Nieuwsgierig :)
zaterdag 19 oktober 2019 om 18:23
Ik heb altijd te horen gekregen dat ik moest doen wat ik leuk vond, en dat vind ik ook belangrijk, maar tegelijkertijd denk ik dat het niet verkeerd is om ook stil te staan bij het feit dat werk gewoon werk is, met leuke en minder leuke taken, en dat het gewoon zaak is om geld te verdienen om de huur te kunnen betalen. Het kan niet altijd feest zijn, en ik wil niet te hoge verwachtingen koesteren over mijn job. Ik ben nieuwsgierig hoe anderen hierin staan. Wat vinden jullie?
1 Ik neem alleen genoegen met mijn droombaan. Ik wil elke dag fluitend naar m'n werk en vind het belangrijk dat ik gelukkig word van wat ik doe.
2 Ik vind 't allang best, zolang ik mijn vaste lasten maar kan betalen en ook een beetje een comfortabel leven kan leiden.
3 Ik vind mijn werk niet altijd leuk, maar over het algemeen heb ik het naar mijn zin, voel ik me op mijn plek en haal ik er voldoening uit, en dat is goed genoeg.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken
1 Ik neem alleen genoegen met mijn droombaan. Ik wil elke dag fluitend naar m'n werk en vind het belangrijk dat ik gelukkig word van wat ik doe.
2 Ik vind 't allang best, zolang ik mijn vaste lasten maar kan betalen en ook een beetje een comfortabel leven kan leiden.
3 Ik vind mijn werk niet altijd leuk, maar over het algemeen heb ik het naar mijn zin, voel ik me op mijn plek en haal ik er voldoening uit, en dat is goed genoeg.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken
zaterdag 19 oktober 2019 om 21:32
2. Ik werk om dat ik mijn lasten moet betalen. Ik heb nu wel een leuke functie daar niet van, maar heb daar voor lang echt kutwerk gedaan, minimum loon, eentonig zwaar werk, etc. Maar ja, je moet eten en ergens overdekt slapen.
Ik heb niet de luxe voor 1. Ik kan niet zeggen 'het moet perfect zijn anders dan maar niet'. Dat kunnen volgens mij alleen vrouwen zeggen die een vent hebben die goed verdient. Het "ik hoef niet te werken" kotsuitspraak.
Ik heb niet de luxe voor 1. Ik kan niet zeggen 'het moet perfect zijn anders dan maar niet'. Dat kunnen volgens mij alleen vrouwen zeggen die een vent hebben die goed verdient. Het "ik hoef niet te werken" kotsuitspraak.
zondag 20 oktober 2019 om 00:27
Ik vind 3 oké en realistisch. Ik vind dat er ergens wel iets leuks moet zijn aan je werk. Dat hoeft niet inhoudelijk te zijn, kan ook dat je het gewoon heel gezellig hebt met collega’s. In ieder geval niet heel vervelend. Dat is moeilijk vol te houden. Zoals ik ken kunnen verschillende (combinaties van) factoren hiervoor zorgen.
Mijn huidige werk zit tussen een 3 en een 1 in. Maar ik neem niet alleen genoegen met een droombaan, zou eigenlijk niet eens weten wat mijn droombaan is. Ik haal in verschillende periodes voldoening uit verschillende aspecten van werk.
Mijn huidige werk zit tussen een 3 en een 1 in. Maar ik neem niet alleen genoegen met een droombaan, zou eigenlijk niet eens weten wat mijn droombaan is. Ik haal in verschillende periodes voldoening uit verschillende aspecten van werk.
zondag 20 oktober 2019 om 01:48
1 denk ik dan.
Ik had nooit gedacht dat ik dit werk zo leuk zou vinden, want ik krijg niet bijster veel betaald, word niet altijd even goed gewaardeerd, werk eigenlijk altijd als vrienden en familie vrij zijn, maar jezus, ik ga elke dag huppelend naar m'n werk. Ook als ik slecht geslapen heb of chagrijnig ben, kan ik nog steeds zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb op mijn werk. Ik gun dat iedereen!
Ik had nooit gedacht dat ik dit werk zo leuk zou vinden, want ik krijg niet bijster veel betaald, word niet altijd even goed gewaardeerd, werk eigenlijk altijd als vrienden en familie vrij zijn, maar jezus, ik ga elke dag huppelend naar m'n werk. Ook als ik slecht geslapen heb of chagrijnig ben, kan ik nog steeds zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb op mijn werk. Ik gun dat iedereen!
zondag 20 oktober 2019 om 06:55
1, behalve dat het niet mijn droombaan is, een droombaan klinkt als iets wat je de rest van je leven zou willen doen en dat is dit dan ook weer niet. Maar dat komt meer door mezelf dan door het werk, ik zie mezelf over een jaar of 5 weer een andere baan zoeken.
Maar ik 90% van de tijd met veel plezier naar mijn werk, die andere 10% heeft dan meer een oorzaak bij mezelf dan bij het werk.
Maar ik 90% van de tijd met veel plezier naar mijn werk, die andere 10% heeft dan meer een oorzaak bij mezelf dan bij het werk.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
zondag 20 oktober 2019 om 08:33
Voornamelijk 2, met een beetje 3,
Mijn gecombineerde definitie zou zijn:
Ik vind mijn werk niet altijd leuk, maar over het algemeen heb ik het naar mijn zin. Ik kan mijn vaste lasten betalen en redelijk comfortabel leven .
Ik woon ook nog eens op 8 minuten lopen van het werk en werk 32 uur. Dat kan omdat het prima betaalt, dus dat compenseert voor mij ruimschoots de mindere dingen van mijn huidige baan.
Mijn gecombineerde definitie zou zijn:
Ik vind mijn werk niet altijd leuk, maar over het algemeen heb ik het naar mijn zin. Ik kan mijn vaste lasten betalen en redelijk comfortabel leven .
Ik woon ook nog eens op 8 minuten lopen van het werk en werk 32 uur. Dat kan omdat het prima betaalt, dus dat compenseert voor mij ruimschoots de mindere dingen van mijn huidige baan.
zondag 20 oktober 2019 om 09:47
Ja dit heb ik ook wel. Heb het erg naar mijn zin maar er zijn een hoop dingen veranderd de laatste jaren, dingen die het wel minder leuk maken in elk geval.
zondag 20 oktober 2019 om 10:02
zondag 20 oktober 2019 om 11:19
Waarom is dat een kotsuitspraak? Het klinkt erg jaloers. Ik werk al bijna 27 jaar niet meer omdat mijn man goed verdiende. Ik ben gestopt toen onze zoon geboren is maar als er geen kind was gekomen dan zou ik ook gestopt zijn. Door te stoppen ben ik veel gelukkiger geworden en mijn man vond het prima.strikjemetstippels schreef: ↑19-10-2019 21:322. Ik werk om dat ik mijn lasten moet betalen. Ik heb nu wel een leuke functie daar niet van, maar heb daar voor lang echt kutwerk gedaan, minimum loon, eentonig zwaar werk, etc. Maar ja, je moet eten en ergens overdekt slapen.
zondag 20 oktober 2019 om 11:27
Neehoor, ik heb gekozen voor perfect en anders hoeft het niet. Terwijl mijn man niet zoveel verdient. Ik heb hard gespaard en hard gewerkt en ik doe nu precies het werk wat ik het allerliefste doe. Kwam niet aanwaaien, maar is wel gelukt.strikjemetstippels schreef: ↑19-10-2019 21:32Ik heb niet de luxe voor 1. Ik kan niet zeggen 'het moet perfect zijn anders dan maar niet'. Dat kunnen volgens mij alleen vrouwen zeggen die een vent hebben die goed verdient. Het "ik hoef niet te werken" kotsuitspraak.
En dat betekent niet dat ik elke dag helemaal door het dolle ben van geluk en niets liever doe dan werken, en natuurlijk zitten er ook vervelende kanten aan mijn werk, maar die vervelende dingen heb ik er fluitend voor over omdat de leuke dingen zooooooo ontzettend leuk zijn.
Maar he, dat je als vrouw een rijke vent nodig hebt om te kiezen voor werk dat je heel erg leuk vindt, daar kan ik me echt niet in vinden.
Wat eten we vanavond?
zondag 20 oktober 2019 om 14:07
Waarom is dat een kotsuitspraak? Zo kan het soms toch ook zijn?strikjemetstippels schreef: ↑19-10-2019 21:32Ik heb niet de luxe voor 1. Ik kan niet zeggen 'het moet perfect zijn anders dan maar niet'. Dat kunnen volgens mij alleen vrouwen zeggen die een vent hebben die goed verdient. Het "ik hoef niet te werken" kotsuitspraak.
Vind jouw uitspraak hierover behoorlijk jaloers overkomen!
(En als ik nou ergens van kots is dat negatieve jaloersigheid. Komt goed uit. Kunnen we samen kotsen!)