Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

vrijdag 15 november 2019 om 09:02
Lady_Day schreef: ↑15-11-2019 08:16Oh, die gebruikte ik ook. Ik kreeg daar geen pukkels van. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen last (meer) heb van pukkels. Alleen als ik ongesteld moet worden kan er nog wel eens eentje opkomen maar verder niet.
Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op Chanel Vitalumiere omdat ik daar zulke goede verhalen over hoor maar gisteren las ik ergens dat het light coverage is. Ik heb momenteel toch wel ietsje meer nodig.
Ik had nooit eerder last van pukkels van een foundation, wel van primers.
Chanel Vitalumiere heb ik toevallig een paar dagen geleden getest. Ik vond hem ook gemiddeld sowieso qua dekking, ik had meerdere laagjes nodig.
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 15 november 2019 om 09:08
Moet ik me dit voorstellen; je vriend doet een aanzoek op zijn knieën met een ring en je gaat weigeren?
Fijn spul van Bobbi Brown zo te lezen!
Ik heb helemaal niks van dit merk.
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 15 november 2019 om 09:16
Jij bent steevast een voorstander geweest voor poeder foundation.
Nu Poesinboots ook zo happy is wil ik hem ook testen!
Heb voor nu op de site van Poes wat foundationpoeder testertjes en een blush poeder tester besteld.
Ik ben reuze benieuwd!!
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 15 november 2019 om 09:25
Ik doe een heel klein beetje poeder in een klein schaaltje en draai dan alle poeder in de kabuki en doe dat op mijn gezicht. Beter een paar laagjes dan in één keer te veel poeder. En je moet ook zorgen dat je geen plakkerige dagcreme op je gezicht hebt. Het is even wennen, maar dan wil je niets anders meer.
Kijk maar even youtube filmpjes van Bare Minerals zelf.
Ik heb indertijd een starterkit gekocht. Daar zit de foundation in twee kleuren in, de bronzer en finishing powder (die gebruik ik nooit) en de kwasten.
Kijk maar even youtube filmpjes van Bare Minerals zelf.
Ik heb indertijd een starterkit gekocht. Daar zit de foundation in twee kleuren in, de bronzer en finishing powder (die gebruik ik nooit) en de kwasten.
vrijdag 15 november 2019 om 09:32
Ik ga bij de Douglas gewoon om een sample vragen van Dior Backstage. Hoop dat ze het hebben. Het probleem is dat ik me af en toe iets aan laat smeren en er dan thuis toch niet zo happy mee ben. Wellicht heb ik een vreemde huidskleur of zo.
En ja, ik ben ook fan van bareMinerals hoor! Ik vind het fijn dat er geen 'rommel' in zit. En dat van die concealer wist ik niet. Ik heb het momenteel wel nodig!
Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig naar die probeersetjes. Misschien dit weekend toch maar even bestellen.
En ja, ik ben ook fan van bareMinerals hoor! Ik vind het fijn dat er geen 'rommel' in zit. En dat van die concealer wist ik niet. Ik heb het momenteel wel nodig!
Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig naar die probeersetjes. Misschien dit weekend toch maar even bestellen.
vrijdag 15 november 2019 om 09:34
Sjulia schreef: ↑15-11-2019 08:51De eerste die in mij opkomt is Dior Backstage foundation. Ik vind het een medium dekking maar ook makkelijk lichter aan te brengen op de dagen dat je minder dekking wil. Hij set uit zichzelf dus je hoeft het niet af te poederen, en hij blijft ook echt lang zitten.
Op mijn huid is hij semi mat.
Ik heb even opgezocht wat ik ervan vond...ipv medium dekking vond ik hem juist niet dekkend genoeg. Ik moest hem opbouwen met meerdere laagjes.
Hij blijft inderdaad lang zitten en is mooi mat. Maar ik vond hem niet mooi genoeg voor een high end foundation.
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 15 november 2019 om 09:58
Ik heb 2 vragen eigenlijk.
Gebruikt er hier iemand fixing spray? Ik heb een testmonster bij een bestelling gekregen en ik vroeg me af of het nu echt werkt. Ik heb hem zelf nog niet getest omdat ik geen zin heb om me weer opnieuw te moeten opmaken als je make up er door gaat uitlopen.
Daarnaast vroeg ik me af of leren contouren echt een meerwaarde heeft. Het lijkt mij best mooi om te kunnen, maar daar zou ik weer allemaal spullen voor moeten aanschaffen.
Gebruikt er hier iemand fixing spray? Ik heb een testmonster bij een bestelling gekregen en ik vroeg me af of het nu echt werkt. Ik heb hem zelf nog niet getest omdat ik geen zin heb om me weer opnieuw te moeten opmaken als je make up er door gaat uitlopen.
Daarnaast vroeg ik me af of leren contouren echt een meerwaarde heeft. Het lijkt mij best mooi om te kunnen, maar daar zou ik weer allemaal spullen voor moeten aanschaffen.
vrijdag 15 november 2019 om 10:00
Haha nee! Maar ik zie wel wat hij googelt allemaal. Ik krijg allemaal advertenties van trouwringen en dat soort dingen. Hij weet wel dat ik wil wachten. Ik zou alleen nooit nee zeggen want dat kontje

vrijdag 15 november 2019 om 10:03
Ik kan niet van alles testers krijgen, bijv charlotte tilbury of nars. Dus ik heb wel veel full size flesjes liggen van foundations die ik helemaal niet gebruik. Of primers. Cremes. Geef ze dan meestal weg of ik verkoop ze nog.
Ja ik vind hem ook niet dekkend genoeg.. Maar ik wil sowieso wel een hoge dekking. Vond het wel een medium achtige dekking.
Favoriet blijft denk ik voor altijd de bareminerals barepro liquid.
Ik heb gister mijn tarte bestelling binnen gekregen, gewoon de dingetjes die ik altijd gebruik. Zou er een gratis gift bag bij krijgen met wat spulletjes erin. Ik kreeg alleen een leeg zakje opgestuurd.

vrijdag 15 november 2019 om 10:05
Ik gebruik een fix spray voor ik mijn make-up opdoe, Mac+Shiverrr schreef: ↑15-11-2019 09:58Ik heb 2 vragen eigenlijk.
Over mijn makeup heen heb ik nooit mooi gevonden, het ziet er dan juist al een beetje gedragen uit.. Dus dat is niet mijn ding, maar heel veel zweren er wel bij.
Qua contouren; heb je delen die je fijner/smaller wil laten lijken? Dan helpt contouren wel enorm, ik doe het persoonlijk alleen ook niet. Soms een beetje bronzer op mijn voorhoofd maar dat is het wel.
vrijdag 15 november 2019 om 10:14
Ik snap ook niet dat niet meer bedrijven geen testpakketten aanbieden. Ik had een kaart met foundation testers van Charlotte Tilbury, maar daar zit dan net genoeg in om 2 streepjes op je gezicht mee te maken. Ik wil zien hoe het er uit ziet op mijn hele gezicht en dan de hele dag en de volgende dag weer. Anders zit ik weer met de verkeerde kleur of eentje die toch niet fijn 'zit'.
Ik ga sowieso naar de Douglas en wil dan testers, als ze die hebben. Een paar euro maakt me niet uit maar een foundation is snel 30 euro. Zonde om steeds de verkeerde te hebben.
Sjulia, wat balen van je giftbag. Ik neem aan dat customer care het wel goed gaat maken?
Wat is er trouwens met Sephora in NL gebeurd? Ik zie ook geen NL site meer. Krijg de Franse, met hoge verzendkosten als ik online wil bestellen.
Ik ga sowieso naar de Douglas en wil dan testers, als ze die hebben. Een paar euro maakt me niet uit maar een foundation is snel 30 euro. Zonde om steeds de verkeerde te hebben.
Sjulia, wat balen van je giftbag. Ik neem aan dat customer care het wel goed gaat maken?
Wat is er trouwens met Sephora in NL gebeurd? Ik zie ook geen NL site meer. Krijg de Franse, met hoge verzendkosten als ik online wil bestellen.

vrijdag 15 november 2019 om 10:28
Daar kunnen ze wel pisnijdig over doen. Bij mij doet de douglas dat wel gewoon, hier bij het ICI paris filiaal gaat het gepaard met rollende ogen en gezucht. Heel vreemd. En idd; bedrijven zouden vaker testers moeten hebben. Bijv voor 1 euro een mini tube.
vrijdag 15 november 2019 om 10:33
Oh dat is fijn. Ik voel me altijd vreselijk ongemakkelijk in dat soort winkels. Vooral als er dan ook nog een man bij de MAC counter staat die meer makeup op heeft dan ik. Ik heb wel eens zo'n 'make over' laten doen. Ik zag er uit als een clown.
Ik houd helemaal niet van zware makeup. Ik vind het altijd mooi als iemand opgemaakt is zodat het lijkt alsof er geen kwast aan te pas is gekomen. Lisa Eldridge heeft een paar van die filmpjes op YT (o.a. 'secret makeup'). Nou ja, díe look wil ik graag

vrijdag 15 november 2019 om 11:32
Hoe werkt het dan als je het voor je make up op doet? Want ik dacht dat de fixing spray was om het juist langer te laten zitten zonder uit te lopen.Sjulia schreef: ↑15-11-2019 10:05Ik gebruik een fix spray voor ik mijn make-up opdoe, Mac+
Over mijn makeup heen heb ik nooit mooi gevonden, het ziet er dan juist al een beetje gedragen uit.. Dus dat is niet mijn ding, maar heel veel zweren er wel bij.
Qua contouren; heb je delen die je fijner/smaller wil laten lijken? Dan helpt contouren wel enorm, ik doe het persoonlijk alleen ook niet. Soms een beetje bronzer op mijn voorhoofd maar dat is het wel.
Het zou opzich wel leuk zijn als mijn gezicht wat smaller zou lijken. Want nu heb ik best een rond gezicht. Ik heb wel eens filmpjes gezien, maar ben bang dat het er bij mij heel anders uit komt te zien. Of op de verkeerde plekken dingen gedaan enzo.
Wat balen dat je een lege giftbag kreeg. Heb je al contact gehad met de klantenservice?

vrijdag 15 november 2019 om 13:54
Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt.
Ik had bij de testers ook een los mengpotje (€2,95) besteld. Zit zo'n klepdeksel in met gaatjes. Fijn om wat mee in de deksel te 'kloppen' en van daaruit met de kabuki-kwast erin.
Het mengpotje was vergeten bij de bestelling. Na mijn mail werd er binnen een uur gereageerd met excuus en dat het potje nagestuurd werd. Was er ook de volgende dag.
Echt goede communicatie daar.
(en daar heb ik nu het restant van de 5 zakjes in gemikt)
vrijdag 15 november 2019 om 15:50
Wanneer ik double wear of fix fluid draag heb ik de volgende dag meteen puistjes maar als ik even doorzet verdwijnen ze wel weer, alsof mijn huid eraan went. Maar dat kan wel verschillen, misschien even een paar dagen iets anders dragen.
vrijdag 15 november 2019 om 15:54
Ik spray ervoor, voor meer hydratatie. Mijn foundation blijft al goed zitten. Ik heb niet zoveel verstand van shapen, maar Wayne goss is een goede makeup artiest die niet over de top gaat, misschien kan je zien of hij er filmpjes over heeft.Shiverrr schreef: ↑15-11-2019 11:32Hoe werkt het dan als je het voor je make up op doet? Want ik dacht dat de fixing spray was om het juist langer te laten zitten zonder uit te lopen.
Het zou opzich wel leuk zijn als mijn gezicht wat smaller zou lijken. Want nu heb ik best een rond gezicht. Ik heb wel eens filmpjes gezien, maar ben bang dat het er bij mij heel anders uit komt te zien. Of op de verkeerde plekken dingen gedaan enzo.
Wat balen dat je een lege giftbag kreeg. Heb je al contact gehad met de klantenservice?
vrijdag 15 november 2019 om 16:05
Mag ik hier even inhaken voor tips? Sinds kort weer wat meer moeite in mezelf aan het steken qua make-up (en kleding) na 2 zwangerschappen. Ik heb een serieuze baan en vind mezelf er met wat meer make-up veel verzorgder uitzien.
Gebruik nu cc crème (clinique), evt wat concealer, blush (bourjois), oogmake-up (geen idee welk merk, 2 kleuren lig), oogpotlood (Clinique), wenkbrauwpoeder (geen idee welk merk) en mascara (Clinique). Op zich prima, maar allereerst blijft het niet altijd mooi zitten (vooral het oogpotlood dat dan boven mijn oog afgeeft, bij m’n arcadeboog zegmaar) en ten tweede is mijn oogmakeup nu een beetje saai (bruin met een glimmertje op arcadeboog, crème met een glimmertje onder m’n wenkbrauw en op m’n bewegend ooglid).
Ik zou dus heel graag wat tips krijgen voor een goede primer/fixing spray en een korte workshop ofzo hoe ik mezelf mooi op kan maken. Ik dacht dat ik zoiets bij Douglas wel kon doen (kan ik meteen mooi de producten kopen), maar ik zie online alleen dat je je kunt laten opmaken - ik wil het dus zelf doen en advies welke producten ik dan moet kopen. Iemand een idee?
Gebruik nu cc crème (clinique), evt wat concealer, blush (bourjois), oogmake-up (geen idee welk merk, 2 kleuren lig), oogpotlood (Clinique), wenkbrauwpoeder (geen idee welk merk) en mascara (Clinique). Op zich prima, maar allereerst blijft het niet altijd mooi zitten (vooral het oogpotlood dat dan boven mijn oog afgeeft, bij m’n arcadeboog zegmaar) en ten tweede is mijn oogmakeup nu een beetje saai (bruin met een glimmertje op arcadeboog, crème met een glimmertje onder m’n wenkbrauw en op m’n bewegend ooglid).
Ik zou dus heel graag wat tips krijgen voor een goede primer/fixing spray en een korte workshop ofzo hoe ik mezelf mooi op kan maken. Ik dacht dat ik zoiets bij Douglas wel kon doen (kan ik meteen mooi de producten kopen), maar ik zie online alleen dat je je kunt laten opmaken - ik wil het dus zelf doen en advies welke producten ik dan moet kopen. Iemand een idee?
zaterdag 16 november 2019 om 12:36
Vandaag bij Mac geweest voor advies. Jaren geleden al gehad voor foundation etc. En nu voor het shapen.
Iedereen die aan het stoeien is met foundation raad ik zoiets aan. Je zietmeteen het resultaat.
Mijn make-up is eigenlijk heel matig, waarschijnlijk omdat ik juiste producten gebruik. Ben nu al bijna 2 jaar aan het herstellen na ernstige ziekte. Eerst enorm afgevallen, nu weer op normaal gewicht. Een nieuw advies leek me niet verkeerd waarbij ook aandacht is voor shapen.
Ben weer helemaal happy! Heb nu een andere concealer, wenkbrauwen tool en kwast en kan er weer helemaal tegenaan. Het is niet alleen de make up ook de tools die je gebruikt zijn van enorme invloed.
Extra advies nu is concealer bij ogen gebruiken, accenten zetten op voorhoofd en licht op wangen. Het is echt goed geworden!
Advies was gratis bij aankoop producten.
Heb weer een hele gezonde look!
Iedereen die aan het stoeien is met foundation raad ik zoiets aan. Je zietmeteen het resultaat.
Mijn make-up is eigenlijk heel matig, waarschijnlijk omdat ik juiste producten gebruik. Ben nu al bijna 2 jaar aan het herstellen na ernstige ziekte. Eerst enorm afgevallen, nu weer op normaal gewicht. Een nieuw advies leek me niet verkeerd waarbij ook aandacht is voor shapen.
Ben weer helemaal happy! Heb nu een andere concealer, wenkbrauwen tool en kwast en kan er weer helemaal tegenaan. Het is niet alleen de make up ook de tools die je gebruikt zijn van enorme invloed.
Extra advies nu is concealer bij ogen gebruiken, accenten zetten op voorhoofd en licht op wangen. Het is echt goed geworden!
Advies was gratis bij aankoop producten.
Heb weer een hele gezonde look!