Tips voor goede zorgverzekering?
maandag 4 november 2019 om 11:26
Ik heb een verzekering via zilveren kruis, met een extra pakket heb ik een zwangerschapscursus gevolgd, gedeelte borstkolf (+/-€80) terug gekregen, bevallen op kraamkamer en een gratis kraampakket gekregen. Dit zo even uit mijn hoofd
. Ook heb ik nu nog brillenvergoeding over dus ik kan een nieuwe bril uitzoeken. Ik zou je aanraden de extra pakketten te vergelijken van verzekeringen, de basis zal hetzelfde zijn.
En gefeliciteerd met je zwangerschap!
En gefeliciteerd met je zwangerschap!
maandag 4 november 2019 om 11:26
Even de nieuwe premies afwachten en dan op zo een site als independer vergelijken.
Reken wel altijd even uit of de extra premie die je betaald daadwerkelijk voordeliger is.
Soms is het bijv. goedkoper om zelf iets te betalen omdat de premie in totaal hoger uitvalt.
En kijk ook wat er precies is verzekerd. Pakket A kan bij verzekeraar X heel anders in elkaar steken als pakket A bij verzekeraar Y.
Reken wel altijd even uit of de extra premie die je betaald daadwerkelijk voordeliger is.
Soms is het bijv. goedkoper om zelf iets te betalen omdat de premie in totaal hoger uitvalt.
En kijk ook wat er precies is verzekerd. Pakket A kan bij verzekeraar X heel anders in elkaar steken als pakket A bij verzekeraar Y.
maandag 4 november 2019 om 11:35
Ik vind t steeds zon lastig iets.. heb vandaag vergeleken op Independer en daar wel iets gevonden wat bij mij past. Alleen zijn de nieuwe premies volgens mij nog niet bekend, is dat wel handig dan om nu af te sluiten?
Ik heb trouwens mogelijk fysiotherapie nodig voor bekkeninstabiliteit.. wat zouden jullie aanraden? Max 9 behandelingen of max 18 behandelingen? T scheelt ongeveer 120 euro op jaarbasis, en ben nu 14 weken zwanger. De fysio start als het goed is pas in het nieuwe jaar omdat ik er nu nog niet voor verzekerd ben.
Ik heb trouwens mogelijk fysiotherapie nodig voor bekkeninstabiliteit.. wat zouden jullie aanraden? Max 9 behandelingen of max 18 behandelingen? T scheelt ongeveer 120 euro op jaarbasis, en ben nu 14 weken zwanger. De fysio start als het goed is pas in het nieuwe jaar omdat ik er nu nog niet voor verzekerd ben.
maandag 4 november 2019 om 11:43
Je zult nog niets kunnen afsluiten voor 2020. Je zult moeten wachten totdat de prijzen bekend zijn, dan gaan de zorgverzekeringen pas weer afsluiten voor 2020.Tomatensoep94 schreef: ↑04-11-2019 11:35Ik vind t steeds zon lastig iets.. heb vandaag vergeleken op Independer en daar wel iets gevonden wat bij mij past. Alleen zijn de nieuwe premies volgens mij nog niet bekend, is dat wel handig dan om nu af te sluiten?
maandag 4 november 2019 om 12:09
Tomatensoep94 schreef: ↑04-11-2019 11:35Ik vind t steeds zon lastig iets.. heb vandaag vergeleken op Independer en daar wel iets gevonden wat bij mij past. Alleen zijn de nieuwe premies volgens mij nog niet bekend, is dat wel handig dan om nu af te sluiten?
Wat vergelijkt Independer dan? De premies/ pakketten van komend jaar kunnen het niet zijn.
Ga (als de nieuwe prijzen bekend zijn) gewoon eens op wat sites kijken, maak een lijstje van wat jij wilt en kijk dan zelf waar je het goedkoopst uit bent.
Het is echt niet ingewikkeld, alleen even een rotklusje.
.
maandag 4 november 2019 om 12:36
In theorienerdopviva schreef: ↑04-11-2019 12:12Nog een tip: je mag de basisverzekering en aanvullende verzekering(en) bij verschillende maatschappijen afsluiten.
Maar veel verzekeringen accepteren je niet voor alleen een aanvullende verzekering
maandag 4 november 2019 om 12:51
Ik heb destijds gekeken of ik kosteloos in het ziekenhuis mocht bevallen zonder medische indicatie, de eigen bijdrage voor kraamzorg werd vergoed & inderdaad: huren borstkolf, lactatie kundige, bekken fysio etc etc zit daar dan meestal ook wel bij in.
Toen ik overstapte was het december en heb ik een collectiviteitskorting afgesloten via een van de baby websites. Scheelde toch weer 10% of iets dergelijks.
Achteraf kon het uit. Heb ik van veel dingen gebruik gemaakt. De maandelijkse kosten waren we 40 euro hoger dan de verzekering van mijn man (die basis en minimaal tandarts verzekerd is trouwens)
Toen ik overstapte was het december en heb ik een collectiviteitskorting afgesloten via een van de baby websites. Scheelde toch weer 10% of iets dergelijks.
Achteraf kon het uit. Heb ik van veel dingen gebruik gemaakt. De maandelijkse kosten waren we 40 euro hoger dan de verzekering van mijn man (die basis en minimaal tandarts verzekerd is trouwens)
maandag 4 november 2019 om 12:59
Daar is echt niets over te zeggen. Ik had ook vroeg bekkenpijn, maar ik kon met 6 sessies de hele zwangerschap goed door. 3 sessies vroeg in de zwangerschap gehad, weer een tijd pijnvrij geweest en aan het einde nog 3.Tomatensoep94 schreef: ↑04-11-2019 11:35
Bij anderen helpt niks en die hebben de hele zwangerschap fysio nodig en zijn nooit klachtenvrij.
Bedenk wel als je het zelf echt niet kan betalen: bekkenpijn gaat vaak niet magisch over na de bevalling. Zat vrouwen die ook na de bevalling nog fysio nodig hebben.
maandag 4 november 2019 om 13:02
Het kan wel, maar is niet handig want premies en vergoedingen moeten nog bekend worden. Uiterlijk 12 November moeten ze allemaal bekend zijn.
Ot: Ik had dit jaar basis bij anderzorg met verhoogd eigen risico want dat is toch wettelijk vastgelegd wat daaronder valt en bevallingszorg valt buiten eigen risico. Daarnaast heb ik ster 3 van zilveren Kruis als aanvullende verzekering. Maar het ligt er ook aan wat je nodig denkt te hebben. Ik heb veel fysio gehad en oa brilvergoeding gebruikt. Maar mijn bevalling was medisch dus vergoeding van eigen bijdrage daarbij niet nodig.
maandag 4 november 2019 om 13:06
Nou hier gaat dat niet hoor, heb al bij verschillende verzekeringen gezien dat ze pas gaan afsluiten als de prijzen bekend zijn. Vind dat ook wel logisch eigenlijk.Due-scimmie schreef: ↑04-11-2019 13:02Het kan wel, maar is niet handig want premies en vergoedingen moeten nog bekend worden. Uiterlijk 12 November moeten ze allemaal bekend zijn.
Ot: Ik had dit jaar basis bij anderzorg met verhoogd eigen risico want dat is toch wettelijk vastgelegd wat daaronder valt en bevallingszorg valt buiten eigen risico. Daarnaast heb ik ster 3 van zilveren Kruis als aanvullende verzekering. Maar het ligt er ook aan wat je nodig denkt te hebben. Ik heb veel fysio gehad en oa brilvergoeding gebruikt. Maar mijn bevalling was medisch dus vergoeding van eigen bijdrage daarbij niet nodig.
maandag 4 november 2019 om 13:08
Nou hier gaat dat niet hoor, heb al bij verschillende verzekeringen gezien dat ze pas gaan afsluiten als de prijzen bekend zijn. Vind dat ook wel logisch eigenlijk.Due-scimmie schreef: ↑04-11-2019 13:02Het kan wel, maar is niet handig want premies en vergoedingen moeten nog bekend worden. Uiterlijk 12 November moeten ze allemaal bekend zijn.
maandag 4 november 2019 om 13:08
Ik had een zorgverzekering uitgekozen met verzekerde fysiotherapie (ik dacht 18 behandelingen), vergoeding van in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie, geen eigen bijdrage kraamhulp, vergoeding zwangerschapscursus en nog wat andere dingen als een lactatiekundige.
In mijn geval bleek dat zonde van het geld, geen fysiotherapie nodig gehad, borstvoeding ging als een trein, bevalling ging zo snel dat het een thuisbevalling werd, alleen voor mom in balance en de kraamhulp heb ik er iets aan gehad. Eigenlijk zonde van het geld dus. Toch was het wel fijn dat het kon, het voelde voor mij prettiger dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
In mijn geval bleek dat zonde van het geld, geen fysiotherapie nodig gehad, borstvoeding ging als een trein, bevalling ging zo snel dat het een thuisbevalling werd, alleen voor mom in balance en de kraamhulp heb ik er iets aan gehad. Eigenlijk zonde van het geld dus. Toch was het wel fijn dat het kon, het voelde voor mij prettiger dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
maandag 4 november 2019 om 16:54
Dit, bij mijn laatste zwangerschap was ik niet verzekerd voor zwangerschap en bevalling. Ik wist namelijk al dat mijn ziekenhuisbevalling medisch zou zijn (eerder een KS gehad). Een kraampakket heb ik wel gehad, die werd dat jaar voor alle verzekerden vergoed bij Menzis en al krijg je die niet, die dingen zijn niet heel duur. De eigen bijdrage kraamzorg was lager dan de premie die ik moest betalen voor de aanvullende verzekering en die eigen bijdrage kon ik ook nog aftrekken van de IB. Ik had een pakket met 6 of 9 fysio behandelingen, maar vraag even na bij de fysio wat de verwachting is.Bendela schreef: ↑04-11-2019 11:26Even de nieuwe premies afwachten en dan op zo een site als independer vergelijken.
maandag 4 november 2019 om 18:13