Ontharen wasgoed IN de wasmachine?
donderdag 31 oktober 2019 om 16:06
Zoals de titel al zegt; gebruiken jullie iets wat écht werkt om tijdens het wasproces de haren al van je kleding/textiel te krijgen? En zo ja, waar te koop?
Ik zie op internet een flink aantal van die bolletjes e.d. die je in je wasmachine moet gooien bij je was, maar de recensies zijn wisselend.
Mijn geliefde kater en ik zijn beiden flink in de rui en dat zie ik aan de droge was ( ben tijdens het opvouwen alles aan het schoonplukken)Was die ik in de droger droog heeft het probleem niet, maar daar ga ik geen delicate kledingstukken in steken.
Alvast dank!
Ik zie op internet een flink aantal van die bolletjes e.d. die je in je wasmachine moet gooien bij je was, maar de recensies zijn wisselend.
Mijn geliefde kater en ik zijn beiden flink in de rui en dat zie ik aan de droge was ( ben tijdens het opvouwen alles aan het schoonplukken)Was die ik in de droger droog heeft het probleem niet, maar daar ga ik geen delicate kledingstukken in steken.
Alvast dank!
donderdag 31 oktober 2019 om 16:20
donderdag 31 oktober 2019 om 16:26
Ik heb een erg harige hond, die gelukkig niet vaak verhaart. Maar als hij verhaart ben ik goed jarig. Al gaande ben ik er achter gekomen dat ik twee paar sokken heb die echt alle haren aantrekken. Sindsdien zijn die sokken gedegradeerd van 'sok' naar 'ontharingsmiddel voor in de wasmachine' Ik doe ze met een tennisbal erin bij de was in de machine. En na het wassen zit het gros van de haren op de 'harensok' en niet meer op mijn kleding
donderdag 31 oktober 2019 om 16:27
Ik heb 2 van die grote zachte dekens op de bank liggen die ik echt niet voor en achterkant met een plakroller ga bewerken voor ik ze (iedere 2 weken ongeveer) was.
Kost een vermogen aan plakrollers en veel te veel tijd.
Nu zijn die dekens ook niet het grootste probleem want die was ik apart en gooi ik daarna in de droger. Dan gaan de meeste haren wel in het pluizenfilter.
Helaas kan lang niet alles in de droger.
donderdag 31 oktober 2019 om 16:27
Lees even..
Ik heb gewoon overal en nergens van die plakroldingen liggen. Je haalt namelijk de haren van je kleding en vijf minuten later zit het toch weer onder. Gewoon aanwennen even zo’n ding erover te halen voor je de deur uitgaat.
.
donderdag 31 oktober 2019 om 16:29
donderdag 31 oktober 2019 om 16:29
PoesinBoots schreef: ↑31-10-2019 16:27Ik heb 2 van die grote zachte dekens op de bank liggen die ik echt niet voor en achterkant met een plakroller ga bewerken voor ik ze (iedere 2 weken ongeveer) was.
Nu zijn die dekens ook niet het grootste probleem want die was ik apart en gooi ik daarna in de droger. Dan gaan de meeste haren wel in het pluizenfilter.
Voor bank en dekens gebruik ik een rubberborstel (€3 ofzo bij de Action).
.
donderdag 31 oktober 2019 om 16:39
donderdag 31 oktober 2019 om 17:06
Ik kom ook niet verder dan in de droger gooien. En eerlijk, zelfs designerkleding gooi ik in de droger. Zolang er geen wol of zijde in de kleding zit gaat hier alles de droger in en gaat altijd goed. Kleding blijft prima.
Eventueel kan je ook kijken of een ‘koude stand’ op je droger hebt. Dan zou je bijvoorbeeld de kleding eerst deels daarin kunnen drogen en daarna verder laten drogen op de waslijn.
Eventueel kan je ook kijken of een ‘koude stand’ op je droger hebt. Dan zou je bijvoorbeeld de kleding eerst deels daarin kunnen drogen en daarna verder laten drogen op de waslijn.
Your ego is not your amigo!
donderdag 31 oktober 2019 om 17:29
Wij hebben ´bankhangkleren´. Ik kleed me ´s ochtends aan om naar mijn werk te gaan en dan zit ik alleen op stoelen waar (meestal) nooit een kat op ligt. Eenmaal thuis en draag ik geen jeans? Dan naar boven, makkelijk onthaarbare kleren aan en dan pas koken enzo.
Op die manier blijven de nette kleren redelijk haarloos. Zijn over het algemeen ook de kleren die wat minder heet gewassen worden én niet de droger in gaan, dus ze gaan apart in de machine. Op de één of andere manier gaat dat eigenlijk altijd goed.
Op die manier blijven de nette kleren redelijk haarloos. Zijn over het algemeen ook de kleren die wat minder heet gewassen worden én niet de droger in gaan, dus ze gaan apart in de machine. Op de één of andere manier gaat dat eigenlijk altijd goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 31 oktober 2019 om 17:45
donderdag 31 oktober 2019 om 20:29
donderdag 31 oktober 2019 om 21:52
Er zijn van die roze plakrollers die geen plakstrook hebben maar die je gewoonaf kunt spoelen en dan plakken ze weer. En je hebt natuurlijk de ouderwetse kledingborstel, die haalt ook veel haar weg.PoesinBoots schreef: ↑31-10-2019 16:27Ik heb 2 van die grote zachte dekens op de bank liggen die ik echt niet voor en achterkant met een plakroller ga bewerken voor ik ze (iedere 2 weken ongeveer) was.
vrijdag 1 november 2019 om 06:03