Kiwi plant redden

31-10-2019 10:42 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn buurtjes heeft gisteren een oude kiwiplant uitgestoken en aan straat gezet. Toen ik dit zag meteen gevraagd of ik m mee mag nemen. Helaas is het wortelsysteem best beschadigd. De plant staat al 10 plus jaren en men wilde het terras vergroten. Nu dus een op sterven na dode kiwi plant in mijn bijkeuken. Iemand een idee hoe ik deze nog kan helpen? Stekpoeder? Losse grond? Binnen of buiten? Ik lees veel verschillende dingen op internet maar hiervan weet ik net te weinig. Het is trouwens een mannetje mocht dat nog van belang zijn. Ik heb evebtueel een mooie zonnige plek langs te schutting maar ook voldoende ruimt om hem in de garage of binnenshuis te laten deze winter. Iemand een idee? Wortels zijn behoorlijk uhhh hoe moet ik dat zeggen.... toegetakeld.
Zet hem in ruim aarde, flink bewateren en niet te koud. Na een week of twee mest toevoegen, eerst de wortels laten settelen. Deze winter zou ik hem binnen houden.

En dan duimen dat hij de winter haalt.
Maak voor de zekerheid stekjes van de grote kiwi dan heb je volgend voorjaar sowieso een kleine!
Hij is al helemaal gesnoeid, hoe moet ik daar nog stekjes van nemen? Heb alleen nog maar lege takken.
Hij kan niet meer binnen, dan is de kans groot dat hij het aflegt.
Dus? Toch buiten, in de volle grond? Afdekken?
dubbel
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 31-10-2019 12:33
97.25% gewijzigd
Someonenew schreef:
31-10-2019 12:32
Ja afdekken met bladeren of stro/hooi, en gewoon op een zonnige plek in de volle grond poten. En juist geen mest erbij doen (buiten), naar binnen halen gaat hij niet overleven!
Naar binnen halen is niet goed voor de plant. Ik hoop niet dat het warm is in de bijkeuken. Zo'n plotseling temperatuurverschil doet de plant meestal geen goed. Zet hem buiten in de aarde en zorg voor voldoende vocht. Bemesten zou ik nog even mee wachten.
Bijkeuken is rond de 10 graden, ivm vorst vannacht heb ik m binnengezet. Had geen pot of potgrond dus zit in een pastic zak. Ik ga m toch maar buiten zetten in de grond op een zonnige plek. Mmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven