Vriend wil nooit naar huis

22-10-2019 13:41 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik loop al een tijd met een dingetje.
Tussen mij en mijn vriend gaat het goed. We hebben lol sanen en doen veel leuke dingen. Er is alleen 1 ding wat ik lastig blijf vinden. Ik ben overigens 26 en hij 31.

Als we op een feestje zijn of bij vrienden. Wil mijn vriend vaak niet naar huis. Waar ik er bijv. om 2 uur snachts wel klaar mee ben tijdens een avond wat drinken bij vrienden. Blijf mijn vriend het liefst tot het licht wordt. Vaak met alleen drank en soms wordt daar wat coke bij gebruikt.

Ik vertrouw hem voor duizend procent met andere vrouwen (die er overigens vrijwel nooit zijn). Zijn vrienden vind ik aardig, maar zodra ze samen zijn sloven ze zich uit naar elkaar en doen stoer. Misschien is dat mannen onder elkaar. Toch blijf ik het mezelf enorm aantrekken als hij weet dat ik thuis in bed lig en hij maar wegblijft. Ik wil hem ook gewoon zijn dingen gunnen en hoef echt niet alles samen met hem te doen en het komt niet vaak voor.

Zijn er meiden die dit herkennen? En hoe relativeren jullie dit?
Waarom trek jij het je aan als jij op bed ligt en hij op het feestje blijft?

Ik zou blij zijn dat ik thuis was.

Of heb je de indruk dat je minder belangrijker bent/minder leuk, omdat hij niet met je meegaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het van mezelf, ik wil ook altijd als laatste maar huis.. verder gebruik ik geen coke, dat hoeft er niks mee te maken te hebben, ben gewoon dol op mijn uitjes en menig vriend vond dat lastig.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-10-2019 13:42
Waarom heb je een cokesnuivende vriend die zijn drugs mixt met fors alcoholgebruik ?
Nou dit is ook erg kort door de bocht. Drugs gebeurt 1 keer in de 3 maanden zoiets. Dat drugsgebruik kan ik nog wel accepteren. Elk weekend drankjes drinken zoals de rest van Nederland is ook niet best voor je lichaam.
Zo irritant dat mensen stoere chick houding aannemen die ze niet past.
Je vind het niet ok, dus zeg dat dan ook niet.
Je vriend kan dan kiezen tussen jou en zijn coke.

Bij je volgende relatie eerlijk zijn. Je wil samen uit/ samen thuis rond 2 uur zonder coke. Dat mag je best willen hoor. Niet iedereen is zo ruimdenkend. Jij in elk geval niet.
sophieanne schreef:
22-10-2019 14:54
Nou dit is ook erg kort door de bocht. Drugs gebeurt 1 keer in de 3 maanden zoiets. Dat drugsgebruik kan ik nog wel accepteren. Elk weekend drankjes drinken zoals de rest van Nederland is ook niet best voor je lichaam.
Hebben jullie 1 keer in de 3 maanden een feestje, waarbij hij langer blijft en jij eerder naar huis gaat?
Dat is niet zo vaak. Waarom zit het je zo dwars?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-10-2019 13:54
Hoe andere vrouwen dit relativeren, lijkt mij niet relevant.

Maar jouw probleem is dat je het niet prettig vindt dat hij rond blijft hangen toch? En gaat het dan om het blijven feesten tot het ochtendgloren of ben je bang dat hij onder invloed domme dingen gaat doen of maak je je zorgen of zijn drank en/of drugsgebruik?
Nou meer het wegblijven tot het licht wordt. Ik weet dat hij verstandig omgaat met drank/drugs en vreemde dingen heeft hij ook nog niet gedaan. Misschien is dat gewoon omdat ik na een tijdje er genoeg van heb en me dan niet kan inbeelden waarom iemand anders tot 9 uur sochtend en dan niet eens met coke wegblijft Hahah.
LoveLucy schreef:
22-10-2019 14:55
Zo irritant dat mensen stoere chick houding aannemen die ze niet past.
Je vind het niet ok, dus zeg dat dan ook niet.
Je vriend kan dan kiezen tussen jou en zijn coke.

Bij je volgende relatie eerlijk zijn. Je wil samen uit/ samen thuis rond 2 uur zonder coke. Dat mag je best willen hoor. Niet iedereen is zo ruimdenkend. Jij in elk geval niet.
Zo irritant, mensen die een bericht lezen en compleet verdraaien tot een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-10-2019 14:02
Iedereen schrijft vanuit zijn eigen ervaring maar wie heeft hier een man die zich lam zuipt en die dan nog wat lijntjes neemt?

Indien dat niet relevant was dan zou zij alleen schrijven: hij blijft langer. In een ander topic schrijft zij dat ze het prima vindt om apart te feesten.

Dus wat is hier nou het echte probleem?
Ja eens absoluut. Misschien ergens toch wel de angst dat ik niet weet of het goed gaat. Terwijl het dat altijd is gegaan daar niet van. Het komt ook vaak zat voor dat hij laat thuiskomt en niks opheeft. Dus ik zou hem daar ook gewoon in moeten vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
sophieanne schreef:
22-10-2019 14:54
Nou dit is ook erg kort door de bocht. Drugs gebeurt 1 keer in de 3 maanden zoiets. Dat drugsgebruik kan ik nog wel accepteren. Elk weekend drankjes drinken zoals de rest van Nederland is ook niet best voor je lichaam.
prima als jij er zo over denkt maar wat is dan wèl het probleem?
sophieanne schreef:
22-10-2019 15:00
Ja eens absoluut. Misschien ergens toch wel de angst dat ik niet weet of het goed gaat. Terwijl het dat altijd is gegaan daar niet van. Het komt ook vaak zat voor dat hij laat thuiskomt en niks opheeft. Dus ik zou hem daar ook gewoon in moeten vertrouwen.
Dat wat goed gaat?

Bedoel je of het goed gaat met hem?

Dus dan maak je je WEL zorgen over zijn drugsgebruik?
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
22-10-2019 14:55
Zo irritant dat mensen stoere chick houding aannemen die ze niet past.
Je vind het niet ok, dus zeg dat dan ook niet.
Je vriend kan dan kiezen tussen jou en zijn coke.

Bij je volgende relatie eerlijk zijn. Je wil samen uit/ samen thuis rond 2 uur zonder coke. Dat mag je best willen hoor. Niet iedereen is zo ruimdenkend. Jij in elk geval niet.
Wat een onzin. Ik ben zelf ook echt niet heilig en hèb menige feestjes gehad tot het licht werd. Ik ben die fase nu gewoon een beetje uit en vind het op zulke momenten soms lastig. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
22-10-2019 15:03
Dat wat goed gaat?

Bedoel je of het goed gaat met hem?

Dus dan maak je je WEL zorgen over zijn drugsgebruik?
Ik vind het lastig om precies te bepalen wat ik nou zo erg vind. Dus dat maakt het voor jullie ook niet makkelijker haha. Toch misschien ergens een bezorgdheid. Al ben ik zeker niet tegen drugs op zijn tijd. Been there done that. Al met al is het denk ik een combinatie van me alleen voelen en ergens een beetje bezorgdheid (ookal weet ik dat hij verstandig met dingen omgaat).
Alle reacties Link kopieren
sophieanne schreef:
22-10-2019 14:57
Nou meer het wegblijven tot het licht wordt. Ik weet dat hij verstandig omgaat met drank/drugs en vreemde dingen heeft hij ook nog niet gedaan. Misschien is dat gewoon omdat ik na een tijdje er genoeg van heb en me dan niet kan inbeelden waarom iemand anders tot 9 uur sochtend en dan niet eens met coke wegblijft Hahah.
Wanneer je alcohol en drugs samen gebruikt dan ga je er niet verstandig mee om....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
sophieanne schreef:
22-10-2019 15:08
Ik vind het lastig om precies te bepalen wat ik nou zo erg vind. Dus dat maakt het voor jullie ook niet makkelijker haha. Toch misschien ergens een bezorgdheid. Al ben ik zeker niet tegen drugs op zijn tijd. Been there done that. Al met al is het denk ik een combinatie van me alleen voelen en ergens een beetje bezorgdheid (ookal weet ik dat hij verstandig met dingen omgaat).
Waar maak je je dan zorgen om
- Je vertrouwt hem..
- en zijn gebruik is verstandig volgens jou....

Waar maak je je druk over???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
sophieanne schreef:
22-10-2019 15:00
Ja eens absoluut. Misschien ergens toch wel de angst dat ik niet weet of het goed gaat. Terwijl het dat altijd is gegaan daar niet van. Het komt ook vaak zat voor dat hij laat thuiskomt en niks opheeft. Dus ik zou hem daar ook gewoon in moeten vertrouwen.
Een sporter uit mijn kennissenkring is in het weekend bij ADE overleden aan XTC...dus nee het gaat niet altijd goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De meeste vrouwen die op dit forum zitten, zijn volgens mij al wat ouder en hebben werkelijk geen idee wat er afspeelt tussen de leeftijdsgroep 18 - 30 jaar qua drugsgebruik. ;-) Het is overal en ook bij de mensen waarvan je het niet verwacht. Alles gaat stiekem of word letterlijk gewoon uitgedeeld.

Hij is er eerlijk over, en een persoon wat ik de zoveel tijd een lijntje neemt betekend het niet dat hij gelijk een 'slecht' persoon is.

Ik zou als ik jou was, zelf naar huis gaan en wanneer je samen wakker word, de volgende dag hem hierop aanspreken. Je moet elkaar alleen wel de ruimte blijven geven en niet alles voor hem willen verbieden of naar jou zin maken. In een relatie is het geven & nemen. Ik zou het met hem bespreken wat hij in dit geval voor jou kan betekenen. Goodluck.
anoniem_64b2997e428af wijzigde dit bericht op 22-10-2019 15:36
31.08% gewijzigd
Maak je je nou echt zorgen of gaat het om dit stukje in je OP.

"Toch blijf ik het mezelf enorm aantrekken als hij weet dat ik thuis in bed lig en hij maar wegblijft."

Als jij ook zo hebt gefeest en daar nu overheen bent en hij doet wat hij altijd al deed, is het dan zo'n punt om alleen in bed te liggen?
Of vind je misschien dat die fase van feest vieren en laat naar bed gaan onderhand over moet zijn omdat hij 31 is? Nou, sommige mensen veranderen nooit hoor. Ik ben 54 en zie het ook nog vaak licht worden.
Nou gebruikt mijn man geen drugs (gelukkig maar, want wat hij doet moet hij zelf weten, maar ik zit daar niet op te wachten), maar is wel het type dat altijd blijft hangen totdat de lichten aangaan. Terwijl ik vaak rond middernacht wel zoiets heb van, joh, laten we eens op huis aangaan. Dus sluiten we een compromis: hij noemt een tijd van vertrek, ik noem een tijd van vertrek en dan gaan we in het midden zitten. Afspraak is dat ik niet mag chagrijnen dat ik naar huis wil en dat hij niet mag miepen wanneer ik aangeef dat het de afgesproken tijd is.

Wil man overigens langer blijven, ook geen enkel probleem natuurlijk, maar als we afspreken samen uit, samen thuis (omdat we bijvoorbeeld met de auto zijn), dan doen we het zo.

Maar ik denk dat jij best eens goed bij jezelf mag nagaan of je er wel allemaal zo oké mee bent als dat je hier zegt, want zo komt het niet over. En je hoeft er ook niet oké mee te zijn, maar dan is het wel handig om daar ook naar te handelen.
sophieanne schreef:
22-10-2019 14:57
Nou meer het wegblijven tot het licht wordt. Ik weet dat hij verstandig omgaat met drank/drugs en vreemde dingen heeft hij ook nog niet gedaan. Misschien is dat gewoon omdat ik na een tijdje er genoeg van heb en me dan niet kan inbeelden waarom iemand anders tot 9 uur sochtend en dan niet eens met coke wegblijft Hahah.
Cocaïne en alcohol combineren is NIET verstandig. Zo verstandig gaat hij er dus niet mee om.
sophieanne schreef:
22-10-2019 14:54
Nou dit is ook erg kort door de bocht. Drugs gebeurt 1 keer in de 3 maanden zoiets. Dat drugsgebruik kan ik nog wel accepteren. Elk weekend drankjes drinken zoals de rest van Nederland is ook niet best voor je lichaam.

Rare redenering. Vooral omdat hij óók al drinkt. Met die redenatie kan ie ook nog wel de handstand gaan oefenen op de snelweg. Want drinken en coke snuiven is ook al slecht voor je lichaam dus dan kan dit er ook nog wel bij.
Recklessgirl schreef:
22-10-2019 15:27
De meeste vrouwen die op dit forum zitten, zijn volgens mij al wat ouder en hebben werkelijk geen idee wat er afspeelt tussen de leeftijdsgroep 18 - 30 jaar qua drugsgebruik. ;-) Het is overal en ook bij de mensen waarvan je het niet verwacht. Alles gaat stiekem of word letterlijk gewoon uitgedeeld.

Hij is er eerlijk over, en een persoon wat ik de zoveel tijd een lijntje neemt betekend het niet dat hij gelijk een 'slecht' persoon is.

Ik zou als ik jou was, zelf naar huis gaan en wanneer je samen wakker word, de volgende dag hem hierop aanspreken. Je moet elkaar alleen wel de ruimte blijven geven en niet alles voor hem willen verbieden of naar jou zin maken. In een relatie is het geven & nemen. Ik zou het met hem bespreken wat hij in dit geval voor jou kan betekenen. Goodluck.

Dat mensen ouder van 30 'het niet weten' (haha grapjas) maakt het nog niet verstandig om het wel te doen, hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet prima wat er afspeelt hoor tussen 18 en 30. Onze kinderen hebben die leeftijd. En het is niet overal, gelukkig niet zeg. Iemand van 31 die nog zo van drank en drugs afhankelijk is, is zn pubertijd nog niet uit.
Maar ja, TO vind het prima een drugsgebruikende vriend.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als het prima vind dan hoeft ze zich ook geen zorgen te maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
sophieanne schreef:
22-10-2019 14:54
Nou dit is ook erg kort door de bocht. Drugs gebeurt 1 keer in de 3 maanden zoiets. Dat drugsgebruik kan ik nog wel accepteren. Elk weekend drankjes drinken zoals de rest van Nederland is ook niet best voor je lichaam.
Wat is eigenlijk je probleem? Je gunt het hem, je vertrouwd hem en het komt maar 1 x in de 3 maanden voor. Coke snuiven vind je ook acceptabel, ik weet niet hoor, maar ik zie geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven