Waarom zou je kinderen willen?

01-09-2019 15:45 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Je seksleven is klaar
2. Zeer weinig vrije tijd
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
4. Vriendschappen verwateren

Etc etc. Niks irritanter dan krijsende kleuters in de bus ook.
Sugar and spice, and everything nice.
Solomio schreef:
10-10-2019 10:24
Niet dus, ik verzuip ze.
Dat heeft mijn zoon gered, dat ik zelf gewoon altijd honger heb en ik dat op hem projecteerde.
Planten worden daar niet blij van.
Misschien was je zoon wel gaan gillen als je hem de kans had gegeven eens honger te hebben ;)
Ceester schreef:
11-10-2019 12:47
Misschien was je zoon wel gaan gillen als je hem de kans had gegeven eens honger te hebben ;)
Ja, dat zei het cb ook. Dat ik daarop moest wachten.
Twee dagen later kon ie met gillende spoed naar het ziekenhuis omdat ie bijna in coma was vanwege een hypo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Positivevibes schreef:
11-10-2019 10:18
Ook dat. Er wordt vaak zo gehamerd op babys. Die al dan niet fantastisch leuk of juist vreselijk zijn naar gelang wie je het vraagt. Maar als het goed is heb je toch echt veeeeeeel langer oudere of zelfs volwassen kinderen dan een baby. Wat je van baby's vindt lijkt mij dus juist niet zo'n relevante factor in de beslissing of je een kind wil.
Oh ik vind baby's heerlijk. Dreumesen en peuters daarentegen... die periode tussen 1 en 4 kan me gestolen worden, qua drukte en gedoe dan. Daarna neem ik ze met liefde weer over ;-D
COtweepuntnul schreef:
11-10-2019 14:33
Oh ik vind baby's heerlijk. Dreumesen en peuters daarentegen... die periode tussen 1 en 4 kan me gestolen worden, qua drukte en gedoe dan. Daarna neem ik ze met liefde weer over ;-D
Maar ik werd ook een beetje gestoord van de mensen die me vertelde toen mn zoontje er net was 'maak je geen zorgen, t wordt ALLEEN MAAR LEUKER'
Frederika-Jael schreef:
11-10-2019 23:37
Maar ik werd ook een beetje gestoord van de mensen die me vertelde toen mn zoontje er net was 'maak je geen zorgen, t wordt ALLEEN MAAR LEUKER'
Ik werd dan weer gestoord van al die mensen die zeiden: geniet ervan hoor, dit is zo snel voorbij.

David Dunning
[quote=COtweepuntnul post_id=30483665 time=1570797222 user_id=370114]
[/quote

ja ook in de pubertijd?
Puberteit vond ik geweldig.

David Dunning
[...]
:love:

(Tussen 2,5 en 3,5jr vond ik wel.lastig maar verder is ze een (b)engeltje)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2019 05:36
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
54.33% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Solomio schreef:
11-10-2019 23:47
of als ze afkomen me hun eerste lief dat je dan denkt wat heeft ze / hij nu weer meegebracht.
Solomio schreef:
Ik zit er nu middenin. Soms vind ik het loodzwaar want de dalen zijn diep. Maar de toppen zijn ook hoog. Belt ineens de mentor van je kind en die zegt dan, ik heb toch zo’n leuk gesprek met uw kind gehad :heart:.

Pubers zijn zo leuk.
Tinkerbell1988 schreef:
12-10-2019 00:11
of als ze afkomen me hun eerste lief dat je dan denkt wat heeft ze / hij nu weer meegebracht.
Ja, je kunt ook alles negatief uitleggen.

Mij lijkt het heerlijk om mijn kind verliefd te zien.

David Dunning
Puz_n_Boots schreef:
11-10-2019 09:38
Ik heb ook nooit wat met kinderen gehad, toen ik zelf kind al was niet. Ik zat veel liever bij de volwassenen. Bovendien mis ik het "zorg-gen". Voor planten en dieren heb ik dan wel weer een mega zorg-gen, maar niet voor kinderen. Het hele idee om voor een ander, nieuw mens te bepalen dat hij op deze aardbol wordt neergezet vanwege jouw biologische verlangens en zich maar een weg door deze jungle (aka "het leven") moet zien te struggelen, staat me tegen.
Had je er zelf liever niet willen zijn?
Neem je het je ouders erg kwalijk?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
tonkje schreef:
10-10-2019 11:27
Wat dat betreft ben ik erg blij in Nederland te wonen. Je kunt er hier zonder veroordeeld te worden voor kiezen om geen kinderen te krijgen. En middelen om ervoor te zorgen dat je ze niet toch per ongeluk zijn voorhanden.

Nog landen genoeg waar je als vrouw eigenlijk geen vrouw bent als je niet minstens een paar koters hebt. En/of waar het niet bij een paar blijft, want anticonceptie ho maar.
Ik denk dat ik toch zeker wekelijks ‘veroordeeld’ word omdat ik ze niet heb. Niet letterlijk, natuurlijk, maar door mensen die wél kinderen hebben. Ik vind het dan lastig om me te verdedigen, want mensen verwachten een uitgebreide argumentatie over het hoe en waarom. Maar ik vóél het gewoon niet. Als je aan ouders vraagt waarom ze kinderen willen, dan volstaat een ‘nou, gewoon’. Maar andersom?

En natuurlijk kan ik wel een verhaal ophangen over milieu, slechte wereld, tijd voor mezelf, maar dat is het allemaal niet.
Tamago schreef:
12-10-2019 09:44
Ik denk dat ik toch zeker wekelijks ‘veroordeeld’ word omdat ik ze niet heb. Niet letterlijk, natuurlijk, maar door mensen die wél kinderen hebben. Ik vind het dan lastig om me te verdedigen, want mensen verwachten een uitgebreide argumentatie over het hoe en waarom. Maar ik vóél het gewoon niet. Als je aan ouders vraagt waarom ze kinderen willen, dan volstaat een ‘nou, gewoon’. Maar andersom?

En natuurlijk kan ik wel een verhaal ophangen over milieu, slechte wereld, tijd voor mezelf, maar dat is het allemaal niet.
Het lijkt er vaak op dat mensen met kinderen het gevoel krijgen dat je ze bij voorbaat al veroordeelt als je zelf geen kinderen wilt.

Het is een groter ding dan of je wel of geen hond wilt bijvoorbeeld.

David Dunning
Ik vraag mij soms af of sommige vrouwen na het kinderen krijgen eigenlijk wel blij zijn met hun keuze achteraf gezien.

Ik ken namelijk een vrouw die toch wel op een zeer bijzondere manier met haar kinderen omgaat dat beiden nu gedragsproblemen hebben. Het is gewoon sneu maar ja, haar vader wilde graag opa worden dus dan doe je dat. Het staat natuurlijk ook leuk, twee mooie kinderen.

Opa kijkt niet eens om naar de kleinkinderen en peert hem zodra ze met ma op visite komen.

Dus soms kan je je beter afvragen of sommige vrouwen überhaupt kinderen moeten krijgen.
Tamago schreef:
12-10-2019 09:44

Wekelijks? Maar door wat voor mensen dan en bespreek je met elk nieuw mens wat je tegen komt het wel of niet hebben van kinderen?
ChristianeF schreef:
12-10-2019 09:53
Ik vraag mij soms af of sommige vrouwen na het kinderen krijgen eigenlijk wel blij zijn met hun keuze achteraf gezien.
Zeker.

Ik ken namelijk een vrouw die toch wel op een zeer bijzondere manier met haar kinderen omgaat dat beiden nu gedragsproblemen hebben. Het is gewoon sneu maar ja, haar vader wilde graag opa worden dus dan doe je dat. Het staat natuurlijk ook leuk, twee mooie kinderen.

Wat heeft dit met je eerste vraag te maken?

Opa kijkt niet eens om naar de kleinkinderen en peert hem zodra ze met ma op visite komen.

Dus soms kan je je beter afvragen of sommige vrouwen überhaupt kinderen moeten krijgen.

Deze conclusie past dan weer niet bij bovenstaande.
Is dit een examen Nederlands? Tekstverklaring ofzo?

Dus wanneer ik de situatie beschrijf van een bekende ga jij deze ontleden en er kanttekeningen bij maken. Oké.....ken jij haar dan?
ChristianeF schreef:
12-10-2019 10:33
Is dit een examen Nederlands? Tekstverklaring ofzo?

Dus wanneer ik de situatie beschrijf van een bekende ga jij deze ontleden en er kanttekeningen bij maken. Oké.....ken jij haar dan?
:facepalm:

Je vraag en je voorbeeld lijken weinig met elkaar te maken te hebben.
Daar zegt iemand iets over.

David Dunning
De situatie is exact zoals ik heb beschreven, dat het kant nog wal raakt, is precies wat ik bedoel.

Je snapt het dus. 👍🏽👏🏽.
ChristianeF schreef:
12-10-2019 10:48
De situatie is exact zoals ik heb beschreven, dat het kant nog wal raakt, is precies wat ik bedoel.

Je snapt het dus. 👍🏽👏🏽.
Die cursus Nederlands kan ik je ook nog aanraden.

David Dunning
Ik werkte als gastouder en pas zo nu en dan op kinderen. Ook vrijwilligerswerk met kinderen gedaan twee jaar. En toch wil ik zelf absoluut geen kinderen. Ik ben erg gesteld op mijn vrijheid. Ook heb ik er de energie niet voor. Ik vind dat je veel moet opofferen voor je kinderen, want zij krijgen jou erbij en dan moet het wel een verrijking voor hen zijn. Zij kiezen er immers niet voor.
Nou, ik heb er twee, en dat is voldoende om te weten dat ik geen derde wil, maar nu ben ik ongepland zwanger. Dus dat gaan we niet doen.
Solomio schreef:
Lijkt me ook leuk! Zo oud zijn ze nog niet hier .
Solomio schreef:
12-10-2019 10:53
Die cursus Nederlands kan ik je ook nog aanraden.
Als de kant nog de wal raakt, kan je daar niet varen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven