Nub theorie

04-11-2019 17:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen, wij hadden een echo vorige week op 12 weken 2 dagen en nu ik weet dat alles goed gaat met ons baby’tje, kan ik niet wachten om het geslacht te weten! Wie kijkt eens mee naar de echo?
Altijd leuk :)
Ja hoor :)
Ja, kom maar door! Altijd leuk :-D
Kom maar door!
Meisje.
Tintelfris schreef:
04-11-2019 19:48
Meisje.
Egnie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik wil m ook wel zien!
Solomio schreef:
04-11-2019 19:50
Egnie.
Schele. ;-D .
Rondom 12 weken is het echografisch vaststellen van het geslacht nog niet heel betrouwbaar. Als je twee weekjes wacht, is de uitkomst een stuk zekerder. Gefeliciteerd met je zwangerschap :) .

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5024945/
Waar is de foto?
Geen motto
Bij ons klopte de NUB theorie. Het is duidelijk een jongetje!

Ben benieuwd naar je foto
Ik kan geen foto toevoegen, kan iemand helpen?
Jonkske schreef:
04-11-2019 20:33
Ik kan geen foto toevoegen, kan iemand helpen?
Hier wordt het uitgelegd:

digi/foto-plaatsen-bij-bericht/list_messages/65417
Karavaan schreef:

Er is natuurlijk sowieso al 50% kans dat het klopt.
Een goede echoscopist kan hier mss nog wat meer van maken, maar het blijft geloof ik maximaal 75% ofzo.

David Dunning
Tintelfris schreef:
04-11-2019 19:58
Schele. ;-D .
Lekker zuur. :roll:

David Dunning
Karavaan schreef:

Hier klopte de NUB ook. Wist zeker dat het een knulletje werd.
Solomio schreef:
04-11-2019 22:41
Er is natuurlijk sowieso al 50% kans dat het klopt.
Een goede echoscopist kan hier mss nog wat meer van maken, maar het blijft geloof ik maximaal 75% ofzo.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van een “goede” echo foto/filmpje, de juiste hoek, juiste termijn, etc.
In mijn geval was er echt geen twijfel over mogelijk.. de verloskundige heeft er overigens bij de termijnecho geen uitspraak over gedaan, maar achteraf wel bevestigd dat het inderdaad duidelijk zichtbaar was.
Maar nogmaals, alle factoren moeten wel “goed” zijn om het te kunnen zien en juist te interpreteren. Kan me ook nog voorstellen dat er bij een meisjesnub/jongen vaker verwarring kan ontstaan (helemaal omdat alle nubs tot 12 weken in meisjesstand staan).
karavaan wijzigde dit bericht op 05-11-2019 16:30
Reden: Typo
0.69% gewijzigd
Trouwens voor de geïnteresseerden: op de website ingender.com kun je veel foto’s vinden van confirmed nubs.
Karavaan schreef:
05-11-2019 09:31
Het is natuurlijk ook afhankelijk van een “goede” echo foto/filmpje, de juiste hoek, juiste termijn, etc.
In mijn geval was er echt geen twijfel over mogelijk.. de verloskundige heeft er overigens bij de termijnecho geen uitspraak over gedaan, maar achteraf wel bevestigd dat het inderdaad duidelijk zichtbaar was.
Maar nogmaals, alle factoren moeten wel “goed” zijn om het te kunnen zien en juist te interpreteren. Kan me ook nog voorstellen dat er bij een meisje vaker verwarring kan ontstaan (helemaal omdat alle nubs tot 12 weken in meisjesstand staan).
Volgens het onderzoek wat ik plaatste bleek juist dat ze het bij jongens vaker bij het foute eind hadden in het eerste trimester. Dat is op zich ook niet gek. Dan denken ze dat t een meisje is omdat ze te vroeg kijken.
Kokoro schreef:
05-11-2019 12:05
Volgens het onderzoek wat ik plaatste bleek juist dat ze het bij jongens vaker bij het foute eind hadden in het eerste trimester. Dat is op zich ook niet gek. Dan denken ze dat t een meisje is omdat ze te vroeg kijken.
Typo.
Ik bedoelde ook jongen (of meisjesnub). Vandaar ook dat ik zei dat de juiste termijn zo belangrijk is.
Ah dus toch. Dacht het al door de logica van je post.

Maareh to, waar blijft die foto :) ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven