Six met de knussels ❤.
woensdag 11 september 2019 om 19:19
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie six!
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Grobbekuiken, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert, Bloem en Benmamma.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!
.
Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie six!
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Grobbekuiken, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert, Bloem en Benmamma.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!
.
Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749
kia・ora wijzigde dit bericht op 17-09-2019 08:53
20.63% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 17 november 2019 om 18:20
Ik vond ontvangen ook altijd lastig, zoals ik al schreef, vooral omdat ik daarbij erg in mijn hoofd ging zitten. Toch kan ik er tegenwoordig van genieten, vooral doordat ik eerst weer in mijn hoofd ging zitten, maar er op een andere manier over nadacht.
Als eerste, de gever geeft, omdat die er blij van wordt. De gever haalt er dus zelf wat uit. Eigenlijk is geven dus best egoïstisch
En aannemen doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gever.
En dan is er nog een ander element en dat is dat mijn hele omgeving bestaat uit gevers. De mensen die ik lief vind zij gevers, net als ik zelf ben. Maar dat geven is veel breder dan alleen in geld, sommigen geven in tijd, anderen weer in middelen of gewoon in aandacht en liefde. En ik weet dat als iemand iets aan mij geeft, het ook altijd weer bij die persoon terug komt, misschien niet van mij, maar wel van een ander. Want gevers, trekken gevers aan. Eigenlijk is het een continue pay it forward. Zo heb ik hele leuke kleding van een vriendin gehad, zelf heb ik weer een kleding doorgegeven aan een ander en die persoon staat weer een taart te bakken voor iemand.
Door er zo naar te kijken kan ik tegenwoordig niet alleen genieten van geven, maar ook van ontvangen, omdat ik weet dat het zelden scheef trekt
Zo deel ik mijn disney+ met lieverd die het zelf niet kan nemen, maar ik weet dat zij ook een gever is en op haar manier weer doorgeeft.
Als eerste, de gever geeft, omdat die er blij van wordt. De gever haalt er dus zelf wat uit. Eigenlijk is geven dus best egoïstisch
En dan is er nog een ander element en dat is dat mijn hele omgeving bestaat uit gevers. De mensen die ik lief vind zij gevers, net als ik zelf ben. Maar dat geven is veel breder dan alleen in geld, sommigen geven in tijd, anderen weer in middelen of gewoon in aandacht en liefde. En ik weet dat als iemand iets aan mij geeft, het ook altijd weer bij die persoon terug komt, misschien niet van mij, maar wel van een ander. Want gevers, trekken gevers aan. Eigenlijk is het een continue pay it forward. Zo heb ik hele leuke kleding van een vriendin gehad, zelf heb ik weer een kleding doorgegeven aan een ander en die persoon staat weer een taart te bakken voor iemand.
Door er zo naar te kijken kan ik tegenwoordig niet alleen genieten van geven, maar ook van ontvangen, omdat ik weet dat het zelden scheef trekt
Zo deel ik mijn disney+ met lieverd die het zelf niet kan nemen, maar ik weet dat zij ook een gever is en op haar manier weer doorgeeft.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 17 november 2019 om 18:23
Oh, wat bijzonder BM, en wat mooi!
Die vriendin inderdaad ook. Terwijl ik het logisch vind dat we als het even kan rekening houden met dat soort dieeteisen, want jullie kunnen er ook niets aan doen. Ik kan me wel voorstellen dat je het prettiger vindt om zelf iets mee te nemen, want niet iedereen beseft in hoe ontzettend veel producten gluten zitten. Of dat je echt geen kruisbesmetting moet hebben. En als ik niet kan garanderen dat dat niet lukt, overleg ik dat inderdaad met haar, maar meestal haal ik dan liever een nieuw snijplankje van 60 cent bij de Action of zo ... Als we iets groot vieren en daarmee mensen te eten vragen kan dat soort spul er heus ook nog wel bij. Maar andersom nemen we inderdaad vaak ook zelf wat mee voor mijn man, die dan weer een andere voedselintolerantie én -allergie heeft (dus op hetzelfde product de darmklachten én dat hij kortademig wordt en zo, oh joy!). Maar dan vooral omdat mensen het niet door hebben. Oh, we hebben macaroni gemaakt, want daar zit geen aardappel in! Met lekker veel verse groenten, tomaat en paprika en zo
Of zoals we pas bij een D&D-avond hadden: 'Ja, ik heb naturelchips meegenomen in plaats van paprikachips zodat Uncle_Ogg die ook mag!'
Die vriendin inderdaad ook. Terwijl ik het logisch vind dat we als het even kan rekening houden met dat soort dieeteisen, want jullie kunnen er ook niets aan doen. Ik kan me wel voorstellen dat je het prettiger vindt om zelf iets mee te nemen, want niet iedereen beseft in hoe ontzettend veel producten gluten zitten. Of dat je echt geen kruisbesmetting moet hebben. En als ik niet kan garanderen dat dat niet lukt, overleg ik dat inderdaad met haar, maar meestal haal ik dan liever een nieuw snijplankje van 60 cent bij de Action of zo ... Als we iets groot vieren en daarmee mensen te eten vragen kan dat soort spul er heus ook nog wel bij. Maar andersom nemen we inderdaad vaak ook zelf wat mee voor mijn man, die dan weer een andere voedselintolerantie én -allergie heeft (dus op hetzelfde product de darmklachten én dat hij kortademig wordt en zo, oh joy!). Maar dan vooral omdat mensen het niet door hebben. Oh, we hebben macaroni gemaakt, want daar zit geen aardappel in! Met lekker veel verse groenten, tomaat en paprika en zo
zondag 17 november 2019 om 18:28
zondag 17 november 2019 om 18:33
zondag 17 november 2019 om 18:39
Wat heerlijk, Blond!
Uncle Ogg heeft Amerikaanse pannenkoeken gebakken. Was ook erg lekker, maar wat vullen die krengen zeg! Mocht iemand nog een willen komen halen ...
Inderdaad leuk hoe iedereen weer doorgeeft he, Popje. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik ook beter ben geworden in het ontvangen: ik weet dat ik het ook weer doorgeef. Al vind ik het nog steeds verrekte lastig!
Uncle Ogg heeft Amerikaanse pannenkoeken gebakken. Was ook erg lekker, maar wat vullen die krengen zeg! Mocht iemand nog een willen komen halen ...
Inderdaad leuk hoe iedereen weer doorgeeft he, Popje. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik ook beter ben geworden in het ontvangen: ik weet dat ik het ook weer doorgeef. Al vind ik het nog steeds verrekte lastig!
zondag 17 november 2019 om 18:45
@Nanny mensen die die eigenschap niet hebben, daar zal ik ook niet snel aan geven en anders vallen ze snel door de mand.
En ik kan ook echt genieten van de blijdschap van de gever. Ik kan gewoon echt niet weigeren als ik zie hoe blij j de ander daar van wordt
En ik kan ook echt genieten van de blijdschap van de gever. Ik kan gewoon echt niet weigeren als ik zie hoe blij j de ander daar van wordt
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 17 november 2019 om 18:47
Wat vervelend Blond. Dan komt zo'n lacer wel echt bizar hoog trouwens.
zondag 17 november 2019 om 18:50
Ja die zijn heel krachtig. En gevaarlijk. Man kwam meteen de woonkamer binnengelopen om te zeggen dat ik met mijn rug naar het raam moet blijven zitten. Hij heeft op zijn werk al een aantal keren mensen met oogschade af laten voeren.lollypopje schreef: ↑17-11-2019 18:47Wat vervelend Blond. Dan komt zo'n lacer wel echt bizar hoog trouwens.
De katten zijn blij. Die mogen nu in de enige kamer zonder raam. Daar mogen ze nooit komen wegens 'haarvrij' houden. Ze zijn in en uit het bad aan het springen en snuffelen aan alles wat ze niet 'kennen.
oudblond wijzigde dit bericht op 17-11-2019 18:54
21.77% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 17 november 2019 om 18:52
Wow heftig, goed om te weten.
zondag 17 november 2019 om 19:09
Nee niet te herleiden helaas. En we wonen vlakbij schiphol (Ik zie de toren). Dus de idioot die aan het 'spelen' is is helemaal gevaarlijk bezig.
zondag 17 november 2019 om 19:09
Ik denk ook dat het zo is.. Je krijgt het weer terug, in welke vorm dan ook.
Het is nog een leerdoel om mezelf ook zo te zien. In mijn hoofd sta ik altijd in dd min.
Ik ben helemaal niet gecompliceerd hoor
Die strijd in mijn hoofd is enorm vermoeiend. Ook voor een ander.
Tip.. Die Blond aan mij gaf.. Doe wat goed voelt.
Het is nog een leerdoel om mezelf ook zo te zien. In mijn hoofd sta ik altijd in dd min.
Ik ben helemaal niet gecompliceerd hoor
Die strijd in mijn hoofd is enorm vermoeiend. Ook voor een ander.
Tip.. Die Blond aan mij gaf.. Doe wat goed voelt.
zondag 17 november 2019 om 19:37
zondag 17 november 2019 om 20:02
Dit vind ik zo belangrijk. Ik heb de 'illusie' dat als iedereen links en rechts van zichzelf een handje toesteekt het met de hele wereld beter gaat. Ik skip de politiek hier even in. Maar als iedereen oog voor zijn 'buren' heeft dan zou het in principe mogelijk moeten zijn om het allemaal 'goed' te hebben. Blond he?!Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑17-11-2019 18:39Wat heerlijk, Blond!
En toch zit ik vol in het bedrijfsleven en de politiek en hanteer ik dit principe waar het kan.
*Lasergevaar lijkt geweken. Katten uit de badkamer krijgen... 't Was nog een truukje. Gelukkig mag ik altijd de snoepkaart trekken
zondag 17 november 2019 om 20:16
Jaaaaaaa weer nuchter!!!
Ik zag vannacht nog wel een paar dames op een karretje zitten, met mooie dekentjes. En een man achter het stuur.
Weten jullie daar meer van??
Was heerlijk avondje uit. Pas om 4 uur thuis. En de drank vloeide rijkelijk. Fijne nacht!!
Nu toch wel moe!
Mooie dingen om te lezen over geven en ontvangen!
Ik zag vannacht nog wel een paar dames op een karretje zitten, met mooie dekentjes. En een man achter het stuur.
Was heerlijk avondje uit. Pas om 4 uur thuis. En de drank vloeide rijkelijk. Fijne nacht!!
Nu toch wel moe!
zondag 17 november 2019 om 20:17
Die zag ik ook weer staan in Maman's handgeschreven receptenboekje. Helemaal onhollands kookte zij de kool en pureerde hem dan met de staafmixer. Dat prutje door de geplette aardappelen met uitgebakken spekjes... en ook het vet van de spekjes erbij. En dan met een braadworstje en wat mosterd
zondag 17 november 2019 om 20:20
Oh wow Lichtje! Wat klinkt dat fijn! Heerlijk lieverd dat je de teugels hebt kunnen laten vieren!twilight84 schreef: ↑17-11-2019 20:16Jaaaaaaa weer nuchter!!!
Nu toch wel moe!
Over die man achter het stuur mag ik alleen zeggen dat hij vond dat hij toch wel een extra cola'tje gewild had
zondag 17 november 2019 om 20:26
Ah! Je hebt je best gedaan. Ik geef het door!twilight84 schreef: ↑17-11-2019 20:24Ik wilde met een glas cola naar buiten lopen, maar werd tegen gehouden. Glas mocht niet naar buiten helaas.