Welk merk boxspring?

15-11-2019 22:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren op het kopen van een boxspring. De prijsverschillen vind ik echt gigantisch.

Dus welk merk boxspring heb jij? Iemand ervaring met ikea? Zag ook een aantal Swiss sense modellen die best betaalbaar waren. Of toch kiezen voor een peperdure auping?
Wij hebben sinds dit voorjaar Swiss sense, harde matras en hardste topmatras. Het ligt lekker maar eigenlijk vind ik het nog vrij zacht.
Wij hadden ooit een boxspring van Swiss Sense, maar die was vrij snel kapot. Over Ikea hoor ik goede verhalen (maar wij hebben een bed van 2,20 m nodig en die verkopen ze niet, dus helaas konden wij er niet slagen). Nu hebben we een Pulmann geloof ik, en die bevalt goed.
Swiss Sense, prijs kwaliteit prima!
Bij Swiss Sense werden wij uitermate teleurstellend geholpen; wat is je gewicht? Ben je een buik-, rug- of zijslaper? Ok, dan moet je dit matras hebben.
Serieus, niet doorvragen, niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ook Swiss sense. Bevalt erg goed. Zou inderdaad wel voor harde matras gaan.
Madeliefjees schreef:
15-11-2019 23:14
Bij Swiss Sense werden wij uitermate teleurstellend geholpen; wat is je gewicht? Ben je een buik-, rug- of zijslaper? Ok, dan moet je dit matras hebben.
Veel meer theorie is er ook niet.
Avek boxspring. Mooie bedden, veel keuze. En of hij duur was weet ik niet, heb het nooit vergeleken met een ander bed
Madeliefjees schreef:
Wat hadden ze nog meer moeten vragen?
Auping of Pullman. De rest doet niet mee wat ons betreft qua kwaliteit/comfort.
Ik slaap heerlijk op een Auping Original Boxspring, mijn ouders hebben een boxspring met een Emma matras en dat ligt ook echt heerlijk. Het fijne van een boxspring is dat het bed wat hoger is. Wat ik wel vervelend vind is dat mijn hele bed van stof is, dus lastig stofvrij te houden. Je bed elke week helemaal stofzuigen is niet ideaal. Ik denk dat ik voor de volgende keer een mooie houten bedombouw koop met een goed matras.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Candy16 schreef:
15-11-2019 23:40
Auping of Pullman. De rest doet niet mee wat ons betreft qua kwaliteit/comfort.
En kan je ook uitleggen waarom, want zo veel meer speciaal zijn ze niet.
Nou ja vind Auping wel heel sterk in hun design dat wel.
Pullman hier. Ook 220 lang, dus Ikea was geen optie. Overigens geen topdek op het matras. Matras moet gewoon goed zijn, dan heb je dat niet nodig (vind ik).
Madeliefjees schreef:
Was dat in Cruqius? :-P Zo werden wij daar ook geholpen door Swiss Sense. Toch wilden we het nog een kans geven en zijn in een andere plaats naar een Swiss Sense winkel geweest en daar werden we perfect geholpen. Ligt dus echt aan de verkoper.

Overigens zijn wij verder heel tevreden over onze boxspring die we daar uiteindelijk gekocht hebben.
dolfje schreef:
15-11-2019 23:29
Wat hadden ze nog meer moeten vragen?
Ze kunnen mee kijken hoe je ligt, of een matras goed ondersteunt in je lendenen bijvoorbeeld. Ik heb een paar keer ergens op gelegen en vond het wel aardig liggen ( na 5 matrassen voel je amper nog welke nou écht goed ondersteunt, zeker als je al een beetje moe bent ligt alles prima), maar toen de verkoper mee ging kijken bleek het niet juist te ondersteunen.

En onze eerste verkoper van Swiss Sense wilde ons alleen de duurste matras verkopen, deed er alles aan en haalde alles uit de kast.....tot bleek dat wij die niet lekker vonden liggen.
Meneer liep gewoon weg. Op zoek naar andere klanten in de winkel.
Tja.....hij had ons ook een ander model kunnen verkopen, die hebben we nu gekocht in een ander filiaal.
Auping :heart:
HML bedding!
Wij hebben jaren op een Auping boxspring en matrassen gelegen. Op een gegeven moment waren de matrassen aan vervanging toe. We wilden toen ook gelijk een nieuwe boxspring. Zo eentje waarbij het hoofd- en voeteneind omhoog kan. Voor ons was er geen andere optie dan weer een Auping, We liggen er nu alweer een aantal maanden heerlijk op. Geen spijt van!
Wij hebben een boxspring van cocomat, extreem duur, maar slaapt echt hemels
mafalda schreef:
15-11-2019 23:45
En kan je ook uitleggen waarom, want zo veel meer speciaal zijn ze niet.
Nou ja vind Auping wel heel sterk in hun design dat wel.
Het design maakte mij niet veel uit, ik vind vooral de ondersteuning van de box en het matras van deze merken ongeëvenaard. We hebben de vivo matrassen erop. Bij de pullman hiervoor weet ik niet meer hoe dat zat. We hebben als logeerbed een karlsson van Beter Bed en dan lig ik persoonlijk nog liever op de bank.
Ga naar een bedden speciaalzaak die verschillende merken verkoopt, en niet naar een of andere keten. Dan hen je veel meer opties en wordt je beter geholpen.

Wij hebben een Eastborn, echt goede kwaliteit maar lang niet zo duur als Auping.
Ons bed was ongeveer €3500.
De winkel heeft echt geprobeerd om tot het voor ons perfecte bed te komen, uitstekende service. We konden oneindig terugkomen en rustig nadenken en uitproberen. De beste man liet ons rustig naar swiss sense gaan, ik denk dat hij wist dat we toch wel terug zouden komen. :)

Dus, bij swiss sense gekeken, daar werd echt geprobeerd om ons zo snel mogelijk ergens een handtekening onder te laten zetten. Heel agressieve verkoper, die dacht niet aan het voor ons beste bed, maar alleen aan de deal. Wij zeiden dat we een goede beslissing wilden maken en nog een andere winkel wilden bezoeken, hij duwde ons meteen een deal onder onze neus met de mededeling: deze prijs geldt alleen als u nu beslist en niet meer verder gaat kijken.
Toen we toch nog verder gingen kijken werd hij zelfs boos! Midden in de winkel. Dat we zijn tijd zouden hebben verspild (we waren daar een uurtje geweest). Nou toen was het voor ons duidelijk, daar moesten we niet zijn.

Dus terug naar de eerste beddenwinkel, rustig nog wat aanpassingen gedaan om tot de ideale samenstelling te komen en uiteindelijk een heerlijk bed gekocht.

Een bed met goede matrassen die de juiste ondersteuning geven, met een heerlijke zachte topper erop. Alsof ik op een wolkje slaap. Nooit meer rugklachten.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
En in welk hotel ik ook kom, hoe luxe ook: geen bed ligt zo goed als ons eigen bed.

Dus neem vooral de tijd met het uitkiezen, laat je goed adviseren en trap niet in "aantrekkelijk" dealtje.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Venusss schreef:
15-11-2019 23:54
Was dat in Cruqius? :-P Zo werden wij daar ook geholpen door Swiss Sense. Toch wilden we het nog een kans geven en zijn in een andere plaats naar een Swiss Sense winkel geweest en daar werden we perfect geholpen. Ligt dus echt aan de verkoper.

Overigens zijn wij verder heel tevreden over onze boxspring die we daar uiteindelijk gekocht hebben.

Zal dat een Cruqius ding zijn? ;)
Ik vond ze daar bij de Blokker ook zo ongeinteresseerd en bij de Mediamarkt zelfs onbeschoft.

Wij slapen overigens op een pullman.
Als je gaat shoppen voor een boxspring, kijk dan wel of het een echte is. Sommige hebben als onderste deel gewoon een soort houten bak.
Cum non tum age
Auping boxspring met paardeharen topdekmatras en volledig verstelbaar. Loodzwaar, maar slaapt fantastisch. Kosten 8500 euro in pak-em-beet 2011.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven