Is een dure BH echt beter?
vrijdag 25 oktober 2019 om 17:44
Ik heb nieuwe bh’s nodig. Meestal ben ik zo rond de 30-40 euro kwijt.
Nu ik ouder wordt merk ik dat bh’s niet lekker meer zitten. Beugels die prikken, kant wat schuurt.
Nu was ik in een lingeriezaak en zag mooie bh’s oa van merk prima-donna. Schrok wel van de prijzen.
Ik vraag mij nu af of dit dan echt betere kwaliteit is dan de goedkopere die ik nu heb.
Nu ik ouder wordt merk ik dat bh’s niet lekker meer zitten. Beugels die prikken, kant wat schuurt.
Nu was ik in een lingeriezaak en zag mooie bh’s oa van merk prima-donna. Schrok wel van de prijzen.
Ik vraag mij nu af of dit dan echt betere kwaliteit is dan de goedkopere die ik nu heb.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:16
Heb je dat dan niet gemerkt met passen? Verschil voor mij is dat ik niet meer kies voor iets acceptabels maar iets wil dat ik niet meteen uit wil doen zodra ik thuis ben.winkelfanaat schreef: ↑25-10-2019 19:03Ik heb een la vol met h&m beha’s en 1 prima Donna bh, gekocht in de uitverkoop. Was nog duur. En het is me een pokkeding. Die beugels voel ik door de stof heen prikken. Paar keer geprobeerd om hem toch te dragen maar na 2 uur word ik zo agressief van dat ding![]()
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:19
Dit dus ook.winkelfanaat schreef: ↑25-10-2019 19:03Ik heb een la vol met h&m beha’s en 1 prima Donna bh, gekocht in de uitverkoop. Was nog duur. En het is me een pokkeding. Die beugels voel ik door de stof heen prikken. Paar keer geprobeerd om hem toch te dragen maar na 2 uur word ik zo agressief van dat ding![]()
Hopen dure beha's liggen.
En de enige die ik verdraag en een hele dag volhou zijn die van C&A van 15 euro of wat per stuk.
Zonder beugel.
Na tig miskopen - in de winkel passen ze perfect - en een halve lade vol ben ik gestopt met dure beha's kopen.
En loop ik intussen onmiddellijk naar C&A als er één versleten is.
Maat D100 overigens.
Ik vind 2 uur overigens nog lang.
Hier liep ik meestal na 30 à 45 minuten al naar 't toilet
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:23
Ik heb alleen ondergoed van de Zeeman. Zit echt heerlijk en blijft een aantal jaar goed.pamelacourson schreef: ↑25-10-2019 18:22Dit normaal gesproken. Maar ik heb 1 bh van de Zeeman die na een aantal jaren nog perfect en stevig zit.
Ik heb dit jaar mijn maat opnieuw laten opmeten omdat bh's continu te strak zaten. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan het passen (en aan die medewerker die in de buurt staat) maar nu was ik het echt zat. Samen met een familielid die met hetzelfde probleem zat, samen een lingeriewinkel ingelopen. 1,5 uur later een rib uit mijn lijf kwijt maar wel goed passende bh's, en ik heb er nog geen seconde spijt van.
Ooit bh's bij de Hema gekocht maar die begonnen al snel te knellen. Sindsdien koop ik ze daar nooit meer. Misschien dat het nu wel anders is hoor, maar ik blijf nu bij mijn oude vertrouwde merken
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:23
Ik heb een grotere maat en vind dat ik bij goedkopere merken vaak onvoldoende steun heb.
Ik koop dus duurdere bh's, ben toch al gauw zo'n 80 à 90 euro kwijt.
Ze gaan wel lang mee, dat scheelt.
Overigens betekent het niet dat, omdat iets een duurder merk is, het dan ook meteen goed zit of mooi past.
Primadonna zit bij mij echt nergens naar. Ik heb een voorkeur voor Chantelle, dat zit eigenlijk altijd goed. Maar dat ligt erg aan de vorm van je borsten denk ik.
Ik koop dus duurdere bh's, ben toch al gauw zo'n 80 à 90 euro kwijt.
Ze gaan wel lang mee, dat scheelt.
Overigens betekent het niet dat, omdat iets een duurder merk is, het dan ook meteen goed zit of mooi past.
Primadonna zit bij mij echt nergens naar. Ik heb een voorkeur voor Chantelle, dat zit eigenlijk altijd goed. Maar dat ligt erg aan de vorm van je borsten denk ik.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:26
Ooo dankjewel hier kan ik iets mee. Precies wat ik zoek. Ben dat voorgevormde harnas zo gruwelijk zat.Cateautje schreef: ↑25-10-2019 18:11Hier staan er wat tussen die ik fijn vind. Ik draag geen voorgevormde meer, die zitten niet meer fijn.
https://www.hunkemoller.nl/bh-s/niet-voorgevormde-bh
Ik ga even kijken wat er in mijn maat is.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:33
meet jezelf eerst goed op of laat het doen.
je geeft aan dat je oude niet lekker meer zitten dus je kan er donder op zeggen dat die maat niet meer klopt.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:35
Ga dan even naar HM om te passen...! Met mijn figuur heb ik bv. een BH nodig die geen naad in de breedte heeft (naadje van onderen kan wel), en een hoge cup. Niet voorgevormd en met een beugel.
Maar dan nog moet ik passen, want sommige die op papier prima lijken, zitten toch niet goed.
En per merk en model BH heb je soms net weer een andere maat nodig.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:41
ik vraag me af wat je met je bh's doet,
net als andere die na een jaar al een bh versleten hebben.
hebben jullie maar weinig bh's? draag je ze maar een dag? was je ze warm/zonder waszak?
mijne slijten echt amper. baal soms dat broekjes wel snel slijten, dan blijf ik met halve sets over waar broekjes niet meer leverbaar van zijn.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:49
1 borst is iets groter dus dat is de reden volgens de verkoopsters...Apatura schreef: ↑25-10-2019 19:41ik vraag me af wat je met je bh's doet,
hebben jullie maar weinig bh's? draag je ze maar een dag? was je ze warm/zonder waszak?
mijne slijten echt amper. baal soms dat broekjes wel snel slijten, dan blijf ik met halve sets over waar broekjes niet meer leverbaar van zijn.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:52
Stel dat je 4 beha's hebt.Apatura schreef: ↑25-10-2019 19:41ik vraag me af wat je met je bh's doet,
Aan 365 dagen per jaar.
Dan draag je die dingen dik 90 dagen per jaar.
Vind ik niet zo gek dat ze na 1 à 2 à 3 jaar slijten.
Een broek die ik 90 dagen per jaar aan mijn kont heb slijt ook.
vrijdag 25 oktober 2019 om 19:59
Een goed zittende BH vinden is moeilijk, meestal koop ik meerdere setjes als ik er een heb die fijn zit en waar ik een mmoi decollete in heb. Balconet BH's zitten bij mij bv. niet mooi. Ook een goede bikini vinden is ook moeilijk. Zowel bovenstukje als broekje aangezien ik een keizersnee heb gehad (gevoelig litteken.)
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:02
Nee anders had ik hem niet gekocht. Ik voel het ook pas na een minuut of 5. Het zijn de uiteinde van de beugels die ik voel. Tussen mijn boobs zeg maar.
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 25-10-2019 20:08
1.13% gewijzigd
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:04
Even off-topic, littekenmassage kan helpen..SweetFirefly schreef: ↑25-10-2019 19:59Een goed zittende BH vinden is moeilijk, meestal koop ik meerdere setjes als ik er een heb die fijn zit en waar ik een mmoi decollete in heb. Balconet BH's zitten bij mij bv. niet mooi. Ook een goede bikini vinden is ook moeilijk. Zowel bovenstukje als broekje aangezien ik een keizersnee heb gehad (gevoelig litteken.)
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:08
Sinds ik Prima Donna ontdekt heb, draag ik niets anders meer. Prima Donna lijkt duur, maar is het voor mij niet. Voor mij een ideale pasvorm en gaat jaren mee zonder steun te verliezen, dus uiteindelijk veel goedkoper dan een BH van de Hunkemöller o.d. die vanaf het begin al waardeloos zit, ze zelfs nog beroerder advies geven en BH vrijwel direct kapot gaat. Koop vooral ook geen Triumph. Ooit was dat wel een goed merk, maar sinds een paar jaar baggerkwaliteit.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 25-10-2019 20:19
4.49% gewijzigd
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:12
Rosa Faia vind ik zelf voor grote maten wel te betalen en zitten ook fijn, zijn de beugelvariant van de Anita BH's. Die zijn ook fijn. Maar ik ga met mijn cup H echt niet de straat op zonder een beugel.
Vind echt geen gezicht en is ook niet fijn. En ja, nu komen er allerlei mensen vast roepen dat het bij een goede BH echt niets uitmaakt.
Maar geloof me. Je ziet het echt. Sorry.
Daarnaast vind ik het een onprettig gevoel met zulke zware borsten.
Maar de Rosa Faia zitten tot nu toe het comfortabelst en meest ondersteunends van alle merken ( ook hele dure) die ik heb geprobeerd.
Ik heb een anita bh voor thuis, ook echt fijn.
Vind echt geen gezicht en is ook niet fijn. En ja, nu komen er allerlei mensen vast roepen dat het bij een goede BH echt niets uitmaakt.
Maar geloof me. Je ziet het echt. Sorry.
Daarnaast vind ik het een onprettig gevoel met zulke zware borsten.
Maar de Rosa Faia zitten tot nu toe het comfortabelst en meest ondersteunends van alle merken ( ook hele dure) die ik heb geprobeerd.
Ik heb een anita bh voor thuis, ook echt fijn.
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:17
Tja, ik heb ook 85E en doe jaren met mijn Hunkemöller Bh's en die voel ik niet, schrijnen niet, niets van dit alles, maar zoals ik eerder ook al aangaf, ieder lichaam is anders en alle borsten zijn anders, dus er geen enkel merk dat voor alle vrouwen fijn is.Poezemens84 schreef: ↑25-10-2019 20:12Ik droeg altijd relatief goedkope bh's. Voelde hem de hele dag dan zitten en had schuurplekken door scherpe randen.
Nu duurdere vsn prima donna ed. Voel ik niet zitten en geen schuurplekken oid.
Heb overigens maat 85E.
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:24
Heb je een voorkeur van model? Ik heb dezelfde maat en wil even bij de Bijenkorf wat gaan bestellen. Loop nu nml door gebrek aan beter nog in een voedingsbh van Noppies terwijl ik al 3 maanden een bv meer geefPoezemens84 schreef: ↑25-10-2019 20:12Ik droeg altijd relatief goedkope bh's. Voelde hem de hele dag dan zitten en had schuurplekken door scherpe randen.
Nu duurdere vsn prima donna ed. Voel ik niet zitten en geen schuurplekken oid.
Heb overigens maat 85E.
vrijdag 25 oktober 2019 om 21:09
Voor mij Prima Donna Deauville, maar wil niet zeggen dat dat voor jou het meest geschikte model is.