NIET-groepje

18-03-2009 16:32 4481 berichten
Alle reacties Link kopieren

Een NIET-weetje: Inmiddels heeft het NIET-groepje 207340 postings volgekletst. Tel deze postings erbij op en je ziet het: wij zijn erg actief!
uhm Engie, ik wist helemaal niet dat je met vakantie was, sorry

lekker uitgerust?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
was maar 2 daagjes hoor Roos, samen met vriend, uitgerust niet echt, wel heel veel gelachen, vooral toen we gisteren avond een optocht van (wat het leek) de ku klux klan tegen kwamen

heb in tijden niet zo gelachen, tranen liepen over mn wangen
sta je toch raar te kijken hoor als je dit opeens voorbij ziet komen:

dat is zo'n katholieke paasoptocht, hebben ik ook wel eens gezien

of was het bij jou echt de KluKluxKlan
het was idd zo'n paas optocht, maar wij vonden het zo op de kkk lijken dat we zowat niet meer bij kwamen van het lachen (misschien hebben wij wel stomme humor ofzo hoor... )
het is ook met lelijk muziek en grote wagens die getild worden door heel veel mensen is erg zwaar

moet (denk ik) op de lijdensweg van Jezus lijken, maar ik weet niet veel van Katholieken
Navond.

Djeez, hebben die KKK onschuldige paashazen geconfisceerd?

Ik is moe. Moet nog koken ook.
1 juli mag ik met mijn nieuwe baan bij Ikea beginnen.

Ik had gisteren het sollicitatiegesprek en vandaag al een telefoontje dat ik aangenomen ben..
gefeli Suupstar

ook handig Ikea als je een nieuw huis krijgt, kun je even intern shoppen met korting waarschijnlijk
Wow, gefeliciteerd Suup!!!
gefeliciteerd suupje met je nieuwe baan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Suupke wat goed!!!!!!!

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Eindelijk ben ik dan geen luithuisblijfwijf meer..
Hartstikke goed, Suup! Wat voor soort werk ga je daar doen?
dames de groetjes van marels uit het wonderschone Duitse land
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:mamzelle schreef op 09 april 2009 @ 19:13:

Hartstikke goed, Suup! Wat voor soort werk ga je daar doen?Telefoontjes beantwoorden Mamz voor 28 uur per week eerst..
Wat fijn suup ! Gefeliciteerd !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Gefeliciteerd Suup!

Gaat dat noue cht zo, dat solliciteren bij IKEA!?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Zo sorry NIETJES dat ik zo binnenval maar er is even geen plek om te praten met Boro.

Boro jouw motto zegt in mijn ogen alles over hoe autisten de wereld zien en aanschouwen. Al heb ik wel eens wat docu's over autisme gezien. Waardoor jouw motto voor mij nog duidelijker is hoor. Maar wilde jouw motto even als voorbeeld aanhalen omdat het ook voor mensen die er niets van weten in een klap dingen duidelijk maakt.
Ik had het gelezen ( ik haal zo mijn offtopic wel weg uit het andere topic, voor no2 )

Het was voor mij ook zo'n eye-opener. Hoewel wij al wisten dat A autistisch was. (o.a.). We waren op een zonnige dag bij de speeltuinvereniging, en daar zei hij dat ineens, met zo'n helder stemmetje: "Mammie, waarom noemen grote mensen een zandbak eigenlijk zandbak, en niet gewoon een hele-kleine-steentjes-bak" ( voor mijn motto heb ik hem dus wat ingekort ) En het was zo treffend. En ik was zo trots. "Hoor hem nou, Mijn autist, die weet wel hoe het in elkaar zit"

Anyway, ik weet niet of je de belgische film BenX wel eens gezien hebt ? Een heel mooi verhaal, heel duidelijk. Er zitten een hoop van die kleine dingen in verwerkt. Een leerkracht die zegt tegen Ben "Wat is er met je aan de Hand?" waarop Ben verbaasd naar zijn handen staart.

Enz. Een aanrader om te kijken.

Lief dat je even tijd ervoor maakte .
Ik heb docu's gezien met kinderen en volwassenen en dan diverse vormen van het autistisch spectrum zoals dat zo mooi heet geloof ik. Ik zie het zo: iedereen praat arabisch, jij verstaat er geen klap van maar er wordt wel van je verwacht dat je ze verstaat. Want je moet er iets mee doen. Wat je ermee moet doen wordt je pas duidelijk als je ze verstaat. En ondertussen hoor je nog arabisch. Maar dit was mijn uitleg voor jouw zandbak. Die is veel makkelijker en helderder.

De volwassenen die aan het woord waren (sommigen) daarvan konden dan ook goed uitleggen hoe het werkte in hun hoofd en hoe zij dingen zagen en waarnamen. En dat ze daarin soms behoorlijk eenzaam waren. Juist ook omdat ze begrepen waarom het niet liep. Maar het ook niet echt wisten op te lossen. Frustie was het voor ze. En die film ga ik eens achteraan. Misschien dat ik die ook nog eens kan kijken. Thanks Boro voor een kijkje in de keuken.
Leuke job, Suup.

Leuk plaatje ook, Info.
De vele prikkels lijken mij trouwens het vermoeiends van autisme (los van het niet begrepen worden door je omgeving) Echt elk detail zien: van mensen, dieren, stoplichten, auto's, gebouwen enzovoorts. Waar de meeste mensen alleen zien wat ze willen zien (de rest wordt automatisch weggefilterd uit je geheugen) kunnen sommigen autisten zelfs in een oogopslag alle ramen zien (al is dat dan tuurlijk een specieke vorm en niet algemeen)
Bedankt Nietjes voor het misbruiken....Boro
Jij ook bedankt , Doesj. Ik vind het stiekum best leuk dat de autist iemand een beetje liet begrijpen hoe zijn gedachte gang gaat. Ofzo, ik kan het niet zo goed uitleggen.

Laten we het er maar op houden dat ik een trotse moeder ben (f)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven