Op reis met een burn- out
vrijdag 1 november 2019 om 13:55
Ik ken iemand die na ruim 1.5 jaar herstellende is van een burn-out/ depressie. Hij heeft geen werkgever meer, zit in de ziektewet en wil een rondreis van 2/3 weken door Azië gaan maken. Hij is al wel in een redelijke mate hersteld, maar kan naar eigen zeggen nog niet werken. Vinden jullie dit kunnen? Mag dit officieel ook? lk gun het hem wel, maar ergens voelt het een beetje krom...
vrijdag 1 november 2019 om 14:02
Er staat toch in de OP dat hij geen werkgever meer heeft. Is lezen echt zo moeilijk?gizzmo-returns schreef: ↑01-11-2019 13:58Ja, ook als je ziek thuis bent, heb je recht op vakantie.
Wie zegt dat hij dit niet gewoon heeft aangevraagd bij zijn werkgever.
vrijdag 1 november 2019 om 14:03
vrijdag 1 november 2019 om 14:10
Het hoeft niet eens bevorderend te zijn. Als het je herstel maar niet belemmert (dus met een gebroken been gaan skien en basejumpen bijvoorbeeld).Koffiehagedis schreef: ↑01-11-2019 14:07Geen ervaring met een burn-out, maar ik kan me best voorstellen dat vakantie en even los zijn van je thuissituatie bevorderend kan zijn voor het herstel.
vrijdag 1 november 2019 om 14:24
vrijdag 1 november 2019 om 14:24
Dat beslist de arts die toestemming geeft toch. Waarom zou je je iets af moeten vragen?snoopylynn schreef: ↑01-11-2019 14:23Ik vind het wel gelijk erg lang. Vraag me af of dat verstandig is.
En lang? Misschien is dat juist wel de meest fantastische duur om los te komen toch?
vrijdag 1 november 2019 om 14:26
Iemand in de ziektewet mag wanneer hij/zij dat meldt 4 weken op vakantie. Je hebt gewoon vakantiedagen net als iemand met een baan. Je hebt alleen wel het wettelijk minimum. Waarom zou het niet mogen?
Misschien draagt het wel bij aan het herstel.
Misschien draagt het wel bij aan het herstel.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-11-2019 14:27
0.00% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 1 november 2019 om 14:26
snoopylynn schreef: ↑01-11-2019 14:23Ik vind het wel gelijk erg lang. Vraag me af of dat verstandig is.
Vraag je je dat oprecht af in zijn belang, of stiekem toch omdat hij van een uitkering ‘geniet’ die de andere wel werkenden indirect financieren..?
.
vrijdag 1 november 2019 om 14:29
Waarom zou ziek zijn zonder werkgever bij een overbelast UWV die amper aan inhoudelijke reintegratie toekomen een vorm van genieten zijn? Wat is dit nu weer voor misplaatste jaloezie, to?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 1 november 2019 om 14:29
Daar draagt elke werkende voor af. Ook de zieke.Anoniem262821034 schreef: ↑01-11-2019 14:26Vraag je je dat oprecht af in zijn belang, of stiekem toch omdat hij van een uitkering ‘geniet’ die de andere wel werkenden indirect financieren..?
vrijdag 1 november 2019 om 14:36
2/3 weken lang? Ik heb gewoon teruggescrolled om te kijken of er geen maanden stond, maar het gaat inderdaad om 2/3 weken).snoopylynn schreef: ↑01-11-2019 14:23Ik vind het wel gelijk erg lang. Vraag me af of dat verstandig is.
Ik ben ooit in soortgelijke situatie 15 dagen op vakantie gegaan (al was ik al wel deels aan het werk, re-integratietraject), en dat heeft mij enorm veel goed gedaan.
vrijdag 1 november 2019 om 14:49
Natuurlijk kan dat. Op reis gaan kan ook mee helpen met het herstel. Jaren geleden heb ik best een lange tijd last gehad van depressieve gevoelens en ging ik juist een city trip maken om even weg te zijn van alles. Thuis dacht ik vooral aan hoe kut het allemaal ging maar bij city trips was ik gewoon de hele dag bezig met leuke dingen doen. En dat had ik op z'n tijd echt even nodig.
vrijdag 1 november 2019 om 14:50
Ik vind het niet kunnen hoor. Stel je voor, ziek zijn (nou ja ziek, moe is het eerder hè). En dan lekker anderhalf jaar thuis zitten terwijl anderen gewoon moeten werken. En dan ook nog een keer op vakantie. Dan ben je toch echt niet echt ziek. Als die burn out echt zou zijn zou hij thuis blijven, lijden. En niet lekker op vakantie gaan.
Zo zal to wel ongeveer redeneren vermoed ik.
Zo zal to wel ongeveer redeneren vermoed ik.