Werk & Studie alle pijlers

WSNP en zorgverzekering/eigen risico

29-10-2019 16:54 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor 1 van mijn cliënten heb ik de volgende vraag: er is in haar geval een wsnp traject gestart per 3 oktober jl. (dag waarop uitspraak is gedaan). Ze had n spaarpot bij de kredietbank voor onvoorziene uitgaven wat nu helaas naar de boedelrekening gaat. Een ziekenhuis en tandartsbezoek is echter van groot belang.... de bewindvoerder geeft aan dat moet van t weekgeld....alleen ze kan niks van haar weekgeld missen (50 p wk en 2 kleine kids te voeden) voor het eigen risico en tandartskosten. Weet iemand n alternatief? Ze werkt 40 uur per week (voorwaarde voor t wsnp traject) en zit dus net boven de 120% van t minimum om via de gemeente zichzelf te verzekeren.
De VTLB berekening laat ruimte om te sparen voor eigen risico en voor onvoorziene uitgaven. Vanaf nu zou er dus weer geld over moeten zijn om die rekeningen te betalen.

En kijk even of er een potje is vanuit de gemeente voor mensen die hun eigen risico helemaal op hebben gemaakt. In gemeente Groningen krijg je dan 330 euro terug bijvoorbeeld, als je je bewijs van opmaken eigen risico kan laten zien.
Duckduckgo verteld mij dat je tot 130% mag verdienen voor een gemeentezorgpakket.
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen kijken of ze in aanmerking komt voor stichting sun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven