Waarom zou je kinderen willen?

01-09-2019 15:45 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Je seksleven is klaar
2. Zeer weinig vrije tijd
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
4. Vriendschappen verwateren

Etc etc. Niks irritanter dan krijsende kleuters in de bus ook.
Sugar and spice, and everything nice.
Puz_n_Boots schreef:
15-10-2019 07:54
Of iemand wel of niet geschikt is om kinderen te nemen, heeft ook te maken met je eigen karakter. Niet iedereen heeft het namelijk in zich om een goede opvoeder te zijn. (Ik zou er zelf niet genoeg discipline voor kunnen opbrengen, kan mijn 3 huisdieren niet eens handelen, laat staan opvoeden). En om zo'n ideaal gezin als Beijtje te krijgen waar alles op rolletjes schijnt te lopen, moet je dus van goede huize komen (en je partner en leef/werkomstandigheden idem) om zo lang mogelijk aan dit ogenschijnlijk ideale scenario te kunnen vasthouden.
Opvoeding wordt overschat: https://www.me-to-we.nl/waarom-ouders-v ... en-tellen/
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Tinkerbell1988 schreef:
12-10-2019 13:46
er zijn er veel die kinderen krijgen en die er niet voor kunnen zorgen dat is in mijn ogen erger dan iemand die van zichzelf weet dat hij geen kinderen aankan en dus daarom ook geen heeft.
.
Ouderschap hoeft in mijn ogen niet onfeilbaar te zijn. Je doet je best, maar je krijgt er geen exacte handleiding bij. Dus foutjes maken is onvermijdbaar. Het gaat erom de schade te beperken.

Verder vind ik je hierin heel verstandig / verstandelijk. Maar een kinderwens gaat juist tegen alle logica in. Dat is instinct.
Puz_n_Boots schreef:
15-10-2019 07:54
Of iemand wel of niet geschikt is om kinderen te nemen, heeft ook te maken met je eigen karakter. Niet iedereen heeft het namelijk in zich om een goede opvoeder te zijn. (Ik zou er zelf niet genoeg discipline voor kunnen opbrengen, kan mijn 3 huisdieren niet eens handelen, laat staan opvoeden). En om zo'n ideaal gezin als Beijtje te krijgen waar alles op rolletjes schijnt te lopen, moet je dus van goede huize komen (en je partner en leef/werkomstandigheden idem) om zo lang mogelijk aan dit ogenschijnlijk ideale scenario te kunnen vasthouden.
Misschien heb je moeite met je huisdieren maar zou kinderen je heel makkelijk af gaan.
Het zijn ook mensen, je moet ze gewoon niet dom houden zoals zoveel doen onder het mom van "Het is maar een kind"

Ik denk dat de figuren die er zo fel tegen aan trappen vooral heel gefrustreerd zijn. Van beide kanten.
Solomio schreef:
15-10-2019 08:04
Opvoeding wordt overschat: https://www.me-to-we.nl/waarom-ouders-v ... en-tellen/
Die van ons zijn ook niet makkelijk. Maar wij zijn volgens de huidige maatstaven nogal eens streng schijnbaar.
Solomio schreef:
Zó waar dit!

En het is sowieso makkelijk lullen vanaf de zijlijn.
Beijtje schreef:
15-10-2019 08:29
Die van ons zijn ook niet makkelijk. Maar wij zijn volgens de huidige maatstaven nogal eens streng schijnbaar.
Waarmee je dus toch ff zegt dat het door de opvoeding komt.

Streng, vast.
En, werkt dat? Ja? Dan heb je 'makkelijke' kinderen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
15-10-2019 10:15
Waarmee je dus toch ff zegt dat het door de opvoeding komt.

Streng, vast.
En, werkt dat? Ja? Dan heb je 'makkelijke' kinderen.
In dat licht bezien wel ja. Ik kom echter ook kinderen tegen met minder "karakter". Die schaar ik zelf dan weer onder makkelijk.
Solomio schreef:
12-10-2019 12:31
Ah, ok.
Ik heb dat soort commentaar daadwerkelijk gekregen, vandaar dat ik je grapje niet als zodanig herkende.
Omdat je zelf iets schreef van dat je je eigen honger op zoon projecteerde, ik dacht dat je daarmee een grapje maakte.

Niet als commentaar bedoeld :)
Solomio schreef:
Dat geloof ik ook wel. De aard van het beestje is vastgelegd. Dat kun je niet veranderen, je kunt proberen het in banen te leiden.

Maar los daarvan zijn veel mensen niet geschikt op om te voeden. Leven met kleine kinderen kan stressvol zijn. Aan een vriendin van mij zie ik dat namelijk. En voor haar is het soms te veel. Het is mij dan ook een raadsel waarom ze een derde kind wilde.
Kinderen zijn veeleisend, drie kinderen helemaal.
Mensen moeten gewoon over zelfkennis beschikken, kijken of je die of die baan wel aankunt, kijken of dat hondenras geschikt is, weten of je kinderen kunt opvoeden met alles wat erbij komt kijken. Je hebt er veel geduld bij nodig en mentaal uithoudingsvermogen. Dat heeft gewoon niet iedereen.
puntillita schreef:
15-10-2019 08:05
.
Ouderschap hoeft in mijn ogen niet onfeilbaar te zijn. Je doet je best, maar je krijgt er geen exacte handleiding bij. Dus foutjes maken is onvermijdbaar. Het gaat erom de schade te beperken.

Verder vind ik je hierin heel verstandig / verstandelijk. Maar een kinderwens gaat juist tegen alle logica in. Dat is instinct.
Heb je helemaal gelijk in, dat een kinderwens een gevoelsmatige is, en dat je gevoel hierin leidend is. Maar toch moet je je verstand laten prevaleren hierin. Omwille van je kind.
Dat ouders fouten maken is inherent aan opvoeding. Er is geen pasklare gebruiksaanwijzing. Maar er zijn kinderen die verwaarloosd worden of zelfs mishandeld. Of kinderen die zich ongewenst voelen omdat het hun ouders tegengevallen is want er kwam toch wel meer bij kijken dan ze hadden gedacht. Meer zelfopoffering bijvoorbeeld.
Beijtje schreef:
15-10-2019 08:23
Misschien heb je moeite met je huisdieren maar zou kinderen je heel makkelijk af gaan.
Het zijn ook mensen, je moet ze gewoon niet dom houden zoals zoveel doen onder het mom van "Het is maar een kind"

Ik denk dat de figuren die er zo fel tegen aan trappen vooral heel gefrustreerd zijn. Van beide kanten.
Daar kan ik me niets bij voorstellen. Al had ik kinderen gewild, partner en ik hadden ze sowieso niet kunnen nemen vanwege ons werk. Dan zou ik dus een carrièreswitch hebben moeten maken en dat heb ik er nooit voor over gehad.

Verder 100% eens met Iones hierboven.
...
artricks wijzigde dit bericht op 19-10-2019 19:20
Reden: Verkeerde post. Sorry!
92.45% gewijzigd
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven