Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
Jansen82 schreef:
23-10-2019 13:23
Ik heb hem verleden week gebeld. Gewoon met nummerherkenning. Hij nam niet op en belde me niet terug.

Appje gestuurd dat ik me zorgen maak en of het wel goed gaat. Hij was continu online, maar reageerde niet.

Nu zegt ie dat ie druk was met etentjes, concerten, verjaardagen, feestjes, enz.

Dat zal allemaal best, maar dan kan je steeds online zijn en mij geen enkel zinnetje sturen. Verwacht ik dan te veel?

De dag voor z’n grote verdwijntruc was hij het weekend bij mij en was het gewoon leuk en relaxed, zoals altijd.
Het enige dat ik zou sturen is: Ik denk dat wij beiden wel weten dat het niet oke is om iemand zo te behandelen, en dat het weekend niet meer doorgaat.
Oh mosterd. goed gehandeld!

@ to. hopelijk voel je je wat beter binnenkort. Ik zou ook de neiging hebben hem de wind van voren te geven. Als ik hem tegen zou komen zou ik vragen: ga je altijd zo volwassen met dingen om?
Maar wellicht is het beter om dat niet te doen. Al snap ik je neiging wel heel erg.
Wat een hork Jansen82. Nu ook nog de schuld op jou afschuiven.

Wat is daten toch verschrikkelijk.
Judy_Hopps schreef:
23-10-2019 12:10
Als volwassenheid betekent dat we allemaal gevoelloos moeten worden laat mij dan maar eeuwig kind zijn hoor.
Ik zeg nergens dat ze gevoelloos moet zijn, eerder dat ze niet naar zijn niveau moet zakken.
Dat is heel wat anders
Jansen82 schreef:
23-10-2019 14:38
Hij heeft dit inderdaad eerder gedaan. Niet zo extreem, maar wel een week de silence treatment. Ik heb hem toen gezegd wat negeren met me doet en dat ik het echt heel kwetsend vind. Dat begreep hij en was hij met me eens.

Nu doet ie het dus weer, dus hoe lastig ook, ik moet hem laten. Ik ga er ook niet meer op in. Als iemand echt gek op je is dan moet het geen moeite zijn om contact te hebben.

Ik ga nu er maar even doorheen dan ben ik binnenkort door de pijn heen. Alternatief is dat dit nog tijden zo door gaat. Dit is geen man die ineens vol voor me gaat.
Dat is de juiste insteek. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Helaas in ergere gradaties en te lang door laten gaan. Overkomt me niet weer.

Dus goed dat je er zo instaat!
Jansen, hup in de kliko er mee! Die van " restafval".
winkje87 schreef:
23-10-2019 14:45

@ to. hopelijk voel je je wat beter binnenkort. Ik zou ook de neiging hebben hem de wind van voren te geven. Als ik hem tegen zou komen zou ik vragen: ga je altijd zo volwassen met dingen om?
Maar wellicht is het beter om dat niet te doen. Al snap ik je neiging wel heel erg.
Tsja, het is nu even heel vervelend dat het zo loopt. Dit gedrag laat me wel inzien dat ik veel beter verdien en dat verzacht de pijn ook wel. Ik ga me in ieder geval niet verlagen tot zijn niveau.

Als ik dan bij vriendinnen zie dat zij een ontzettend lieve vriend hebben, die alles voor ze doen, vraag ik me af waar ik dat soort type man kan vinden. En hoe lang het gaat duren voordat ik die een tegenkom. Mijn verwachtingen waren al erg laag en toch ben ik weer gekwetst.
Welnee, daten is hartstikke leuk. Wat wel helpt is je verwachtingen inderdaad heel laag te houden maar de lat hoog leggen. Dus hoor je een week niks van iemand, dan betekent dat NEXT! En met next bedoel ik niet één tegelijk maar gewoon daten met wie je wil. De lucky bastard voor wie je overweegt de rest van de horde op hold te zetten moet daar natuurlijk wel wat voor doen. Vaag gedoe over logerende vrouwen uit het buitenland zou bij mij zulke hoge wenkbrauwen opleveren dat ik denk dat ik helemaal niet meer reikhalzend had uitgekeken naar hem of contact met hem. Ik heb gewoon geen zin in dat soort flauwekul. Ik maak overigens ook niet iemands lievelingsontbijt tijdens een date fase, of ie ontbijt krijgt überhaupt is erg afhankelijk van zijn inzet. Mijn date maakte voor mij ontbijt op bed, nu en drie jaar later nog steeds.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
23-10-2019 14:58
Welnee, daten is hartstikke leuk. Wat wel helpt is je verwachtingen inderdaad heel laag te houden maar de lat hoog leggen. Dus hoor je een week niks van iemand, dan betekent dat NEXT! En met next bedoel ik niet één tegelijk maar gewoon daten met wie je wil. De lucky bastard voor wie je overweegt de rest van de horde op hold te zetten moet daar natuurlijk wel wat voor doen. Vaag gedoe over logerende vrouwen uit het buitenland zou bij mij zulke hoge wenkbrauwen opleveren dat ik denk dat ik helemaal niet meer reikhalzend had uitgekeken naar hem of contact met hem. Ik heb gewoon geen zin in dat soort flauwekul. Ik maak overigens ook niet iemands lievelingsontbijt tijdens een date fase, of ie ontbijt krijgt überhaupt is erg afhankelijk van zijn inzet. Mijn date maakte voor mij ontbijt op bed, nu en drie jaar later nog steeds.
Ik moet hier zo om lachen. That’s the spirit. Ik heb hem te belangrijk gemaakt en te veel gepikt.
turquasi schreef:
23-10-2019 14:58
Hahah hier heb je ook helemaal gelijk in. Maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om met meerdere mannen tegelijk te daten :biggrin:
Julus schreef:
23-10-2019 14:55
Jansen, hup in de kliko er mee! Die van " restafval".
Niet het grofvuil?
LuckyLud schreef:
23-10-2019 15:14
Hahah hier heb je ook helemaal gelijk in. Maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om met meerdere mannen tegelijk te daten :biggrin:
Peroonlijk vind ik dat als je niet wil dat een man naast jou nog met anderen gaat dat je dat zelf ook niet moet doen. Als je daar geen probleem mee hebt dan kan je dat best doen in het begin.
Fijn dat we kunnen lachen, zijn die restafvallers nog ergens goed voor geweest.... dat en als leermateriaal, zodat wanneer je ook maar een beetje gaat twijfelen of je moet vragen 'hoe de ander het daten ziet' na een paar maandjes je tegen jezelf zegt ho... ligt de man in kwestie niet dagelijks kwijlend voor mijn deur met wijn/bonbons/bloemen dan staat dus mijn lampje niet op bezet. De consequenties daarvan zijn voor hem.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
23-10-2019 14:14
ja zeker wel snel, kijk na een jaar ofzo maar eens hoe de zaken ervoor staan als de eerste verliefdheid eraf is en je elkaar echt leert kennen voor je die kids leert kennen
Heb meerdere vriendinnen die echt geen jaar hebben gewacht hoor. Hooguit een maand of 4-5. Waarom zou je? Als het goed voelt, weet je echt wel sneller dan een jaar of het serieus is.
Jansen82 schreef:
23-10-2019 14:23
Ach, er kwam nog een toegift van hem.
Dat het m’n eigen schuld is. Omdat ik z’n aandacht vroeg heb ik tegenzin opgewekt 😳😳

Nu zou je denken dat ik een stalker ben.
In die 2,5 week heb ik 1 app gestuurd om succes met z’n nieuwe baan te wensen. 1 app met nog maar 2 weken en dan gaan we lekker een weekend weg. 1x gebeld en 1 app of het wel goed ging.
Hij is duidelijk in zijn ego aangetast omdat jij hem nu hebt afgewezen. Totaal geen inlevingsvermogen!
Vond jij het trouwens niet gek dat hij een vriendin 6 wkn over had komen?
Fijn natuurlijk voor degenen waar het voor gewerkt heeft toevallig maar het stikt van de mannen die écht hartstikke leuk zijn dat eerste half jaar en erna ineens katintbakkie gedrag gaan vertonen, waardoor je er toch wel eens anders tegenaan zou kunnen gaan kijken.
Verder stikt het kennelijk ook van de vrouwen met een talent in het ontwijken van rode vlaggen en alarmbellen getuige de vele Viva topics over het verloop van een relatie.

Wat in ieder geval een feit is, is dat er echt geen enkel kind, none, gebaat is bij het ontmoeten van de nieuwe liefde van een ouder binnen een jaar. Die zitten er echt niet op te wachten.
Lorem Ipsum
winkje87 schreef:
23-10-2019 14:45

Ik denk dat dat prima is om te vragen hoor, en vind dat iets anders als jezelf verlagen. Je komt voor jezelf op en laat iemand er niet zomaar mee weg komen. Vind ik iets anders als boos gaan schreeuwen, ruzie maken of wijn in iemands gezicht gooien. Je laat even beheerst weten wat je ervan vind en gaat daarna met opgeheven hoofd verder.
appelientjex schreef:
23-10-2019 16:03
Hij is duidelijk in zijn ego aangetast omdat jij hem nu hebt afgewezen. Totaal geen inlevingsvermogen!
Vond jij het trouwens niet gek dat hij een vriendin 6 wkn over had komen?
Ik had daar wel een dubbel gevoel bij, maar vond niet dat ik in de positie was om daar iets van te vinden.

Hij is arts en zit zelf ook met regelmaat in het buitenland. Schijnt gebruikelijk te zijn om dan bij elkaar te bivakkeren ofzo

Toen hij het me vertelde zei hij; geen zorgen schatje, nooit iets mee gedaan hoor. Dat vond ik best een rare opmerking....
turquasi schreef:
23-10-2019 16:04
Fijn natuurlijk voor degenen waar het voor gewerkt heeft toevallig maar het stikt van de mannen die écht hartstikke leuk zijn dat eerste half jaar en erna ineens katintbakkie gedrag gaan vertonen, waardoor je er toch wel eens anders tegenaan zou kunnen gaan kijken.
Verder stikt het kennelijk ook van de vrouwen met een talent in het ontwijken van rode vlaggen en alarmbellen getuige de vele Viva topics over het verloop van een relatie.

Wat in ieder geval een feit is, is dat er echt geen enkel kind, none, gebaat is bij het ontmoeten van de nieuwe liefde van een ouder binnen een jaar. Die zitten er echt niet op te wachten.
Dat is niet mijn ervaring. Bij mij was het altijd direct dik aan en dan bleef het ook lang aan, dat voelde gewoon direct heel goed (niet dat ik veel lange relaties heb gehad). Er was dan geen houden meer aan. Of het duurde juist kort, voordat het echt serieus werd.
Bij veel vriendinnen eigenlijk ook wel
zo. 1 vriendin was zelfs binnen een paar maanden bewust zwanger geraakt, en is nog altijd samen (dat zou ik persoonlijk wél te snel vinden). Een ander was binnen een jaar na de scheiding ineens met een vrouw, smoorverliefd, en die is ook al vrij snel geïntroduceerd en is nog altijd samen. Kinderen reageerden er goed op. Dat is ook een type die nooit zonder relatie zit, en ook altijd direct serieuze en lange relaties heeft. En zo ken ik nog meer mensen waarbij het prima is gegaan.
Ik denk dus dat het van jezelf afhangt, je kent jezelf wel goed genoeg om te weten hoe serieus het is. Als je vaak dit soort idioten treft bij het daten, zou ik idd voorzichtiger zijn.
Maar goed beetje off topic misschien :)
Jansen82 schreef:
23-10-2019 16:14
Ik had daar wel een dubbel gevoel bij, maar vond niet dat ik in de positie was om daar iets van te vinden.

Hij is arts en zit zelf ook met regelmaat in het buitenland. Schijnt gebruikelijk te zijn om dan bij elkaar te bivakkeren ofzo

Toen hij het me vertelde zei hij; geen zorgen schatje, nooit iets mee gedaan hoor. Dat vond ik best een rare opmerking....
Denk toch dat je alarmbellen af hadden moeten gaan in dit geval...
Het kind heeft er niks aan, allemaal eigen belang van de ouders. Met name dat direct zwanger raken... maar aardig off topic inderdaad.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
23-10-2019 16:20
Het kind heeft er niks aan, allemaal eigen belang van de ouders. Met name dat direct zwanger raken... maar aardig off topic inderdaad.
Wat veroordelend zeg. Het gaat allemaal prima met ze en ze zijn gelukkig. Naar mijn weten is er geen regel of wet die zegt dat je een jaar moet wachten.
appelientjex schreef:
23-10-2019 16:20
Denk toch dat je alarmbellen af hadden moeten gaan in dit geval...
Waarschijnlijk wel ja. Denk dat die niet zijn afgegaan omdat ik zelf nooit iets dubbels zou starten. Al slaapt George Clooney hier 6 weken. En mocht er al iets ontstaan dan zou ik dat melden. In die periode dat zij daar logeerde sliep hij trouwens wel gewoon soms bij mij. Daar haalde ik dan een soort geruststelling uit, denk ik
appelientjex schreef:
23-10-2019 16:25
Wat veroordelend zeg. Het gaat allemaal prima met ze en ze zijn gelukkig. Naar mijn weten is er geen regel of wet die zegt dat je een jaar moet wachten.
ja zeker veroordelend

alleen omdat het zou kunnen werken bij een klein gedeelte van de prille daters is het nog geen goed idee om een grote groep te inspireren iets te doen dat een risico oplevert voor de kinderen daarvan... dat zie je zelf toch ook wel of doe je dat gewoon af als 'ach, jammerdebammer'
Lorem Ipsum
appelientjex schreef:
23-10-2019 16:19
Dat is niet mijn ervaring. Bij mij was het altijd direct dik aan en dan bleef het ook lang aan, dat voelde gewoon direct heel goed (niet dat ik veel lange relaties heb gehad). Er was dan geen houden meer aan. Of het duurde juist kort, voordat het echt serieus werd.
Bij veel vriendinnen eigenlijk ook wel
zo. 1 vriendin was zelfs binnen een paar maanden bewust zwanger geraakt, en is nog altijd samen (dat zou ik persoonlijk wél te snel vinden). Een ander was binnen een jaar na de scheiding ineens met een vrouw, smoorverliefd, en die is ook al vrij snel geïntroduceerd en is nog altijd samen. Kinderen reageerden er goed op. Dat is ook een type die nooit zonder relatie zit, en ook altijd direct serieuze en lange relaties heeft. En zo ken ik nog meer mensen waarbij het prima is gegaan.
Ik denk dus dat het van jezelf afhangt, je kent jezelf wel goed genoeg om te weten hoe serieus het is. Als je vaak dit soort idioten treft bij het daten, zou ik idd voorzichtiger zijn.
Maar goed beetje off topic misschien :)
Misschien verschilt het per levensfase. Ook heb ik het idee dat mensen in een relatie ook vaak (heel) snel weer een nieuwe partner vinden. Daar verbaas ik me wel eens over, hoe mensen dat voor elkaar krijgen. Soms denk ik ook weleens "Hey ik wacht al 8 jaar op een leukerd, sluit eens achteraan in de rij aan" ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven