Napraattopic deel 118

04-10-2019 13:13 3080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Blègh! Om 5.45 mijn nest uitgetoeterd door de boeren. Rijkswaterstaat waarschuwde voor overlast op de snelwegen. Prima. Maar dit is een woonwijk, sukkels!!! :|

Sterkte vandaag, Yas :hug:
No farmers no food :proud:
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 08:34
:proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Betty_Slocombe schreef:
Jammer dan. Maar om 5.45 heb ik echt nog geen trek. Dan wil ik slapen. En mijn slaap is me liever dan die bloembollen van ze.

Dat zeg ik voor zessen 's ochtends ook wel eens tegen mijn man.

Terwijl ik in zijn geval wèl degene ben die zijn wensen zou kunnen verwezenlijken. Die kutboeren bereiken er niks mee als ze mij zo vroeg wekken. Slaat echt nergens op. Stelletje aso's. Ga lekker toeteren in Den Haag.

Dus.

(yep, ochtendhumeur)
yette schreef:
16-10-2019 09:02
Jammer dan. Maar om 5.45 heb ik echt nog geen trek. Dan wil ik slapen. En mijn slaap is me liever dan die bloembollen van ze.

Dat zeg ik voor zessen 's ochtends ook wel eens tegen mijn man.

Terwijl ik in zijn geval wèl degene ben die zijn wensen zou kunnen verwezenlijken. Die kutboeren bereiken er niks mee als ze mij zo vroeg wekken. Slaat echt nergens op. Stelletje aso's. Ga lekker toeteren in Den Haag.

Dus.

(yep, ochtendhumeur)

Ik snap er geen reet van. Heeft jouw man bloembollen en wat wil hij daar dan mee om zes uur 's ochtends?
Betty_Slocombe schreef:
geen boer geen voer
geen boerenparade geen chocolade
een boer op de trekker maakt je stamppot lekker
SHIFTY schreef:
16-10-2019 09:40
geen boer geen voer
Hoe poëtisch :heart:

Doet me hier aan denken
https://youtu.be/I0qYdhkEBlk
RikM schreef:
16-10-2019 09:29
Ik snap er geen reet van. Heeft jouw man bloembollen en wat wil hij daar dan mee om zes uur 's ochtends?
Dat vraag ik me ook af. Ik heb wel zo mijn vermoedens, maar om 5.45 ben ikzelf nogal slaapdronken en sociaal onhandig. Van een goed gesprek hierover is het dus nog niet gekomen.
SHIFTY schreef:
16-10-2019 09:40
geen boer geen voer
Zonder landbouwen niets te verstouwen.
Boeren vergeten? Niets te vreten!

Bij mijn schoonvader hing jarenlang een kalender met daarop in kapitalen: "Wie zorgen ervoor? Boeren en tuinders natuurlijk!"

Ik hou van dat soort slogans. Net zoals bijvoorbeeld "zonder transport staat alles stil."
Dat topic over die woningenmarkt....
Beperkt budget, wel graag een huis met tuin en eigen oprit, minstens 4 slaapkamers en instapklaar. En dan klagen dat er geen aanbod is en als er aanbod is dat het voor veel meer dan de vraagprijs verkocht wordt.

10 pagina`s met suggesties en informatie en tig mensen die zeggen dat ze of concessies moet doen of meer moet betalen, maar nee, dit is wat het moet zijn. En ook graag NU.

Ik raak bovenmatig gefrustreerd van een bepaald soort mens merk ik
Een collega was zichtbaar verbaasd dat ik iets onaardigs over boeren zei ("als je tijd over hebt en je verveelt moet je aan een boer vragen of het goed gaat."), want ik was toch ook een boer, omdat ik uit Groningen kwam.

Man, man, man. Sommige mensen kunnen niet meer geholpen worden. Als trotse nakomeling uit een arbeidersfamilie heb ik genetisch problemen met boeren, al begrijp ik best dat we ze nodig hebben.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 09:47
Zonder landbouwen niets te verstouwen.
Boeren vergeten? Niets te vreten!

Bij mijn schoonvader hing jarenlang een kalender met daarop in kapitalen: "Wie zorgen ervoor? Boeren en tuinders natuurlijk!"

Ik hou van dat soort slogans. Net zoals bijvoorbeeld "zonder transport staat alles stil."
In dit kader: hier in de buurt zit een biologische boerderij, met veel blije kippen. En die kippen hebben een kippenhok: een kipcaravan.

Ik heb daar al maanden lol om.
Mijn mooiste is: "De beste bomen uit het bos vindt u als hout bij Jongevos."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Malinois schreef:
16-10-2019 09:48
Beperkt budget, wel graag een huis met tuin en eigen oprit, minstens 4 slaapkamers en instapklaar. En dan klagen dat er geen aanbod is en als er aanbod is dat het voor veel meer dan de vraagprijs verkocht wordt.

10 pagina`s met suggesties en informatie en tig mensen die zeggen dat ze of concessies moet doen of meer moet betalen, maar nee, dit is wat het moet zijn. En ook graag NU.

Als alles altijd zo gaat als jij het wil, dan is het ook wel heel flauw als dat nu niet lukt. Ze noemt eisen en prijzen waarvoor ze toch echt alleen nog in Oost-Groningen of Noord-Friesland terecht kan. Sommige mensen staan heel ver van de werkelijkheid.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 09:49
Een collega was zichtbaar verbaasd dat ik iets onaardigs over boeren zei ("als je tijd over hebt en je verveelt moet je aan een boer vragen of het goed gaat."), want ik was toch ook een boer, omdat ik uit Groningen kwam.

Man, man, man. Sommige mensen kunnen niet meer geholpen worden. Als trotse nakomeling uit een arbeidersfamilie heb ik genetisch problemen met boeren, al begrijp ik best dat we ze nodig hebben.
:proud:

Same here. Ik zal ook wel afstammen van boeren, want platteland. Sorry mensen, opa was buschauffeur en de rest werkte in de fabriek.
Nouschi schreef:
16-10-2019 09:50
Mijn mooiste is: "De beste bomen uit het bos vindt u als hout bij Jongevos."
Ik vind dat echt schitterend, van die rijmelarij.
De slager een dorp verderop heeft op zijn aanhanger varkens geschilderd met een tekstballon erbij "Haha, wij mogen naar slagerij Huppeldepup."
Morbide humor vind ik het.
Betty_Slocombe schreef:
Als alles altijd zo gaat als jij het wil, dan is het ook wel heel flauw als dat nu niet lukt. Ze noemt eisen en prijzen waarvoor ze toch echt alleen nog in Oost-Groningen of Noord-Friesland terecht kan. Sommige mensen staan heel ver van de werkelijkheid.
Ja maar dan moet je ook boer willen worden. En dit soort mensen heb ik graag beneden de rivieren. Als we dat stuk dan eindelijk aan België geven zijn we er vanaf
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 09:51
Ik vind dat echt schitterend, van die rijmelarij.
De slager een dorp verderop heeft op zijn aanhanger varkens geschilderd met een tekstballon erbij "Haha, wij mogen naar slagerij Huppeldepup."
Morbide humor vind ik het.
‘Vlees is kracht’ staat er hier al een halve eeuw op de slager. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig
Malinois schreef:
16-10-2019 09:53
Ja maar dan moet je ook boer willen worden. En dit soort mensen heb ik graag beneden de rivieren. Als we dat stuk dan eindelijk aan België geven zijn we er vanaf
Maar ze zijn er allemaal zo gezellig! Met worstenbroodjes! En carnavalle met z'n alle!

Ik meen dat hartstikke tongue-in-cheek he, voor koekwauze Brabanders boos gaan worden.
Malinois schreef:
16-10-2019 09:53
‘Vlees is kracht’ staat er hier al een halve eeuw op de slager. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig
Het spijt me wel, maar dat klinkt echt een beetje naar Hitler.
Malinois schreef:
16-10-2019 09:49
In dit kader: hier in de buurt zit een biologische boerderij, met veel blije kippen. En die kippen hebben een kippenhok: een kipcaravan.

Ik heb daar al maanden lol om.
:-D
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 09:57
Het spijt me wel, maar dat klinkt echt een beetje naar Hitler.
Kom daar nog maar eens om tegenwoordig.
Malinois schreef:
16-10-2019 09:48

Totaal op een andere planeet zit die.
Betty_Slocombe schreef:
Nou inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Die dame die weer met haar gezin bij haar ouders in ging wonen en het kostgeld geboogde vond had dezelfde eisen voor dezelfde regio.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven