Peutertopic III

woensdag 6 november 2019 om 09:34
Beterschap voor je man Pip!
Hoe is het met baby en je nietkies Teckel?
Geniet er van Fiona!
Onze nacht was als zoals bijna alle nachten de laatste 2 maanden: perfect. Sinds we verhuisd zijn slapen we allemaal heerlijk. Het is hier stil, de lucht is fris en buiten is het pikkedonker. Ik merk nu pas hoe veel stress het samenleven op 50m2 in de binnenstad eigenlijk onbewust gaf.
Nu nog even de verbouwing er doorheen jassen en we kunnen helemaal gaan genieten
Hoe is het met baby en je nietkies Teckel?
Geniet er van Fiona!
Onze nacht was als zoals bijna alle nachten de laatste 2 maanden: perfect. Sinds we verhuisd zijn slapen we allemaal heerlijk. Het is hier stil, de lucht is fris en buiten is het pikkedonker. Ik merk nu pas hoe veel stress het samenleven op 50m2 in de binnenstad eigenlijk onbewust gaf.
Nu nog even de verbouwing er doorheen jassen en we kunnen helemaal gaan genieten

woensdag 6 november 2019 om 09:38
Ik heb een andijvie-vraag: hoe hebben jullie de kledingkast van peuter ingedeeld?
Onze peuter heeft in het nieuwe huis voor het eerst een hele kast en geen lade onder het bed meer. Dus ik kan dingen ophangen en leggen. Maar wat is handig? Alles in mandjes of stapeltjes? De kast heeft geen lades.
Natuurlijk kan ik alles uitproberen maar jullie hebben het al jaren dus profiteer ik graag van jullie tips
Onze peuter heeft in het nieuwe huis voor het eerst een hele kast en geen lade onder het bed meer. Dus ik kan dingen ophangen en leggen. Maar wat is handig? Alles in mandjes of stapeltjes? De kast heeft geen lades.
Natuurlijk kan ik alles uitproberen maar jullie hebben het al jaren dus profiteer ik graag van jullie tips

woensdag 6 november 2019 om 10:05
Wat fijn Glitter!
Wij hebben nog een commode, in de lade heb ik pyjama’s, hemdjes, sokken en haarspullen en we hebben deze pax.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/pax-kledin ... s29128404/
In het hang gedeelte heb ik jurkjes hangen, en in de lades in de bovenste shirts met lange en korte mouw en daaronder broeken. Verder nog truien ernaast en in het leg gedeelte zomerspul en beddengoed en luiers.
De kast is nog lang niet vol maar dat vind ik prima.
Voor de baby wil ik naast de commode een lockerkast kopen.
Wij hebben nog een commode, in de lade heb ik pyjama’s, hemdjes, sokken en haarspullen en we hebben deze pax.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/pax-kledin ... s29128404/
In het hang gedeelte heb ik jurkjes hangen, en in de lades in de bovenste shirts met lange en korte mouw en daaronder broeken. Verder nog truien ernaast en in het leg gedeelte zomerspul en beddengoed en luiers.
De kast is nog lang niet vol maar dat vind ik prima.
Voor de baby wil ik naast de commode een lockerkast kopen.
woensdag 6 november 2019 om 10:10
Wat fijn dat jullie in het nieuwe huis allemaal zo goed slapen Glitter! Volgens mij heb je het al eens gezegd, maar ik heb het gemist; wanneer is de verbouwing naar verwachting klaar?
@kast: wij hebben een hanggedeelte en leg gedeeltes. Het hang gedeelte word erg weinig gebruikt, behalve voor blousjes van zoon (2) en voor bodywarmers (2).
Verder hebben wij eigenlijk alles liggen. Verschillende stapeltjes met shirts (korte mouw, lange mouw), truien, spijkerbroeken, joggingbroeken, rompers etc.
Wij hebben de commode nog in gebruik en daar hebben we bakjes (van de ikea, van die opvouwbare) waar we zijn sokken in hebben liggen en nog allemaal verschillende dingen.
De onderste legplank in de kast van zoon is voor 'voorraad', denk aan luiers, billendoekjes, zwemhanddoeken etc.
@kast: wij hebben een hanggedeelte en leg gedeeltes. Het hang gedeelte word erg weinig gebruikt, behalve voor blousjes van zoon (2) en voor bodywarmers (2).
Verder hebben wij eigenlijk alles liggen. Verschillende stapeltjes met shirts (korte mouw, lange mouw), truien, spijkerbroeken, joggingbroeken, rompers etc.
Wij hebben de commode nog in gebruik en daar hebben we bakjes (van de ikea, van die opvouwbare) waar we zijn sokken in hebben liggen en nog allemaal verschillende dingen.
De onderste legplank in de kast van zoon is voor 'voorraad', denk aan luiers, billendoekjes, zwemhanddoeken etc.

woensdag 6 november 2019 om 10:35
Beterschap voor je man pip.
Peuter heeft eindelijk weer een keer geslapen tot 730.
Over baby moeten we het maar niet hebben. Het was weer een rampenplan
. Fase fase fase, over een week is ze vast wel beter en slaapt ze weer het klokje rond.
Kast indeling:
Hangen, overhemden, truien en vesten. Leg gedeelte heb in mandjes vd ikea staan voor sokken, hemden, onderbroeken, pyjama's, broeken en shirts.
Onderste plank is beddengoed en te grote kleding.
Voor baby hangen de pyjama's met voeten, jurkjes en vestjes. Broekjes en shirts liggen. En rompers en sokken in de commode.
Peuter heeft eindelijk weer een keer geslapen tot 730.
Over baby moeten we het maar niet hebben. Het was weer een rampenplan

Kast indeling:
Hangen, overhemden, truien en vesten. Leg gedeelte heb in mandjes vd ikea staan voor sokken, hemden, onderbroeken, pyjama's, broeken en shirts.
Onderste plank is beddengoed en te grote kleding.
Voor baby hangen de pyjama's met voeten, jurkjes en vestjes. Broekjes en shirts liggen. En rompers en sokken in de commode.
woensdag 6 november 2019 om 10:50
Dat is hier al heel lang, mama jij moet weg, ik ben aan het spelen.Teckeltje88 schreef: ↑04-11-2019 20:00Fiona, fijne vakantie!!!
Peuter wil sinds 2 weken niet mee naar huis van het kdv. Hij wil blijven spelen met z'n vriendinnen (hij speelt voornamelijk met meisjes, doktertje, winkeltje etc). Is dat bij jullie ook? Vandaag was hij niet eens echt blij dat ik er was![]()
woensdag 6 november 2019 om 10:56
Hier baby ook nog ziek. Gisterenavond 40.0 koorts. Hij heeft redelijk geslapen en is nu hangerig, maar slapen wil hij niet echt. Straks komt mijn moeder, kan ik even boodschappen doen.
Ik sta hier ook vaak met baby in mijn armen onder de spuug of zo. Man moet echt even "wakker" worden, maar helpt daarna meestal wel mee.
Ik sta hier ook vaak met baby in mijn armen onder de spuug of zo. Man moet echt even "wakker" worden, maar helpt daarna meestal wel mee.
woensdag 6 november 2019 om 11:49
Wij hebben mandjes. Maar ik ben ook niet zo'n goede huisvrouw dus het gaat hier na het wassen ongevouwen in de mandjes.GlitterCupcake schreef: ↑06-11-2019 09:38Onze peuter heeft in het nieuwe huis voor het eerst een hele kast en geen lade onder het bed meer. Dus ik kan dingen ophangen en leggen. Maar wat is handig? Alles in mandjes of stapeltjes? De kast heeft geen lades.
woensdag 6 november 2019 om 12:01
Nou ja
Sta ik mijn kind aan te kleden na het zwemmen, geef hem een boterham. Zegt de moeder naast me: dat had ik ook moeten doen want Pim heeft honger. Dus ik had 1 croissant voor mezelf en zeg hij mag wel een stuk van mijn croissant. Dus ik scheur de helft af, dat kind gaat zitten eten en moeder zegt niet eens dank je wel.
Sta ik mijn kind aan te kleden na het zwemmen, geef hem een boterham. Zegt de moeder naast me: dat had ik ook moeten doen want Pim heeft honger. Dus ik had 1 croissant voor mezelf en zeg hij mag wel een stuk van mijn croissant. Dus ik scheur de helft af, dat kind gaat zitten eten en moeder zegt niet eens dank je wel.
woensdag 6 november 2019 om 12:21
Das een goed idee!Due-scimmie schreef: ↑06-11-2019 11:49Wij hebben mandjes. Maar ik ben ook niet zo'n goede huisvrouw dus het gaat hier na het wassen ongevouwen in de mandjes.

Hier blijft het altijd in de wasmand zwerven, want ik heb een hekel aan vouwen. Behalve onderbroeken, rompertjes en sokken, die gooi ik in een la (sokken als paartje gevouwen). En jurkjes, maar die hangen al aan een hangertje bij het drogen, dus das geen extra moeite. Met die mandjes is het in elk geval nog een beetje overzichtelijk.
Wij hebben dus per kinderkamer een wasmand voor vuile en een wasmand voor schone was

woensdag 6 november 2019 om 13:47
Westerpaviljoen schreef: ↑06-11-2019 12:01Nou ja
Weet jij veel waar zij met haar hoofd zit

Niet zo hard zijn voor anderen. Al je positieve energie zal zich voortzetten in de wereld en je hebt Pim laten zien wat delen is.

woensdag 6 november 2019 om 13:51
Maartje2016 schreef: ↑06-11-2019 12:21Das een goed idee!![]()
Hier blijft het altijd in de wasmand zwerven, want ik heb een hekel aan vouwen. Behalve onderbroeken, rompertjes en sokken, die gooi ik in een la (sokken als paartje gevouwen). En jurkjes, maar die hangen al aan een hangertje bij het drogen, dus das geen extra moeite. Met die mandjes is het in elk geval nog een beetje overzichtelijk.
Wij hebben dus per kinderkamer een wasmand voor vuile en een wasmand voor schone was![]()

Ik zou bij gebrek aan tijd/zin/nut ook alles zo in een mandje gooien als Due. Ben benieuwd hoe het huisvrouwenbestaan mij straks afgaat

Bedankt voor alle kijkjes in jullie kasten

woensdag 6 november 2019 om 13:58
een beter opberg methode dan dit kan ik sinds de kids er zijn niet verzinnen , hier dus ook ongeveer hetzelfde concept.Maartje2016 schreef: ↑06-11-2019 12:21Das een goed idee!![]()
Wij hebben dus per kinderkamer een wasmand voor vuile en een wasmand voor schone was![]()
3 opties op een dag of ik zie er top uit of mijn kinderen of mijn huis, guess what ?

woensdag 6 november 2019 om 14:15
Ik vouw wel alles
Strijken doe ik niet aan.
Wij hebben een kast met onderin 3 lades. Links de sokken. Midden de hemden en boxers. Rechts zwemspullen.
Alleen blousjes/ochtendjas hangen. De rest in stapels. Onderin per seizoen zodat zoon zijn kleding zelf kan pakken. Dat is goed voor zn zelfvertrouwen, vind het leuk en kan ook kiezen.
Boven in planken de zomerkleding dus.
Boven het hanggedeelte is ook een plank, daar zijn beddengoed. Voorraad luiers en billendoekjes.
Hij heeft wel een megakast, dus nog veel ruimte over. we hebben hem ook gekocht voor jaaaaaren. Zijn kleren worden alleen maar groter

Strijken doe ik niet aan.
Wij hebben een kast met onderin 3 lades. Links de sokken. Midden de hemden en boxers. Rechts zwemspullen.
Alleen blousjes/ochtendjas hangen. De rest in stapels. Onderin per seizoen zodat zoon zijn kleding zelf kan pakken. Dat is goed voor zn zelfvertrouwen, vind het leuk en kan ook kiezen.
Boven in planken de zomerkleding dus.
Boven het hanggedeelte is ook een plank, daar zijn beddengoed. Voorraad luiers en billendoekjes.
Hij heeft wel een megakast, dus nog veel ruimte over. we hebben hem ook gekocht voor jaaaaaren. Zijn kleren worden alleen maar groter

woensdag 6 november 2019 om 14:17
Haha, zo gaat dat hier ook vaak hoor, stapels was die wel schoon is maar niet opgevouwen of op z'n plek isMaartje2016 schreef: ↑06-11-2019 12:21Das een goed idee!![]()

@Fiona: fijn zo'n midweekje! Heb ook wel goede ervaring met Landal, vorig jaar een fijn kinderhuisje gehad op Coldenhove (Veluwe).
Beterschap voor jullie babies, Snow en Teckel, en voor je man pip!
happiness = reality - expectations
woensdag 6 november 2019 om 14:41
Wij hebben bij baby losse mandjes voor: rompers, sokken, broeken en shirts. Bij peuter iets uitgebreider en dan ondergoed, sokken, shirts en truien, spijkerbroeken, jogging en korte broeken.Maartje2016 schreef: ↑06-11-2019 12:21Das een goed idee!![]()
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dus niet vouwt.
woensdag 6 november 2019 om 14:50
Leuke en mooie reactie. Dank je wel.GlitterCupcake schreef: ↑06-11-2019 13:47Weet jij veel waar zij met haar hoofd zitVoor hetzelfde geld heeft haar moeder gister slecht nieuws gekregen van de dokter, is ze de avond er voor nog de kamer door geschopt door dr man of heeft haar baas dr een goor voorstel gedaan terwijl ze kopietjes stond te maken.
Niet zo hard zijn voor anderen. Al je positieve energie zal zich voortzetten in de wereld en je hebt Pim laten zien wat delen is.
woensdag 6 november 2019 om 14:51
Ow vreselijk, was opvouwen.. Doe ik hier ook nooit!
Nou nou Glitter, dat vind ik echt een heeeel positieve benadering hoor. Ik snap WP wel, zou dat ook nogal kansloos vinden, hoef ik geen excuses voor die moeder voor te verzinnen.
Hoe je je ook voelt, een bedankje kost niks. Daarbij heeft haar zoon misschien nu wel geleerd dat het vanzelfsprekend is dat hij ook wat krijgt en dat je daar niet eens voor hoeft te bedanken.
Nou nou Glitter, dat vind ik echt een heeeel positieve benadering hoor. Ik snap WP wel, zou dat ook nogal kansloos vinden, hoef ik geen excuses voor die moeder voor te verzinnen.
Hoe je je ook voelt, een bedankje kost niks. Daarbij heeft haar zoon misschien nu wel geleerd dat het vanzelfsprekend is dat hij ook wat krijgt en dat je daar niet eens voor hoeft te bedanken.

woensdag 6 november 2019 om 14:59
Ik zat nog te denken, zal ik tegen haar zoon zeggen:Lasvegas-84 schreef: ↑06-11-2019 14:51Ow vreselijk, was opvouwen.. Doe ik hier ook nooit!
Hoe je je ook voelt, een bedankje kost niks. Daarbij heeft haar zoon misschien nu wel geleerd dat het vanzelfsprekend is dat hij ook wat krijgt en dat je daar niet eens voor hoeft te bedanken.![]()
“ en wat zeg je dan”. Maar dat heb ik toch maar gelaten:-)
woensdag 6 november 2019 om 15:00
Oh en de was: alles wat droog is gooi ik op de grond en 1 keer in de week ga ik opvouwen en dan gaat peuter erin liggen rollen, dan duurt het wel drie keer zo lang maar ach. We hebben lol.Lasvegas-84 schreef: ↑06-11-2019 14:51Ow vreselijk, was opvouwen.. Doe ik hier ook nooit!
Hoe je je ook voelt, een bedankje kost niks. Daarbij heeft haar zoon misschien nu wel geleerd dat het vanzelfsprekend is dat hij ook wat krijgt en dat je daar niet eens voor hoeft te bedanken.![]()

woensdag 6 november 2019 om 15:16
Lasvegas-84 schreef: ↑06-11-2019 14:51Ow vreselijk, was opvouwen.. Doe ik hier ook nooit!
Agh

woensdag 6 november 2019 om 15:25
Zoon liep hier van de week op de kinderboerderij opeens met een snoepkomkommer, die had hij gekregen van een andere moeder. Ik heb nog gevraagd of hij dank je wel heeft gezegd, hij zei van wel.
Pas later bedacht ik me dat dat niet hoeft te betekenen dat het ook zo gebeurd was, voor hetzelfde geld heeft hij hem gepakt omdat er uitgedeeld werd aan andere kinderen en niks gezegd of bedankt.
Het is op dat moment niet in me opgekomen na te gaan hoe het nou precies gegaan is, ik had het even te druk in mijn hoofd om daar aan te denken. Dus voor hetzelfde geld ben ik later door die moeder ook afgeschilderd als een hork waarvan er niemand heeft bedankt voor een snoepkomkommer...
Pas later bedacht ik me dat dat niet hoeft te betekenen dat het ook zo gebeurd was, voor hetzelfde geld heeft hij hem gepakt omdat er uitgedeeld werd aan andere kinderen en niks gezegd of bedankt.
Het is op dat moment niet in me opgekomen na te gaan hoe het nou precies gegaan is, ik had het even te druk in mijn hoofd om daar aan te denken. Dus voor hetzelfde geld ben ik later door die moeder ook afgeschilderd als een hork waarvan er niemand heeft bedankt voor een snoepkomkommer...

woensdag 6 november 2019 om 15:30
Teckel is die niet kies nou nog steeds bezig ? en je nachten zijn dus ook kakafonie nog. wel fijn dat zoon alweer langer slaapt.
ik mocht vanmorgen tot 05:22 slapen, we gaan vooruit haha
Snowgirl heeft dochter nog hoge koorts nu ?
Glitter als jullie huis straks af is met tuin en al, wil je mij dan via pb een paar fotos sturen ? ik ben zo benieuwd
Hele mooie reactie trouwens, heb zelf een keer in de supermarkt gestaan, werd toen gebeld dat men moeder met spoed naar het ziekenhuis moest, ik was van volledig van de kaart en heb toen mijn tas van de kofferbak rand laten vallen, probeerde snel snel alles in te laden , een man schoot me te hulp, maar ik zat zo in mijn eigen wereldje dat ik hem ook ben vergeten te bedanken.
Hij zal ook wel gedacht hebben.
Hoop dat de wereld goed genoeg blijft dat als we een keer niet de aardigste zijn onze medemens van het goede uitgaat en bedenkt ze zal vast haar dag niet hebben.
Glitter als jullie huis straks af is met tuin en al, wil je mij dan via pb een paar fotos sturen ? ik ben zo benieuwd

Hele mooie reactie trouwens, heb zelf een keer in de supermarkt gestaan, werd toen gebeld dat men moeder met spoed naar het ziekenhuis moest, ik was van volledig van de kaart en heb toen mijn tas van de kofferbak rand laten vallen, probeerde snel snel alles in te laden , een man schoot me te hulp, maar ik zat zo in mijn eigen wereldje dat ik hem ook ben vergeten te bedanken.
Hoop dat de wereld goed genoeg blijft dat als we een keer niet de aardigste zijn onze medemens van het goede uitgaat en bedenkt ze zal vast haar dag niet hebben.

woensdag 6 november 2019 om 15:34
Zal wel meevallen Maartje, sinds ik zelf moeder ben kan ik een hoop meer hebben , ik ga er namelijk vanuit dat de gemiddelde ouder in zijn hoofd op een hoop momenten bezig is met , wat eten we vandaag, hoeveel luiers hebben we nog, ik moet de tandarts nog bellen oh ja en de kids moeten volgende week naar de kapper, shit heb ik daar al voor gebeld, oh telefoon gaat man belt want hij is de snoep tomaten vergeten, waar is mijn boodschappenlijst ect ect ect .Maartje2016 schreef: ↑06-11-2019 15:25Zoon liep hier van de week op de kinderboerderij opeens met een snoepkomkommer, die had hij gekregen van een andere moeder. Ik heb nog gevraagd of hij dank je wel heeft gezegd, hij zei van wel.
Dus ik denk dat het je vergeven is

woensdag 6 november 2019 om 15:40
Zoontje Heeft vandaag wel koorts, maar niet zo hoog als gisteren en eergisteren. Die 40 graden is ook wel aan het einde van de middag/begin avond dus we gaan het zien straks.Quest schreef: ↑06-11-2019 15:30Teckel is die niet kies nou nog steeds bezig ? en je nachten zijn dus ook kakafonie nog. wel fijn dat zoon alweer langer slaapt.
Glitter als jullie huis straks af is met tuin en al, wil je mij dan via pb een paar fotos sturen ? ik ben zo benieuwd![]()
Hij wil alleen niet slapen (2x 15 minuten gelukt) wil ook steeds minder drinken. 1e fles 50cc laten staan, 2e 70cc en net had hij nog 120cc over. Nu mag hij eigenlijk over naar 3 flessen, dus maak me nog geen zorgen, maar moet niet zo gaan worden dat hij straks niets meer wil.
Ook is het nog veel hangen en huilen. Nog niet beter dus.