Onzeker over 'vriendschap'

11-11-2019 00:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Allereerst zal ik even vertellen dat ik een man ben, weet niet waarom maar het voelt of dat relevant is :hyper:

Ik zit met de volgende situatie. Ik heb op het werk een collega (vrouw) waar ik zo nu en dan ook privé mee om ga.

De laatste keer dat ik met haar werkte was ik wat chagrijnig. Volgens mij was zij ook niet in beste doen. We hebben vrijwel altijd héle gezellige diensten, dit was meer een professionele dienst zoals ik die met andere collega's ook draai.

Het voelt nu echter alsof er iets verandert is aan onze 'band'. Ik ben er gewoon zenuwachtig van. Ik moet morgen weer met haar werken en wordt er helemaal zenuwachtig van.

Ik moet eerlijk zeggen: ik ben wel van de worst-case scenario's en het invullen voor anderen, waardoor ik mezelf vaker gek maak met dit soort gedachten. Voelt deze keer alleen wat anders, ik weet niet waarom.

Onder de noemer van het invullen voor een ander.. ik begrijp op zich dat jullie nu denken: waarom dit posten als je morgen met haar werkt, je komt er morgen dan toch wel achter hoe het zit? Is misschien ook zo, maar ik voel me rot en wilde het even van me af schrijven.

Heeft iemand tips, bijvoorbeeld hoe hier morgen mee om te gaan als blijkt de 'relatie' idd wat bekoeld is?
Ben je verliefd op haar ofzo dat dit bij relatie staat ipv bij werk en studie?

Verder klinkt het wat overgevoelig. Keer je dag niet hebben kan toch.
Leer jezelf wat weerbaarder te worden, klinkt of dat je sowieso wel goed zal doen.
Succes morgen!
Hoe chagrijnig is wat chagrijnig?

Iedereen zit wel eens een keer wat minder in zijn vel. Dat is geen probleem. Maar als wat chagrijnig betekent dat je haar hebt lopen afsnauwen dan zal de relatie inderdaad behoorlijk bekoeld zijn.

Een collega die mij heel chagrijnig behandeld op het werk daar zal ik niet snel privé nog mee omgaan.
Ik vind het heerlijk als mensen ook gewoon mensen blijken te zijn, wel met mate natuurlijk.
Maar het werkt voor mij juist bindend, heerlijk als iemand mij accepteert als ik chaggerijnig ben en zelf ook niet altijd het zonnetje in huis is.
Maar wel in het normale en niet persoonlijk, zeg maar.
Dus gewoon wat minder vrolijk of even op een situatie mopperen best, maar persoonlijk mensen gaan uitschelden oid vind ik niet prettig.
Dan zeg je straks toch even; 'Nou, wat was ik gisteren chagrijnig. Weet niet waarom, maar het ging gewoon niet lekker.'
Weet zij meteen dat het niet persoonlijk was en zal de spanning (als die er al was) meteen uit de lucht gehaald zijn.
Waarom zeg je niet gewoon: sorry dat ik wat chaggi was vorige keer.

Dan is het meteen uit de lucht en hoef je je ook niet zo druk te maken. Niemand is altijd vrolijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als iemand chagrijnig tegen me doet zonder daarbij te zeggen dat hij (sorry) chagrijnig is maar dat dit niet tegen mij is gericht, dan wordt de relatie daardoor minder ja. Dat onthoud je en neem je mee in je verdere relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Beginnen met sorry ik had echt mijn dag niet. Dat klaart vaak al enorm de lucht.
Ook al ben je een man, je mag echt wel gevoel hebben en je er wat rot over voelen. Kan best zijn dat zij chaggie van jou is geworden. Dat is tenminste voor mij herkenbaar de mensen om mij heen neem ik als een spons op.
Ze begon er zelf over en zíj́ bood haar excuus aan omdat ze haar dag niet had. Ik heb vervolgens hetzelfde gedaan.

Man man, storm in een glas water weer.

Bedankt voor de reacties!
Werk en prive gescheiden houden.
Of idd minder analyseren/piekeren.

Ik zeg vaak voordat ik een dienst start. Hoe gaat ie ? En dan vertel ik ook soms hey heb slechte dag want zus en zo...
Soms leer je zo ook een collega dat het ok is om iets te benoemen , ook al is het niet iets leuks/gezelligs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven