Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Jane-Ice schreef:
17-11-2019 23:04
Over mini’s gesproken...die gaan ook moeilijk op bij mij.
Ik had vorig jaar een advance kalender gehaald en ook één gekregen en daar zitten alleen maar mini producten in en die gaan dus na een jaar geen eens op.
(Ok, ik gebruik ze wel niet iedere dag)

Welke kalenders had je? Ik wil dat ook altijd wel maar hik tegen de prijzen aan. (als er daarna prutjes inzitten waar ik niks mee doe heb ik liever de wijnadventskalender van de Aldi :biggrin: )
Wenkbrauwen verven doe ik ook, zo om de 5 weken ongeveer. (ik doe dat gewoon zelf) maar ik heb geen heel mooie gevulde wenkbrauwen.
Aan één kant zit een litteken en daar groeien dan geen haartjes meer.
Dus eigenlijk wil ik daar ook wel PMU maar als dat ook maar een jaar zit (en €300 kost) dan teken ik nog wel even bij.

Ik heb trouwens een MUA wenkbrauwkit en die bevalt heel goed.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oriflame kun je ook bij Notino kopen. Ah, die parels... zag ze ook bij de Douglas (eigen merk). Zoiets heb ik in het verleden ook wel eens geprobeerd. Was daar ook wel tevreden over.

Ik ga af en toe zonder makeup de deur uit maar dan voel ik me toch erg kaal. Nu ik ouder word vind ik dat ik gewoon iets meer nodig heb. En dan het liefst op een manier dat je het bijna niet ziet. Vind dat nog best lastig, die balans.

Tijdje geleden had ik een palette van Laura Mercier gekocht. Echt zo prachtig maar de shimmers gebruik ik helemaal niet. Ik voel me al snel een kerstbal.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
18-11-2019 11:18
Welke kalenders had je? Ik wil dat ook altijd wel maar hik tegen de prijzen aan. (als er daarna prutjes inzitten waar ik niks mee doe heb ik liever de wijnadventskalender van de Aldi :biggrin: )

Ik had de betaalbare van W7, één van Only You weggegeven en één van Douglas gekregen. Er zat idd veel mini’s in die niet goed zijn of die ik gewoon niet gebruik.
Maar ik vond het wel leuk om iedere dag een vakje te openen en die producten te testen.
Dit jaar ga ik waarschijnlijk niet halen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
18-11-2019 13:58
Ik had de betaalbare van W7, één van Only You weggegeven en één van Douglas gekregen. Er zat idd veel mini’s in die niet goed zijn of die ik gewoon niet gebruik.
Maar ik vond het wel leuk om iedere dag een vakje te openen en die producten te testen.
Dit jaar ga ik waarschijnlijk niet halen.

Ik heb een rondje gegoogeld met bovenstaande en net de Only You besteld. Mijn kerstpakket van mezelf.

https://www.iciparisxl.nl/nl/only-you/l ... el=1020499

Jouw schuld :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
18-11-2019 14:38
Ik heb een rondje gegoogeld met bovenstaande en net de Only You besteld. Mijn kerstpakket van mezelf.

https://www.iciparisxl.nl/nl/only-you/l ... el=1020499

Jouw schuld :biggrin:

Vorig jaar hadden ze ook een hele leuke, ik twijfelde tussen die van Only You of W7. Ik heb toch voor W7 gekozen omdat ik vaak positieve review erover las. Maar stiekem vond ik die van Only You dus veel leuker. :proud:

Leuk cadeautje voor jezelf! :cheer2:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens, een tip voor black friday...
Bij Boozy en Beauty88 geven ze ieder jaar
bij elke bestelling een Mystery Bag met verschillende make up producten cadeau.
Er waren stuk of 6-7 items en ze waren echt leuk!
Prrrr, mauw miawwwww.
Poes in boots daarom zou pmu juist mooi bij jou staan vanwege de wenkbrauwen die niet vol.zijn en dat hier en daar een stukje ontbreekt.
De huid bij de oogleden is veel moeilijker te pigmenteren dan je ooglid vanwege de bloedvaatjes.
Je wenkbrauwen blijft veel langer en mooier staan dan de ooglid omdat de ooglid veel minder kan hebben en sneller reageert.(dikker word ).
Ik zou dan wel.hairstrokes doen dat is veel.natuurlijker .
Ik heb ook wel 5 jaar getwijfeld en achter af had ik het veel eerder moeten doen. Ik.ben zo blij met mijn wenbrauwen. Echt heel fijn mijn wenkbrauwen zijn bij opstaan al prachtig.
Ik hoop dat mijn eyeliner ook zo mooi word , die moet gewoon nog een keerje dan is staat die er ook strak bij.
Alle reacties Link kopieren
Verdorie, vanmorgen met kohlpotlood in mijn oog gestoken. Hele dag al tranen. Had gelijk gespoeld met water en vanmiddag weer. De irritatie blijft.
Morgen maar even kijken hoe het is. Anders de huisarts maar even er in laten kijken. Met dicht oog lijk ik iets te voelen. Hoop niet dat er een stukje achter oog is gekomen.

Loop de hele dag zonder make-up voelt wel kaal.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea, wat een naar gevoel is dat he? Kans is groot dat er niks in je oog zit hoor maar dat het gewoon erg geirriteerd is. Zelf doe ik dan een 'oogdouche' of ik ga even liggen met theezakjes (gebruikt, zwarte thee... afgekoeld!) op mijn ogen. Dat kalmeert.
Hé wat naar Monstrea, hopelijk voelt het beter na een nachtje slapen !

Ik heb een droge huid, met velletjes en irritaties en een paar flinke puisten.
Ben ongesteld ook. Niet mijn beste dagen dus qua uiterlijk, gelukkig alleen aan het thuiswerken en morgen met kind op pad dus lekker alleen mascara op en wenkbrauwpotlood. Verder huid even rust gunnen met enkel Zarqa anti redness creme.
Hoi met schaamrood op mijn kaken meld ik me :shame: .
Heb hier een hele poos geschreven en super leuk contact gehad met oa jane en sjulia. :heart:
Vanwege persoonlijke issues een tijdje van het forum afgeweest.
Paar nick change gehad. Eva , kerstbal etc .
En gedacht dat ik dit topic maar even moest mijden want stress wakkert mijn koopdrang erg aan.
Niks persoonlijks dus naar niemand .
Lief heb ik jullie ten alle tijden gevonden.
Het gaat weer beter met me, veel therapie sessies verder, goed afgestelde medicatie voor ADHD en een nieuwe baan verder :thumbsup:
Zo,nu genoeg met deze beladen situatie .

Is er iemand die me even goede concealer wil aanraden?
Van douglas graag. Max 25 euries
silencer2020 schreef:
19-11-2019 22:42
Poes in boots daarom zou pmu juist mooi bij jou staan vanwege de wenkbrauwen die niet vol.zijn en dat hier en daar een stukje ontbreekt.
De huid bij de oogleden is veel moeilijker te pigmenteren dan je ooglid vanwege de bloedvaatjes.
Je wenkbrauwen blijft veel langer en mooier staan dan de ooglid omdat de ooglid veel minder kan hebben en sneller reageert.(dikker word ).
Ik zou dan wel.hairstrokes doen dat is veel.natuurlijker .
Ik heb ook wel 5 jaar getwijfeld en achter af had ik het veel eerder moeten doen. Ik.ben zo blij met mijn wenbrauwen. Echt heel fijn mijn wenkbrauwen zijn bij opstaan al prachtig.
Ik hoop dat mijn eyeliner ook zo mooi word , die moet gewoon nog een keerje dan is staat die er ook strak bij.

Mij is juist verteld dat mijn oogleden zeker 2-5 jaar mooi zouden blijven en dat het langer mooi blijft dan wenkbrauwen omdat ogen dieper liggen en daardoor (?) minder snel slijten.
En...na 1 jaar ben ik al niet meer tevreden over de eyeliner. En die was in het begin écht prachtig.
Wenkbrauw slijt sneller volgens de vrouw die mijn ogen gedaan heeft omdat ze aan de buitenkant zitten.

Daarom heb ik er niet zoveel vertouwen in eigenlijk. Ik vind het te duur om maar 1 jaar gemak van te hebben.
Monstrea hoe is het met je oog?
Alle reacties Link kopieren
Oog is al goed aan het herstellen. Nog wel rood en daarom vandaag nog niks op. De tranen en het zanderige gevoel is gelukkig weg.

Zo stom dat ik er zo in stak. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden. Jullie kunnen me vast wel helpen. Ik heb een mascaraprobleem en hier zitten de make-upexperts.
Ik ben lensdrager en traan veel. Dat is niet erg, maar daardoor zie ik er vaak uit als een wasbeer. Ik heb in het verleden de volgende mascara's gebruikt, met bijbehorend effect: Lancome hypnose, Pupa vamp en Yves Saint Laurent volume faux sils. Mijn eyeliner traan ik ook weg en die gebruik ik van Lancome, de artliner, of van Yves Saint Laurent.

Hebben jullie idee wat ik nog eens zou kunnen proberen?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Max Factor Masterpiece of 2000 Calories. Waterproof versie.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
22-11-2019 15:37
Max Factor Masterpiece of 2000 Calories. Waterproof versie.
Ik heb altijd begrepen dat waterproof mascara slecht is voor je lenzen. Klopt dat niet dan?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen La Roche Posay Toleriane mascara. Deze is volgens mij speciaal ontwikkeld voor gevoelige ogen en lensdragers. Er is een waterproof en een gewone.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
22-11-2019 10:57
Hoi met schaamrood op mijn kaken meld ik me :shame: .
Heb hier een hele poos geschreven en super leuk contact gehad met oa jane en sjulia. :heart:
Vanwege persoonlijke issues een tijdje van het forum afgeweest.
Paar nick change gehad. Eva , kerstbal etc .
En gedacht dat ik dit topic maar even moest mijden want stress wakkert mijn koopdrang erg aan.
Niks persoonlijks dus naar niemand .
Lief heb ik jullie ten alle tijden gevonden.
Het gaat weer beter met me, veel therapie sessies verder, goed afgestelde medicatie voor ADHD en een nieuwe baan verder :thumbsup:
Zo,nu genoeg met deze beladen situatie .

Is er iemand die me even goede concealer wil aanraden?
Van douglas graag. Max 25 euries
:heart: :heart: :heart: :heart:

Geen enkel probleem meid. Ik ken het en ik snap het zeker. Jane zal er zeker ook begrip voor hebben, zij zat in een soortgelijke situatie naar haar vriendinnen toe; tijdelijk even op jezelf gericht. En dat mag hoor. Maak je vooral geen zorgen,
Leuk dat je er weer bent, maar als je tijd voor jezelf nodig hebt en geen zin heb daar een verklaring voor te geven is dat gewoon prima.

Fijn dat het goed met je gaat. Gun ik je enorm :heart:

Tape shape van Tarte is de enige waardige concealer ter wereld wat mij betreft. :-D Ik heb wel goede dingen gelezen over de L´Oréal Paris Infaillible concealer. En de nieuwe van Benefit is helemaal hot nu, de Boi-ing Cakeless.. Die laatste is een mini van te koop, ik wil het eigenlijk heel graag proberen.
Alle reacties Link kopieren
Waterproof mascara komt juist niet in je ogen, dus kan het ook niet slecht zijn voor je lenzen.
Ik heb ook jarenlang lenzen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Eviva, Too Faced Born this Way super coverage. (28 euro)
Eviva :hello: en :hug:
Goed dat je zo flink aan de slag bent en leuk dat je weer even komt kijken.

Estée Lauder double wear is mijn holy grail.
Volgende wk is Black Friday misschien nog weekje wachten met bestellen?
Lieve Sjulia :heart: wat een ontzettend fijne reactie, je bent echt zo'n lieverd :rose: .
Ben benieuwd hoe het met jou gaat en met je vriend.
Ja, gelukkig gaat het weer beter met me. Zat wat vast in mijn hoofd en ook heel vervelend werk, waarbij ik dagelijks uitgescholden werd door debiteuren (incassobureau), dacht een lange rug te hebben maar begon me echt op te breken na 7 jaar "volhouden"... Gelukkig nieuwe baan. Ik ga in de gehandicaptenzorg werken. Zo'n zin in! Wil graag wat voor mensen betekenen.
Bedankt voor je tip! Ik denk erover om de concealer van benefit te kopen. De mini is 10 euro goedkoper, maar heeft minder kleuren zag ik. Wel super reviews!
Ik hoop dat het goed gaat met lieve Jane, voor haar zo'n zware periode :heart: , we hebben zoveel gepraat en toen was ik toch vrij plotsklaps verdwenen en daar voel ik me wel schuldig over, maar zat echt even in een zwart gat toen. Maar had dat beter wat anders aan kunnen pakken, snap wel als ze boos op me zou zijn.
Maar Nogmaals was niks persoonlijks naar niemand hoor! . jullie zijn ontzettende schatten.
Als je het trouwens leuk vind om elkaar op Facebook te volgen stuur dan even pb dan voeg ik je toe.

Lady: bedankt voor je tip. Die heb ik even gegoogled, de reviews zijn lovend. Ik lees een hele goede dekking. Bij douglas is het momenteel niet leverbaar en ik las ergens vaak uitverkocht ivm populair. :)

Hobbelster: hey hey :hello:. Hoe gaat het met jou. :heart:.
Goed idee te wachten tot black friday ! :thumbsup: . heb jij de concealer ook van dat merk?

Ik heb gisteren bij douglas een bestelling gedaan; de wenkbrauwpen van NYX (schijnt een dupe van anastacia te zijn). En een lippenstift van Mac (love me heet het geloof ik, ff opzoeken) .

Afbeelding

Ik heb nu 5 minis van de mac matte lippenstift, om later erachter te komen dat ik er geen fan van ben dat matte :'(
En ik had trouwens een proefje van de dagcreme van Collonili (wrs schrijf ik het fout), heerlijke creme maar ik ruik parfum, dat is niet goed he?!
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 10:08
23.99% gewijzigd
Hey,

Beetje advies gezocht, namens mn vent. Nu ben ik de afgelopen maanden een aantal naturel, maar wel heel mooi opgemaakt, gewoon zn ooglijn ding met zn boogje en iets op mn lippen gesmeerd gekregen waardoor ze een mooie verzorgde roze achtige kleur is. Dit heeft met mn ziekte te maken, Dat je een in de zoveel behandelingen een vertroetelbehandeling mag, en ik heb nogal veel behandelingen.

Mn vent vind dat geweldig, en ik moet eigenlijk zeggen, het ziet er ook wel een stuk stralender uit, en veel minder patiënt, als ik dat doe. Maar wat heb ik nou nodig... Ik heb het wel bij die troeteldames gevraagd, maar toen kreeg ik een lijst mee van totaal 700 euro ongeveer, dat vind ik, nogal veel.

Nu kan ik prima beetje ronddrentelen op wat make up afdelingen, maar dan heb ik er eigenlijk 0 verstand van wat ik eigenlijk koop. Dussss.

Dus tips gevraagd. Wat heb ik nodig, en wat zijn fijne merken? Moet geen hele uitgebreide smokey eyes ofzo worden, gewoon zn lijntje, beetje mascara werkt niet echt omdat ik op dit moment geen wimpers heb, maar zou ik op termijn wel weer willen. Mn wenkbrauwen heb ik gelukkig 'nog wel'.

Hulp word zeer gewaardeerd :)

(lang leven de yt tutorials dat ik daarna voor de spiegel kan gaan oefenen :popcorn: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven