Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
LuckyLud schreef:
23-10-2019 13:39
Jansen82, wat vreemd dat hij ineens een bericht stuurt. Goed gehandeld, ik zou er na 2 weken ook niet meer intrappen.
Wat ik zelf denk dat er mee te maken heeft is dat hij voor 6 weken “een vriendin” uit het buitenland te logeren heeft. Zij gaat deze week weer weg. Dus het speelkwartier is voorbij. We hebben het hier overigens over een volwassen man van 33.
Het is soms alsof "ze" denken dat wij geen druk leven hebben. "Mijn foute man" was net zo, vooral op t einde. Af willen spreken maar geen concrete dag willen aangeven. Ik wil dat soort dingen wel van tevoren weten ipv zitten af te wachten. Ik heb ook andere dingen te doen.

Een week of langer niks laten horen om wat voor reden/smoes dan ook. En dan weer contact opnemen in de vooronderstelling dat alles als "vanouds " is.

Ben daardoor wel heel wat wijzer geworden wat betreft mijn verwachtingen en grenzen.
appelientjex schreef:
23-10-2019 13:36
Nou mooi dan ga je voor zijn neus flirten.
Wijn gooien zou ik zelf ook niet doen, maar zou hem wel een blik toewerpen waarbij je hem aankijkt alsof het een vette kneus is. Of alleen zeggen: kinderachtig hoor, iemand blokkeren, in het voorbijgaan.
Met welk doel?
Jansen82 schreef:
23-10-2019 13:44
Wat ik zelf denk dat er mee te maken heeft is dat hij voor 6 weken “een vriendin” uit het buitenland te logeren heeft. Zij gaat deze week weer weg. Dus het speelkwartier is voorbij. We hebben het hier overigens over een volwassen man van 33.
Nee het is een man van 33 maar beslist niet volwassen.
Blijf in jezelf geloven !
Jansen82 schreef:
23-10-2019 13:44
Dat verklaart het dan wel, soort van. Desondanks geen leuk gedrag.

Heeft hij al gereageerd op je appje?
05-2019 schreef:
23-10-2019 14:04
Nee het is een man van 33 maar beslist niet volwassen.
Goed punt!
CherokeeRose1977 schreef:
23-10-2019 14:06
Dat verklaart het dan wel, soort van. Desondanks geen leuk gedrag.

Heeft hij al gereageerd op je appje?
Ja, hij vindt de annulering ridicuul overtrokken (letterlijke tekst). Hij had gewoon tijd voor zichzelf nodig.

Natuurlijk, dat zie ik natuurlijk in m’n glazen bol. Stom van me..... 🙄 Ik kan tijd voor jezelf begrijpen, maar is het dan zo lastig om dat heel even te melden. Bij de vrouw waar je 6 maanden mee date, seks mee hebt, plannen maakt, normaal dagelijks contact mee hebt, enz...
appelientjex schreef:
23-10-2019 13:36
Nou mooi dan ga je voor zijn neus flirten.
Wijn gooien zou ik zelf ook niet doen, maar zou hem wel een blik toewerpen waarbij je hem aankijkt alsof het een vette kneus is. Of alleen zeggen: kinderachtig hoor, iemand blokkeren, in het voorbijgaan.
Haha met al je vriendinnen gaan staan lachen en dan ook zijn kan zo nu en dan allemaal opkijken werkt dan vast ook wel ;)

Ach je kan er nu een beetje om geinen. Maar het blijft wel klote dat hij zo heeft gehandeld.
Hopelijk is het het weekend gezakt en kan je gewoon een leuke avond met vriendinnen hebben.
appelientjex schreef:
23-10-2019 13:30
Na 6 mnd kinderen ontmoeten is toch niet snel?
ja zeker wel snel, kijk na een jaar ofzo maar eens hoe de zaken ervoor staan als de eerste verliefdheid eraf is en je elkaar echt leert kennen voor je die kids leert kennen
Lorem Ipsum
Jansen82 schreef:
23-10-2019 14:12
Ja, hij vindt de annulering ridicuul overtrokken (letterlijke tekst). Hij had gewoon tijd voor zichzelf nodig.

Natuurlijk, dat zie ik natuurlijk in m’n glazen bol. Stom van me..... 🙄 Ik kan tijd voor jezelf begrijpen, maar is het dan zo lastig om dat heel even te melden. Bij de vrouw waar je 6 maanden mee date, seks mee hebt, plannen maakt, normaal dagelijks contact mee hebt, enz...
Blokkeren met die gast.
turquasi schreef:
23-10-2019 14:14
ja zeker wel snel, kijk na een jaar ofzo maar eens hoe de zaken ervoor staan als de eerste verliefdheid eraf is en je elkaar echt leert kennen voor je die kids leert kennen
Ik ga dat ook nooit meer zo doen. Dat is dan mijn leermoment. Niets is wat het lijkt.... goddank heb ik hem als een vriend geïntroduceerd en hebben we ook niet klef zitten doen ofzo.
Jansen82 schreef:

en dan terug typen; 'ik begrijp het juist helemaal... Ik heb dit weekend ook tijd voor mezelf nodig, en om te daten met leuke mannen'
Lorem Ipsum
Trien30 schreef:
Haha met al je vriendinnen gaan staan lachen en dan ook zijn kan zo nu en dan allemaal opkijken werkt dan vast ook wel ;)

Ach je kan er nu een beetje om geinen. Maar het blijft wel klote dat hij zo heeft gehandeld.
Hopelijk is het het weekend gezakt en kan je gewoon een leuke avond met vriendinnen hebben.
Ik zou mezelf nooit zo verlagen eigenlijk. Bovendien zal het hem vast aan zijn reet roesten.
turquasi schreef:
23-10-2019 14:18
en dan terug typen; 'ik begrijp het juist helemaal... Ik heb dit weekend ook tijd voor mezelf nodig, en om te daten met leuke mannen'
Dit. Hij dacht je binnen te hebben en was duidelijk niet bang om je te verliezen.
.
Ach, er kwam nog een toegift van hem.
Dat het m’n eigen schuld is. Omdat ik z’n aandacht vroeg heb ik tegenzin opgewekt 😳😳

Nu zou je denken dat ik een stalker ben.
In die 2,5 week heb ik 1 app gestuurd om succes met z’n nieuwe baan te wensen. 1 app met nog maar 2 weken en dan gaan we lekker een weekend weg. 1x gebeld en 1 app of het wel goed ging.
appelientjex schreef:
23-10-2019 13:30
Na 6 mnd kinderen ontmoeten is toch niet snel?
Ik vind 5 maanden nogal snel ja. Maar zullen genoeg mensen het prima vinden, ook goed. Loop je wel meer kans op zulke situaties waarbij je kinderen moet gaan uitleggen waarom die man 1 keer kwam en toen nooit meer, ook afhankelijk van de leeftijd natuurlijk. Kinderen hebben vaak ook wel door dat het niet zomaar een vriend is. Ik ben zelf ooit geïntroduceerd als "gewone" vriendin en de kinderen van mijn vriend (pas 6 en 8) wisten dat het meer was, gedroegen we ons totaal niet klef.
Jansen82 schreef:
23-10-2019 14:23
Dat het m’n eigen schuld is. Omdat ik z’n aandacht vroeg heb ik tegenzin opgewekt 😳😳

In die 2,5 week heb ik 1 app gestuurd om succes met z’n nieuwe baan te wensen. 1 app met nog maar 2 weken en dan gaan we lekker een weekend weg. 1x gebeld en 1 app of het wel goed ging.

Ohhh, dit is manipulatief, gaslighthing gedrag. Hele grote red flag.

Hij laat zijn ware aard nu zien.

Ga niet aan jezelf twijfelen!! Dit ligt puur aan hem. Niet aan jou!
Jansen82 schreef:

Wat een ongelooflijk triest figuur. :facepalm:

Zo slecht, maar ik moet keihard lachen om die laatste app. :HA:

Ik hoop jij ook. Want wat een karikatuur.
dansenindewind wijzigde dit bericht op 23-10-2019 14:31
0.58% gewijzigd
Ga ook vooral niet de discussie aan. Hij verwacht een reactie van je.
vivautrecht85 schreef:
23-10-2019 14:19
Ik zou mezelf nooit zo verlagen eigenlijk. Bovendien zal het hem vast aan zijn reet roesten.
Dit was dus ook gewoon een grapje ;)

Ik zou persoonlijk niet eens naar een plek gaan waarvan je bijna zeker weet dat hij er ook is. Gewoon om weer even rust in mn eigen gestel te krijgen.
vivautrecht85 schreef:
23-10-2019 14:19

Ik zou persoonlijk niet eens naar een plek gaan waarvan je bijna zeker weet dat hij er ook is. Gewoon om weer even rust in mn eigen gestel te krijgen.
Jansen82 schreef:

Stalker!

Maar serieus, wat een dweil. Is dit de eerste keer dat hij deze kant laat zien? Knap balen maar blij dat je in ieder geval niet nog meer tijd hebt vergooid, inclusief het weekend.
Trien30 schreef:
23-10-2019 14:32

Haha oke gelukkig. Helaas wordt dit soort adviezen ook wel eens serieus gegeven namelijk om een ex(scharrel) de ogen uit te steken.
brr... manipulatief inderdaad

ik hoop dat je ergens blij bent dat je zijn ware aard ziet nu Jansen... stel je had nog meer tijd en gevoel in geïnvesteerd in die griezel
Lorem Ipsum
Hij heeft dit inderdaad eerder gedaan. Niet zo extreem, maar wel een week de silence treatment. Ik heb hem toen gezegd wat negeren met me doet en dat ik het echt heel kwetsend vind. Dat begreep hij en was hij met me eens.

Nu doet ie het dus weer, dus hoe lastig ook, ik moet hem laten. Ik ga er ook niet meer op in. Als iemand echt gek op je is dan moet het geen moeite zijn om contact te hebben.

Ik ga nu er maar even doorheen dan ben ik binnenkort door de pijn heen. Alternatief is dat dit nog tijden zo door gaat. Dit is geen man die ineens vol voor me gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven