Verdrietig

05-10-2019 15:20 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, kan even niet bij vrienden of vriendinnen terecht dus wil graag hier mn verhaal doen.
11 jaar samen, 3 kinderen (2 uit vorige huwelijk), een zaak samen waar we allebei veel in werken.
3 jaar geleden heeft mijn man een burn out gehad, ik een jaar later helaas. Onze zaak vergt veel van ons en we gaan altijd 100 % en meer. Na die burn outs, waar we beiden goed zijn uitgekomen met verschillend soorten hulp, ziijn we anders gaan werken. Meer rust, 1 zaak verkocht nog 1 over dus, sport en beter opletten op ons dieet.
Het was nog steeds pittig, maar we gingen ervoor.
De laatste tijd merkte ik dat mijn man weet erg moe was, lastig communiceren ed en lang in het café hangen. We zeiden nog even doorbijten en dan gaan we lekker op vakantie en kunnen we bijkomen. Die begint dus morgen en gisteravond is hij (ondanks dat hij door me gewaarschuwd was en gevraagd om het niet te doen) weer in het café blijven zitten. En met z’n dronken kop een ander gezoend. De zak. Laat thuis en ik kwam naar beneden om te kijken naar hem en ook verhaal halen.
Hij loog over wat er was gebeurd, heb hem naar bed gestuurd, want praten had geen nut natuurlijk. Vandaag kwamen de excuses, dat hij een zak was en er doorheen zat.
En nu zit ik te denken wat en hoe. We hebben samen een kind die vreselijk uitkijkt naar de vakantie samen. Maar eigenlijk heb ik geen zin om bij hem te zijn. M’n eerste reactie was, ik ben weg. Maar goed, het is de eerste keer dat we dit meemaken. Ik hou echt heel veel van hem, het doet ook echt pijn dat het gebeurd is. Maar ik wil niet opgeven wat we hebben en met hulp hier door heen komen.
Ik weet niet wat ik precies zoek of vraag aan jullie, maar bedankt als alles gelezen hebt.
Maar de oorzaak moet wel aangepakt worden.
Nu stuur je man naar de POH en verbieden jullie hem naar het café te gaan.

Jullie slikken nu een aspirine terwijl je een gebroken bene hebt.

De oorzaak hiervan zit veel dieper. Jullie leven is niet in balans. En jullie zullen sámen op zoeken moeten naar een goede balans dat je je niet naar de vakantie 'sleept' maar gewoon prettig werkt, prettig ontspant en voldoende aandacht hebt voor elkaar en jullie kind. En dát stukje lees ik niet, en dát stukje is juist datgene wat jullie werkelijk vooruit helpt.

Wat houdt je tegen om over de toekomst te praten en nieuwe beslissingen te nemen?
Doreia* schreef:
10-10-2019 10:54
Maar de oorzaak moet wel aangepakt worden.
Nu stuur je man naar de POH en verbieden jullie hem naar het café te gaan.

Jullie slikken nu een aspirine terwijl je een gebroken bene hebt.

De oorzaak hiervan zit veel dieper. Jullie leven is niet in balans. En jullie zullen sámen op zoeken moeten naar een goede balans dat je je niet naar de vakantie 'sleept' maar gewoon prettig werkt, prettig ontspant en voldoende aandacht hebt voor elkaar en jullie kind. En dát stukje lees ik niet, en dát stukje is juist datgene wat jullie werkelijk vooruit helpt.

Wat houdt je tegen om over de toekomst te praten en nieuwe beslissingen te nemen?
Ik heb hem niet gestuurd maar hij wil ook graag weten wat er nu bij hem dwars zit. En we gaan er ook zeker samen over praten de komende dagen, maar ik vind het stoer van hem om aan te geven dat hij hulp nodig heeft daarbij.
Want hij zegt me dat hij niet weet waarom hij tot deze actie is gekomen. En wil dat uitzoeken. Ik heb hem zeer zeker niet verboden om naar het café te gaan na het werk. Het is iets waar hij zelf mee is gekomen, omdat hij ook nu inziet dat hij gewoon te vaak zat en bleef zitten.
Dat ons leven niet goed in balans is is ons wel duidelijk. Wij hebben samen ook al echt grote stappen daarin gemaakt, we zitten nog in dat proces.
In dat proces hebben we een bijvoorbeeld een van onze zaken verkocht, omdat wij hiervoor 7 dagen in de week werkte. Al dan niet samen. Nu hebben we sinds kort een vrije dag en daar zijn we echt heel blij mee. Het naar je vakantie “slepen” klinkt wat zwaarder dan ik bedoel. Het is een lang jaar geweest door die verkoop en nu waren we gewoon moe. Niet dat we onszelf al maanden aan het oppeppen om maar weer te gaan werken.

Vandaag een luierdagje, heerlijk niks doen. Telefoon uit :) reageer later weer! Thx iedereen.
Ik weet niet of iemand nog leest, maar dacht geef nog eens een update.
Er is al veel besproken, we hebben zelfs ruzie gemaakt. Want eerlijk is eerlijk. Ik ben echt heel boos.
Er zijn vele malen excuses aangeboden, maar op een gegeven moment kon ik ze niet meer aanhoren.
Hij weet nog steeds niet waarom hij het heeft gedaan en waar het vandaan komt. In dat opzicht komen we nu niet veel verder. Dat vind ik wel jammer. Heb ook verschillende zaken aan hem gevraagd en hij zegt het niet te weten. Niet waarom hij tot dit en het vluchtgedrag hiervoor vertoonde. Tja dan kan ik er ook niet veel van maken. Het heeft dus heel veel tijd nodig...
Al deze drama om een dronken zoen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Vivaventilator schreef:
14-10-2019 18:04
Er is al veel besproken, we hebben zelfs ruzie gemaakt. Want eerlijk is eerlijk. Ik ben echt heel boos.
Er zijn vele malen excuses aangeboden, maar op een gegeven moment kon ik ze niet meer aanhoren.
Hij weet nog steeds niet waarom hij het heeft gedaan en waar het vandaan komt. In dat opzicht komen we nu niet veel verder. Dat vind ik wel jammer. Heb ook verschillende zaken aan hem gevraagd en hij zegt het niet te weten. Niet waarom hij tot dit en het vluchtgedrag hiervoor vertoonde. Tja dan kan ik er ook niet veel van maken. Het heeft dus heel veel tijd nodig...
Tijd gaat het echt niet zomaar beter maken.
Niet jouw gevoel, niet zijn vermogen om uit te leggen en überhaupt jullie manier van communiceren met elkaar.
Plan een paar gesprekken in bij een therapeut. Zoek hulp om dit gesprek samen te voeren.
Of het nu een dronken zoen is, of meer, het onderwerp maakt eigenlijk niet uit, maar jullie hebben hulp nodig om elkaar weer te vinden.
Vivaventilator schreef:
14-10-2019 18:04
Ga samen in relatie therapie. Jij wil iets horen wat hij je niet kan geven. Weet je zélf eigenlijk wat je van hem wilt horen?
@cassis en @doreia
Geen idee naar welk antwoord ik zoek.
Aangezien ik wel altijd zo dingen aanpak en probeer te begrijpen is dit voor mij lastig. Is dat heel vreemd? Maak ik het allemaal veel moeilijker dan het is/hoort? Wat mij vooral stoort is dat hij altijd geroepen heeft dat je dit niet doet in een relatie en zo jaloers was en dat nu hij deze fout dan toch maakt. Daarom denk ik: wat zit daar achter?
Maar dat heb ik volgens mij al geschreven.
In het topic is ook al aangegeven dat er soms geen verklaring voor is. De zoen dan, maar nu we aan het praten zijn over onze relatie komen ook andere dingen naar boven. Logisch, maar ook daar komt zijn jaloersheid en onzekerheid naar boven en dan denk ik, maar dat doe en heb ik allemaal nooit gedaan... waarom word ik hier op afgerekend? Want zo voelt dat voor mij.

Omg, ik blijf hier maar doormekkeren. Dat doe ik hier niet hoor. De gesprekken vinden s avonds als de kleine op bed ligt plaats, voor de rest genieten we van de omgeving en kan ik dan ook echt ontspannen.

Dat er hulp nodig is om hieruit te komen is wel duidelijk.
We blijven in rondjes draaien dus gaan we op zoek naar iemand die ons daarin kan begeleiden.
Bedankt voor de reacties en het lezen!
Goed zo!
Ik hoop dat die hulp jullie wat verder kan helpen.
justagirly schreef:
15-10-2019 16:52
Goed zo!
Ik hoop dat die hulp jullie wat verder kan helpen.
Dank je :)
Dacht zal een update geven....
Gelijk na de vakantie is mijn man bij de huisarts geweest, praktijkondersteuner is ingeschakeld en daar kon hij snel terecht.
Hij heeft een depressie. Hij gaat nu ook naar een psycholoog ipv praktijkondersteuner. (Aankomende weken heeft hij een afspraak) Het is erg naar, hij gaat van goed voelen naar slecht voelen in een paar tellen en vind het heel moeilijk om dat weer om te draaien.
Onze relatie therapie is even naar de achtergrond geschoven, want de focus is nu even op hem.
Zakelijk zijn er ook wat dingen veranderd wat meer lucht geeft, wat ik erg fijn vind. Het geeft mij veel rust. Ik hoop dat mijn man veel uit de therapie kan halen, zodat hij zich weet wat beter gaat voelen. En dat wij daarna ook kunnen werken aan onze relatie.
Ben blij dat ik niet die nacht hysterisch ben weggerend.
Vivaventilator schreef:
22-11-2019 22:54
Dacht zal een update geven....
Gelijk na de vakantie is mijn man bij de huisarts geweest, praktijkondersteuner is ingeschakeld en daar kon hij snel terecht.
Hij heeft een depressie. Hij gaat nu ook naar een psycholoog ipv praktijkondersteuner. (Aankomende weken heeft hij een afspraak) Het is erg naar, hij gaat van goed voelen naar slecht voelen in een paar tellen en vind het heel moeilijk om dat weer om te draaien.
Onze relatie therapie is even naar de achtergrond geschoven, want de focus is nu even op hem.
Zakelijk zijn er ook wat dingen veranderd wat meer lucht geeft, wat ik erg fijn vind. Het geeft mij veel rust. Ik hoop dat mijn man veel uit de therapie kan halen, zodat hij zich weet wat beter gaat voelen. En dat wij daarna ook kunnen werken aan onze relatie.
Ben blij dat ik niet die nacht hysterisch ben weggerend.
Wat fijn dat er een oorzaak is gevonden en dat je man er vaart achter heeft gezet zegt een hoop. Het wordt nog even doorbikkelen voor jullie maar met de liefde zit het goed, een vette dip in een huwelijk kan heel verhelderend werken. Veel sterkte en een mooie toekomst samen :rose:
Geronimo2 schreef:
22-11-2019 23:09
Wat fijn dat er een oorzaak is gevonden en dat je man er vaart achter heeft gezet zegt een hoop. Het wordt nog even doorbikkelen voor jullie maar met de liefde zit het goed, een vette dip in een huwelijk kan heel verhelderend werken. Veel sterkte en een mooie toekomst samen :rose:
Dank je wel Geronimo2.
Ben zelf ook positief over onze toekomst. Deze lastige periode zal ons weer veel leren over onszelf en elkaar.
Wat goed, Vivaventilator!!
Nou ja, niet dat het makkelijk is natuurlijk.
Zet m op jullie!
Eens met Geronimo2 ook.
Heel veel geluk gewenst.
:rose:
justagirly schreef:
23-11-2019 09:53
Wat goed, Vivaventilator!!
Nou ja, niet dat het makkelijk is natuurlijk.
Zet m op jullie!
Eens met Geronimo2 ook.
Heel veel geluk gewenst.
:rose:
Dank je wel!
Nee, het zal niet gemakkelijk zijn, maar het is wel fijn om te weten dat er toch iets niet klopte. Daar kunnen we tenminste iets aan doen :)

Nogmaals bedankt!
Zeker!!
Hou de moed erin.
:heart:
Bah, ik haal het toch weer even omhoog.
Zit behoorlijk vast in hoe ik me wil voelen en hoe ik me echt voel.
Graag zou ik willen dat ik me er ok bij voel, maar helaas.
Ik zie die vrouw weleens en vind dat erg pijnlijk :( Ook een soort van jaloezie, terwijl ik dat eigenlijk nooit had. Want ik was altijd zeker van onze relatie, maar dat onbevangen hierin ben ik toch kwijt.
Man heeft medicatie en sinds kort ook gesprekken. Dat zit allemaal nog in een beginnende fase dus daar hoef ik nu nog niks van te verwachten. Maar daardoor kan de hulp voor ons ook nog niet starten, want ik vind dat hij eerst aan zichzelf hierin moet denken. En als hij dat rustig aan kan doen, wij aan onze relatie kunnen werken.
Merk ook dat ik erg boos op hem ben dat hij ons in deze positie heeft gezet. Niet dat ik dat nu tegen hem kan zeggen, want dat kan hij er echt niet bij hebben. Hij heeft slechte dagen er tussen zitten, waar hij vreselijk aan me hangt. Ik probeer er voor hem te zijn, maar hoe hij zich voelt kan niet opgelost worden met een knuffel denk ik dan.
Hij heeft me afstandelijk genoemd en niet alleen naar hem, maar ook naar de kinderen en dat doet ontzettend pijn. Ik weet dat hij niet zichzelf is, maar dat hij dat zo uitspreekt vind ik echt niet tof. Terwijl ik ook dingen wil zeggen, maar dat nu niet doe ivm zijn depressie.
Help, hoe kan ik deze periode wat lichter maken voor mezelf? Want ik heb alleen mezelf er nu mee...
Ik heb ook lang last gehad van die ander. Ik denk dat je het echt veel tijd moet geven, het gaat helaas niet zo snel nee....
:hug:
Ik zou zeggen, ontzie jezelf een beetje, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk! Doe leuke dingen voor jezelf. En nogmaals heb geduld. Misschien zelf ook met iemand praten?
gewoon wél boos zijn op hem, want dat lucht op
hij is depressief en heeft hulp daarvoor, dat wil niet zeggen dat jij op je tenen moet gaan lopen

verder heb jij de plicht om voor jezelf te zorgen, dus misschien mag jij ook eens naar de huisarts om te melden dat je lijdt onder de relatie momenteel en graag met iemand zou willen praten over waar je goed aan doet nu
Lorem Ipsum
Dat hij een depressie heeft, wil niet zeggen dat je niks tegen hem kunt zeggen. Dat zou mooi makkelijk zijn. Communicatie is juist nu de sleutel, en dat hoeft niet alleen maar positief geneuzel te zijn, maar eerlijkheid is het meest belangrijk hierin.
'Happiness is only real when shared'.
Helemaal eens, jij moet ook je hart luchten!
Jullie hebben gelijk, heb het ook wel eens gezegd tegen hem maar toen hij sorry zei ga me dat geen goed gevoel. Daar kan ik zo weinig mee nu. Klinkt ondankbaar of oneerlijk van mijn kant, maar die boosheid is niet gezakt door een sorry.
Daarom probeer ik te bedenken hoe ik er wel mee om kan gaan.
Er over praten is ook door m’n hoofd geschoten, maar dacht dat ik dat kon doen als we bij relatie therapie zaten.
Het boos worden op hem hou ik trouwens in, omdat hij er vaak als een verloren puppy bij zit. Mijn kwaadheid zou hem alleen maar rotter laten voelen. En op een goeie dag wil ik er ook niet over beginnen, want dan haal ik hem weer naar beneden :(
Ik heb de afgelopen weken een 2 keer leuke dingen gedaan met vrienden/vriendinnen, maar het thuis komen is dan niet leuk. Want dan ben ik laat thuis of krijg ander commentaar en dat is niet fijn.
Als ik weg ben hou ik er ook wel rekening mee, maar afgelopen uitje dacht ik nee, nu kijk ik alleen naar wat ik wil en dat was geen succes helaas.
Een tof uitje heeft nu een nare nasmaak gekregen :(
Vivaventilator schreef:
02-12-2019 12:55
Ik heb de afgelopen weken een 2 keer leuke dingen gedaan met vrienden/vriendinnen, maar het thuis komen is dan niet leuk. Want dan ben ik laat thuis of krijg ander commentaar en dat is niet fijn.
Als ik weg ben hou ik er ook wel rekening mee, maar afgelopen uitje dacht ik nee, nu kijk ik alleen naar wat ik wil en dat was geen succes helaas.
Een tof uitje heeft nu een nare nasmaak gekregen :(

Ik zou kijken of je de eerstvolgende afspraak samen naar zijn therapeut kunt. Niet voor relatietherapie maar om te bespreken hoe jullie hier mee om kunnen gaan. En dan doel ik op het hangen aan jou (of dat jij dat gevoel hebt) en jouw terughoudendheid om je gevoel te delen/boos op hem te mogen zijn.
Helemaal eens met S-Groot. Dat deed ik ook wel eens met mijn partner. Dat vonden wij beide erg fijn.
'Happiness is only real when shared'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven