Werk & Studie alle pijlers

Nieuwsgierig :)

19-10-2019 18:23 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd te horen gekregen dat ik moest doen wat ik leuk vond, en dat vind ik ook belangrijk, maar tegelijkertijd denk ik dat het niet verkeerd is om ook stil te staan bij het feit dat werk gewoon werk is, met leuke en minder leuke taken, en dat het gewoon zaak is om geld te verdienen om de huur te kunnen betalen. Het kan niet altijd feest zijn, en ik wil niet te hoge verwachtingen koesteren over mijn job. Ik ben nieuwsgierig hoe anderen hierin staan. Wat vinden jullie?

1 Ik neem alleen genoegen met mijn droombaan. Ik wil elke dag fluitend naar m'n werk en vind het belangrijk dat ik gelukkig word van wat ik doe.

2 Ik vind 't allang best, zolang ik mijn vaste lasten maar kan betalen en ook een beetje een comfortabel leven kan leiden.

3 Ik vind mijn werk niet altijd leuk, maar over het algemeen heb ik het naar mijn zin, voel ik me op mijn plek en haal ik er voldoening uit, en dat is goed genoeg.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken :)
2. Ik werk om dat ik mijn lasten moet betalen. Ik heb nu wel een leuke functie daar niet van, maar heb daar voor lang echt kutwerk gedaan, minimum loon, eentonig zwaar werk, etc. Maar ja, je moet eten en ergens overdekt slapen.

Ik heb niet de luxe voor 1. Ik kan niet zeggen 'het moet perfect zijn anders dan maar niet'. Dat kunnen volgens mij alleen vrouwen zeggen die een vent hebben die goed verdient. Het "ik hoef niet te werken" kotsuitspraak.
2 klinkt als mindere baan dan 3 of ligt dat aan mij?

Anyway 2-3 wisselt elkaar af hier, lang leve de flexibele arbeidsmarkt....
Huidige werk stopt in 2020 waarschijnlijk, dus nog maar even genieten van die maffe collega's enzo.
Ik vind 3 oké en realistisch. Ik vind dat er ergens wel iets leuks moet zijn aan je werk. Dat hoeft niet inhoudelijk te zijn, kan ook dat je het gewoon heel gezellig hebt met collega’s. In ieder geval niet heel vervelend. Dat is moeilijk vol te houden. Zoals ik ken kunnen verschillende (combinaties van) factoren hiervoor zorgen.

Mijn huidige werk zit tussen een 3 en een 1 in. Maar ik neem niet alleen genoegen met een droombaan, zou eigenlijk niet eens weten wat mijn droombaan is. Ik haal in verschillende periodes voldoening uit verschillende aspecten van werk.
1 denk ik dan.

Ik had nooit gedacht dat ik dit werk zo leuk zou vinden, want ik krijg niet bijster veel betaald, word niet altijd even goed gewaardeerd, werk eigenlijk altijd als vrienden en familie vrij zijn, maar jezus, ik ga elke dag huppelend naar m'n werk. Ook als ik slecht geslapen heb of chagrijnig ben, kan ik nog steeds zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb op mijn werk. Ik gun dat iedereen!
1, behalve dat het niet mijn droombaan is, een droombaan klinkt als iets wat je de rest van je leven zou willen doen en dat is dit dan ook weer niet. Maar dat komt meer door mezelf dan door het werk, ik zie mezelf over een jaar of 5 weer een andere baan zoeken.
Maar ik 90% van de tijd met veel plezier naar mijn werk, die andere 10% heeft dan meer een oorzaak bij mezelf dan bij het werk.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Voornamelijk 2, met een beetje 3,

Mijn gecombineerde definitie zou zijn:

Ik vind mijn werk niet altijd leuk, maar over het algemeen heb ik het naar mijn zin. Ik kan mijn vaste lasten betalen en redelijk comfortabel leven .

Ik woon ook nog eens op 8 minuten lopen van het werk en werk 32 uur. Dat kan omdat het prima betaalt, dus dat compenseert voor mij ruimschoots de mindere dingen van mijn huidige baan.
lisbeth schreef:
19-10-2019 18:36
Tussen twee en drie. De meeste dagen ga ik best graag en ben ik tevreden met wat ik doe maar ik heb ook dagen...
Als ik morgen de kans kreeg om te stoppen deed ik dat en keek ik niet meer om
Ja dit heb ik ook wel. Heb het erg naar mijn zin maar er zijn een hoop dingen veranderd de laatste jaren, dingen die het wel minder leuk maken in elk geval.
Ik zit tussen 1 en 2 in. Toen ik net begon was ik rete ambiteus en wilde ik ook elk jaar weer naar een andere functie. Ik ben nu wat ouder, ik hoef niet meer een droombaan te hebben, maar ik heb wel een baan waar ik elke dag met plezier heen ga.
strikjemetstippels schreef:
19-10-2019 21:32
2. Ik werk om dat ik mijn lasten moet betalen. Ik heb nu wel een leuke functie daar niet van, maar heb daar voor lang echt kutwerk gedaan, minimum loon, eentonig zwaar werk, etc. Maar ja, je moet eten en ergens overdekt slapen.

Ik heb niet de luxe voor 1. Ik kan niet zeggen 'het moet perfect zijn anders dan maar niet'. Dat kunnen volgens mij alleen vrouwen zeggen die een vent hebben die goed verdient. Het "ik hoef niet te werken" kotsuitspraak.
Waarom is dat een kotsuitspraak? Het klinkt erg jaloers. Ik werk al bijna 27 jaar niet meer omdat mijn man goed verdiende. Ik ben gestopt toen onze zoon geboren is maar als er geen kind was gekomen dan zou ik ook gestopt zijn. Door te stoppen ben ik veel gelukkiger geworden en mijn man vond het prima.
@strikje Ik zit in categorie 1 en heb geen vent. Waarom ga je ervan uit dat vrouwen alleen een baan kunnen krijgen waar ze fluitend naartoe gaan als ze financieel onderhouden worden? Wat ouderwets.
Neehoor, ik heb gekozen voor perfect en anders hoeft het niet. Terwijl mijn man niet zoveel verdient. Ik heb hard gespaard en hard gewerkt en ik doe nu precies het werk wat ik het allerliefste doe. Kwam niet aanwaaien, maar is wel gelukt.

En dat betekent niet dat ik elke dag helemaal door het dolle ben van geluk en niets liever doe dan werken, en natuurlijk zitten er ook vervelende kanten aan mijn werk, maar die vervelende dingen heb ik er fluitend voor over omdat de leuke dingen zooooooo ontzettend leuk zijn.

Maar he, dat je als vrouw een rijke vent nodig hebt om te kiezen voor werk dat je heel erg leuk vindt, daar kan ik me echt niet in vinden.
Wat eten we vanavond?
Waarom is dat een kotsuitspraak? Zo kan het soms toch ook zijn?

Vind jouw uitspraak hierover behoorlijk jaloers overkomen!
(En als ik nou ergens van kots is dat negatieve jaloersigheid. Komt goed uit. Kunnen we samen kotsen!)
Niemand kiest toch voor perfect en anders hoeft het niet? Je hebt toch geen keuze? Als perfect er niet is zal je wel iets anders moeten doen om jezelf te onderhouden tot (perfect) er wel is. Als perfect er wél is op dat moment, dán kan je ervoor kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven