Hele vroege 'miskraam', maar menstruatie komt niet op gang

10-04-2009 10:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag was mijn NOD, maar zaterdag wist ik het al: ik was zwanger... (heb er al twee, en het was overduidelijk). Zondag inderdaad positief getest met test die eigenlijk pas vanaf m'n NOD zelf gedaan kon worden, dus echt zwanger. Omdat ik wist dat het dan nog makkelijk fout kan gaan, dinsdag weer getest, maar nu negatief. Mijn zwangerschapsverschijnselen verdwenen ook weer als sneeuw voor de zon... Helaas, een vroege miskraam dus. Heel jammer, maar had er wel rekening mee gehouden.

Alleen nu komt mijn menstruatie maar niet op gang, terwijl ik echt al dagen non-stop een zeurend, drukkend gevoel in mijn onderbuik en -rug heb. Het doet niet echt pijn maar heb er vannacht wel echt een tijd van wakker gelegen. Het is net alsof ik continu een harde buik heb zeg maar (een kleintje, dat dan weer wel ). Ik probeer de gyn te bereiken (woon niet in NL, hier lopen alle 'vrouwenzaken' via de gyn), maar heb haar nog niet te pakken gekregen.

Weet iemand misschien hoe lang het kan duren voor ik mijn menstruatie kan verwachten, en telt dat dan als de eerste dag van mijn nieuwe cyclus? En is dat zeurende gevoel normaal?
Hoi Squirrel,

Als ik het goed begrijp heb je dus nog geen bloedverlies? Ik zou nog maar eens een test doen, misschien was die van dinsdag niet goed. Volgens mij komt hcg namelijk niet zo snel in en uit je lichaam dat het dinsdag alweer weg was. Misschien urine gebruikt die niet zo geconcentreerd was en een test die minder gevoelig was. Kan van alles zijn, maar ik zou zonder de daadwerkelijke menstruatie niet zonder meer van een miskraam uitgaan.

Sterkte!
Het lijkt me eerlijk gezegd sterkt dat je zwanger was óf dat je een miskraam hebt gehad.

Al heb je een miskraam gehad, een zwangerschapstest moet nog zo'n week of 2 positief blijven, want je hebt nog steeds wél hormonen in je lichaam die bij een zwangerschap horen. Dat je dus een negatieve test had zegt niets.

Misschien was de eerste test vals positief, misschien was de tweede test vals negatief. Maar het ontbreken van kwalen is geen teken van een miskraam, het kán erop wijzen, maar dat je zwangerschapskwalen weg zijn zegt gewoon niet dat je een miskraam hebt gehad.

Ik zou nog eens testen, maar voordat je bloedverlies hebt zou ik niet zonder meer uitgaan van een miskraam. Zonder positieve test bij de volgende test zou ik er eerder vanuit gaan dat je nooit zwanger bent geweest
Hmmm toch is het volgens mij zo. Dat ik echt zwanger ben geweest weet ik bijna zeker. Ik had echt alle verschijnselen (misselijk, grotere borsten vol zichtbare aderen, veel plassen etc, net als bij eerdere zwangerschappen) en de test bevestigde de verschijnselen. Bovendien ben ik dinsdag niet ongesteld geworden terwijl ik echt nooit overtijd ben anders.

Verder heb ik woensdagmiddag nog even een test gedaan (na een paar uur niet te hebben gedronken) die een héél vaag streepje aangaf, maar in combinatie met het verdwijnen van alle verschijnselen kan ik echt niet anders concluderen dan dat ik echt niet meer zwanger ben... He verdorie, merk dat ik toch weer hoop krijg...

Maar goed ook ik was verbaasd dat het HCG al zo snel weer verdwenen was. Ik snap het niet meer...
Eens met Eowynn.

HCG verdwijnt volgens mij niet zomaar uit je lichaam, ook al is de hoeveelheid die je in die korte tijd het opgebouwd gering.

Ik heb tig keer gedacht dat ik zwanger was: pijnlijke borsten, overtijd (was ik ook heel zelden voor dat we besloten hadden er voor te gaan) en noem maar op, terwijl ik niet zwanger was. Toen ik wel zwanger was duurde het weken voordat ik er maar iets van merkte.

Volgens mij plas je pas veel wanneer je baarmoeder groeit en op je blaas drukt. Lijkt me wat vroeg nu.

Maar goed, afwachten denk ik. Sterkte!
Als de zwangerschap idd uitloopt op een miskraam, dan is je eerstvolgende bloeding geen menstruatie, maar de miskraam. Tussen het moment dat een zwangerschap misgaat en dat de daadwerkelijke miskraam op gang komt kan best enkele weken zitten, dat is op zich heel normaal.

Als er idd een miskraam komt, kun je dat niet zomaar als begin van een volgende cyclus zien, omdat na een miskraam vaak ook weer enige tijd overheen gaat voordat je cyclus weer normaal is.

En verder is het inderdaad ook nog mogelijk dat je wel gewoon nog zwanger bent.

Sterkte met wachten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Anne1973 schreef op 10 april 2009 @ 11:45:

Volgens mij plas je pas veel wanneer je baarmoeder groeit en op je blaas drukt. Lijkt me wat vroeg nu.

Niet helemaal waar, óók in het begin veel kleine plasjes. Maar denk dat squirrel het wel herkend na 2 zwangerschappen.

Het is even afwachten Squirrel... hoop dat de negatieve test niet goed was... Succes!

Ps. gyn al kunnen bereiken?

Is er tijdverschil met waar jij woont?
quote:Anne1973 schreef op 10 april 2009 @ 11:45:

Eens met Eowynn.

HCG verdwijnt volgens mij niet zomaar uit je lichaam, ook al is de hoeveelheid die je in die korte tijd het opgebouwd gering.

Ik heb tig keer gedacht dat ik zwanger was: pijnlijke borsten, overtijd (was ik ook heel zelden voor dat we besloten hadden er voor te gaan) en noem maar op, terwijl ik niet zwanger was. Toen ik wel zwanger was duurde het weken voordat ik er maar iets van merkte.

Maar had je die klachten ook in combinatie met een positieve test? Zoals Akka (geloof ik) inderdaad zegt: ik voel door mijn eerdere zwangerschappen goed wanneer ik zwanger ben en in combinatie met een positieve test lijkt me dat ik daar dan echt niet meer aan hoef te twijfelen (heb 'm gelukkig bewaard want ik ging dinsdag natuurlijk toch aan mezelf twijfelen)...

Nee gyn nog niet gesproken, ze belt mij terug. Had ze gisteravond al gedaan, om 20:40 uur... maar ja toen hoorde ik mijn telefoon niet, had er inmiddels niet meer op gerekend. Vandaag dus even afwachten hoe laat het wordt. (Geen tijdsverschil trouwens)
Dat plassen herken ik ook hoor. Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik een blaasonsteking te hebben vanwege het vele plassen
Ik herken het helemaal niet, vandaar. Weer wat geleerd ;)

Nogmaals sterkte met et wachten.
Niét eens met Eowynn en Anne. Een test kan wel degelijk vrij snel negatief uitslaan na een positieve test. Zeker als je van die gevoelige gebruikt. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Ik testte positief en hij werd naarmate de week verstreek steeds lichter. Helaas inderdaad een paar dagen daarna een miskraam. Op ons topic precies een zelfde verhaal. Zij had al het gevoel dat het niet goed zat na de positieve test en ze testte ook nog een keer (ongeveer 3 dagen daarna) en ook negatief. Paar dagen daarna braken de dijken door.
Als je nog niet zo lang zwanger bent kan het HCG inderdaad snel uit je lichaam zijn. Sterkte met afwachten.
Het Hcg kan idd snel uit je lichaam verdwijnen.

Ik had 6 positieve testen in 2 dagen en 3e dag negatief. Dacht ook dat dat toeval was, 4e dag ook negatief en 5e dag kwam de bloeding van de miskraam.

Ik denk dat omdat je al 2 keer zwanger bent geweest je echt zwanger bent geweest en nu af moet wachten. Het kan even duren voordat het vruchtje loskomt, maar ik zou toch overleggen met je gyn.

Sterkte!
Dank voor alle reacties. Heb gyn niet meer kunnen bereiken en omdat ik liever niet tot na pasen wilde wachten toch maar mijn huisarts gebeld en het even met hem besproken. Zolang dat drukkende gevoel niet echt aan één kant zit sowieso geen reden om me zorgen te maken en verder inderdaad waarschijnlijk gewoon een kwestie van afwachten, hij verwacht dat het een dezer dagen wel op gang komt... Evt kan ik een pijnstiller slikken als ik 's nachts niet kan slapen door dat zeurende gevoel. (Ging me door de telefoon meteen al drie verschillende medicijnen aanraden, vive la France Hou het maar gewoon bij paracetamol denk ik...).

Maar erg fijn (niet echt goeie woordkeuze, I know...) om te lezen dat er anderen zijn met min of meer dezelfde ervaring!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven