Napraattopic deel 118
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 15 oktober 2019 om 14:13
Maar dit is echt en hartverscheurend!
Geen bijzonderheden

dinsdag 15 oktober 2019 om 14:15
Ik heb geen aktueelpijler die ik kan zien maar gaat het over dat gezin dat in de kelder zat?yasmijn schreef: ↑15-10-2019 13:49Pfff dat arme gezin is net gevonden en de speculaties vliegen al over en weer. Ik begrijp dat werkelijk niet.
Er is nog totaal geen info maar ze gaan lekker los.
Alsof politie en hulpverleners zo snel een protocol voor zo’n casus klaar hebben liggen in Nederland.
Dit gebeurt hier doorgaans niet.
Enige duidelijke conclusie is toch dat vader niet spoort? Wat valt daar verder nog over te speculeren dan?

dinsdag 15 oktober 2019 om 14:17
Dit.Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 14:15Ik heb geen aktueelpijler die ik kan zien maar gaat het over dat gezin dat in de kelder zat?
Enige duidelijke conclusie is toch dat vader niet spoort? Wat valt daar verder nog over te speculeren dan?

dinsdag 15 oktober 2019 om 14:19
Hoe zoiets in een dichtbevolkt en georganiseerd land als Nederland mogelijk is. Wel terechte vraag lijkt me.Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 14:15Ik heb geen aktueelpijler die ik kan zien maar gaat het over dat gezin dat in de kelder zat?

dinsdag 15 oktober 2019 om 14:31
Ik ken de omgeving daar en het is echt platteland.
Stukken weiland, veel bos, buren die een kilometer uit elkaar wonen.
En die boerderij is helemaal beschut door bomen en struiken.
Blijkbaar gebeurde niet alles onder de grond. De dieren werden verzorgd en er werd uit de moestuin geoogst.
De zoon had geld om zijn biertjes te betalen in die kroeg.
Stukken weiland, veel bos, buren die een kilometer uit elkaar wonen.
En die boerderij is helemaal beschut door bomen en struiken.
Blijkbaar gebeurde niet alles onder de grond. De dieren werden verzorgd en er werd uit de moestuin geoogst.
De zoon had geld om zijn biertjes te betalen in die kroeg.

dinsdag 15 oktober 2019 om 14:51
Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 14:15Ik heb geen aktueelpijler die ik kan zien maar gaat het over dat gezin dat in de kelder zat?
Of die zoon spoort niet. Jouw opmerking over de vader is net zo goed speculatie.

dinsdag 15 oktober 2019 om 14:55
Coconuts12 schreef: ↑15-10-2019 14:54Ik las dat de zoon in verwarde toestand bij het café aanklopte. De vader werkte niet mee en werd opgepakt. Het is een vreemd bericht.
Jij vult ook al in. Er staat dat de eigenaar niet meewerkte. Er staat niet dat dat de vader is.

dinsdag 15 oktober 2019 om 15:00
Als je de beelden ziet van waar die boerderij staat, bomen eromheen. Geen doorgaande weg.
Zelfvoorzienend.
Enorm triest! Wat ik via nieuws hier hoor/lees. ( ik woon in zelfde provincie maar wel 25 km afstand) zaten ze daar ivm einde der dagen
Waarom dat in een kelder moest, geen idee.
Zal wel onderzocht worden. Hoop dat ze allemaal goede opvang krijgen. Ook wat woonruimte betreft maar vooral opvang om met deze situatie omtegaan.
Lijkt me lastig om hier deskundigen in te vinden, want niet bepaald iets wat vaak voorkomt.
Ze zijn er hopelijk wel.
Ik ook geen actueel meer.
Zelfvoorzienend.
Enorm triest! Wat ik via nieuws hier hoor/lees. ( ik woon in zelfde provincie maar wel 25 km afstand) zaten ze daar ivm einde der dagen
Waarom dat in een kelder moest, geen idee.
Zal wel onderzocht worden. Hoop dat ze allemaal goede opvang krijgen. Ook wat woonruimte betreft maar vooral opvang om met deze situatie omtegaan.
Lijkt me lastig om hier deskundigen in te vinden, want niet bepaald iets wat vaak voorkomt.
Ze zijn er hopelijk wel.
Ik ook geen actueel meer.
dinsdag 15 oktober 2019 om 15:06
Volgens de Volkskrant was de vader de 58-jarige eigenaar van het huis.
Om 16.00 geeft de burgemeester van Ruinerwold een persconferentie. Die is ook te zien op NPO1. Wie weet wordt er dan meer duidelijk.

dinsdag 15 oktober 2019 om 15:16
Dit.

dinsdag 15 oktober 2019 om 15:20
Ik heb geen zin om in dat topic mee te schrijven maar hier moest ik wel even om lachen.
(komt van AD.nl)
Die vrouwen die daar weer hun verdriet van gaan maken.
(komt van AD.nl)
Een buurvrouw die pal tegenover de boerderij staat heeft de tranen in haar ogen staan. ,,Het is afschuwelijk wat hier is gebeurd. Ik moet dit laten bezinken.”
Ze kende de familie niet persoonlijk. ,,Meer wil ik er niet over kwijt. Dit is zo erg.” Een andere buurvrouw loopt snikkend weg. ,,Ik kan dit niet”, stamelt ze.
dinsdag 15 oktober 2019 om 15:49
Echt hePoesinBoots schreef: ↑15-10-2019 15:20Ik heb geen zin om in dat topic mee te schrijven maar hier moest ik wel even om lachen.
(komt van AD.nl)

Geen bijzonderheden

dinsdag 15 oktober 2019 om 16:02
Nou prima, dan niet. Goed om te weten dat jij de keiharde feiten presenteert. Dan zijn we er uit. Probleem opgelost. En door.

dinsdag 15 oktober 2019 om 16:20
De burgemeester heeft net gezegd dat het niet de vader is en ook niet de eigenaar van het pand. Wie wel, werd er niet gezegd. Eigenlijk werd er verder helemaal niets gezegd,Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 16:06Nee hoor. Dan vult de nieuwsmedia dat in.
Voel je je een beetje aangesproken ofzo? Schrijf je in dat topic misschien?

dinsdag 15 oktober 2019 om 16:26
Vreemd.Wilhetnietweten schreef: ↑15-10-2019 16:20De burgemeester heeft net gezegd dat het niet de vader is en ook niet de eigenaar van het pand. Wie wel, werd er niet gezegd. Eigenlijk werd er verder helemaal niets gezegd,
Wil niet zeggen dat de media vanochtend geen andere dingen schreef. Want dat deden ze wel.
Blij dat het nu duidelijk is

dinsdag 15 oktober 2019 om 16:32
Misschien moet hij de twitter van de politie uit laten zetten, die zeggen heel wat anders.Wilhetnietweten schreef: ↑15-10-2019 16:20De burgemeester heeft net gezegd dat het niet de vader is en ook niet de eigenaar van het pand. Wie wel, werd er niet gezegd. Eigenlijk werd er verder helemaal niets gezegd,

dinsdag 15 oktober 2019 om 16:33
Dat hoef ik niet te weten hoor

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.