Napraattopic deel 118

04-10-2019 13:13 3080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dubbel
feow schreef:
22-10-2019 22:47
Het valt me af een poosje op dat ik er niet helemaal bijhoor hier.
De afgelopen vier keer was er gedoe 1,5 week voor mijn menstruatie.
Dus ik denk dat dat van die cyclussen die gelijk gaan lopen wel waar zal zijn, zelfs tijdens de overgang.
( even een schoentje: de w van www pas best bij de c van cyclus )

En nog een wijze raad:
Stél dat je een soort van compleet losgaat in de winkel en daarna tot begin van de nacht in de keuken staat... dan moet je bij het lezen van recepten wel onderscheid maken tussen een kilo droge kikkererwten en een kilo geweekte kikkererwten. Anders doe je dus een kilo kikkererwten in water (joh, gek hè dat je daarvoor meerdere pakjes moet kopen) en sta je een dag later falafel tot in de eeuwigheid in balletjes te draaien.
:$
:rofl:
Goedemorgen! Goed geslapen? Zin in de dag?

Het wordt zonnig, zo fijn.

Ik ga sollicitatiebrieven schrijven. Zo niet fijn.

En vanavond een examen voor het VCA-Vol. Als je het niet kent, dan wil je het niet weten. :biggrin:
Ik ken het niet.
Geen bijzonderheden
Maud*de*Braose schreef:
23-10-2019 06:59

En vanavond een examen voor het VCA-Vol. Als je het niet kent, dan wil je het niet weten. :biggrin:
Ik wilde het idd niet weten.
Ik haat Google.

Goedemorgen, ik ben de komende tijd (maanden?) verplicht om 7 uur wakker. Er gaat gesloopt worden bij mij aan de overkant en slopers beginnen om 7 uur.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
23-10-2019 07:14
Ik wilde het idd niet weten.
Ik haat Google.

Goedemorgen, ik ben de komende tijd (maanden?) verplicht om 7 uur wakker. Er gaat gesloopt worden bij mij aan de overkant en slopers beginnen om 7 uur.

7 uur is toch niet vroeg voor jou?
Zoveel herrie is wel vervelend.
Maud*de*Braose schreef:
23-10-2019 07:17
7 uur is toch niet vroeg voor jou?
Zoveel herrie is wel vervelend.
Dat is natuurlijk ook de pest: 7 uur is niet per se vroeg voor mij, maar wel als het de schuld van de slopers is. (6)
En ik dus zelfs niet meer de illusie hoef te hebben dat ik een keer tot 7.30 kan slapen.

David Dunning
Ik was vroeg wakker met snotkop en hoofdpijn.
Bah.
Ik lees nu dat topic over aardig zijn en daar gaat Cateau ook nog ff lekker door.

David Dunning
herfstappeltaart schreef:
23-10-2019 07:29
Ik was vroeg wakker met snotkop en hoofdpijn.
Bah.
Ik kan me bijna niet bedwingen om een grapje over koolhydraten te maken.
Maar het lukt me wel.

Snotlop en hoofdpijn sucks.

David Dunning
Ik zit normaliter al aan mijn bureau op werk om 7.30 🤨

In de zomer geen punt want licht. Maar sinds een paar weken is het horror. En dat donker duurt ook zo lang. Maanden en maanden.
Geen bijzonderheden
Maud*de*Braose schreef:
23-10-2019 06:59

Tip voor het VCA examen: als je het beste/ meest logische antwoord ziet, streep deze dan weg. Kies vervolgens voor het meest onlogische antwoord dat ertussen staat. Zo heb ik mijn VCA gehaald. Ik moest alle logica overboord gooien :facepalm:

Succes met het examen. Ik moet over 3 jaar weer examen doen. Gelukkig is het daarna weer 10 jaar geldig.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 07:38
5.16% gewijzigd
yasmijn schreef:
23-10-2019 07:33

In de zomer geen punt want licht. Maar sinds een paar weken is het horror. En dat donker duurt ook zo lang. Maanden en maanden.
Herkenbaar. Ik start meestal rond 7.15 op werk. In de winter heb ik daar beduidend meer moeite mee dan in de zomer. Heb sinds kort een Philips Wake-up light. Echt een top ding! Had dat jaren eerder moeten kopen voor opstaan in de winters.
yasmijn schreef:

Ik vind dat ook zo naar. Merk ook dat ik langer wil slapen. Geef mij maar zomer, lekker veel licht.
Solomio schreef:
Ik kan me bijna niet bedwingen om een grapje over koolhydraten te maken.
Maar het lukt me wel.

Snotlop en hoofdpijn sucks.

Hou vol! :-D
PhiIae schreef:
23-10-2019 07:36
Tip voor het VCA examen: als je het beste/ meest logische antwoord ziet, streep deze dan weg. Kies vervolgens voor het meest onlogische antwoord dat ertussen staat. Zo heb ik mijn VCA gehaald. Ik moest alle logica overboord gooien :facepalm:

Succes met het examen. Ik moet over 3 jaar weer examen doen. Gelukkig is het daarna weer 10 jaar geldig.

Het is voor mij allemaal helemaal nieuw, maar heb maandag het proefexamen gedaan en gehaald. Dus ik heb er wel vertrouwen in. (al vind ik inderdaad sommige dingen ook niet zo logisch). Straks nog even wat dingen doornemen en dan komt het wel goed vermoed ik.
feow schreef:
22-10-2019 22:47
Het valt me af een poosje op dat ik er niet helemaal bijhoor hier.
De afgelopen vier keer was er gedoe 1,5 week voor mijn menstruatie.
Dus ik denk dat dat van die cyclussen die gelijk gaan lopen wel waar zal zijn, zelfs tijdens de overgang.
( even een schoentje: de w van www pas best bij de c van cyclus )

En nog een wijze raad:
Stél dat je een soort van compleet losgaat in de winkel en daarna tot begin van de nacht in de keuken staat... dan moet je bij het lezen van recepten wel onderscheid maken tussen een kilo droge kikkererwten en een kilo geweekte kikkererwten. Anders doe je dus een kilo kikkererwten in water (joh, gek hè dat je daarvoor meerdere pakjes moet kopen) en sta je een dag later falafel tot in de eeuwigheid in balletjes te draaien.
:$
Ik besloot ooit in totale verstandsverbijstering zelf kroketten maken. Alles in huis en begonnen. Ik meende in het recept te hebben zien staan dat ik 2 L water moest toevoegen en het dan moest laten indikken. Dus ik voeg 2 L water toe..... Toen het na uren nog niet ingedikt was, besloot ik het recept beter te bekijken en bleek het dus 2 dL water te zijn :facepalm:

Ik heb daarna nooit meer zelf kroketten geprobeerd te maken.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 07:44
0.51% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
23-10-2019 07:38
Hou vol! :-D
Is één post niet genoeg? O_o

David Dunning
PhiIae schreef:
23-10-2019 07:41
Ik besloot ooit in totale verstandsverbijstering zelf kroketten maken. Alles in huis en begonnen. Ik meende in het recept te hebben zien staan dat ik 2 L water moest toevoegen en het dan moest laten indikken. Dus ik voeg 2 L water toe..... Toen het na uren nog niet ingedikt was, besloot ik het recept beter te bekijken en bleek het dus 2 dL water te zijn :facepalm:

Mijn neef wilde een keer aioli maken. In het recept stond "voeg 2, 3 tenen knoflook toe". Hij las dat als 23 tenen. De aioli was niet zo lekker :proud:
Kind van vriendin zou koken 's avonds. Wist alleen niet hoeveel rijst voldoende zou zijn, dus nam een bord en gooide daar 4x een portie ongekookte rijst in om de hoeveelheid te bepalen.
Er was genoeg rijst.... voor een week :proud:
klavertje-vier2019 schreef:
23-10-2019 08:17
Kind van vriendin zou koken 's avonds. Wist alleen niet hoeveel rijst voldoende zou zijn, dus nam een bord en gooide daar 4x een portie ongekookte rijst in om de hoeveelheid te bepalen.
Er was genoeg rijst.... voor een week :proud:
:-D
PhiIae schreef:
23-10-2019 07:41

:biggrin:
10x zo veel ander spul toe voegen om weer in de juiste verhouding komen is dan ook weer zo wat. Niet iedereen wil 5 weken kroketten eten
SHIFTY schreef:
23-10-2019 08:24
10x zo veel ander spul toe voegen om weer in de juiste verhouding komen is dan ook weer zo wat. Niet iedereen wil 5 weken kroketten eten
En dit was allemaal voor de uitvinding van de diepvries? :roll:

David Dunning
:HA:

Erg grappig die receptrampen. Leuk om mee wakker te worden. Thx :biggrin:
SHIFTY schreef:
23-10-2019 08:24
Ja, dat had gekund. Zo helder was ik op dat moment niet :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven