welke verantwoording heeft VIVA / hebben de Angels ?

26-03-2009 18:01 2064 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.al.v het blog " waarschuwing " door VIVA zelf , en nogal wat commotie op het moderatortopic op de sexpijler de volgende vraag ; tot hoever gaat de verantwoording van wat er áchter de schermen gebeurt ?

Als je bijvoorbeeld

via het ruiltopic iemand je adres geeft om spullen te ruilen , maar je krijgt niets terug ....

een date maakt via de sekspijler en iemand blijkt getrouwd / besmet met een SOA / stalkt je

geld leent en iemand betaalt je niet terug

gestalkt wordt of er wordt gedreigd openbaar te maken wat je hier anoniem dacht te kunnen vertellen

etc .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:floor72 schreef op 09 april 2009 @ 15:47:

[...]

Ja maar, bij 't plaatje staat wat anders?Sarah is ook een angel op dit forum. En als angel lost zij vragen/ problemen op in het moderatortopic. Als angel heeft zij een andere avatar dan als Sarah. Ik begrijp wel je verwarring hoor. Zie Naomi ook al de kluts kwijt raken door haar Peace avatar en reactie en daarna dr Vivaavatar (Naomi is oppermoderator op viva en werkt ook voor viva in tegenstelling tot de angels die niet betaald krijgen en vrijwilliger zijn)
quote:Poezewoes schreef op 09 april 2009 @ 15:47:

[...]

Waarom werd dat een drama? Ben ik wel oprecht benieuwd naar.

Omdat zij het forum niet van binnenuit kenden, voelden. Ze gingen heel rigide de regels toepassen en dat werkte niet. 't Waren overigens mensen die op een ander forum ook gemodereerd hadden voordat dat forum gesloten werd, en daar ging 't wel goed, maar daar deden ze dan ook wel privé mee aan de discussies...

grtjs, Naomi
Goh bedankt Naomi, had ik dat toch goed ingeschat. (zie eerdere posting over inside moderators)
quote:Dushi74 schreef op 09 april 2009 @ 15:50:

[...]

Zie Naomi ook al de kluts kwijt raken door haar Peace avatar en reactie en daarna dr Vivaavatar (Naomi is oppermoderator op viva en werkt ook voor viva in tegenstelling tot de angels die niet betaald krijgen en vrijwilliger zijn)Ja, en dat terwijl ik Peace eigenlijk niet meer gebruik, behalve dan om te testen
Whahaha, ach Naomi, het wordt vanzelf vrijdag en pasen.

Heb je ook al heel lang niet meer zien posten met Peace.
quote:Omen schreef op 09 april 2009 @ 15:47:

Zoals ik al schreef, er is niet voor gekozen om op dit forum met moderators te werken die niet mee forummen. Dat is de praktijk. En met die praktijk loop je dus tegen problemen aan die hier genoemd worden: dat moderators verweten wordt dat zij persoonlijk betrokken zijn in een discussie en daardoor niet meer objectief modereren.

Daar ging het mij om. Dat er logische consequenties zitten aan gemaakte keuzes. Daar moet je mee om kunnen gaan, als moderator. Lukt dat niet, geef dan 1 van de twee rollen op.

Naar forummers toe geldt hetzelfde: ga moderators uit de weg, wanneer je weet dat ze je als forummer niet liggen en jij het idee hebt dat zij hun rollen teveel met elkaar mengen. Of zoek een forum op met anonieme moderators.

Mijn inziens is het juist Pro dat de mods weten hoe forummers in elkaar steken.

Het is juist goed dat je mods naar de geest van de regels werken en niet naar de exacte regels.

Zodra mods iemand voor gaan trekken omdat ze persoonlijk betrokken zijn, dan is dat fout,. maar dat valt ook wel gelijk op en dan kan je ( geheel terecht) een klacht over deze mod indienen.
Ben ik het helemaal mee eens Sky
3x
Liev, nee ik vind niet dat ik zuig. Ik ben wel vasthoudend en helemaal als ik vind dat er een foute beslissing is genomen.

Dat ik niet altijd de makkelijkste persoon ben dat ben ik wel met je eens
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oke, bedankt voor je antwoord.
[quote]Skytje schreef op 09 april 2009 @ 15:49:

[...]

angels zijn mod

viva mod = oppermod

Ok

Staat genoteerd!
quote:Vivamod schreef op 09 april 2009 @ 15:53:

[...]

Ja, en dat terwijl ik Peace eigenlijk niet meer gebruik, behalve dan om te testen

Tsssssss, kun je een klein tipje van de sluier oplichten van hoeveel nicks ik van jou nog moet zien te achterhalen?

* belt werk en neemt vakantie op *
Ga maar lekker genieten van de vakantie, want meer zoekwerk heb ik niet voor je
quote:floor72 schreef op 09 april 2009 @ 16:05:

[...]

Tsssssss, kun je een klein tipje van de sluier oplichten van hoeveel nicks ik van jou nog moet zien te achterhalen?

* belt werk en neemt vakantie op *

Dat zou ook nog wel leuk zijn voor Floor, dat iedereen zijn of haar reservenick \ puppet \ alt bekend maakt.

Ik heb een puppet, gebruik ik bijna nooit, maar soms kan ik het niet laten en haal ik mijn alt van stal. Meestal als een topic over trollen gaat .. .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Vivamod schreef op 09 april 2009 @ 16:10:

Ga maar lekker genieten van de vakantie, want meer zoekwerk heb ik niet voor je Jaja, dat zeg jij! Ik vertrouw niemand meer....
Ik heb de discussie even doorgelezen.

Ik heb ook het gevoel dat de sfeer grimmiger is de laatste tijd.

Niet op alle topic's,de meest zelfs niet.

Maar idd ,het sluiten van topic's (nu alweer 1 lees ik) doordat het weer uit de hand loopt ,het pinnige,het gemiep tegen de angels,op iedere slak zout leggen over wat er gezegd wordt.

Sinds het open modereren lijkt er toch een negatieve verandering gekomen te zijn.

Kan natuurlijk geheel toeval zijn , maar het valt mij ook op.

Wel jammer hoor.
Je kan iemand die via dit forum negatief contact met je zoekt toch gewoon blokkeren?

En wat er allemaal kan gebeuren na het het vrij geven van persoonlijke info daar zijn de moderators toch niet voor verantwoordelijk? Zodra het om strafbare feiten gaat ga je meteen naar de politie lijkt mij.

Ik vind niet dat Viva de aangifte moet doen. Als er over 1 persoon meer klachten komen, dan hoop ik wel dat ze die verzamelen en goed op deze persoon blijven letten.

En over het steeds op je hoede zijn omdat er iemand rond loopt die niet te vertrouwen is, tja, een forum vol vrouwen en het gaat over seks, ik zou wel link uitkijken voordat ik met iemand die daar op af komt contact zou hebben, al is het anoniem via chat of weet ik wat.

Gekken heb je dr altijd tussen, doe je nix aan behalve goed op blijven letten met wat je over jezelf vertelt/vrij geeft aan persoonlijke (contact-)gegevens

Het internet is nou eenmaal een makkelijk toegankelijke visvijver voor mensen met welke bedoelingen dan ook dus tja dan maar n beetje para. "Paranoia is een verhoogde staat van alertheid" (uit een of andere maffiafilm ofzo) en daar is soms nix mis mee zeker niet op internet.
quote:borodini schreef op 09 april 2009 @ 16:11:

Dat zou ook nog wel leuk zijn voor Floor, dat iedereen zijn of haar reservenick \ puppet \ alt bekend maaktEn als iemand nog weet hoe de mijne heet, dan hoor ik dat ook graag. Het was niet Nelleke van der Krogt, maar daar leek het wel op......
Dubbele bericht verwijderd
je loopt een beetje achter
Een beetje boel
quote:HoiPippiLangkous schreef op 09 april 2009 @ 15:58:

Liev, nee ik vind niet dat ik zuig. Ik ben wel vasthoudend en helemaal als ik vind dat er een foute beslissing is genomen.

Dat ik niet altijd de makkelijkste persoon ben dat ben ik wel met je eens Je bent ook wel een líeve pitbull hoor, dat wel! Alleen een pitbull met een te groot rechtvaardigheidsgevoel
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Goh, daar wordt iemand wakker.

Hallo Tijgermeisje!

Welkom op (bijna) pagina 80
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wel gek, de eerste maanden na dat open modereren was iedereen enthousiast, het werkte van beiden kanten stukken beter vond zowat iedereen. En nu wordt het aangedragen als reden voor een mindere sfeer? Apart.

Er zijn volgens mij gewoon een paar grote dingen achter elkaar gebeurt. Dat QQ-gebeuren, dat Visvijver-gebeuren, dat Troll-gebeuren, het per direkt sluiten van trolltopics zoals dat verliefd-op-buurman-verhaal wat niet zo in dank werd afgenomen, een paar topics die uit recalcitant gedrag ofzo werden geopend, wat heftige meningsverschillen tussen een aantal forummers..

Maar dat had ook allemaal plaatsgevonden als de angels nog anoniem zouden forummen.

Maareh, mochten er tzt nog angels nodig zijn, mij lijkt het serieus bereleuk. Een saai tijdsverdrijf kan je het niet noemen.
PW Het klopt wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven