Veel bloedneuzen, dicht laten branden ervaringen

zaterdag 16 november 2019 om 15:31
Dag ouders,
Mijn jongste van bijna 4 heeft altijd veel bloedneuzen gehad, toch iedere maand is het wel een keer feest. De afgelopen 2 maanden waren echt extreem. Meerdere per dag, paar keer per week. Bij een tijdelijke stop enorme korsten in de neus en als dat loskwam begon het weer opnieuw.
Nu is ze verkouden en is er vanochtend weer zo’n hevige bloedstroom geweest dat ik het eerder gegeven advies van de huisarts wil aannemen: laten dichtbranden.
Maar oh, als ik de gang van ingreep bekijk lijkt me dat best heftig voor zo’n ukje. Dochter is ook eentje die best overdondert raakt door artsen. Het gaat wel steeds beter nu ze steeds meer begrijpt.
Wiens kind heeft deze ingreep ondergaan en kan me geruststellen?
Mijn jongste van bijna 4 heeft altijd veel bloedneuzen gehad, toch iedere maand is het wel een keer feest. De afgelopen 2 maanden waren echt extreem. Meerdere per dag, paar keer per week. Bij een tijdelijke stop enorme korsten in de neus en als dat loskwam begon het weer opnieuw.
Nu is ze verkouden en is er vanochtend weer zo’n hevige bloedstroom geweest dat ik het eerder gegeven advies van de huisarts wil aannemen: laten dichtbranden.
Maar oh, als ik de gang van ingreep bekijk lijkt me dat best heftig voor zo’n ukje. Dochter is ook eentje die best overdondert raakt door artsen. Het gaat wel steeds beter nu ze steeds meer begrijpt.
Wiens kind heeft deze ingreep ondergaan en kan me geruststellen?
zaterdag 16 november 2019 om 15:34
Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb laatst een zelfde soort ingreep gehad. Persoonlijk zou ik dit sowieso laten doen door een kno arts, die zijn daar meestal wat handiger in.
Ik vond de ingreep zelf helemaal neit heftig, want je krijgt eerst verdovende watjes in je neus, daarna een naald, maar die voel je dus al helemaal niet meer. Dan het branden, ja het stinkt, maar ik vond het helemaal niet heftig, ik verbaasde me erover dat het meeviel. Vond de week erna tijdens het herstellen.
Hopelijk word je er wat wijzer van
Ik vond de ingreep zelf helemaal neit heftig, want je krijgt eerst verdovende watjes in je neus, daarna een naald, maar die voel je dus al helemaal niet meer. Dan het branden, ja het stinkt, maar ik vond het helemaal niet heftig, ik verbaasde me erover dat het meeviel. Vond de week erna tijdens het herstellen.
Hopelijk word je er wat wijzer van

'Happiness is only real when shared'.

zaterdag 16 november 2019 om 15:36
De huisarts heeft tot nu toe alleen als advies afgegeven, dat is een jaar geleden ongeveer toen ik daar ooit zat om mijn zorgen over die frequente bloedneuzen te bespreken. Op dat moment vond ik dat niet opwegen tegen de bloedneuzen. Nu krijgt ze ze vaker (misschien ook tijd van het jaar) maar zijn ze vooral heftiger.
Ik zal sowieso er mee terug moeten wil ik een doorverwijzing naar de KNO arts krijgen.
zaterdag 16 november 2019 om 15:37
Ik heb als kind ontzettend last gehad van bloedneuzen. Soms, net als jouw kind, dagelijks. Maar in elk geval wekelijks. Als in: kraan open en gaan. Hele handdoeken bloedde ik vol. Zo out of the blue.
Wat bij mij heeft geholpen is elke dag met een wattenstaafje een heel klein beetje vaseline diep in de neus aanbrengen. Dat voorkomt dat de slijmvliezen droog worden en dat maakt(e) dat ik minder vaak bloedneuzen had. Toen ik begon te menstrueren was het ineens bijna helemaal over met de bloedneuzen.
Ik moet in de winter altijd nog vaseline gebruiken, zodra de centrale verwarming weer aan gaat heb ik toch sneller weer last van af en toe een bloedneus.
Wat bij mij heeft geholpen is elke dag met een wattenstaafje een heel klein beetje vaseline diep in de neus aanbrengen. Dat voorkomt dat de slijmvliezen droog worden en dat maakt(e) dat ik minder vaak bloedneuzen had. Toen ik begon te menstrueren was het ineens bijna helemaal over met de bloedneuzen.
Ik moet in de winter altijd nog vaseline gebruiken, zodra de centrale verwarming weer aan gaat heb ik toch sneller weer last van af en toe een bloedneus.
wiriehorn wijzigde dit bericht op 16-11-2019 15:44
12.55% gewijzigd
Your ego is not your amigo!

zaterdag 16 november 2019 om 15:38
Dankje voor je ervaring. Op internet las ik echter dat kindjes onder narcose gaan voor deze ingreep. Niet veel pijn gehad erna?totallyfree schreef: ↑16-11-2019 15:34Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb laatst een zelfde soort ingreep gehad. Persoonlijk zou ik dit sowieso laten doen door een kno arts, die zijn daar meestal wat handiger in.
Hopelijk word je er wat wijzer van![]()
zaterdag 16 november 2019 om 15:42
Ah dat kan ook, met die leeftijd is dat misschien ook wel logisch.
Ja wel wat pijn gehad, maar ik had de pech dat de boel ging ontsteken dus mijn ervaring daarin is dus misschien niet helemaal normaal. Maar bij mij heeft het wel een hele goede uitkomst gehad
Ik heb nou geen last meer van wat ik eerst had.
Ja wel wat pijn gehad, maar ik had de pech dat de boel ging ontsteken dus mijn ervaring daarin is dus misschien niet helemaal normaal. Maar bij mij heeft het wel een hele goede uitkomst gehad

zaterdag 16 november 2019 om 15:46
Ik heb deze vraag afgelopen week bij de kno arts gesteld voor mijn dochter. Ze branden hier het bloedvaatje dicht onder narcose vanwege de vervelende ervaring voor het kind. Vanaf 14 jaar doen ze het met een verdovende zalf. Mijn dochter heeft zeer regelmatig bloedneuzen en de ha geeft niet echt thuis. Ik (en zij ook) ben er wel klaar mee en wil er vanaf. Voor ze gaat branden kan er ook nog een soort zalf in de neus gesmeerd worden en kijken of dat werkt.

zaterdag 16 november 2019 om 15:46
Ach jeetje, dat is balen TF!totallyfree schreef: ↑16-11-2019 15:42Ah dat kan ook, met die leeftijd is dat misschien ook wel logisch.
Ja wel wat pijn gehad, maar ik had de pech dat de boel ging ontsteken dus mijn ervaring daarin is dus misschien niet helemaal normaal. Maar bij mij heeft het wel een hele goede uitkomst gehadIk heb nou geen last meer van wat ik eerst had.

zaterdag 16 november 2019 om 15:50
Klinkt net als mijn dochtertje Wiriehornwiriehorn schreef: ↑16-11-2019 15:37Ik heb als kind ontzettend last gehad van bloedneuzen. Soms, net als jouw kind, dagelijks. Maar in elk geval wekelijks. Als in: kraan open en gaan. Hele handdoeken bloedde ik vol. Zo out of the blue.
Bedankt voor deze tip, ik zal vanavond voorzichtig wat vaseline aanbrengen, kijken of het helpt.
zaterdag 16 november 2019 om 15:52
Ja uiteindelijk is het nu wel fijn, maar het was wonderlijk om te zien wat er allemaal uit mijn neus kwam zettenlaatbloeiertje schreef: ↑16-11-2019 15:46Ach jeetje, dat is balen TF!Gelukkig heeft het wel het gewenste effect gehad.

zaterdag 16 november 2019 om 15:55
Wat sneu voor haar dat ze even in paniek raakte. Ik kan het me voorstellen, het is soms ineens zoveel bloed. En het overkomt je echt. Ik weet nog wel dat ik soms in de nacht wakker werd van een bloeding, alles zat er dan onder, zo naar.laatbloeiertje schreef: ↑16-11-2019 15:50Klinkt net als mijn dochtertje WiriehornZo sneu! Vanochtend raakte ze zelf ook in paniek en ik snapte het wel, man en ik vroegen ons ook af waar al dat bloed vandaan kwam.
Bedankt voor deze tip, ik zal vanavond voorzichtig wat vaseline aanbrengen, kijken of het helpt.
Ik duim voor jullie dat het helpt

Your ego is not your amigo!
zaterdag 16 november 2019 om 15:57
Ik heb deze ingreep ook gehad toen ik een jaar of 10 was. Ik bloedde inderdaad ook meerdere keren per week theedoeken vol en niks hielp.
Voor de ingreep kreeg ik eerst iets ontspannends (zetpil) en daarna onder narcose. Ik kan me er niet meer zo veel van herinneren dus volgens mij viel het erg mee. Ik werd een beetje vervelend wakker uit de narcose, ik dacht dat ze nog bezig waren. Maar mijn ouders stonden er binnen een paar minuten en toen was alles weer goed.
Na deze ingreep heb ik nog maar heel af en toe een bloedneus gehad en deze waren vele malen minder ernstig. Ik ben heel blij dat ik daar vanaf ben.
Voor de ingreep kreeg ik eerst iets ontspannends (zetpil) en daarna onder narcose. Ik kan me er niet meer zo veel van herinneren dus volgens mij viel het erg mee. Ik werd een beetje vervelend wakker uit de narcose, ik dacht dat ze nog bezig waren. Maar mijn ouders stonden er binnen een paar minuten en toen was alles weer goed.
Na deze ingreep heb ik nog maar heel af en toe een bloedneus gehad en deze waren vele malen minder ernstig. Ik ben heel blij dat ik daar vanaf ben.
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
zaterdag 16 november 2019 om 16:24
Het is bij mij dichtgebrand toen ik 2 was en toen ik 12 was. Ik kreeg een watje met iets verdovends in mijn neus en daarna een prikje. En daarna het dichtbranden zelf. Ik ben flauwgevallen, dus ik weet er weinig meer van. Ik kan me niet herinneren dat het pijn deed erna. De bloedneuzen waren daarna wel over.
Ik ben beide keren niet onder narcose geweest. Maar de laatste keer is ruim 20 jaar geleden. Misschien dat ze het tegenwoordig anders doen. Volgens mij was het een ingreep van een paar minuten. Ik vond het heel spannend en viel dus ook flauw. Ik weet nog precies hoe het verbrande vlees rook. Maar het is geen trauma geworden of zo.
Ik ben beide keren niet onder narcose geweest. Maar de laatste keer is ruim 20 jaar geleden. Misschien dat ze het tegenwoordig anders doen. Volgens mij was het een ingreep van een paar minuten. Ik vond het heel spannend en viel dus ook flauw. Ik weet nog precies hoe het verbrande vlees rook. Maar het is geen trauma geworden of zo.

zaterdag 16 november 2019 om 16:45
Mijn zusje heeft van jongs af aan ook erge bloedneuzen gehad. Zo erg, dat ze zich vaak moest omkleden. Bij de dokter kreeg ze eerst spul voor in de neus om het aantal bloedneuzen te verminderen (geen idee wat voor spul dat was). Na lang proberen, is ze naar het ziekenhuis dooverwezen en is daar de ader dichtgebrand. Deed geen pijn en het wordt verdoofd. Een beste vriendin van mij heeft hetzelfde gehad en is na de procedure weer gewoon naar school gegaan op dezelfde dag.
Veel sterkte!
Veel sterkte!
zaterdag 16 november 2019 om 16:46
Mijn zoon had dit ook van jongs af aan heel vaak (in periodes meerdere keren per week en soms per dag) en heel erg. Het ergste was, bij elke bloedneus viel hij ook flauw. Dus altijd de zorg of hij niet op school een bloedneus zou krijgen en neer zou gaan, helaas is dit wel een paar keer gebeurd. Thuis kreeg hij ook regelmatig bloedneuzen in de nacht. Ik kan je vertellen dat het niet fijn is als je kind naast je bed staat en je wakker port en je als een malle je bed uit moet om je kind op te vangen
Op zijn 14e is het dichtgebrand zonder narcose. Hij vond het naar, maar heeft weinig tot geen last gehad van het herstel daarna. Voelde als een klein wondje met korstje en genas snel.
En het was meteen over, nooit meer een bloedneus gehad.
Dus ondanks dat het misschien een nare ingreep is, ik zou het laten doen. Ze krijgt waarschijnlijk een klein roesje.

Op zijn 14e is het dichtgebrand zonder narcose. Hij vond het naar, maar heeft weinig tot geen last gehad van het herstel daarna. Voelde als een klein wondje met korstje en genas snel.
En het was meteen over, nooit meer een bloedneus gehad.
Dus ondanks dat het misschien een nare ingreep is, ik zou het laten doen. Ze krijgt waarschijnlijk een klein roesje.

zaterdag 16 november 2019 om 17:30
Ooit laten doen toen ik 6 of 7 was toen het een periode te extreem was.
Wel bij een KNO-arts en met iets van mini-verdoving.
Het was op dat moment gedaan met bloeden, maar mijn neus is 30 jaar later wel nog altijd een zwakke plek.
Ik ben nu éénmaal héél snel verkouden (of erger) en heb heel snel een bloedneus.
Ik heb ook een neus-tussenschot dat niet helemaal goed staat.
Mijn 1 neusgat is daardoor groter dan het andere. Helpt ook niet mee.
Vanaf mijn 16de konden ze dat eventueel opereren (septum-correctie), maar daar begin ik niet aan.
Wel bij een KNO-arts en met iets van mini-verdoving.
Het was op dat moment gedaan met bloeden, maar mijn neus is 30 jaar later wel nog altijd een zwakke plek.
Ik ben nu éénmaal héél snel verkouden (of erger) en heb heel snel een bloedneus.
Ik heb ook een neus-tussenschot dat niet helemaal goed staat.
Mijn 1 neusgat is daardoor groter dan het andere. Helpt ook niet mee.
Vanaf mijn 16de konden ze dat eventueel opereren (septum-correctie), maar daar begin ik niet aan.

zaterdag 16 november 2019 om 23:41
Hoi.. de dochter van mijn man heeft dit ook Heel erg gehad totdat we een keer op vakantie waren in Turkije..
we zijn naar de kno arts gegaan hij keek er naar een spoot een verdovingsgel in haar neus (10jaar) 5minuten later mocht ze weer in de stoel en toen stopte hij een soort lange wattenstaafje in het duurde werkelijk 5sec en het was al klaar! Lekker niks gevoeld en heel snel! Ze is er eindelijk vanaf geen narcose of iets dergelijks
we zijn naar de kno arts gegaan hij keek er naar een spoot een verdovingsgel in haar neus (10jaar) 5minuten later mocht ze weer in de stoel en toen stopte hij een soort lange wattenstaafje in het duurde werkelijk 5sec en het was al klaar! Lekker niks gevoeld en heel snel! Ze is er eindelijk vanaf geen narcose of iets dergelijks
zondag 17 november 2019 om 00:30
Veel en vaak erge bloedneuzen gehad. Vaak ook tijdens slapen. Of als ik van de stoep fietste ofzo. Paar keer aangestipt bij de huisarts (in leeftijd van 7 - 12) dat hielp matig. Kan me er weinig van herinneren.
Rond mijn 13 bij de KNO dichtgebrand met, zo ik mij herinner, een soort van mini soldeerbout.... De pijn en de lucht en een kokhalzend familielid wat meewas. Klein trauma. Daarna geen erge bloedneuzen meer gehad.
Rond mijn 13 bij de KNO dichtgebrand met, zo ik mij herinner, een soort van mini soldeerbout.... De pijn en de lucht en een kokhalzend familielid wat meewas. Klein trauma. Daarna geen erge bloedneuzen meer gehad.

zondag 17 november 2019 om 00:32
zondag 17 november 2019 om 08:13
Het blijft bij mij ook wel gevoelig. Ik krijg ook snel bloedneuzen van neussprays. En bij mijn vorige zwangerschap had ik er ook heel veel last van. Ik schrok er nooit zo van. Mijn zoon heeft het ook trouwens. Maar die zijn goed te stoppen en dat is het bij mij nu ook. Toen ik 12 was kwamen er hele vellen uit en hing ik boven de wasbak.
zondag 17 november 2019 om 08:46
Ik heb het zelf gehad, maar dat watje met verdovende zal bleek niet te hebben gewerkt. Was echt heel pijnlijk.
Mijn kinderen hebben het ook regelmatig. Ik kreeg als tip vd huisarts om een tijdje te sprayen met neusspray. Niet die zoutoplossing, maar met xylomethazoline. En daarnaast heb ik een luchtbevochtiger op de slaapkamer gezet en breng ik ook vaseline aan. Overigens mocht dit niet op 't neusschotje, maar tegen de buitenste neusvleugels en dan 'n beetje van buitenaf duwen. Het is niet helemaal verdwenen, maar nu jig maar sporadisch een bloedneus.
Mijn kinderen hebben het ook regelmatig. Ik kreeg als tip vd huisarts om een tijdje te sprayen met neusspray. Niet die zoutoplossing, maar met xylomethazoline. En daarnaast heb ik een luchtbevochtiger op de slaapkamer gezet en breng ik ook vaseline aan. Overigens mocht dit niet op 't neusschotje, maar tegen de buitenste neusvleugels en dan 'n beetje van buitenaf duwen. Het is niet helemaal verdwenen, maar nu jig maar sporadisch een bloedneus.