Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Wat een schatjes allemaal! Nicky wat een prachtige poesjes, ik zou er zó één bij je willen reserveren....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mozes Dorus van de Beo.

Roepnaam Moos.

Klinkt best.

La Vie, gefeliciteerd met je pleegmoederschap. Wat een heerlijk stel. En Leo, drie poesjes houden is natuurlijk ook een superfijn gevoel.
Allemachtig Nicky, wat een plaaaatjes! Echt, wat een beeldschone poesjes...

Poez, wat zo een goed bij passen, echt, het zou helemaal kloppen.

Aaaaah, wat een mooie namen Mamzelle!
Nicky, inderdaad, wat een prachtige, schattige frummies!

Thanks Mamzelle! We zijn hier thuis heel, héél blij..!

Wat de namen betreft, mijn dochter en ik zijn eruit. Net een uurtje gezellig lopen brainstormen en wat kattennamen sites bekeken. We mochten allebei een naam bedenken.

Ik hoop dat Leo ze ook mooi vindt en het ermee eens is

Ik heb dus gekozen voor Abel en mijn dochter voor Guusje.

Aááááábel .. Gúúúúsje, kom dan!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Dat klinkt helemaal prima bij elkaar, LaVie.
Wat een geweldig leuke lieve poesjes zeg! En dan die ene foto waarop dat poesje gaapt....

Ik vind Abel en Guusje ook mooie namen (heb jeugdsentiment vanwege de naam Guusje; ik kreeg als klein kind een jong poesje van een boer, omdat de moederpoes dood was gegaan en het poesje nog niet voor zichzelf kon zorgen. Heel veel pipetjes melk en warme kruiken later was dit kleine Guusje een grote Guus geworden en heeft tot op hoge leeftijd bij ons gewoond).
Zo, Nicky! Wat een prachtige kittens, zeg! Echt heel mooi. En Leo: wat een héérlijk verslag weer!

Jij maakt m'n dag altijd helemaal goed als ik je meteen als eerste lees als ik 's morgens kom kijken! En ik ben net als iedereen hier helemaal verliefd....
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Guus en Abel, die namen rokken!

Leuk hoor, ik zal proberen ze alvast bij hun namen te noemen, als ik ze nóg beter uit elkaar kan houden dan stuur ik je foto's en dan kun je bepalen wie wie is ok?

Lief Lemmy, van jouw Guus. Fijn dat het zo'n grote sterke kater is geworden! Ik voer Bloem nu 3 x per dag maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het vaker moet doen. Hij kan gewoon niet goed drinken bij zijn moeder en ze is het na verloop van tijd gewoon zat, haar tepels zijn erg geïrriteerd en ze kan dat ellelange gesabbel van hem er niet bij hebben denk ik. Ze staat op een gegeven moment gewoon op en loopt weg en dan moeten ze allemaal vol zitten. Volgens mij lukt dat Bloem gewoon niet.

Heerlijk dat je zo geniet Netje!
Mijn collega's lachten me vandaag uit toen ze vroegen wat het nou uiteindelijk was geworden qua namen.

Guus en Abel, wat vonden ze het stom! Tssss. Sukkels. Wat weten zij er nou van..

Maar goed, wij vinden het leuk en ik ben blij dat jij er ook mee kan leven Leo Het zijn tenslotte jouw kleinkits!

Foto's zijn altijd leuk! En ik kijk erg uit naar het ' kraambezoek' !
Trouwens, ik kreeg net ook een ' Jack en Jones' in mijn mailbox toegestuurd. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel erg stoer vind.

Gatver, wat is dat moeilijk zeg, die namen!
Wat zijn die kittens ubercute! Zo schattig!!!!
Stressed is just desserts spelled backwards
Hiya girls,

Even een update:

Zorgen, zorgen, zorgen best wel....

Moederpoes heeft ontstoken tepels en heeft zoveel pijn dat ze haar kittens nauwelijks kan voeden. Ze gaat liggen, de kittens vallen aan op haar tepels en dan doet het haar zo zeer dat ze na twee minuten weer weggaat. En die poesjes maar peeuwen natuurlijk.....

Ik probeer er steeds bij te zijn als ze gaat voeden en dan alleen de twee niet ontstoken tepels te laten belurken en de anderen buiten schot te houden maar het is geen doen want ik kan haar niet dwingen te blijven liggen. Ze doet haar best hoor, de lieve schat maar ze vergaat gewoon van de pijn.

Inmiddels heb ik antibioticazalf op haar tepels gesmeerd en het lijkt iets beter te gaan maar ik voed dus vijf poezen om de drie uur. Ben kapót hahahahaa!

Later deze week zal ik weer wat foto's plaatsen, ze worden echt groot nu en wegen allemaal over de 300 gram al. Lucas (de toekomstige Abel of Guus) is zelfs al meer dan 350 gram. Het is echt een beer aan het worden.

Bloem is de enige die de speen begrijpt. De rest heeft last van tepel/speenverwarring en die moet ik met injectiespuitdingesen voeden.

Enniehoe, gedoe!
Hi Eleo,

Ik zat stiekem al te wachten op een update

Maar dit is natuurlijk niet zulk leuk nieuws..

Wat vervelend joh, en wat zielig voor de mama en de kleintjes! Die snappen er natuurlijk geen bal van.

Heeft de DA er verder nog wat over gezegd?

Ik hoop niet dat de mamapoes er nu ineens echt een hekel aan gaat krijgen, dat ze het voeden blijft associëren met pijn.

Voor jou inderdaad ook erg vermoeiend, lijkt me.

Nou, sterkte ermee. Wou dat ik je kon helpen!

Knuffel voor de kleintjes!
Ik kom even kijken hoe het met oma gaat. Loop je al op je tandvlees van het om de 3 uur al het klein grut voederen? Het zit ook niet mee hè. En hoe is het met moeders? Vindt ze het nog wel leuk al die kleine martelaartjes om haar heen? Nou ik leef in ieder geval nog steeds mee en hoop dat het snel weer wat beter gaat in Huize Eleonora!
Hee meiden,

Het gat wel goed hoor. Ik ben vanmiddag naar de DA geweest en ik heb allemaal spullen meegenomen van daar. O.a. heel fijn vlees voor de kleine poesjes. Dat ga ik op een schaaltje doen met een beetje water en melk en dan een soort papje maken en dat moeten ze dan opslobberen. Kijken of het al lukt. Nood breekt wet zeggen ze daar en het is écht veel werk, vijf poezen voederen om de paar uur. Vooral vanmorgen om 04.30 uur was ik heel gelukkig

Maar ze gaan zo goed, die kleintjes. Ik ben zo trots op ze!

Morgen komt de DA-assistente (die zelf main coons fokt) haar bench brengen en haar haar kleine kattebak, dan kunnen de poesjes wat meer rond gaan scharrelen en oefenen op de kattenbak. Lief he van zo'n vrouw? Dat ze dat aanbiedt?

Ik kreeg een heleboel proefzakjes kittenvoer mee wat ik aan de moederpoes moet geven. Er zitten extra bouwstoffen in die zij nu goed kan gebruiken. En ik kreeg een extra speen want die sukkels van poesjes die kauwen er op en ze krijgen echt al tanden. Bloem beet me gisteren in mijn lip, eh.....auw!

Al met al moeten de jongens en het meisje gewoon wat sneller groot groeien jammer genoeg maar ze doen het geweldig op het regime wat we nu hebben ingesteld.

Ik ga snel weer foto's maken en plaatsen!

Lief, heel lief dat jullie meeleven!
Heeft de DA geen advies gegeven voor tepelverzorging? Of heb je zelf durven klooien met hoe heet het ook weer? (zo'n klein tubetje dat bij het kraampakket zat, maar hebben ze vast ook bij de drogist).

Zielig hoor. Ik hoop dat de kleintjes de smaak van het vlees gauw te pakken krijgen.
Oh, wat is dit toch een fijn topic en wat ben je lief voor moeder en kroost! Ik hoop dat jouw geduld snel wordt beloond en ze weer op eigen kracht zullen gaan eten, groeien en scharrelen.

En leuke namen heb je uitgekozen La Vie! Of twijfel je toch nog (omdat je het over Jack en Jones had) ?
Nee, twijfels zijn weg..dochter heeft Jack en Jones niet goed gekeurd

En eigenlijk vind ik Abel en Guus ook wel leuker. We spreken die namen nu trouwens dagelijks uit dus ik ben er zelfs al wat aan gewend geraakt
Mamzie, ik heb antibioticacreme uit Amerika. Die heeft een vriendin van me meegenomen voor mij maar ik smeer het gewoon op de nippels van mijn grijze giet en het werkt.

De lieve DA-assistente zei dat het veel voorkomt en dat je uit moe kijken want dat 'de gaten er zo in kunnen vallen'. Ieieieiewwwww wat goor he?

Mijn poessie heeft net een hele lange voeding gedaan, voor het eerst in dagen heb ik er niet bij gestaan met een fles. De babies zijn allemaal voldaan in slaap gevallen en zij ligt nu zelf naast de wasmand te slapen. Ik ben zó moe van de afgelopen dagen en nachten (Miss Mara, ik voel zó met je mee) dat ik wel kan janken. (ik doe het gewoon ook een beetje) maar ik ben ook heel tevreden. Het is goed gegaan en ik denk dat de crisis bedwongen is.

Het mooie is dat moeder me volkomen accepteerde, de kids niet afstootte en ze ze bleef likken, schoonhouden, verzorgen. Sámen hebben we het helemaal gedaan. Ik ben er heel trots op!

Dank je wel lieve Soundpost!

La Vie, meid, ik ben blij met Guus en Abel, ik vind het fantastische namen!
Ahh... wat een lieve foto's weer... Ik voel me ook heel solidair met jou, Leo, als voedster. Wist je trouwens dat ik mijn lieve reusje ook vaak 'poesje' of 'poezekind' noem, of 'poezewoes'? (Zelfs 'hondje', het moet niet gekker worden! ) Er zijn dus meer overeenkomsten!

Ben wel blij dat ik er maar 1 heb en geen 5 als ik dat zo lees...

Sterks, poezevrouw!
Leo, wat ben je toch een superoma voor de kittens. Als er iets van reincarnatie bestaat wil ik wel als kat terugkomen bij jou, je klinkt nog beter dan mijn laatste kraamhulp (die ook al een topper was).

Guus en Abel zijn mooie namen!

MissMara, nog steeds om 12 uur en om 3 uur voeden? Zwaar he. Ik gooi hem er nog een keer tegenaan *deze fase gaat voorbij* en wens je heel veel sterkte.
Lief Marije, dat helpt echt! Nee, 's avonds voed ik nu van 7 tot 9 aan een stuk (nou ja, voor mijn gevoel dan he) en daarna, na allerlei dramatisch gehuil gaat hij slapen tot 3 of 4 uur en daarna weer 6 of 7 uur. Er zit dus ontwikkeling in!
Haha, dan roep ik het ook weer even tegen mezelf *deze fase gaat voorbij*, want onze jongste vindt tegenwoordig dat de dag best rond 6 uur (of eerder) kan beginnen.

Fijn dat er ontwikkeling inzit, als je zelf op tijd naar bed gaat kun je nu tenminste weer wat uren maken. Houdt je productie het nog bij, zo tussen 7 en 9? Sterkte.
Ik heb weer even een paar foto's.

Op volgorde van tijd zeg maar.....

Lena doet gymmen

Bloem doet ook aan sport, sit-ups om precies te zijn.....

Lucas (Abel/Guus) is wat minder sportief

Kijk, zo ontsnapten wij dus aan de lopende band uit de (inmiddels) veel te kleine wasmand!

De wijde wereld in wankelen. In volle vaart!

En dan weer uitrusten.....

We krijgen nu ook melk met héél fijn gemalen vlees. De Baas noemt het 'gemalen poppenstront'. Enniehoe, hoe het ook heet, het is lekker!

We zijn verhuisd ook trouwens. We wonen nu heel groot met een tuin er bij en een heuse kattenbak, jawel. Onze moeder komt gewoon langs om ons te voeden en zo en verder kunnen we nu veel meer onze gang gaan zonder dat De Vrouw er steeds uit moet 's nachts om ons achter de wasmand vandaan te halen. Want dan peeuwden we keihard van paniek!

Kijk, de kattenbak, vet he?

Kootje heeft er precies naast een hele grote plas gedaan. We leren het nog wel.
quote:MissMara schreef op 15 april 2009 @ 22:49:

Ahh... wat een lieve foto's weer... Ik voel me ook heel solidair met jou, Leo, als voedster. Wist je trouwens dat ik mijn lieve reusje ook vaak 'poesje' of 'poezekind' noem, of 'poezewoes'? (Zelfs 'hondje', het moet niet gekker worden! ) Er zijn dus meer overeenkomsten!

Ben wel blij dat ik er maar 1 heb en geen 5 als ik dat zo lees...

Sterks, poezevrouw!
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven