Zo pijnlijk...
zaterdag 26 oktober 2019 om 19:48
Hallo lieve mensen,
Ik ben nieuw hier en normaal helemaal niet het type dat iets op een forum plaatst, maar ik zit er behoorlijk doorheen en aangezien ik hier met niemand over kan praten ben ik hier terecht gekomen.
Ik heb sinds vorig jaar augustus een relatie (althans dat dacht ik...) met een man uit een stad hier een kwartier vandaan.
Het begon allemaal, heel cliché, mooi en we zagen elkaar regelmatig.
Hij was niet reuze actief via de app, maar goed iedereen is daar anders in.
Wat wel opviel en vervelend was, is dat hij soms meerdere dagen onbereikbaar was en dan een vage smoes had.
Ook ging hij vaak midden in de nacht weer weg, terwijl hij bijvoorbeeld al sliep.
Intuïtief wist ik dat er dingen niet klopte, maar ik negeerde dit gevoel.
Ook zijn we op social media geen vrienden, wat ik opvallend vind aangezien dat 1 van de eerste dingen is die je doet als je elkaar net kent.
Ik ben op een gegeven moment zijn social media pagina's gaan bekijken uit nieuwsgierigheid en het viel mij op dat er 1 dame was die erg actief op zijn posts reageerde en ook veel van hem deelde of hem tagt etc.
Ik ben niet jaloers aangelegd, maar het zat me niet lekker en ik heb het toen aangekaart bij hem waarop hij zei dat het gewoon iemand is die hij kent van een vroegere opleiding en uit zijn vriendenkring.
Vervolgens heeft hij wel zijn pagina's afgeschermd, wat ik erg vreemd vond.
Ik ben toen echt gaan graven (ik weet het dat had ik beter niet kunnen doen ..) En kwam tot de conclusie dat er meer speelde.
Na weken gaf meneer toe dat het een ex is en waar hij gewoond heeft en ze een goede verstandhouding hebben meer niet.
Nu ben ik er eigenlijk wel zeker van(na nog meer graaf werk) dat zij zijn huidige vriendin is en ik dus de 'sidechick'.
Ik kan hoog en laag springen meneer blijft zeggen dat ik gek ben en spoken zie. Ze belt hem continue en hij doet erg schichtig wat zijn telefoon betreft en ik ben het uiteraard spuug zat en wil dit beëindigen.
Hij heeft mij zo erg bespeeld dat ik zijn leugens bijna geloof, maar gelukkig heb ik een sterke intuïtie en geleerd in de loop der jaren daar op te vertrouwen.
Nu mijn dilemma, mijn eerste reactie was: zijn vriendin moet dit weten.
Ik heb hem ook te kennen gegeven dat ij haar wil berichten zodat ik weet hoe het zit. Hierop werd meneer enorm kwaad en heeft mij verzekerd dat ik wel' zal zien' wat er dan gebeurd.
Hij weet veel persoonlijke dingen van mij en ik wil niet dat dit bij anderen terecht komt.
Dit frustreert mij enorm omdat ik de dame in kwestie zo graag zou willen spreken.
Aan de andere kant denk ik ook ach laat maar zitten, het is hun pakkie aan en ik wil deze vrouw ook niet kwetsen.
Ik ben woest op hem en het doet zoveel pijn, maar ik ben zo ontzettend in tweestrijd..
Ik hoop op jullie eerlijke mening en advies en excuus voor het enorme verhaal.
Ik ben nieuw hier en normaal helemaal niet het type dat iets op een forum plaatst, maar ik zit er behoorlijk doorheen en aangezien ik hier met niemand over kan praten ben ik hier terecht gekomen.
Ik heb sinds vorig jaar augustus een relatie (althans dat dacht ik...) met een man uit een stad hier een kwartier vandaan.
Het begon allemaal, heel cliché, mooi en we zagen elkaar regelmatig.
Hij was niet reuze actief via de app, maar goed iedereen is daar anders in.
Wat wel opviel en vervelend was, is dat hij soms meerdere dagen onbereikbaar was en dan een vage smoes had.
Ook ging hij vaak midden in de nacht weer weg, terwijl hij bijvoorbeeld al sliep.
Intuïtief wist ik dat er dingen niet klopte, maar ik negeerde dit gevoel.
Ook zijn we op social media geen vrienden, wat ik opvallend vind aangezien dat 1 van de eerste dingen is die je doet als je elkaar net kent.
Ik ben op een gegeven moment zijn social media pagina's gaan bekijken uit nieuwsgierigheid en het viel mij op dat er 1 dame was die erg actief op zijn posts reageerde en ook veel van hem deelde of hem tagt etc.
Ik ben niet jaloers aangelegd, maar het zat me niet lekker en ik heb het toen aangekaart bij hem waarop hij zei dat het gewoon iemand is die hij kent van een vroegere opleiding en uit zijn vriendenkring.
Vervolgens heeft hij wel zijn pagina's afgeschermd, wat ik erg vreemd vond.
Ik ben toen echt gaan graven (ik weet het dat had ik beter niet kunnen doen ..) En kwam tot de conclusie dat er meer speelde.
Na weken gaf meneer toe dat het een ex is en waar hij gewoond heeft en ze een goede verstandhouding hebben meer niet.
Nu ben ik er eigenlijk wel zeker van(na nog meer graaf werk) dat zij zijn huidige vriendin is en ik dus de 'sidechick'.
Ik kan hoog en laag springen meneer blijft zeggen dat ik gek ben en spoken zie. Ze belt hem continue en hij doet erg schichtig wat zijn telefoon betreft en ik ben het uiteraard spuug zat en wil dit beëindigen.
Hij heeft mij zo erg bespeeld dat ik zijn leugens bijna geloof, maar gelukkig heb ik een sterke intuïtie en geleerd in de loop der jaren daar op te vertrouwen.
Ik heb hem ook te kennen gegeven dat ij haar wil berichten zodat ik weet hoe het zit. Hierop werd meneer enorm kwaad en heeft mij verzekerd dat ik wel' zal zien' wat er dan gebeurd.
Hij weet veel persoonlijke dingen van mij en ik wil niet dat dit bij anderen terecht komt.
Dit frustreert mij enorm omdat ik de dame in kwestie zo graag zou willen spreken.
Aan de andere kant denk ik ook ach laat maar zitten, het is hun pakkie aan en ik wil deze vrouw ook niet kwetsen.
Ik ben woest op hem en het doet zoveel pijn, maar ik ben zo ontzettend in tweestrijd..
Ik hoop op jullie eerlijke mening en advies en excuus voor het enorme verhaal.
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:09
Kap het gewoon volledig af en zet die man uit je hoofd. Inclusief zijn vriendin.
Overigens zou ik de angst dat hij andere mensen die persoonlijke dingen vertelt uit je hoofd zetten. Hij zet zichzelf daarmee meer te kakken dan jou. Wat zou jij denken als de kersverse ex van een kennis van je bij je aanklopt met allemaal roddels? Mijn gedachte zou zijn: wat is dat voor zielig, rancuneus mannetje?
Overigens zou ik de angst dat hij andere mensen die persoonlijke dingen vertelt uit je hoofd zetten. Hij zet zichzelf daarmee meer te kakken dan jou. Wat zou jij denken als de kersverse ex van een kennis van je bij je aanklopt met allemaal roddels? Mijn gedachte zou zijn: wat is dat voor zielig, rancuneus mannetje?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:13
Ik was zelf de bedrogen vrouw en had het graag al veel eerder willen weten.Dreamy34 schreef: ↑26-10-2019 19:48Wat wel opviel en vervelend was, is dat hij soms meerdere dagen onbereikbaar was en dan een vage smoes had.
Alarmbel 1
Alarmbel 2
Ik kan hoog en laag springen meneer blijft zeggen dat ik gek ben en spoken zie.
Iemand die zegt dat je gek bent is niet goed voor je.
Ze belt hem continue en hij doet erg schichtig wat zijn telefoon betreft en ik ben het uiteraard spuug zat en wil dit beëindigen.
Mijn vent stopte 's nachts zijn telefoon in zijn onderbroek. Zo liep hij ook naar de w.c. toe: met zijn telefoon in zijn onderbroek.
Bedreiging. Foute boel.
Dreigt hij je om dit door te kwekken naar anderen? Chantage. Wat een l*l.
Hierover lopen de meningen op het VIVA-forum uiteen.
Vertellen-kamp. 50% van de forummers zegt: 'Informeer de bedrogen vrouw.'
Zwijgen-kamp. 50% van de forummers zegt: 'Informeer de bedrogen vrouw niet.'
Als hij zo dreigend is, zeg ik: laat het rusten.
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:13
Ik weet hoe je je voelt helaas zag ik de rode vlaggen niet en was ik blind van liefde. 4 jaar ben ik belogen door mijn ex en hij wist me ook zo te bespelen en onder druk te zetten dat ik hem geloofde en niet meer mezelf. Ook werd ik ontzettend bang voor hem want overal zaten consequenties aan vast als ik iets deed wat hem niet beviel. Hij was even vergeten te vertellen dat hij kinderen had en daar kwam ik achter toen ik 8 maanden zwanger was.
Laat hem gewoon gaan en besteed er geen energie aan. Waarschijnlijk vergeeft zijn vriendin hem toch wel weer ook al weet ze wat hij doet fout is.
Als het een hele foute type is krijg je er alleen maar meer last van. Kies voor jezelf in dit geval.
Laat hem gewoon gaan en besteed er geen energie aan. Waarschijnlijk vergeeft zijn vriendin hem toch wel weer ook al weet ze wat hij doet fout is.
Als het een hele foute type is krijg je er alleen maar meer last van. Kies voor jezelf in dit geval.
Blijf in jezelf geloven !
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:15
Ik ben eigenlijk gestopt met lezen bij : en heeft mij verzekerd dat ik wel' zal zien' wat er dan gebeurd. Wat een puntje puntje puntje ,ik zou hem dumpen en verder niks doen ,hou de eer aan jezelf . Ik zou hem verder niet kwaad maken oid met zijn gedreig , je weet nooit.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:16
En alsof zoveel mensen überhaupt geïnteresseerd zouden zijn in die roddels.Susan schreef: ↑26-10-2019 21:09Kap het gewoon volledig af en zet die man uit je hoofd. Inclusief zijn vriendin.
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:24
Laat het gaan TO. Wat heb je nog aan de waarheid achterhalen of zijn vriendin inlichten? Dit type heeft je, naast al die vage acties zoals onbereikbaar zijn en weggaan middenin de nacht, bedreigd! Wat heb je aan nog meer drama door zijn vriendin in te lichten met het risico dat hij gevoelige informatie over jou verspreidt?
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:31
Ik kan me goed voorstellen dat je enorm boos en verdrietig bent. En ja, de alarmbellen waren er natuurlijk al maar goed, ik weet uit ervaring ook dat je heel goed kunt negeren als je wil.
Wat zou je ermee willen bereiken om zijn vriendin te spreken? Wat verandert dat voor jou? Uiteindelijk helemaal niets. Hoe moeilijk het ook is, laat het gaan. Met opgeheven hoofd het toneel verlaten is altijd nog stukken beter dan de 'psycho ex' worden.
Sterkte.
Wat zou je ermee willen bereiken om zijn vriendin te spreken? Wat verandert dat voor jou? Uiteindelijk helemaal niets. Hoe moeilijk het ook is, laat het gaan. Met opgeheven hoofd het toneel verlaten is altijd nog stukken beter dan de 'psycho ex' worden.
Sterkte.
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:55
Dank je wel voor de reacties, doet me echt goed.
Eigenlijk heel duidelijk dat ik het gewoon los moet laten.
Ik bereik er ook niks mee dan waarschijnlijk een bak ellende..en aangezien deze man zo gewiekst is zal het niet de eerste keer zijn voor hem en zal zn vriendin hem hoogstwaarschijnlijk vergeven.
Heel stom dat ik alle alarmbellen heb genegeerd terwijl mijn intuitie al zei dat het niet klopte, je hoopt toch dat je het mis hebt.
Maar zoals iemand met al zei gewoon verder gaan en loslaten, pijn slijt op een gegeven moment wel.
Eigenlijk heel duidelijk dat ik het gewoon los moet laten.
Ik bereik er ook niks mee dan waarschijnlijk een bak ellende..en aangezien deze man zo gewiekst is zal het niet de eerste keer zijn voor hem en zal zn vriendin hem hoogstwaarschijnlijk vergeven.
Heel stom dat ik alle alarmbellen heb genegeerd terwijl mijn intuitie al zei dat het niet klopte, je hoopt toch dat je het mis hebt.
Maar zoals iemand met al zei gewoon verder gaan en loslaten, pijn slijt op een gegeven moment wel.
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:08
Yep en zo voel ik me ook sinds ik het weet.Gatekeeper* schreef: ↑26-10-2019 22:04Dat van ‘s nachts naar huis terwijl hij al sliep is een geen gewoon alarm, dat is een luchtalarm.
Weet je als je het vertelt dan blijft ze waarschijnlijk bij hem en bij jij de sloerie die niet van bezette mannen af kan blijven.
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:09
Verblind i guess...Maud*de*Braose schreef: ↑26-10-2019 21:02Waarom negeer je zoveel duidelijke tekens dat het fout zit. En al vanaf het begin? Beetje dom om dan met zo'n man verder te gaan en hem zoveel over jezelf te vertellen.
Nu je wonden likken en verder gaan met je leven. Laat hun verder los.
Inderdaad niet slim, maar het voelde zo goed en vertrouwd in het begin dat ik teveel heb losgelaten
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:10
Wat vreselijk voor je!! Onvoorstelbaar dat er mensen zo hard kunnen zijn.05-2019 schreef: ↑26-10-2019 21:13Ik weet hoe je je voelt helaas zag ik de rode vlaggen niet en was ik blind van liefde. 4 jaar ben ik belogen door mijn ex en hij wist me ook zo te bespelen en onder druk te zetten dat ik hem geloofde en niet meer mezelf. Ook werd ik ontzettend bang voor hem want overal zaten consequenties aan vast als ik iets deed wat hem niet beviel. Hij was even vergeten te vertellen dat hij kinderen had en daar kwam ik achter toen ik 8 maanden zwanger was.
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:13
Bij de eerste contacten kan iemand overkomen als een lot uit de loterij.
Als je toch al (een beetje) onzeker bent, ben je extra gevoelig voor iemand die alles zo draait dat het aan jou ligt.
Tip: google eens op 'gaslighting',
een manipulatietechniek waarbij bijvoorbeeld een man aan een vrouw het gevoel wil geven dat zij gek is.
zaterdag 26 oktober 2019 om 22:35
Ik ben echt door een heel diep dal gegaan en deze man heeft mij geestelijk ontzettend misbruikt .
Ik weet hoe jij je voelt maar het inderdaad verstandig van je om er niets mee te doen. Er komt alleen maar meer ellende van en dat moet jij jezelf niet gunnen. Ik weet bijna zeker dat zijn vriendin weet dat hij vreemd gaat maar waarschijnlijk wil zij het ook niet zien net zoals jij bepaalde dingen ook niet wilde zien. En hij maakt haar ook van alles wijs. Je komt er echt nergens mee je zou denken opluchting maar dan kan je nog beter iets anders gaan zoeken om je frustratie kwijt te kunnen.
Mijn ex gaf mij altijd de schuld echt van alles en nu geeft hij toe dat hij gewoon met vrouwen een mind fuck spel speelt. Afstoten en weer aanhalen.
Zelfs nu probeerd hij mij wijs te maken dat wij in goed overleg uit elkaar zijn gegaan. Ik weet niet waar ik dan 5 maanden geleden was maar ik was er niet bij dat het in goed overleg is gegaan.
Laat gaan en bij een volgende man negeer je gevoel maar niet en als een man vaag doet ook de deur uitzetten.
Ik ben nu ook echt wakker geworden.
Blijf in jezelf geloven !