aan de buitenkant is me nog niet opgevallen. Of ik ben net iedere keer te laat met kijken, dat kan natuurlijk ook...
South, het reïntegratietraject duurt tot max. 1 jaar en dus ook tot na mijn bevallingsverlof. Zo hopen ze dat ik ook na de bevalling om kan gaan met de bekkeninstabiliteit, want dat kan nog heel lang duren.

Het is ook lastig om te kiezen voor wel/geen pijnbestrijding. En dan nog welke?

Vorige keer wilde ik geen pijnbestrijding en heb er 2 gehad (Pethidine-infuus en ruggenprik). Je weet gewoon niet hoe het loopt. Nu wil ik het weer zonder pijnbestrijding proberen, maar ik wil het wel à la minute hebben als ik daar om vraag. Goed om te bespreken met VK/gyn.

Pippa, ik zie de baby ook vaak schoppen/bewegen aan de buitenkant. Komt vanzelf joh. Was bij mijn 1e x ook veel later.

Blog, fijn dat je iets hebt aan de steun. En als jij wel AB mag hebben: doen hoor !

Miss BR: veel plezier morgen bij de echo !

Chica: ik heb gestemd op Sesamstraat half 7 hoor ! Ik vind 17.00 uur wel zo'n belachelijke tijd. Laura kan dan nooit kijken.

Jojon, jij ook sterkte met je klachten. Ik ben ook lekker verzorgd door mijn ouders. Heerlijk is dag hè?

Hier wéér pech....

Ik zit nu weer ziek thuis met .... netelroos !

Gisteren begon het met een paar jeukende vlekjes. Ik dacht dat het vannacht wel over zou gaan, maar toen ik vanochtend wakker werd, wist ik niet wat ik zag !!! Elke cm2 van mijn lijf is bedekt met rode vlekken/bulten die ontieglijk jeuken. Om gek van te worden. Het lijkt of ik in de brandnetels gerold heb.... Ik zie er niet uit.... Mijn gezicht, hals, borsten, handen/voeten, echt alles !

Vanmorgen naar de ha geweest en heb medicijnen gekregen, gelukkig. Netelroos schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen met een verlaagd immuunsysteem. Tja, dat ik die had, wist ik al....

Ach, kan er ook nog wel bij hè?

What matters most is how you see yourself
Aj, dat klinkt pijnlijk, netelroos... Tsjonge, je wordt als zwangere vrouw ook niet gespaard he?!

Ik had trouwens helemaal niet stil gestaan met de bekkeninstabiliteit ná de bevalling... wat ontzettend stom van me... Maar logisch dat ze dan een reïntegratieplan hebben geschreven.
Sjeeee jane ook nog netelroos. Aaaarrggggg je wordt er toch gek van. En moedeloos. Bah nu is het genoeg hoor voor jou, je hebt nu je portie wel gehad. Nu weer beter worden.

Tja bekkeninstabiliteit kan ook nog na de bevalling. Eigenlijk ga ik er alleen wel stiekum een beetje vanuit dat het na de bevalling weg is. Was de vorige keer ook. Niet meteen maar toch vrij vlug. Hopelijk is dat nu weer.

3D echo. Soms lukt het niet om een goed beeld te krijgen ofzo dan liggen ze verkeerd. Wij waren toen ook vrij laat met 29 weken en was het best moeilijk. Je hebt dus geen garantie dat je altijd zon mooi beeld krijgt. Maar wij kregen toen wel een 2D en hoefde er niet voor te betalen. Kijk dat is dan wel weer service.

Schoppen: Ik voel het met mijn 25 weken ook heel duidelijk aan de binnenkant maar de buitenkans beweegt maar een beetje. Nu ligt mijn placenta ook aan de voorkant dus moet ze hard trappen om het te zien. Maar wat jane zegt, wacht maar af het komt vanzelf. Ik ben trouwens ook wel blij met die voorliggende placenta als stootkussen. Bij mijn zusje zijn toen haar ribben gekneusd vanwege het trappen van haar dochter. Das ook niet echt lekker haha.

De site van Sesamstraat doet het weer hoor dus ga vooral nog een keer naar

www.sesamstraatnaarhalfzeven.nl
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ach, arme Jane!! Een dikke

Hopelijk ben je snel weer een stralende zwangere!

en Blog? Hoe gaat het?

Chica, ik heb gestemd hoor. Alleen kijken we er hier nooit naar.

Om 17.00 of 18.30 , we redden het eigenlijk nooit, haha!
Hè arme, arme Jane, het zit je allemaal niet mee zeg! Hele dikke voor jou!

Chica: heb gestemd, hoor! Goed plan!

Hier gaat het iig vooruit. Ik kan weer door m'n neus ademen, heb geen koorts meer en heb vannacht echt goed geslapen! Ik merk wel dat ik een enorm koppige ezel ben, als ik jullie berichtjes op hyves lees. En ook op m'n werk hebben ze me zwaar moeten overtuigen voordat ik me ziek meldde. Komt misschien wel door het feit dat ik wel vaker erg ziek ben (heb veel last van migraine). En als ik migraine heb, dan kan ik ook uitvalsverschijnselen krijgen. Bijv een been die het niet meer doet, arm die wegvalt, etc. Ik schrik blijkbaar niet zo snel van iets! En ook nu denk ik alweer: ach, als ik straks weer beter ben, kan ik wel weer aan het werk! Ik hoor jullie alweer op de achtergrond: niet doen, niet doen! Geniet nou even van je rust! En dat ga ik ook doen hoor. Heb ook nog wel een strenge partner die mij in de gaten houdt. Maar ooooo, wat vind ik dat moeilijk! Ik voel me nu al zo schuldig dat ik ziek thuis zit en dat terwijl ik echt ziek ben! Het idee dat je salaris dan gewoon doorloopt en jij doet er niks voor.... Ai, lastig! Nou, ik leer iig door dit alles mezelf een stuk beter kennen. Hihi! Wat een moeilijk mens, eigenlijk!
@Jane, wat een pech meis! Het zit je niet mee...

Ik voel hem steeds harder schoppen, veel harder dan eerst. Zo gek, af en toe zie je dan echt zo'n golf:-) Wel erg gezellig hoor!

Weet je wat nu zo naar is, ik begin weer de misselijkheid van het begin terug te krijgen. En dat vind ik natuurlijk helemaal niet leuk, want was net blij dat ik me weer zo goed voelde. Meestal begint het aan het einde van de middag en tegen de avond wil ik alleen nog maar bankhangen en daarna naar bed. Ik voel me dan echt ZO beroerd. Herkent iemand dit? Ik eet overigens wel gewoon normaal, alsof ik mijn misselijkheid wil wegeten...
@Blog, ik moet stiekem een beetje om je lachen, want ik herken er wel veel in. Ik blijf ook niet makkelijk thuis, ook niet als ik me heel beroerd voel. Maar soms is het wel beter om er maar gewoon aantoe te geven, ook omdat je dan uiteindelijk veel sneller opknapt. Maar nogmaals, dat lijkt makkelijker dan het is. Jouw migraineverschijnselen klinken trouwens ook wel heftig zeg, kanonne. Ik zou wel schrikken van de uitvalsverschijnselen die je beschrijft, maar misschien went het ook wel...
Natuurlijk schrok ik de allereerste keer ook! Maar nu weet ik wat het is en ook dat het vanzelf weer weggaat. Dat scheelt!
ik voel me ook bij vlagen heel beroerd. maar ik heb dan helemaal geen zin in eten. sla dus regelmatig het avondeten over.

herken dat ook wel van de vorige keren, maak me daarom ook absoluut niet druk om kilo's. uiteindelijk heb ik nameijk zo weinig zin in eten, dat ik toch afval.

@blog: dat is wel erg heftig, die migraine van jou, Ik heb ook migraine, maar bij mij beperkt het zich gelukkig tot heftige hoofdpijn en alleen nog maar in bed kunnen liggen. Tijdens zwangerschap overigens geen last van (is GROOT voordeel!)

Mooi trouwens dat je je weer een beetje beter voelt, maar denk dat je wel sneller weer op de been bent als je de AB toch gebruikt.
quote:MissBR schreef op 07 april 2009 @ 15:37:

Tijdens zwangerschap overigens geen last van (is GROOT voordeel!)

Nee, ik heb er ook geen last van tijdens de zwangerschap. Echt een héééél groot voordeel. Ben er echt blij om! Wie had dat durven dromen?

Nu ga ik trouwens eens iemand streng toespreken.... Gnagna... wat jullie kunnen, kan ik ook! MissBR: het lijkt mij niet zo verstandig als je je avondeten overslaat. Dan maar een klein beetje eten, lijkt me. Of toch maar met tegenzin eten. Maar helemaal niet eten, daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Oh misschien is het iets van het tweede trimester ofzo. Ik heb dat namelijk ook. Ik krijg rond etenstijd last van maagzuur en wordt misselijk. Heb dan ook geen trek ik eten. Met veel pijn en moeite eet ik iets maar met hele lange tanden. Ik hoop eigenlijk dat het snel over is. Bleeehhhhh
Mijn punt is juist dat ik veel wil eten als ik last heb van maagzuur. Vandaar dat er na het avondeten nog regelmatig een bak vla naar binnen gaat. (niet dat het minder wordt overigens)

En MissBR....Blog heeft gelijk hoor! Je moet wel wat eten. Je hebt je energie echt nodig met die brakken thuis ( en 1 in je buik) !!
haha!

leuk hoor dames, dat ik nu ineens streng word toegesproken! Ik doe ook wel mijn best hoor, maar veel krijg ik niet naar binnen. Maar om jullie gerust te stellen: gisteravond heb ik een heel bord andijviestamppot naar binnen gewerkt en overdag eet ik ook genoeg. Komt goed

straks mijn echo: heb heeeeel veel zin!
O leuk, MissBR: een echo! Hopelijk krijg je mooie plaatjes mee naar huis en ziet alles er goed uit.

Nou dames, de kogel is door de kerk: ik ga aan de antibiotica!!!!!!!!!! Knap hè? Heb nog steeds hoofdpijn en ben verkouden, dus ik ga ervoor! Nu maar hopen dat het werkt.
jaja, heel goed, blogbabe! (zal maar niet zeggen dat je er misschien al vanaf had kunnen zijn als je meteen... heeft toch geen zin he?)

echo dus, 3d. ik hoop ook op mooie plaatjes en een leuke dvd. nog even een ochtendje werken en dan na de lunch lekker naar huis. ben ook wel benieuwd naar de reacties van de jongens!
Ben trots op je blog! Hoop dat je nu heel snel lekker opknapt..

Miss BR: lekker genieten van je echo dadelijk met je mannetjes..

Jane: tjee, het zit je niet mee! Kan me voorstellen dat je er goed genoeg van hebt! Sterkte..

Hier is gisteren babykamer behangen. Blauw-witte ruitjes. Super! Alleen meubeltjes zijn creme, en lijken nu wel geel! Vind het niet mooi en denk dat ook deze aan de verf moeten geloven nog, alleen als ik eraan denk om het te gaan doen zakt de moed me in de schoenen.. zal straks even foto maken kunnen jullie meedenken... misschien is laten spuiten een optie. Zo, nu even werken...
Yeahhhh voor Blog. Eindelijk verstandig Tuurlijk werkt het, binnen 24 uur voel je je al iets beter. Zullen we wedden?

MissBR: Spannend zeg, kom je wel meteen posten hoe het gegaan is en of het mooi is geworden?

Sas: oei das niet leuk dat het nu zo afsteekt. Is het misschien een beter en makkelijker idee om een ander behang te nemen. Lijkt me sneller gaan dan alle meubels verven. Pfoe waar je zin in hebt hoor

Gatver, vannacht echt 2x wakker geworden van een golf maagzuur. Echt zon slok die in je mond terecht komt. Bah bah bah bah en ik maar Rennies eten. Ik zal ook eens Gaviscon, of hoe heet die andere ook alweer, gaan halen want ik ben bang dat ik er aan zal moeten geloven. Melk, pepermunt en vanillevla helpen niet meer. En dus ook weer misselijk vannochtend. Ging nog net niet over mijn nek maar het scheelde weinig. Hopelijk gaat dit geen gewoonte worden
Heb de spuiter al gebeld, haha...

morgen even laadje laten zien om te kijken of het kan en dan mag hij het klusje klaren.. Meubeltjes zijn ook ietswat beschadigd in loop der jaren dus dan is dat ook weer mooi weggewerkt! '

Balen hoor dat maagzuur. Hier begint het ook weer.

Met dochterlief heb ik het afgelopen maanden nonstop gehad, ze lag ook in stuit, dus dat hielp maagzuurtechnisch ook niet echt mee. Veel kussens onder je hoofd.. voor de rest helpt toch bijna niets meer op het einde!~

Weet nog goed toen dochterlief geboren was! Hongerhonger had ik, want maanden daarvoor bijna niet normaal kunnen eten.. haha..
Ik ga juist eten als ik misselijk ben, het moet toch niet gekker worden. Gister heb ik een blender aangeschaft en blender mezelf nu echt de dag door, met lekker shakes, die wel vullen maar calorietechnisch doen ze het beter dan de bekers Hagendasz die ik tijdens mijn 1e zwangerschap met regelmaat naar binnen slokte. Vandaar de 30 kilo denk ik, die ik toen ben aangekomen...

Hebben jullie al nagedacht over waar je je andere kindje(s) laat op het moment dat je gaat bevallen? Ik heb een dochtertje van bijna 3 en als ik naar het ziekenhuis ga, komen opa en oma op haar passen. Het is wel een uur rijden vanaf hier, en zie er ook een beetje tegenop als ik s'nachts begin met weeen. Bij mijn 1e is het allemaal heel snel gegaan, het ziekenhuis redden we niet meer. Ik ben zo bang voor zo'n scenario, dat opa en oma te laat hier zijn, we geen opvang hebben voor dochter enzovoort. Ben erg benieuwd hoe jullie het gaan regelen. En of jullie misschien nog tips hebben?
Dufty wat goed, die shakes! Die bevatten wrsch ook enorm veel vitamientjes, goed voor jou én voor de baby! Mag ik een slokje?

Heb nog niet echt nagedacht waar ik dochter ga laten als ik ga bevallen. Ga er nog even vanuit dat ik toch word ingeleid, dus in dat geval is het makkelijk plannen. In dat geval zullen mijn ouders wrsch voor m'n dochtertje zorgen en haar na de bevalling ook meenemen naar het zh voor de eerste kennismaking met haar broertje. Voor de rest: we hebben een prima kinderdagverblijf waar dochter moeiteloos extra heen kan als het nodig is, en enorm veel fijne buren die ook 's nachts zonder problemen op dochter willen passen en/of babyfoon willen aannemen.

Ik heb trouwens al wel gezegd tegen m'n ouders dat ze, als ze met dochter naar het zh komen na de geboorte, dat ze toch echt even op de gang moeten wachten omdat ik wel wil dat dochtertje eerst even de kans krijgt om d'r broertje te bewonderen, even een momentje voor ons met z'n viertjes, voor de eerste keer zo als compleet gezinnetje bij elkaar. hadden ze overigens alle begrip voor.

Even heel snel reactie op de rest:

MissBR: hoop dat de echo mooi was! Hoe vonden de jongens het?

Blogbabe: beterschap, je zult vast snel opknappen nu!

Sas: balen van je maagzuur. Dáár heb ik nu gelukkig geen last van! Hoop dat je meubeltjes mooi worden!

Chica: ook al maagzuur, pech! Mss helpt het om met een extra kussen te slapen 's nachts, dan loopt het niet zo snel terug?

Moest net even m'n verhaal kwijt. Teveel privé-info, dus heb een berichtje op hyves achtergelaten. Luchtte op!
Jojon: hele dikke voor jou. Ik las net je verhaal op hyves.
Pfoeh wat is er een hoop bijgeschreven zeg!

Jojon, ook van mij een dikke knuffel.

Blog, hopelijk gaat het nu snel beter met je. Goed dat je nu die kuur toch hebt gehaald, al dat kwakkelen is niet lekker.

Dufty, fijn he zo'n blender. Ik heb er ook een (een hele mooie van Kitchen Aid, haha) en vooral in de zomer blender ik me suf. Waarom alleen in de zomer? Geen idee eigenlijk. Misschien toch eens wat vaker gaan gebruiken nu!

Sas, grappig dat jij blauw-witte ruitjes hebt. Wij hebben onder andere rood-witte ruitjes. Een deel van de kamer wordt wit met nopjes (behang is van het merk 'Onszelf' dat vonden we toch net iets mooier dan Eijffinger), een deel dus rood en wit geblokt en een deel nog iets anders. Maar dat zeg ik niet, want dan weet iedereen wat het wordt!

Maagzuur heb ik nog nooit gehad trouwens. Lijkt me heel vervelend. Heb nu wel veel last van rug, omdat het op het werk zo druk is. Gelukkig mocht ik vandaag een uurtje eerder naar huis, fijn hoor. In deze 'barre' tijden helpen mijn collega en ik elkaar zo goed mogelijk... De ene keer gaat zij vroeg, de andere keer ik.

Dat schoppen is heel herkenbaar! Ik zie (ondanks mijn 'speklaag'...) van buiten ook van alles gebeuren. Het kindje is druk, heerlijk hoor. Gisteren met yoga ook, de lerares zei: 'kijk of je kindje wakker is of slaapt...' Nou, bij mij is er geen twijfel over mogelijk, haha. Dat vind ik echt heel stoer aan zwanger zijn. Dat constante getrappel in je buik. Je bent nooit 'alleen.' Het voelt gezellig...
even snel hoor, moet nog veel doen hier.

Echo was leuk! ze lag wel helemaal opgekruld (met haar voetjes op haar hoofd!) maar we konden het toch goed zien. alles zag er prachtig uit en ik meen te herkennen dat ze op de jongste lijkt (maar dat kan ik me ook verbeelden )

jongens waren er helemaal stil van, en heel braaf tijdens de echo. ze vonden het wel mooi.

ach ja, en nu moet ze gewoon lekker doorgroeien, maar als ik de foto's kijk, wil ik haar het liefst nu al vasthouden!

sorry, even geen tijd voor andere reacties, zal morgen op hyves weer even bijlezen. Nu moeten er drie manntjes naar bed!
Zo het avondeten ligt weer in de wc en ik had zo rustig aan alleen een soepje gegeten. Bleh, de misselijkheid is dus officieel terug. Komt door het maagzuur bij mij. Moet wel zeggen dat het oplucht. Zou het dan toch een bacterie zijn ofzo? Maar dan is het wel een bacterie met een tijdsklok die al 3 avonden bij het avondeten komt opzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven