Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Hahahaha, subtiele bewoordingen idd van je broertje! Maarreuh, ben je al ontploft ?

Man heeft gebeld, half jaar niks doen was het advies van het z'huis. Gewoon even geen polonaise aan je lijf en alles op z'n beloop laten. Geen onderzoeken, geen potjes inleveren, even de druk van de ketel. Duh. Alsof ik daar zwanger van word.

Nja, heb geen zin om er nu verder over na te denken of op in te gaan. Kan beter mijn aandacht bij mijn werk proberen te houden.
Neuh, nog geen ontploffingen gesignaleerd hier.

Wat een rare uitkomst weer van het ziekenhuisbezoek. Zijn het telkens andere artsen? Er zit totaal geen lijn in hun adviezen. Ik kan me voorstellen dat je hier zo verschrikkelijk moe van wordt. Pff.. Wat vond Bengalman ervan?

Hebben jullie ook al eens in het buitenland gekeken? Niet dat dat iets hoeft op te leveren, maar wij hebben dat toendertijd wel gedaan met mijn moeder. Het bleek toen dat ze in Duitsland dus veel verder zijn met kankerbestrijding dan hier in Nederland. Misschien is dat in het geval van Bengalman ook wel zo. Het is natuurlijk niet te vergelijken, maar het zou kunnen toch?

Nou, je hoeft hier natuurlijk helemaal niks mee te doen, maar ik voel me zo machteloos. Wil daarom graag meedenken.
Dotje, wat een raar advies weer. Precies wat Ca al zegt, helegaar de andere kant op van de vorige keer. Alsof de paralympiërs daar beter van gaan zwemmen?!

Pfff....

We hebben trouwens zojuist een afspraak gemaakt met de notaris van Sproet. En jeej, het is voor ons net zo 'goedkoop' (lees: minder schofterig duur dan de anderen) als voor jullie. Ik was bang dat er misschien nog wat bij zou komen ofzo, maar gelukkig niet. Fijn idee dat we eindelijk een notaris hebben en dat het geregeld gaat worden. Kunnen we weer wat afkruisen.
lief dat je meedenkt Caatje!

De arts in A'dam is een hele goede, werkt samen met Amerika en is echt "top-of-the-bill". Arts in R'dam (man is door hem verwezen naar A'dam) is de beste in zijn vakgebied wereldwijd. Dus tsja, ik denk niet dat we over de grens verder gaan komen. Er zijn wereldwijd maar zo'n 10 mannen met dezelfde aandoening en experimenteel medicijngebruik als Beng-man met nageslacht. Dat ze het niet weten en niet snappen begrijp ik heus wel. Maar dat maakt het niet makkelijker te verteren....

We gaan misschien toch maar weer orienteren voor een donor en daar voor inschrijven tzt. En dat dan weer wel in het buitenland evt. ivm andere regels en wachttijden.
nou ja, er is een kans dat de paralympiërs beter gaan zwemmen, medicatie is nl. aangepast (dosis verhoogd) en dat zou de kwaliteit moeten kunnen verbeteren. Maar ja, ze weten het zelf dus ook niet.....
Tja, wat artsen betreft hebben jullie wel echt de beste. Wist trouwens niet dat de aandoening zo zeldzaam is. Toch vind ik het raar dat ze constant met iets anders komen.

Misschien wel verstandig om het hele medische gebeuren toch los te laten en je te gaan orienteren op donorgebied.

Wanneer je daarmee bezig bent, kan je het misschien geestelijk ook meer loslaten. Ze zeggen dat ook zo wel eens, maar dat lijkt me niet te doen. Je bent er toch constant mee bezig.
Jezus Beng, wat moet je je machteloos voelen. Een half jaar geen polonaise dus, dat is best lang. Dan is de kans op zwanger worden natuurlijk helemaal nihil. Wat een moeilijk bericht weer... Ik kan me wel voorstellen dat je er nu over denkt het in een andere richting te gaan zoeken, ik zou hetzelfde doen. Een donor is best een goede optie vind ik. Ookal is het kindje dan biologisch niet van Bengman, ik weet bijna zeker dat hij er net zo veel van kan houden, het is immers voor de helft het kindje van zijn eigen vrouw. En heel veel karaktereigenschappen zijn aangeleerd, dus het kindje zou net zo goed op Bengman kunnen lijken als op jou. Geef de moed niet op, het komt goed omdat het moet. Jullie kindje komt er, hoe dan ook.
Duft verwoordt even helemaal wat ik denk Beng, ik sluit me daar dan maar bij aan. Evenzogoed behoorlijk klot allemaal kan me voorstellen dat je ehalve machteloos ook wel eens boos moet zijn op de oneerlijkheid van alles. Potverdorie zeg het is jullie zo gegund.
Mijn dilemma is dat ik Beng-man natuurlijk ook een kindje gun dat biologisch gezien van hem is. Maar als de kans heel klein is dat het lukt, waarom zou ik dan al dat gedonder aan mijn gezonde lijf moeten ondergaan. Dan maar gelijk donorzaad, veel minder ingrijpend lichamelijk. Geestelijk wel een hindernis, maar nu hebben we angst voor het onbekende omdat manlief experimentele medicatie gebruikt waarvan eigenlijk niks bekend is over invloed op kinderen. De artsen "denken" van niet, maar geen garanties uiteraard. Nou krijg je sowieso geen garanties maar toch...
ook al is het een heel groot dilemma voor mij, 2x posten is wat veel
anoniem_75427 wijzigde dit bericht op 08-04-2009 16:01
Reden: dubbel
% gewijzigd
Jeetje Beng...

Gek advies, maar gezien de medische mogelijkheden met Bengman, misschien toch niet zo heel heel gek nu, op dit punt (wanneer er al het een en ander ge-experimenteerd is). Misschien komt dat advies ergens vanuit de gedachte: dat als je even niet er hard aan werkt, sommige stellen die lastig zwanger raken, dan ineens wél zwanger raken... Maarja... dat is een generalisatie die natuurlijk lang niet naar iedereen te generaliseren valt.

God meisje toch..ik zou zo graag willen dat ik iets kon doen voor jullie... even met mijn toverstafje zwaaien ofzo. Jeetje, ik voel me al een beetje machteloos, laat staan hoe dat voor jullie moet voelen dan. Hoe dan ook Bengie, een kindje komt er wel, van jullie danwel deels van jullie. Maar wat bovenaan staat: dat kindje zal veeeeel liefde van jullie ontvangen!

Hele dikke knuffel voor jou en Beng-man! Trouwens, hoe is het nu met Beng-man? Hij zat er toch een beetje doorheen de laatste tijd?
Oeh Caat, baby is nog niet geland dus.... ik dacht toch echt een ooievaar over te zien vliegen vanmiddag. Geen idee hoe hard die vogels vliegen trouwens en hoe laat ie dan bij jou is...X-D

We zijn vanmorgen bij een kdv gaan kijken en het wordt hem wel vermoedelijk. Ben gelijk even gaan rekenen vanmiddag maar tering zeg, kdv is nog best duur moet ik zeggen.... Wat een geld zeg. Ik begrijp nu dat sommigen dan maar zeggen: dan maar niet of minder werken. Jeetje.

Verder heb ik eindelijk de lactatiedeskundige gebeld. Mijn zorgen over mijn borsten uitsgesproken en kan volgende week langs komen voor een afspraak en dan gaan ze mijn borsten eens bekijken.... Eerst zat de dame een pro-borstvoedingsverhaal af te steken en nadat ze goed begreep wat mijn probleem was, zat ze te vertellen dat het helemaal geen ramp was als ik flesvoeding zou gaan geven en dat daar ook kindjes goed groot mee worden enzo. Nouja, ik acht de kans klein, en als het wel gaat, dan gaat het slechts aan 1 kant, volgens haar telefonische blik op het probleem. Maar of ik dat nou wil? Ik zou dan sowieso de andere borst moeten kolven (en wegmieteren).....en als er iets is dat ik niet wil..... is het kolven... sorry. Pfffff moet er nog eens goed overnadenken.

Verder heb ik me net ook ingeschreven voor een informatie-avond in ons ziekenhuis over "bevallen in het ziekenhuis". Ik begin echt erg onrustig te worden nu merk ik. Ik wil dat alles af is, qua klussenin huis, qua baby-spullen, qua dingen weten en regelen. Gisteren in excell een adressenbestand gemaakt voor de geboortekaartjes en een baby-uitzet overzicht gemaakt: wat moeten we nog allemaal?? Zojuist ook bij een vriendin geweest die nu een kindje van 7 weken heeft: om te vragen of je nou écht een flessenverwarmer en flessenreinigingsapparaat nodig hebt.Heb het gevoel alsof ik nog maar 4 weken maximaal heb.... (ben dan ook 7 maanden bijna). Heb me in mijn hele leven niet eerder zo onrustig gevoeld.

Verder gaan lief en ik vanavond een illegale geripte dvd kijken: curious case of benjamin button" en zometeen gaat ie lekker Mc D*nalds halen. Even weer omver schoppen wat ik de afgelopen twee weken bereikt had met gezond eten .
quote:Bengal schreef op 08 april 2009 @ 16:00:

Mijn dilemma is dat ik Beng-man natuurlijk ook een kindje gun dat biologisch gezien van hem is. Maar als de kans heel klein is dat het lukt, waarom zou ik dan al dat gedonder aan mijn gezonde lijf moeten ondergaan. Dan maar gelijk donorzaad, veel minder ingrijpend lichamelijk. Geestelijk wel een hindernis, maar nu hebben we angst voor het onbekende omdat manlief experimentele medicatie gebruikt waarvan eigenlijk niks bekend is over invloed op kinderen. De artsen "denken" van niet, maar geen garanties uiteraard. Nou krijg je sowieso geen garanties maar toch...Ik snap je dilemma heel goed. Het is en blijft lastig, juist omdat er weinig tot niets bekend is over de werking van de medicatie mbt kinderen. Maar jullie wachten al zo vreselijk lang, en de berichten zijn )nog) ZAniet erg positief. Nu begrijp ik wel dat je je aan elk sprankje hoop vast wilt blijven houden, juist omdat jullie gezamenlijke kinderwens zo groot is, maar feit blijft dat jullie dolgraag een kindje willen en liever gister dan morgen. Misschien dat het daarom geen kwaad kan om ook andere opties open te houden en in gang te zetten. Ook bij stellen waarbij er geen concrete vruchtbaarheidsproblemen zijn wordt die weg bewandeld. En soms krijg je dan inderdaad van die succesverhalen van stellen die alsnog zwanger worden, maar vaker nog hoor je over een kindje dat misschien via een andere weg "ontstaan" is, maar met net zoveel liefde wordt grootgebracht en gekoesterd. Het leven zit vol met onzekerheden, soms moet je een stap nemen, zonder dat je weet waar die toe lijdt. Dat lijkt me doodeng. Maar soms kan verandering ook vooruitgang zijn en noodzakelijk. Hoe moeilijk ook, want dit is natuurlijk niet zomaar iets.
Gosh duft... "habes"
@Luus, ik heb dat ook, dat onrustige. Echt ineens ook. Alles moet in een sneltreinvaart gebeuren. Ben vanmorgen weer afgesjeesd naar een zaak met allemaal slaapkamermeubels. Een megacoole kast gekocht, maar wel met een levertijd van 10 weken!!!! Helemaal stress natuurlijk. Maar het is wel precies wat ik wil, dus ja. Kinderkamertje komt over 6 weken, dus dat valt wel mee, en ik hoef er niks aan te schroeven of te zagen, want ze zetten hem in elkaar. Maar ik heb bijv. nog geen gordijntjes, heb wel al de luxaflexjes besteld, want die hebben we boven overal hetzelfde vanwege inkijk aan 1 zijkant van het huis. En nu ook al bijna een kaartje besteld. Wel een bestaand ontwerp, maar ik vind hem zo zoet, dat ik denk dat het hem gaat worden. Adressen in excell is wel een hele goeie, moet ik nog doen. Moet ook nog klossen regelen, maar we hebben een hele hoge boxspring, dus denk dat het onnodig is... De kinderwagen staat al wel klaar, haha. Waar doe je trouwens de yoga? Ik kan me nergens meer inschrijven hier, alles zit vol. Ga nu een of andere spoedcursus doen om even in te puffen, zeg maar. Maar geen gezellige theekransjes met mede-buiken, helaas.
Ik heb dat nu al, dat ik alles af en geregeld wil. En ik ben nog niet eens 4 maanden!

Maar dat komt ook omdat we nog gaan trouwen, daar moet ook vanalles voor geregeld worden en dan gaat het zich opstapelen. En ik ben sowieso al het typje van lijstjes maken en dingen afstrepen, onder invloed van hormonen is dat alleen maar erger geworden.

Irriteer me trouwens ook sneller aan de buren (boven, onder, links, rechts, voor én achter, ze zijn allemaal irritant) en aan mensen in de bus. Ik word er helemaal gek van en hou geen tanden meer over. Misschien kunnen we een urgentieverklaring krijgen van de tandarts voor een ander huisje.
Ohh ik dacht wel al dat ik vast niet de enige was die alles snel af wil hebben. Maar ik dacht dat dat pas in maand 8 kwam ipv maand 6..haha.

Heb je mijn verhaal gelezen over mijn yoga-lerares? Mijn groep zit wel vol, alhoewel er twee dames laatst al niet waren. Maar ik zit dus in mijn eigen woonplaats en ze hebben er meerdere. Je kan op de webiste van de zorggroep kijken. Maar mijn yogalerares raadt ik af: ze praat met zalvende stem en gebruikt worden als "onderkantje" en "voorbips"..... T is een kwestie van afwachten hoe lang ik dit kan aanhoren. Ik zat de afgelopen keer al te bedenken (tijdens een yoga oefening) of we een evaluatie formulier zouden krijgen op het eind (wat echt eind 2009 is!!) zodat ik daar eens goed op kan spuien.

Ik ben moe joh... ik ga even plat op de bank, want ik val bijna om van de misselijkheid van de honger ook.
Hai lieve meiden!

Bengie, ik geloof dat ik aan alle wijze en liefdevolle woorden hier nog maar weinig toe kan voegen. Wat een enorme domper (of is dat het understatement of the year?) nu weer. Het moeilijke lijkt me dat jullie zelf waarschijnlijk ook heel hard toe zijn aan rust, maar dat iedere stap die jullie nu gaan zetten onrust met zich mee zal brengen. pas je goed op jezelf? En op elkaar?

Luus, ik geloof dat ik iets heb gemist, maar waarom kun je geen borstvoeding geven?

Ik had die nesteldrang dus ook een week of 4 geleden heel sterk. Maar nu gaat er al zoveel stress in het trouwen zitten dat ik me pas na de Grote Dag weer op baby-regeldingen ga storten. Eén ding tegelijk.

Werd trouwens al om 14.00 u naar huis gestuurd door collega's. Het project is klaar! Dus de resterende 4 dagen hoef ik alleen nog maar mijn bureau op te ruimen en wat laaste dingen af te handelen. Heerlijk!

Nu zit ik voor het eerst in tijden weer eens ATWT te kijken en meteen weer te janken. Ik hoop zo dat Jack en Carly weer bij elkaar komen

Sorry, nu heb ik helemaal niet meer gereageerd op al jullie berichten van de afgelopen dagen.

Chiek, hoe is je gesprek gegaan vandaag? en South, hoe ging het bij jou?

Oh en Caatje, wat fijn voor je man dat zijn moeder nu weer terug is. Een half jaar vakantie is trouwens wel heeeel lang!

Mien, heel goed dat Mini-man je bedelft onder het fruit, na al die chocoladecake en chips van gisteren.

Elevje, wat ben je er weinig de laatste tijd, of heb ik het mis? Heb je moeite met alle zwangerschapsverhalen? Of gewoon heel druk met Elevmeisje? Wanneer komt je nieuwe keuken eigenlijk?
Haha.. leuk om eens nesteldrang van anderen te lezen.

Erg herkenbaar. Ben blij dat alles hier af is.

Ik heb net een foutje gemaakt. Had een uurtje terug manlief aan de lijn en had net daarvoor een drupje in mijn onderbroek ontdekt wat verdacht veel op water lijkt. Echt heel weinig, maar leek meer op water dan op iets anders. En ik heb dat mijn lief verteld. Die schoot volgens mij meteen tegen het plafond en wilde dat ik meteen de verloskundige ging bellen. Ik ga hem dus nooit meer zoiets telefonisch mededelen. Nu is het een uur later en er is niks meer te bespeuren. Ook geen weeen trouwens en ook geen spastische darm. Volgens mij gewoon psychisch allemaal.

Heb net wel alle laden van onze salontafel en de eettafel opgeruimd. Het was ook een zooitje, maar het is wel typerend vond ik. Dat is de echt beroemde nesteldrang toch? En ik ruim nooit zomaar op, dus... hou ik dit maar even voor mezelf. En vertel ik jullie deze info in plaats van aan manlief.

Misschien vannacht wel??
Spannend Caat!!!!!!! En dan je kind voor 12 uur 's nachts eruit, is je schoonfamilie ook blij met een kindje dat op de 8e geboren is!
Oehoehoehoe!! Caatje!!! Ik schiet hier compleet in de hyperactiviteit van je mededeling! Morgen ga ik echt meteen hier kijken, zodra ik mijn nestje uit ben.

Sproet, lekker zeg! Nog maar 4 daagjes en dan alleen nog maar opruimen. Wat moet dat een fijn idee zijn!

Ik zou ook wel willen dat ik alleen werk had, studeren is nooit af. Ja, over 4 jaar, maar dat duurt nog eeuwen.
Oh trouwens over dat Chinese op 8 geboren worden gedoe, als dat echt geluk brengt, is het zoontje van een vriendin wel héél gelukkig! Hij is vorig jaar geboren, op 08-08-'08.
wat ben je toch een lieverd Duft, heel mooi verwoord. Denk dat ik man jouw stukje maar even laat lezen straks.

Caatje, spaaanneeeeuuuuuund!
Hey Sproet!

Wat fijn dat je al eerder mag stoppen. Dat is wel een opluchting denk ik. Fijn zeg. Je hebt ook alle energie wel nodig voor je trouwdag. Spannend!

Luus, heb ook helemaal gemist wat voor problemen je zou kunnen hebben met borstvoeding?

Oh, en ik maak mezelf helemaal niet gek hoor.
En gelukkig reageren jullie heel anders dan mijn lief.

Haha, nee, ik vind het ook heel spannend.

Maar kan ik het me niet gewoon inbeelden. Meer dat ik het zo graag wil en dat ik nu allemaal dingen ga verzinnen???

Nou, we zien het wel. Wie weet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven