Ontharen wasgoed IN de wasmachine?

31-10-2019 16:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt; gebruiken jullie iets wat écht werkt om tijdens het wasproces de haren al van je kleding/textiel te krijgen? En zo ja, waar te koop?

Ik zie op internet een flink aantal van die bolletjes e.d. die je in je wasmachine moet gooien bij je was, maar de recensies zijn wisselend.

Mijn geliefde kater en ik zijn beiden flink in de rui en dat zie ik aan de droge was ( ben tijdens het opvouwen alles aan het schoonplukken)Was die ik in de droger droog heeft het probleem niet, maar daar ga ik geen delicate kledingstukken in steken.

Alvast dank!
Ik weet niet beter dan dat je het er van te voren afhaalt met zo'n plakroller. Anders zit de hele was onder de haren, vind ik niet zo fris.
Stromboli schreef:
31-10-2019 16:13
Ik weet niet beter dan dat je het er van te voren afhaalt met zo'n plakroller. Anders zit de hele was onder de haren, vind ik niet zo fris.
Heb het meestal niet zo in de gaten dat het op een kledingstuk zit en na de wasbeurt zit het op álle kledingstukken :bonk:
Ik lees mee in de hoop dat dé tip gegeven wordt.

Kan in ieder geval al wel vertellen waar je je geld NIET aan moet uitgeven.
Dit werkt echt niet in voorlader wasmachines.

Afbeelding
In de droger! Dan gaan er heel veel haren af.
Ik heb een erg harige hond, die gelukkig niet vaak verhaart. Maar als hij verhaart ben ik goed jarig. Al gaande ben ik er achter gekomen dat ik twee paar sokken heb die echt alle haren aantrekken. Sindsdien zijn die sokken gedegradeerd van 'sok' naar 'ontharingsmiddel voor in de wasmachine' Ik doe ze met een tennisbal erin bij de was in de machine. En na het wassen zit het gros van de haren op de 'harensok' en niet meer op mijn kleding :lol:
Stromboli schreef:
31-10-2019 16:13

Ik heb 2 van die grote zachte dekens op de bank liggen die ik echt niet voor en achterkant met een plakroller ga bewerken voor ik ze (iedere 2 weken ongeveer) was.
Kost een vermogen aan plakrollers en veel te veel tijd.

Nu zijn die dekens ook niet het grootste probleem want die was ik apart en gooi ik daarna in de droger. Dan gaan de meeste haren wel in het pluizenfilter.
Helaas kan lang niet alles in de droger.
roosje1976 schreef:
31-10-2019 16:25

Lees even..

Ik heb gewoon overal en nergens van die plakroldingen liggen. Je haalt namelijk de haren van je kleding en vijf minuten later zit het toch weer onder. Gewoon aanwennen even zo’n ding erover te halen voor je de deur uitgaat.
.
roosje1976 schreef:
31-10-2019 16:25

OP wel gelezen?
PoesinBoots schreef:
31-10-2019 16:27
Ik heb 2 van die grote zachte dekens op de bank liggen die ik echt niet voor en achterkant met een plakroller ga bewerken voor ik ze (iedere 2 weken ongeveer) was.

Nu zijn die dekens ook niet het grootste probleem want die was ik apart en gooi ik daarna in de droger. Dan gaan de meeste haren wel in het pluizenfilter.

Voor bank en dekens gebruik ik een rubberborstel (€3 ofzo bij de Action).
.
Uiteraard heb ik plakrollers en die gebruik ik ook als ik zie dat er haren op mijn kleding zitten. Maar soms zie ik dat niet, en dan het kledingstuk de rest van mijn was al aan het verpesten....
[quote=PoesinBoots post_id=30564335 time=1572535470 user_id=387962]
Ik lees mee in de hoop dat dé tip gegeven wordt.

Kan in ieder geval al wel vertellen waar je je geld NIET aan moet uitgeven.
Dit werkt echt niet in voorlader wasmachines.

Dank! Deze had ik dus gezien!
Ik lees ook mee!
Enige goede optie die ik heb en ook al gegeven is is in de droger..
Maar ik wil ook niet alles in droger gooien :)
Ik kom ook niet verder dan in de droger gooien. En eerlijk, zelfs designerkleding gooi ik in de droger. Zolang er geen wol of zijde in de kleding zit gaat hier alles de droger in en gaat altijd goed. Kleding blijft prima.

Eventueel kan je ook kijken of een ‘koude stand’ op je droger hebt. Dan zou je bijvoorbeeld de kleding eerst deels daarin kunnen drogen en daarna verder laten drogen op de waslijn.
Your ego is not your amigo!
Wij hebben ´bankhangkleren´. Ik kleed me ´s ochtends aan om naar mijn werk te gaan en dan zit ik alleen op stoelen waar (meestal) nooit een kat op ligt. Eenmaal thuis en draag ik geen jeans? Dan naar boven, makkelijk onthaarbare kleren aan en dan pas koken enzo.

Op die manier blijven de nette kleren redelijk haarloos. Zijn over het algemeen ook de kleren die wat minder heet gewassen worden én niet de droger in gaan, dus ze gaan apart in de machine. Op de één of andere manier gaat dat eigenlijk altijd goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ja, ik heb de OP gelezen. En toch: de droger.
Maar dan voor je het in de wasmachine stopt.
Ik heb een koude stand ('luchten') en daar kunnen prima ook tere kledingstukken in. Maar wel droog dus.

Bij een fleecedeken werkt dat trouwens niet voldoende, maar op gladde stoffen en besten wel.
In mijn huidige wasmachine blijven haren en andere dingetjes in de trommel en gaan niet voor het filter zitten. Vind het filter schoonmaken altijd een oncomfortabele klus, dus ik vind dat eigenlijk wel prima.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een panty of pantykousje erbij doen! Werkt echt!
Hier zijn alle rollers de deur uit sinds die tip.
PoesinBoots schreef:
31-10-2019 16:27

Er zijn van die roze plakrollers die geen plakstrook hebben maar die je gewoonaf kunt spoelen en dan plakken ze weer. En je hebt natuurlijk de ouderwetse kledingborstel, die haalt ook veel haar weg.
Zilver_ schreef:
31-10-2019 21:13
Een panty of pantykousje erbij doen! Werkt echt!
Hier zijn alle rollers de deur uit sinds die tip.

Dat is een mooie en goedkope tip! Ik heb hier nog wel wat exemplaren met ladders liggen die ik daarvoor kan gebruiken 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven