Multifunctionele beauty-producten
woensdag 30 oktober 2019 om 07:55
Omdat het handig is niet mijn hele badkamer vol te hebben staan met flesjes en potjes, en ook voor op reis, ben ik op zoek naar multifunctionele beauty-producten. Dus 1 product wat je voor meerdere doeleinden kunt gebruiken. Ik heb nu bijv. amandelolie die ik zowel als serum voor mijn haar, als voor droge plekjes op mijn huid gebruik. Dat soort dingen dus, mag voor allerlei toepassingen zijn (lippenbalsem, gezichtsreiniging, scheerschuim, etc etc).
Hebben jullie producten die daar handig voor zijn? En waarvoor gebruik je ze dan allemaal?
Hebben jullie producten die daar handig voor zijn? En waarvoor gebruik je ze dan allemaal?
woensdag 30 oktober 2019 om 08:50
Dank voor de tips! Er komen meerdere oliën voorbij, kokos en jojoba, en ik heb nu dus amandel. Zijn ze in principe allemaal vergelijkbaar in werking (want allemaal vetten) of is de ene echt geschikter voor bepaalde toepassingen dan een andere?
Lady_Day, als haarbehandeling voor het douchen ga ik eens proberen, dat is een goede. Ik heb krullen die inderdaad snel te droog (=pluizig) zijn. Laat je het dan een tijdje intrekken of zoiets?
Lady_Day, als haarbehandeling voor het douchen ga ik eens proberen, dat is een goede. Ik heb krullen die inderdaad snel te droog (=pluizig) zijn. Laat je het dan een tijdje intrekken of zoiets?
woensdag 30 oktober 2019 om 08:59
Jojoba is de olie die het meest lijkt op de olie die jezelf produceert. Vandaar dat ik daar de voorkeur aan geef. Ik heb ook wel eens amandel of argan geprobeerd, was ook prima.
Voordat je je haar gaat wassen kun je de olie op je hoofdhuid in masseren. Minuutje of 20 laten 'intrekken' en dan wassen. Dat biedt (hoop ik... zelf nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan) bescherming tegen de harde reinigers in je shampoo. Dit kan met allerlei soorten olie hoor. (Google maar eens op 'pre poo'.)
Voordat je je haar gaat wassen kun je de olie op je hoofdhuid in masseren. Minuutje of 20 laten 'intrekken' en dan wassen. Dat biedt (hoop ik... zelf nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan) bescherming tegen de harde reinigers in je shampoo. Dit kan met allerlei soorten olie hoor. (Google maar eens op 'pre poo'.)
woensdag 30 oktober 2019 om 12:24
Ohja, ik gebruik tegenwoordig mijn bananabakingpowder wel eens als droogshampoo. Ook omdat dat helpt mijn uitgroei te camoufleren (ik ben blond) voor dat laatste wil ik ook soms wenkbrauwpoeder inzetten trouwens, dat hecht nog net iets beter.
Een andere truc ter vervanging van droogshampoo is talkpoeder.
Niet dat ik geen shampoo in huis heb hoor
shampoo gebruik ik op reis ook nog wel eens als wasmiddel
Een andere truc ter vervanging van droogshampoo is talkpoeder.
Niet dat ik geen shampoo in huis heb hoor
Lorem Ipsum
donderdag 31 oktober 2019 om 15:06
Ik heb van dat musk-oil van alyssa ashley,
Eerst een klein drupje op de vingertoppen, smeer ik in m'n nek,
en de rest, doe ik in m'n haar, waar het te droog is.
het wordt er mooi glad en zacht van, minder statisch, en niet vet, en ik vind het heerlijk ruiken.
Ik doe ook weleens overtollig gezichtscreme in m'n haar, om m'n pluishaar te kalmeren, werkt als een tierelier.
Nivea gebruik ik ook als make-up remover, ook goed om de wimpers van mascara te ontdoen, even een beetje in de wimpers inmasseren, en daarna is het zo weg met een tissue.
Eerst een klein drupje op de vingertoppen, smeer ik in m'n nek,
en de rest, doe ik in m'n haar, waar het te droog is.
het wordt er mooi glad en zacht van, minder statisch, en niet vet, en ik vind het heerlijk ruiken.
Ik doe ook weleens overtollig gezichtscreme in m'n haar, om m'n pluishaar te kalmeren, werkt als een tierelier.
Nivea gebruik ik ook als make-up remover, ook goed om de wimpers van mascara te ontdoen, even een beetje in de wimpers inmasseren, en daarna is het zo weg met een tissue.
anoniem_370584 wijzigde dit bericht op 31-10-2019 15:10
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
18.70% gewijzigd
vrijdag 1 november 2019 om 09:19
Bedankt voor al jullie tips!
Shampoo als wasmiddel, daar had ik nog nooit over nagedacht maar goede oplossing inderdaad!
Nivea als oogmake-up remover heb al wel eens eerder gehoord, maar ik ben dan altijd bang dat die vettigheid rond mijn ogen problemen geeft met mijn ogen + lenzen.. maar wellicht moet ik het gewoon eens proberen.
Shampoo als wasmiddel, daar had ik nog nooit over nagedacht maar goede oplossing inderdaad!
Nivea als oogmake-up remover heb al wel eens eerder gehoord, maar ik ben dan altijd bang dat die vettigheid rond mijn ogen problemen geeft met mijn ogen + lenzen.. maar wellicht moet ik het gewoon eens proberen.
zaterdag 2 november 2019 om 21:32
Clinique en ik geloof ook Charlotte Tilbury verkoopt make up potloden die je als lipstick, blush en oogschaduw kunt gebruiken.
Sommige potten nivea en dove kun je zowel op gezicht (als nachtcrème) en lichaam (bodycreme) en als handcreme fijn gebruiken.
Wenkbrauwpotlood als oogpotlood
Oogschaduw als eyeliner (met een schuin plat kwastje. Evt nat maken. )
Overigens vind ik het niet erg om een badkamer vol potjes en flesjes te hebben, ik houd van afwisseling. In de douche heb ik bijv 3 soorten shampoo, conditioner en douchegel staan
in de kast nog eens 3 setjes, voor afwisseling in de afwisseling
Sommige potten nivea en dove kun je zowel op gezicht (als nachtcrème) en lichaam (bodycreme) en als handcreme fijn gebruiken.
Wenkbrauwpotlood als oogpotlood
Oogschaduw als eyeliner (met een schuin plat kwastje. Evt nat maken. )
Overigens vind ik het niet erg om een badkamer vol potjes en flesjes te hebben, ik houd van afwisseling. In de douche heb ik bijv 3 soorten shampoo, conditioner en douchegel staan