welke verantwoording heeft VIVA / hebben de Angels ?

26-03-2009 18:01 2064 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.al.v het blog " waarschuwing " door VIVA zelf , en nogal wat commotie op het moderatortopic op de sexpijler de volgende vraag ; tot hoever gaat de verantwoording van wat er áchter de schermen gebeurt ?

Als je bijvoorbeeld

via het ruiltopic iemand je adres geeft om spullen te ruilen , maar je krijgt niets terug ....

een date maakt via de sekspijler en iemand blijkt getrouwd / besmet met een SOA / stalkt je

geld leent en iemand betaalt je niet terug

gestalkt wordt of er wordt gedreigd openbaar te maken wat je hier anoniem dacht te kunnen vertellen

etc .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
damn 2x mosterd al dit topic
Pas 100x gesteld die vraag Floor, dus je kan het antwoord vinden in de FAQ (vooral die F doet ut hem)

Rood = de baas idd en de rest is willekeurig naar eigen invulling opgepimpt.
De rooie wordt betaald, de rest niet

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ah en ik ben übermosterd....
quote:Donkeyshot schreef op 09 april 2009 @ 12:22:

En om ook nog iets inhoudelijks bij te dragen:

is het technisch mogelijk om het blokkadetopic af te schermen voor reakties van forummers zodat alleen de Angels daar kunnen posten ?

en maak dan idd meteen ook (in het openingsbericht) duidelijk waar forummers dan wel hun vragen en opmerkingen kunnen plaatsen.

Individuele vragen kunnen naar naomi, dat snap ik. Maar de vraag die nu gesteld werd leeft m.i. bij veel forummers dus die moet gesteld kunnen worden ergens op het forum.

verder pleit ik er voor dat Viva een knoop doorhakt: gaan we volledig open modereren (ben ik voorstander van) of worden de Angels weer anoniem vanaf heden. Maar niet er half tusseniin blijven hangen.

Deze posting haal ik even naar boven want dat vraag ik me al een tijdje af. Er is telkens gelazer vanwege discussies in het blokkadetopic hetgeen niet de bedoeling is. Dat kan je dan toch gewoon oplossen ? Blokkadetopic op slot, en duidelijk maken waar je wel vragen mag stellen en evt. discussiëren.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Volgens mij kan dat niet, DS... Met een slotje erop verdwijnt 't topic meteen naar beneden (sticky en slotje tegelijk is niet mogelijk), en we kunnen niet 'per topic' rechten instellen. Ik weet niet of het mogelijk, en zo ja: veel gedoe is om dat te veranderen. Ik zet 't op mijn lijstje....

Ik wil trouwens ook een gepimpte avatar, vind die van de angels veel leuker
DS ik heb jouw vraag eerder al eens beantwoord (half jaar geleden ofzo?). Nee dat kan niet. Slotje betekent: topic onderin de topiclijst. Sticky en gesloten is technisch dus NIET mogelijk.
quote:Verder word ik zuur ( of eigenlijk beter kotsmisselijk) van opmerkingen van mensen kan je niet tegen kritiek moet je geen angel worden. Krijg wat, angels zijn ook mensen en NIEMAND is volledig bestand tegen kritiek, zeker als deze constant aanhoud. Deze 5 mensen steken vrijwel elke dag energie in dit forum, maken ze fouten, ja natuurlijk.

Natuurlijk maken mensen fouten duhuh. Natuurlijk is kritiek niet altijd leuk.

Natuurlijk hoort kritiek bij je werk als angel, comes with the job.

Neem je dat (te) persoonlijk dan moet je natuurlijk geen angel willen zijn
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Thnx allemaal!

Ik kan niet zo goed zoeken en ik ben een beetje lui, dus vandaar dat ik heel erg blij ben dat ik de antwoorden in m'n schoot geworpen krijg.

Kan wel héél goed sorry zeggen......

Duszzzzzzz SORRY, dat ik nummer honderd ben die 't vraagt!

Ik zal nooit meer grapjes maken om de boel wat op te vrolijken.

(Deze engel gaat nadenken hoe smileys werken, want ze dacht altijd dat die duidelijk maakten dat wat je zegt niet serieus is bedoeld.)
Het is technisch niet mogelijk Donkeyshot.

(Overigens met die FAQ's. Ik zocht dus net even snel de forumnamen van de Angels, maar ik vond ze niet op de meest logische plek, volgens mij. Of naja misschien heb ik een kronkel in mijn hoofd, maar ik zocht dus bij Moderator Beleid, Berichten en functies en algemene FAQ.. En mijn eerste kopje is "Vragen aan de angels" maar daar staat helemaal niets?)
Godsamme alweer mosterd

*schakelt over naar de lees-modus*
quote:Poezewoes schreef op 09 april 2009 @ 13:50:

De rooie wordt betaald, de rest niet

quote:floor72 schreef op 09 april 2009 @ 13:55:

Thnx allemaal!

Ik kan niet zo goed zoeken en ik ben een beetje lui, dus vandaar dat ik heel erg blij ben dat ik de antwoorden in m'n schoot geworpen krijg.

Kan wel héél goed sorry zeggen......

Duszzzzzzz SORRY, dat ik nummer honderd ben die 't vraagt!

quote:Sarah Scott wrote on 09 April 2009 @ 13:55:

DS ik heb jouw vraag eerder al eens beantwoord (half jaar geleden ofzo?). Nee dat kan niet. Slotje betekent: topic onderin de topiclijst. Sticky en gesloten is technisch dus NIET mogelijk.Blijft over: alle berichten die niet door de Angels geplaatst zijn, verwijderen. De opschoon-zonder-pardon methode... ;)
Four, ik weet dat jullie vrijwilligers zijn en dus amateurs. Niks ten nadele hoor, ik weet ook dat jullie er veel tijd insteken en ik bedoel ook helemaal niet amateuristisch.

Maar als ik me aan een angel richt dan richt ik me heel duidelijk níet op een persoon, maar op een functie / professional.

En ik verwacht ook dat je vanuit die functie regaeert. En dan kunnen grapjes (die jij goed bedoelt) slecht vallen. Omdat je van een professional niet verwacht dat men zaken zo persoonlijk maakt.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 09 april 2009 @ 13:55:

[...]

Natuurlijk maken mensen fouten duhuh. Natuurlijk is kritiek niet altijd leuk.

Natuurlijk hoort kritiek bij je werk als angel, comes with the job.

Neem je dat (te) persoonlijk dan moet je natuurlijk geen angel willen zijnKlopt, maar het gaat nu wel erg ver mijn inziens. en niet telkens andere onderwerpen, nee soms wel 4/5 keer over het zelfde onderwerp.
Tja, hoort erbij hoor. Heb ik in mijn werk ook.
* is druk met lijstje overschrijven, want kan niet meer onthouden wie nou wie is en welke kleur en wel of niet met bloemen en wel of niet betaald *

(Pfffffff, Korsakov-light denk ik)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 09 april 2009 @ 14:04:

Tja, hoort erbij hoor. Heb ik in mijn werk ook.

Haha. Inderdaad mijn werk is ook één grote herhaling van refereren aan de regels.

Kom ik thuis (bij de kinderen), kan ik weer opnieuw beginnen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 09 april 2009 @ 14:04:

Tja, hoort erbij hoor. Heb ik in mijn werk ook.Ja werk waar je per uur betaald voor word, heb ik ook, al vragen ze het 30x of moet ik 30x verantwoorden, de rekening krijgen ze vanzelf.

Maar ik doelde ff naar laatste tijd alhier. Viel me op dat over zelfde onderwerp zovaak hetzelfde gevraagd werd, lees dan ff topic door dan hoef je heel die vraag niet te stellen.

Ook worden vragen gesteld waar antwoord duidelijk in FAQ of in de huisregels staan. Zeker als het over bannen gaat end.
.
quote:floor72 schreef op 09 april 2009 @ 14:05:

* is druk met lijstje overschrijven, want kan niet meer onthouden wie nou wie is en welke kleur en wel of niet met bloemen en wel of niet betaald *

(Pfffffff, Korsakov-light denk ik)Angels niet, rest met zo'n soort angel avatar wel
quote:qwertu wrote on 09 April 2009 @ 14:09:

[...]

Dat lijkt me geen enkel probleem. Maar dat kan ook zónder zeikstraal-post. Er kan zelfs een "reminder" gegeven worden zónder dat je forummers af gaat lopen zeiken, namelijk door een simpel "zullen we het topic weer even gebruiken waarvoor het bedoeld is" o.i.d. Is nooit een probleem geweest, zal niemand over vallen. En als iemand een normale, relevante vraag stelt, dan kan die ook gewoon blijven staan en beantwoord worden. Dat is eerder bij vragen ook gebeurd. Die zijn zelfs eerder ook wel blijven staan.

Waar ik over viel, was dat "ons forummers" wel even verteld moest worden dat we eens op moesten houden met afzeiken en moeilijk doen. Ik dacht dat juist dát soort gedrag zo mooi voorkomen kon worden door open modereren, dat er een hullie-zullie sfeertje kan ontstaan. Wat dat betreft vind ik het ook tekenend dat 2 een anonieme angel is.Helemaal eens met Qwertu, heur Qwertu, maar het ging mij alleen even om het Blokkadetopic... *snik ende huil*
quote:Skytje schreef op 09 april 2009 @ 14:08:

[...]

Ja werk waar je per uur betaald voor word, heb ik ook, al vragen ze het 30x of moet ik 30x verantwoorden, de rekening krijgen ze vanzelf.

Maar ik doelde ff naar laatste tijd alhier. Viel me op dat over zelfde onderwerp zovaak hetzelfde gevraagd werd, lees dan ff topic door dan hoef je heel die vraag niet te stellen.

Ook worden vragen gesteld waar antwoord duidelijk in FAQ of in de huisregels staan. Zeker als het over bannen gaat end.

Vrijwilligerswerk is ook werk. Hebben ze mij tenminste altijd wijsgemaakt!

Enne...... ik heb al sorry gezegd over het voor de 100ste keer stellen van dezelfde vraag, maar ben echt niet te beroerd om dat nog een keer te doen hoor!

Sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven