Napraattopic deel 118

04-10-2019 13:13 3080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Malinois schreef:
16-10-2019 09:48
Dat topic over die woningenmarkt....
Beperkt budget, wel graag een huis met tuin en eigen oprit, minstens 4 slaapkamers en instapklaar. En dan klagen dat er geen aanbod is en als er aanbod is dat het voor veel meer dan de vraagprijs verkocht wordt.

10 pagina`s met suggesties en informatie en tig mensen die zeggen dat ze of concessies moet doen of meer moet betalen, maar nee, dit is wat het moet zijn. En ook graag NU.

Ik raak bovenmatig gefrustreerd van een bepaald soort mens merk ik
Ik keek op FUNDA en dacht wanneer gaan de konijnen uit de hoge hoed komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Suðri schreef:
16-10-2019 10:04
Die dame die weer met haar gezin bij haar ouders in ging wonen en het kostgeld geboogde vond had dezelfde eisen voor dezelfde regio.
Hmmm. Ik hoop dat ze dezelfde personen zijn, anders hebben de mensen in worstenbroodjesland echt pech.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 09:50
Als alles altijd zo gaat als jij het wil, dan is het ook wel heel flauw als dat nu niet lukt. Ze noemt eisen en prijzen waarvoor ze toch echt alleen nog in Oost-Groningen of Noord-Friesland terecht kan. Sommige mensen staan heel ver van de werkelijkheid.
Ik had het idee dat ze in Limburg een huis zocht.
geneet van 't laeve
Malinois schreef:
16-10-2019 09:59
Kom daar nog maar eens om tegenwoordig.
:proud:
In Duitsland doen ze er weer vrij veel aan tegenwoordig.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 10:08
Hmmm. Ik hoop dat ze dezelfde personen zijn, anders hebben de mensen in worstenbroodjesland echt pech.
Deze heet bloem, de andere had de nick van een bloemensoort. Wie weet.
Baankje1 schreef:
16-10-2019 10:09
Ik had het idee dat ze in Limburg een huis zocht.
Ja, maar dat kan daar niet: die eisen voor die prijs. Dus dan of je eisen veranderen, of je prijs omhoog, of naar Midwolda verhuizen. Het is niet anders.
Ik wil graag een vrijstaand, nieuw huis in of vlakbij de bebouwde kom van mijn dorp met een kavel van minimaal 10.000 m2. Gaat ook niet gebeuren.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 09:51
Ik vind dat echt schitterend, van die rijmelarij.
De slager een dorp verderop heeft op zijn aanhanger varkens geschilderd met een tekstballon erbij "Haha, wij mogen naar slagerij Huppeldepup."
Morbide humor vind ik het.
Geweldig :rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lucifer2018 schreef:
16-10-2019 09:59
Totaal op een andere planeet zit die.
Je moet eens met lenende studenten praten ... sommigen geloven echt dat ze door hun opleiding straks leuk gaan verdienen en een fijne hypotheek kunnen afsluiten. Van de zomer ben ik eens gaan Googlen met een groepje meiden hier thuis. Geen van de vier werd onderhouden door ouders. Hun inkomen uit bijbaantjes gebruiken ze amper om hun studielening te beperken. Dat gaat op aan meedoen.

Funda had vijf woningen die ze na hun studie met hun opgelopen studieschuld zouden kunnen kopen. Kleine opknappers. Vier daarvan in Groningen. Best mooi wonen, maar ook een kuteind fietsen naar een passende baan.

Voel me best oud als ik zo'n TO lees. Hoop dat mijn eigen kinderen wat meer realiteitszin meekrijgen.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 10:10
Ja, maar dat kan daar niet: die eisen voor die prijs. Dus dan of je eisen veranderen, of je prijs omhoog, of naar Midwolda verhuizen. Het is niet anders.
Ik wil graag een vrijstaand, nieuw huis in of vlakbij de bebouwde kom van mijn dorp met een kavel van minimaal 10.000 m2. Gaat ook niet gebeuren.
Ik denk dat dat hier voor 1.8 mln wel lukt.
Suðri schreef:
16-10-2019 10:11
Ik denk dat dat hier voor 1.8 mln wel lukt.
Hier zou het misschien kunnen voor 5 ton, maar dan zouden die huizen er wel moeten staan en dat doen ze niet.
Wat er niet is, kun je niet krijgen, maar dat lijkt die TO maar moeilijk te begrijpen.
Ik denk dat het dezelfde is trouwens.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 10:17
Hier zou het misschien kunnen voor 5 ton, maar dan zouden die huizen er wel moeten staan en dat doen ze niet.
Wat er niet is, kun je niet krijgen, maar dat lijkt die TO maar moeilijk te begrijpen.
Ja want andere mensen hebben dat toch ook?
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 09:49
Een collega was zichtbaar verbaasd dat ik iets onaardigs over boeren zei ("als je tijd over hebt en je verveelt moet je aan een boer vragen of het goed gaat."), want ik was toch ook een boer, omdat ik uit Groningen kwam.

Man, man, man. Sommige mensen kunnen niet meer geholpen worden. Als trotse nakomeling uit een arbeidersfamilie heb ik genetisch problemen met boeren, al begrijp ik best dat we ze nodig hebben.
:P :HA:
Later is nu
Malinois schreef:
16-10-2019 09:49
In dit kader: hier in de buurt zit een biologische boerderij, met veel blije kippen. En die kippen hebben een kippenhok: een kipcaravan.

Ik heb daar al maanden lol om.
:HA: :rofl:
Later is nu
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 10:17
Blijven staan ook vooral en niet bij de eerste de beste aardbeving omvallen.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-10-2019 10:33
Blijven staan ook vooral en niet bij de eerste de beste aardbeving omvallen.
Ik woon niet in aardbevingsgebied. Dat scheelt een hoop. De huizen zijn hier ook duurder, omdat ik dichtbij mondaine oorden als Stadskanaal, Emmen en Tweede Exloërmond woon.
Betty_Slocombe schreef:
16-10-2019 10:43
Ik woon niet in aardbevingsgebied. Dat scheelt een hoop. De huizen zijn hier ook duurder, omdat ik dichtbij mondaine oorden als Stadskanaal, Emmen en Tweede Exloërmond woon.

Oh, maar wat niet is kan nog komen hoor. Ik woonde tot 4 jaar terug ook niet in aardbevingsgebied. Inmiddels heeft de NAM al wat schade gerepareerd.

Niet dat ik dit hoop, natuurlijk. Vat het niet verkeerd op! ;-))
Later is nu
IK lees trouwens net dat je gewoon koek en chips moeten eten als je daar zin in hebt, want als je dat niet doet, dan word je dik. Nu anderen er nog van overtuigen dat het zó werkt.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-10-2019 10:59
IK lees trouwens net dat je gewoon koek en chips moeten eten als je daar zin in hebt, want als je dat niet doet, dan word je dik. Nu anderen er nog van overtuigen dat het zó werkt.
Even mijn ongenuanceerde mening:
Er zijn twee soorten slanke mensen: zij die vinden dat ze zeer streng zijn en het dus aan zichzelf te danken hebben dat ze slank zijn.
En zij die zeer bewust met 'ongezond' eten omgaan en daardoor vinden dat ze het aan zichzelf te danken hebben dat ze slank zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dreamer schreef:
16-10-2019 10:59
Ik zou nu een foto kunnen plaatsen om het tegendeel te bewijzen maar ben zelf ff niet zo tevreden met mijn omvang momenteel :P
Solomio schreef:
16-10-2019 12:19
Even mijn ongenuanceerde mening:
Er zijn twee soorten slanke mensen: zij die vinden dat ze zeer streng zijn en het dus aan zichzelf te danken hebben dat ze slank zijn.
En zij die zeer bewust met 'ongezond' eten omgaan en daardoor vinden dat ze het aan zichzelf te danken hebben dat ze slank zijn.
Je hebt toch ook nog slanke mensen die wél bewust met eten bezig zijn, maar daarnaast vinden dat ze gewoon geluk hebben met hun slanke lichaam. En verder heb je deze soorten dikke mensen vast ook. We zijn allemaal mensen. De reactie schoot me even verkeerd, maar ik had het anders moeten lezen, zag ik.
Later is nu
benmamma schreef:
16-10-2019 12:29
Ik zou nu een foto kunnen plaatsen om het tegendeel te bewijzen maar ben zelf ff niet zo tevreden met mijn omvang momenteel :P

Ja, (mijn) resultaten in het verleden geven niet direct garantie voor de toekomst, maarja, dat ben ik. (en jij.. en zo nog vele anderen, helaas)
Later is nu
Onze mooie lieve rooie kater is in de kattenhemel.

Al vele katten moeten laten inslapen door ziekte maar het went nooit.

Ik wil hem terug 😭
Geen bijzonderheden
:hug:
¡Apagando las luces!
:hug: Echt zielig..sterkte!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven