Hulp nodig!! - OP verwijderd
dinsdag 22 oktober 2019 om 17:26
Als je blij bent, moet iedereen zijn bek houden, want je humeur zou wel eens vergald kunnen worden. Je wilt met rust gelaten worden, dus doe je bot, maar ze komen nog steeds naar je toe. Je negeert je leidinggevende, want hij trekt jou mee in zijn emoties.
Wat ik ervan begrijp is dat je niet zo best bent met emoties (in het algemeen kennelijk) en dat iedereen dat maar moet aanvoelen en rekening met jou moet houden. Verder vul je een hoop in voor een ander.
Ik vind je behoorlijk zelfingenomen en oncollegiaal overkomen. Tip: doe je werk en tel tot tien en bedenk dat je niet het middelpunt van ieders universum bent, maar een collega/werknemer die werk moet doen en daarover moet communiceren.
Wat ik ervan begrijp is dat je niet zo best bent met emoties (in het algemeen kennelijk) en dat iedereen dat maar moet aanvoelen en rekening met jou moet houden. Verder vul je een hoop in voor een ander.
Ik vind je behoorlijk zelfingenomen en oncollegiaal overkomen. Tip: doe je werk en tel tot tien en bedenk dat je niet het middelpunt van ieders universum bent, maar een collega/werknemer die werk moet doen en daarover moet communiceren.
dinsdag 22 oktober 2019 om 17:28
Rot hè al die mensen die niet precies zo zijn als jij wil en precies doen zoals jij wil. Dat zouden ze wel moeten zijn/doen.
Of....
Je snapt niet hoe het werkt op de werkvloer, daar kun je nu eenmaal niet 100% jezelf zijn en zul je je moeten aanpassen aan eisen van leidinggevenden en zul je moeten samenwerken. Dat jij daar geen zin in hebt is niet het probleem van de organisatie, dat is jouw probleem. Ga daarmee aan de slag.
Of....
Je snapt niet hoe het werkt op de werkvloer, daar kun je nu eenmaal niet 100% jezelf zijn en zul je je moeten aanpassen aan eisen van leidinggevenden en zul je moeten samenwerken. Dat jij daar geen zin in hebt is niet het probleem van de organisatie, dat is jouw probleem. Ga daarmee aan de slag.
dinsdag 22 oktober 2019 om 17:32
Hallo Maud,
Je bedoelt dat je met plezier naar het werk moet gaan als ik het zo bekijk? Kan je wat tips geven?
Je bedoelt dat je met plezier naar het werk moet gaan als ik het zo bekijk? Kan je wat tips geven?
Maud*de*Braose schreef: ↑22-10-2019 17:28Rot hè al die mensen die niet precies zo zijn als jij wil en precies doen zoals jij wil. Dat zouden ze wel moeten zijn/doen.
Of....
dinsdag 22 oktober 2019 om 17:33
Nee, ik bedoel dat je aan jezelf moet werken, omdat de manier waarop jij je opstelt niet professioneel is. Je denkt blijkbaar dat iedereen zich moet aanpassen aan jouw wensen, maar zo werkt het niet.
dinsdag 22 oktober 2019 om 17:45
In een baan is er hiërarchie.useruserr schreef: ↑22-10-2019 16:50Beste leden wie heeft het ook wel eens om je aan te passen op het werk waar eisen best hoog zijn?
<knip>
Ik kan waarschijnlijk gewoon slecht omgaan met emoties van anderen of die van mezelf. Mijn leidinggevende is best wel gevoelig wat het betreft en ik merk dat hij mij in zijn emotie wilt meetrekken en vanuit daar alles te laten doen wat hij wilt, dat wil ik niet en ik negeer hem soms hiermee waar hij slecht tegen kan, maar dat is niet mijn probleem.. Ik heb vroeger ook vechtsport uitgeoefend en hij doet ook aan krachtsport, heb het idee dat er ook wordt geconcurreerd tegen mij. Hoe kan ik dit overwinnen beste leden? Wanneer ik rationeel alles bekijk en uitleg merk ik dat hij daar slecht tegen kan... Moet je met iedereen levellen op werkvloer?
Hebben jullie tips?
De leidinggevende op je werk geeft je taken.
Het idee is dat jij die taken uitvoert
en dat de werkgever jou hiervoor betaalt.
Als je geen leiding wil krijgen,
dan word je (bijvoorbeeld) straatartiest,
zodat je de hele dag extravert kan zijn.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 17:46
0.31% gewijzigd
dinsdag 22 oktober 2019 om 17:50
Jij lijkt me niet echt een persoon die goed kan samenwerken. Ik adviseer je om ontslag te nemen en op een onbewoond eiland te gaan wonen, waar je van niemand last hebt.useruserr schreef: ↑22-10-2019 16:50Hulp nodig... Serieus advies gevraagd aan jullie..
Beste leden wie heeft het ook wel eens om je aan te passen op het werk waar eisen best hoog zijn? ik heb zelf een probleem als ik mezelf ben op het werk kan ik met niemand opschieten omdat ik mijn emoties/gevoel automatische onbewust meeneem naar het werk. Als ik gelukkig ben komt er vast wel iemand die me dag moet verneuken met andere woorden, het lijkt wel of jaloezie, haat een rol erbij spelen. Mensen proberen je te manipuleren etc etc noem maar op. Of het lijkt zo volgens mij?
Welke advies zouden jullie mij geven even serieus? Ik ben van mezelf best wel extravert en ik merk dat ik hierdoor sommige gevooelige mensen onbewust mee domineer terwijl ik dat niet zo bedoel, ik wil hoe dan ook bij mijn eigen standpunten blijven en me niet mee laten sleuren door de emoties van mensen. Hoe ga je hier mee om?
Ik kan ook heel serieus en bot zijn zodat niemand me meer lastig valt, dat zou ik het het liefst willen gewoon met rust gelaten worden, maar nee niemand laat je met rust waarschijnlijk is dit normaal. Maar dan wordt je in een zwart daglicht weggezet dat je gek bent etc etc als je met niemand communiceert..
Ik kan waarschijnlijk gewoon slecht omgaan met emoties van anderen of die van mezelf. Mijn leidinggevende is best wel gevoelig wat het betreft en ik merk dat hij mij in zijn emotie wilt meetrekken en vanuit daar alles te laten doen wat hij wilt, dat wil ik niet en ik negeer hem soms hiermee waar hij slecht tegen kan, maar dat is niet mijn probleem.. Ik heb vroeger ook vechtsport uitgeoefend en hij doet ook aan krachtsport, heb het idee dat er ook wordt geconcurreerd tegen mij. Hoe kan ik dit overwinnen beste leden? Wanneer ik rationeel alles bekijk en uitleg merk ik dat hij daar slecht tegen kan... Moet je met iedereen levellen op werkvloer?
Hebben jullie tips?
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:00
Probeer eerst een met jezelf te levellen.
Je collega's zijn daar ook om te werken en niet om ruzie te maken. Wees gewoon eens aardig, niet bot of dominant.
Je hoeft echt geen dikke vrienden te worden met je collega's, maar een beetje door 1 deur kunnen en normaal mee praten is toch het minste wat je van elkaar en vooral van jezelf mag verwachten.
Kan je dit niet, kijk dan eens hoe je beter met je emoties kunt omgaan. Waarom moeten jouw collega's botten of lijden door jouw eigen frustraties en problemen?
Je collega's zijn daar ook om te werken en niet om ruzie te maken. Wees gewoon eens aardig, niet bot of dominant.
Je hoeft echt geen dikke vrienden te worden met je collega's, maar een beetje door 1 deur kunnen en normaal mee praten is toch het minste wat je van elkaar en vooral van jezelf mag verwachten.
Kan je dit niet, kijk dan eens hoe je beter met je emoties kunt omgaan. Waarom moeten jouw collega's botten of lijden door jouw eigen frustraties en problemen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:10
Heb je persoonlijksheids problemen want zo kom je wel over, ik heb een collega zoals jij gehad ik kon er echt niet tegen vindt zwaar irritant en onaangenaan gedrag.... Ik ben ook wel.extravert maar houd wel rekening met andere je zult moeten samenwerken, als.je daar niet tegen kunt ga als zelfstandige iets doen....
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:10
Dit is gewoon werk, je speelt een rol, je bent aardig, stelt grenzen, doet net of competitie je niets doet, profileert je, zegt ja tegen je baas waarbij je stiekem nee doet en het is niet altijd leuk daarom krijg je er geld voor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:12
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:17
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:23
dinsdag 22 oktober 2019 om 18:57
useruserr schreef: ↑22-10-2019 18:17Hahah geweldige reacties. Ik Ga hiermee aan de slag mensen. Komt zeker goed heb vertrouwen erin. Het is een nieuwe werkgever voor mij dus vandaar. Zo achterlijk ben ik niet om me eigen ruit in te gooien.. Misschien wat gebrek aan sociale vaardigheden maar zal me daarmee moeten trainen denk ik![]()
Nou, als ik lees dat je oa je nieuwe leidinggevende negeert en handelt op basis van een veronderstelling dat iedereen daar met jou bezig is, dan zou je die ruiten nog wel eens sneller in kunnen gooien dan je zou willen.
Je hebt inderdaad een gebrek aan vaardigheden, zowel sociaal als professioneel. En het is inderdaad verstandig om daar snel aan te gaan werken, want daar heb je de rest van je werkende leven profijt van. Of anders gezegd; doe je het niet en blijf je doen wat je in jouw OP omschrijft, dan zul je daar de rest van je werkende leven flink wat problemen door kunnen verwachten.