Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Goedemiddag allemaal!

Ik ben vandaag thuis 'aan het werk'. Vanmorgen een afspraak bij VK en eind van de middag werkafspraak hier in de stad, dus was het handiger om tussendoor niet heen en weer naar werk te reizen. Maar heb dus nog helemaal niets gedaan tot nu toe.

Bij de VK was het allemaal goed. Toch wel heel fijn weer. Ben toch iedere keer een beetje gespannen, wil niet opeens horen dat het kindje te klein voelt of van die enge verhalen over te veel vruchtwater enzo. Nou ja, nu bijna 31 weken, dus ik mag hopen dat het gewoon lekker normaal doorgroeit. Over 2 1/2 week een nieuwe afspraak, nu gaat het snel. Ook opgegeven voor voorlichtingsavonden. En een prik gekregen in m'n bovenbeen, au! Omdat ik een negatieve rhesusfactor heb kreeg ik anti-D. Was nogal dikke vloeistof, dus nier erg prettig.

Daarna met Sproetman ergens koffie gaan drinken en toen kwam mijn broer ook nog langs (hij heeft eergisteren aangekondigd te gaan scheiden, dus nu uitgebreid zitten praten over zijn frustraties).

DD, wat een nare droom! Ik droomde vannacht dat ik bloed verloor, maar ik kreeg Sproetman niet wakker uit z'n slaap! Hoop niet dat ik vanaf nu vaker zulke dromen ga krijgen, want volgens mij hebben veel zwangeren er hier last van.

Duft, wat leuk een paasontbijt! Heb ik nooit gehad vroeger op school, lijkt me heel gezellig (en vanmorgen hadden jullie misschien zelfs nog een beetje zon in de klas). Neem, doen jullie ook aan paasontbijten op school? Sproetman en ik maken trouwens ook bijna elke dag een sapje van 3 perssinaasappels, 1 banaan en een kwart ananas (of mango), voel me zo gezond dan! (gewoon met staafmixer Pien).

Oh, Mard, beetje laat, maar wat leuk dat jou hele klas laatst langs kwam. Maar ze zijn al best oud volgens mij hè? Ik dacht dat jij ook van die ukkies had.

Pien, wat goed dat jullie het nog goed hebben gemaakt. Irritante dingen, maar ook de moeite niet waard om nu een hoogoplopende ruzie over te krijgen toch?

South, wat fijn dat je gesprek goed is gegaan. Geeft vast een hoop rust, en dat heb je nodig nu. Hoop dat je ondanks dat dje de eindstreep niet hebt gehaald op je werk, je nu wel kunt genieten van je vrije tijd. Maar volgens mij zit dat wel goed met al die aankopen! Ik wil ook nog zo'n wikkeldekentje, maar vind ze best duur voor een lappie stof (oh, mensen, ik wil ook een bedrijf in babyzooi, daar kun je echt op binnenlopen volgens mij).

Caatje, als je nog langer moet wachten, heb je straks jullie hele huis een makke-over gegeven! Wel heel fijn eigenlijk dat je nog zoveel energie hebt, die heb je nog wel nodig binnenkort.

Ok, ik ga maar eens iets nuttigs doen. Werkmail checken ofzo. Moet ook nog wat schrijven, maar stelt weinig voor.

Oja, ik heb morgenochtend een afspraak met een masseuse die ook zwangerschapsmassage doet. Gewoon voor de ontspanning, ben benieuwd of het wat is.
Zie dat mijn berichtje alweer op de volgende pagina staat, dus toch nog even terug gelezen. Caatje spannend! En Elev, ik hoop ook dat ik tegen die tijd wat meer zen in m'n lijf heb. Volgens mij zijn wij nu al zenuwachtiger dan Caatje zelf!
Hey Sproetje, wat een naar nieuws van je broer. Net nu je zelf gaat trouwen! Lijkt me heel moeilijk om tussen de niet-succesverhalen in je familie toch in je eigen liefde te blijven geloven. Als ik dan denk aan wat je vertelde over Sproetman en je trouwjurk, en dat jij gewoon voor hem een paar jaar lang emigreert omdat dat zijn droom is... Volgens mij hebben jullie het heel goed samen, en is dat is extra moeilijk als het niet overal om je heen even soepel loopt (understatement). Dat klinkt zwaar, 'extra moeilijk', maar hoe je relatie is bepaal je toch een groot deel zelf, en je partner natuurlijk, dat komt niet uit de hemel vallen ofzo. Vind ik tenminste. Lang verhaal om te zeggen dat ik trots op je ben en dat jouw situatie me helemaal niet makkelijk lijkt.

DD, iieeeh, 'dat slappe lijfje'. Erg hè, als het dan nog zo levensecht voelt (leek net of je schreef elev-echt ) als je al wakker bent. bah.

Minie, dat kind van jou komt straks niks tekort, er is vast niemand die daar aan twijfelt. Je bent al zo zorgzaam voor het gevogelte. Beterschap aan hoe-heet-ie-ook-al-weer. Niet KK maar die andere.

Was leuk gisteravond! Mij ontging meer dan man (hij kende gewoon veel meer van de muziek die hij gebruikte), maar het was erg virtuoos, en grappig. En ik zag er heul mooi uit. hahaha. Nee, echt, ik had laatst hoge hakken (8 cm, mijn record hiervoor is vier ofzo denk ik ) gekocht voor een chique bruiloft die ik eind april heb en die heb ik even getest gisteren met een heel kort rokje. Dus, ik was hot.

Oh ja! En ik heb vanmorgen de eerste tekenen van een tweede streepje gesignaleerd op de ovu-test, dus mijn (paas)ei komt eraan! Moet ik misschien straks die hakken nog maar eens aan doen. En morgen weer.
Woeeeehhh Caat maakt het wel spannend! Marrr hmm het is zometeen al weer bijna 2 uur geleden dat ze gepost had...
Elev wat leuk dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad! En wat heerlijk om jezelf zo mooi te vinden, hartstikke goed gevoel is dat en dan ook nog een paasei op komst! Je klinkt heel gelukkig, fijn om te lezen. En ik ben wel heel benieuwd naar die 8 centimeter hoge hakken!

Dank je wel voor je lieve berichtje. Het is inderdaad nogal confronterend allemaal (nog een schepje er bovenop: de rechtzaak van de scheiding van mijn ouders dient op 17 april in de ochtend, wat een timing! en de ex van Sproetmans zus, die eigenlijk ook een goede vriend van ons is heeft vanmorgen ook laten weten niet bij het etentje te zijn, omdat hij dat niet trekt).We zijn door al die verhalen allebei een beetje in een mineurstemming. We zeggen nu dus 10 x op een dag tegen elkaar hoeveel we van elkaar houden en dat wij zullen bewijzen dat je wél een leven lang gelukkig kunt blijven samen! En ik heb ook écht het gevoel dat we zo sterk staan samen. Het is gewoon heel fijn dat er geen grote dingen spelen tussen ons. We hebben dan wel vaak dat we kibbelen, maar we weten wat we aan elkaar hebben en waar we voor staan. En daarbij hebben we ook veel lol samen. Nou ja, vandaag dus even een mindere bui, maar over een week is die grijze wolk vast weer weggetrokken!
Misschien is Caat weer even een wandelingtje aan het maken om te kijken of er nog meer gaat druppelen. Maar waarschijnlijk staat ze nu gewoon de ramen te lappen ofzo
Haha Caat en ramen lappen. Dat is iets wat niet bij elkaar past. Heb in de tussentijd heel lang gedouchet en aangekleed. Heel langzaam dus. Alles krampjes zijn weg nu. Werd dus toch wel even ongerust. Verloskundige zei me namelijk te bellen als de weeen om de 5 minuten kwamen en dan minstens een uur lang.

Maare.. Ik kreeg ze dus om de 2 minuten en na een half uur kreeg ik het wat benauwd.

Maar het is weer weg. Vk belde net wel terug. Vroeg of het afgezwakt was. En ik moest het maar rustig aan doen vanmiddag. Ze zei wel dat het dan misschien vanavond of morgen komt. Dus ik vroeg: Echt?? Nou, dat kan ik natuurlijk niet zeker weten zeggen.

Maar ze zei het wel!! Oeh, vind het nu ook heel spannend.

Ok. Ga nu even eten. Is ook heel belangrijk. En ik kom zo wel terug om verder te reageren..
Mennnn.... wat vet spannend!!

Ik zou willen dat ik ook al zo ver was zeg.... van de andere kant nog niet, want ik ben nog helemaal niet goed voorbereid op die bevalling.

Net alles opgeruimd hier want mijn beste vriendinnetje van vroeger komt langs. Ze is 10 weken langer zwanger dan ik (ze is dus 35 weken). Zal hier straks dus niet te vinden zijn, dus Caat: morgen lijkt me een prima dag om te bevallen!
Hè Sproet, meen je dat nou van die rechtzaak op de 17e? Da's wel extreem cru zeg. Sproetmans zus ook gescheiden dus, wat een zooitje kan het op een gegeven moment worden met relaties die misgaan terwijl anderen natuurlijk ook van die persoon zijn gaan houden. Hier ook ervaring mee, mijn zus verliet haar man, de broer van mijn beste vriendin. Onze vriendschap was er eerder dan hun relatie, maar stond wel even flink onder druk. Zulke dingen zijn moeilijk, al begrijp ik ook wel dat íedereen denkt dat zijn relatie voor altijd is en dus niemand zulke situaties bewust creëert.

Zouden mensen vroeger, toen je nog gewoon bij elkaar bleef ook al vond je er niets meer aan, nou echt zoveel ongelukkiger zijn geweest?

Caatje, het is weer gestopt dus? Nou, maar even relaxen dan. Je houdt ons op de hoogte?
Succes alvast lieve caatje, voor het geval dat vk voorspellend bezig is. We denken allemaal heel veel aan je op dit moment dat is zeker!
Ah, ik vind jullie echt lief.

Ben ook zo blij dat ik al mijn krampjes en angsten hier kwijt kan. Het liefst bel ik dan manlief, maar die zit waarschijnlijk al in de auto zodra ik het woord wee ook maar heb uitgesproken.

Hij is echt de rust zelve namelijk, behalve als het ook maar iets met de bevalling te maken heeft.

Ga hem over een uurtje of zo wel bellen of ie iets eerder thuis kan komen. Vindik toch wel weer fijn.

Sproet: Wat een relatie elllende om je heen zeg. Echt vervelend. Zeker nu. Ik snap heel goed dat je nu even extra veel tegen elkaar zegt dat je van elkaar houdt.

Ik denk trouwens dat een goede relatie echt gebaseerd is op blijven praten. Volgens mij doen vrouwen dat te weinig soms. Lees af en toe verhalen op de relatiepijler en dan lees je dat de vrouw in kwestie al een jaar niet meer tevreden is en een ander heeft ontmoet. Maar dan denk ik: Waarom zeg je dat dan niet. Ik ben erg open en zeg altijd alles. Als ik ergens mee zit of als iets niet lekker loopt in onze relatie, dan spui ik dat meteen. Manlief zei me pas nog hoe fijn hij dat vindt.

Mien: Wat zielig voor je vogeltje zeg. Heeft ie zich niet gewoon verstapt?

Chiek: Zo druk op het werd dus? Doe je wel rustig aan? En heb je inmiddels al weer met je baas gesproken?

Nou, ik hou jullie wel op de hoogte van alle ontwikkelingen hier.

Heb vanavond ook weer een controle afspraak bij de verloskundige. Dat is wel fijn.
Jee sproet, wat vervelend om tussen alle scheidingen door bewust te gaan kiezen voor jullie liefde. Dat maakt het knap lastig denk ik, maar wie weer versterkt het jullie ook. Zo van; wij gaan laten zien dat we het kunnen en alle negatieve verhalen om ons heen kunnen we wel iets uit leren, maar zullen ons niet in negatieve zin beïnvloeden.

Maar ook precies op de 17de... da's ook iets zeg....

Luas, veel plezier met je vriendinnetje. Ik heb mijn (bevallen) vriendinnetje van 35 weken niet meer gesproken. Die heeft het vast te druk met op en neer rijden naar het z'huis, thuis en oma (voor haar andere zoontje). Dus ik wacht rustig af tot wanneer ik een seintje krijg om de baby te mogen bewonderen en het cadeautje te mogen geven. Ik denk dat het echt wel gaat kriebelen als ik zo'n klein (nou ja, noem 8 pond maar klein) hummeltje zie.

En Chicaatje... bij jou begint het dus ook aardig te kriebelen... Nou ja... noem het maar kriebelen... Het serieuze werk kondigt zich aan.... Jippie! Voor als ik je niet meer zie voor het moment supreme...: ZET 'M OP! je kunt het.... blijf zenn... en denk aan je cursus! (meer peptalk heb ik even niet)

Minie, hoe is het met je kippenkontje? Loopt 'ie alweer gewoon? Misschien had je 'm ook mee moeten nemen naar de pedicure...
elev ik weet het niet hoor, ik heb soms ook wel het idee dat mensen soms een vertekend beeld hebben van liefde, en snel opgeven omdat ze naar een gevoel uit een film zoeken. Zoeken ze naar die ene "ware"misschien, terwijl ik nu juist denk dat de ware juist degene is waar je voor kiest en die ook voor jou kiest, dat liefde is dat is dat bestaat en bevestigd wordt in dat twee mensen echt voor elkaar kiezen. Liefde voor mij zit in de kleine dingen, juist toen ik stopte met te zoeken naar dat hele grote begreep ik dat ik iets heel bijzonders al had. Toen ik het bijna weg wilde gooien omdat ik niet geloofde dat dat het was, toen ik begreep dat verliefdheid iets is dat je meerdere keren kan overkomen maar dat liefde voor degene met wie je oud wilt worden/kinderen wilt/een toekeomst mee ziet iets dat langzaam groeit, toen begreep ik dat veel bijzonderder was dat we dit deelden. Helemaal toen we daarna ook nog eens en hele moeilijke periode doorkwamen dat bevestigde het gevoel. Maar aan de andere kant kun je nooit zeker weten waarom 2 andere mensen besluiten dat het tussen hen niet werkt, dat is dan weer iets tussen hun tweeën. Als mensen bijvoorbeeld dusdanog veranderen dat dingen scheef komen te staan en niet meer opgelost kunnen worden... tja misschien is het dan wel beter, hangt van de personen en de relatie af waarschijnlijk. Pff ik hoop dat jullie allemaal en manlief en ik ook altijd kunnen blijven waarderen wat een bijzonder setje we zijn en dat moelijkheden overkomen kunnen worden en je sterker kunnen maken als koppel. Lang leve de liefde!
DD, ik denk er ongeveer hetzelfde over, vooral die opmerking over 'zoeken naar iets uit de film'. Natuurlijk bestaan er vreselijk romantische verhalen en vaak is het begin van een relatie ook wel zo, maar er zijn maar weinig mensen die je vertellen dat je tussendoor gewoon geregeld moet kiezen en doorzetten en je best doen voor elkaar, niet opgeven op zwakke momenten, dat dát liefde is. Maarja, misschien zijn er wel mensen met een sprookjesrelatie die niets herkennen hierin. Wat mooi trouwens dat je miskraam en die moeilijke tijd jullie juist samen gehouden heeft. Dan is deze baby toch een kroontje daarop.
DD; Mooi gezegd inderdaad. Vooral dat zoeken naar iets uit de film. Wij kennen een stel wat eerst tot onze vriendengroep behoorde, maar we zijn helaas uit elkaar gegroeid.

Maar zij zocht echt naar datgene uit de film. Echt bizar gewoon. En ze raakte steeds meer teleurgesteld. Ze had verwacht dat hij bijvoorbeeld op een superromantische wijze een huwelijksaanzoek zou doen. Is niet gebeurd op de manier die zij voor ogen had.

Vervolgens vertelt ze me dat ze het hem wel vergeven heeft, maar ze zal het nooit vergeten! En ze zijn dus wel getrouwd inmiddels. Vind dat echt geen basis.

En wat je vertelt DD; over die moeilijke tijd die jullie samen hebben doorgemaakt. Dat herken ik wel. Manlief en ik hadden nog maar een half jaar een relatie toen mijn moeder ziek werd. Een heel moeilijk jaar dus. Vervolgens een jaar lang superveel problemen gehad thuis en daardoor ook in onze relatie. Eigenlijk hebben wij eerst 3 jaar lang moeilijke tijden gehad en dus geen frisse, leuke relatie. Was heel moeilijk en het is ook bijna mis gegaan. Maar het werd beter en dan besef je pas hoe sterk je relatie is.

Met diezelfde vriendin (die dus zo teleurgesteld werd) zat ik toen eens Moulin Rouge te kijken. Je hebt daar die liefdesscene op het dak waarin het lijkt of alleen zij twee nog maar bestaan en er om hen heen allemaal vuurwerk is. Zegt ze: Ik dacht dat onze bruiloft ook zo zou zijn. Tjonge, wat was dat een teleurstelling. Was bij ons dus echt niet zo. Bij jou wel?

Nou, bij mij dus weer wel. Op de avond van het feest dansten we samen en leek het net of alleen wij er nog maar waren. Heel sprookjesachtig dus. Maar.... ik had daar van tevoren dus helemaal niet over nagedacht. Het gebeurde gewoon.
Even checken op spannend nieuws wel spannend dus, maar het kan nog spannender! Caat ik ben juist blij dat je alles hier neer komt zetten...zo leuk...ik weet nog je berichtje dat je een positieve test in handen had. Kwam je pas op zaterdag vertellen omdat je op vrijdagavond altijd een relax avond hebt met je man. En nu zitten we hier gewoon met z'n allen te wachten op de eerste weeen...

Toch wel bijzonder dat we alles vanaf het begin aan delen met elkaar...

Sproet...wat een timing...de 17e... Alle lieve woorden zijn al gezegd, maar ik vind je stoer en zeg maar 100x per dag tegen elkaar dat jullie van elkaar houden! Fijn dat alles weer helemaal in orde was bij de VK...en 31 weken...jemig dat gaat snel!

Man en ik doen dat ook iedere dag...en wij praten ook met elkaar, zijn eerlijk en durven alles tegen elkaar te zeggen. In september zijn we 8 jaar bij elkaar en ik kan oprecht zeggen dat ik nog steeds vlagen van verliefdheid heb en heel groot gevoel van "houden van"...Wij zien ook veel om ons heen gebeuren, scheidingen, mensen die niet gelukkig zijn...maar ik zei van de week nog tegen lief. Soms ben ik zo blij dat ik aan het einde van de dag de deur van ons huis achter me dicht kan trekken en dat ik me samen met jou kan terugtrekken in de warmte van ons huis. Dat daar straks nog een mini-mensje bijkomt maakt het voor ons alleen maar meer bijzonder.

En om weer even te landen op aarde...wij hebben ook wel een knallende ruzie hoor

DD wat een nare droom meis...bah...maar volgens mij hoort het er inderdaad een beetje bij. En begreep ik het nu goed...vandaag nekplooimeting?

Pien fijn dat jullie het weer goed gemaakt hebben!

Nou hot Elev dat gaat helemaal goed komen met je paas-ei dan

Luus veel plezier met je vriendin!

South leuk dat je binnenkort de baby gaat bewonderen en groot gelijk van je man dat hij je tot rust maant! Lief hoor!
quote:elev schreef op 09 april 2009 @ 13:23:

Erg hè, als het dan nog zo levensecht voelt (leek net of je schreef elev-echt ) als je al wakker bent. bah. dat las ik dus ook echt...ik snap nu pas dat er levensecht had moeten staan...ik begreep het al niet
DD, dat klopt helemaal wat je zegt. Houden van is vooral kiezen voor elkaar met als je goede en slechte eigenschappen en ook heel hard werken. het komt niet zomaar aanwaaien. En wqat jij vertelt Caatje, over die vriendin. Ik heb er ook zo een bij wie alles het liefst volgens het boekje gaat (inderdaad ten huwelijk gevraagd met champagne-ontbijt op bed en ik met RTL Boulevard op de achtergrond, haha). Toen we laatst m'n jurkje gingen kopen hadden we het over de panty die ik er nog wel bij moet hebben. Alleen zijn zwangerschapspanty's niet in de goede kleur (te donker). Dus ik zei, ach ik koop wel een gewone en dan knip ik hem wel weer open aan de voorkant. Nou, daar snapte ze dus helemaal niets van! Ik moet er toch appetijtelijk uitzien op mijn huwelijksnacht en dus zou ik beter hold up kousen kunnen dragen. Maar daarvan ben ik weer doodsbenauwd dat ze af zullen zakken en zo appetijtelijk vind ik dat nu ook weer niet met mijn bovenbenen en dikke buik. Sproetman vind het gelukkig allemaal best "als jij het maar lekker vind zitten en op je gemak bent, dat is het belangrijkste". Heel fijn!
quote:Lalie schreef op 09 april 2009 @ 15:38:

[...]

dat las ik dus ook echt...ik snap nu pas dat er levensecht had moeten staan...ik begreep het al niet Nee ik moet me ik typ soms echt beroerd hoor, wil ik te snel staan letters verkeerd of missen er een paar... *bloos*
Zal ik de volgende keer beter lezen DD
Lalie: Inderdaad heel bijzonder om hier alles met elkaar te delen. Weet dat van die positieve test ook nog wel inderdaad.

Heb dat zelfs nog opgeschreven in mijn zwangerschapsdagboek. Heb ik toevallig van de week afgemaakt met foto's en toen las ik dat ook weer. Echt grappig.

Sproet: Ik snap helemaal wat je bedoelt. Hier ook geen kaarslicht of champagne, maar gewoon in de gang toen we net terug waren van een etentje. Maar voor mij was het speciaal en daar gaat het om toch?

En wat betreft die hold up panty's. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die lekkerder vind zitten. Draag ze altijd behalve als het 's winters echt te koud is. En ze zakken ook niet af. Vind die broekjes echt veel te benauwd zitten en zwangerschapspanty's of maillots vind ik echt vreselijk! Ze zitten echt niet lekker.

Maare, misschien is het wel zo mooi weer dat je geen panty aan hoeft? Nog makkelijker..

Heb net manlief maar even gebeld om te vertellen van al het gerommel hier. Hij komt wat eerder thuis wat ik wel heel fijn vind.
Fijn Caatje, dat je man wat eerder thuis komt. Hij was dus niet zo in paniek dat hij meteen de auto in sprong? ben wel benieuwd was je verloskundige straks gaat zeggen.

Ok, ik ben er vandoor. Schoenen halen (hopelijk heeft het oprekken geholpen) en dan naar werkafspraak.

Tot vanavond!
Onze zoon vindt het nieuwste nummer van Bey*nce echt helemaal niets...trapt zich een slag in de rondte terwijl ik het nummer op de laptop aan heb...
Tip tegen afzakken hold-ups: geen bodylotion of cremepjes op je bovenbenen, als je vetter huis hebt eventje met zeep en water vettig laagje verwijderen. Dan blijven ze gewoon plakken met de rubber randjes.

En anders is een goede optie als je niet zwanger bent ook suspenders met van de klipjes en dus stockings zonder het rubber hold-up randje, maar dat zal met die buik in de weg misschien even niet zo fijn zitten nog geen ervaring mee (zou je even moeten proberen of dat onder de buik kan eventueel)?
Dit is echt 'freaky'!

Kreeg net een sms van mijn oma:

Rustig de vrijdag ingaan hoor. Het manneke meldt zich eerst wel netjes. Liefs Oma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven