Vriendschap beeindigt via app

17-11-2019 22:53 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier stond een verhaal over topictitel
anoniem_392758 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 19:43
Reden: Aanpassing
98.12% gewijzigd
Je kunt hem niet dwingen. Hij wil de vriendschap niet meer, om wat voor reden dan ook. Hij heeft het geprobeerd netjes te verbreken, maar jij bent er boos om geworden. Het is erg vervelend maar je kunt er weinig aan doen. Bellen gaat het nu echt niet meer mooier of fijner maken.
anoniem_382263 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 23:52
Reden: Grammatica
5.86% gewijzigd
Je zag hem als een goede vriend terwijl je hem nauwelijks kende.. Waarom ging je er vanuit dat jullie goeie vrienden waren?
Er is niets bijzonders, hij heeft andere prioriteiten. Laat het rusten en ga verder met je leven.
Ga je niet meer afvragen hoe wat of waarom. Je gaat waarschijnlijk toch geen antwoorden krijgen. Soms kom je erachter dat een vriendschap toch niet zoveel toegevoegde waarde meer heeft aan je leven en dat je een andere weg in bent geslagen. Hij wil je ook niet aan het lijntje houden want vind dat niet eerlijk en is gewoon tot het besef gekomen dat hij geen tijd meer voor de vriendschap wil maken.
Blijf in jezelf geloven !
Vorig jaar augustus ben ik op vakantie geweest,).

Wij hebben de vriendschap doorgezet , leuke appjes en afgelopen april nog samen een dag weggeweest, Daarna ook nog leuk contact gehad
Heb je hem na die vakantie maar 1 maal gezien ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dus je hebt hem na de vakantie nog 1 keer gezien? Dat is geen goede vriendschap in mijn ogen hoor.
Dus je kent hem van vakantie? En daarna hebben jullie nog 2x afgesproken?

Van mijn vakanties heb ik super leuke contacten overgehouden, maar het zijn geen vrienden.

Ik snap dat het verdrietig is, maar soms gaat het eenmaal zo. Heb je verder wel vrienden?
Je kan niet direct zeggen of je iemand gaat zien als echte vriend of niet; dat ontstaat in de loop der tijd, of niet.

Maar verder gedraag je je vooral verongelijkt. Grow up and grow some balls. Hij is gewoon heel concreet in wat hij wel en niet wil. Dat jij iets anders wil maakt zijn wensen niet minder legitiem. Respecteer gewoon dat hij aangeeft wat hij wel wil in plaats van je aan het lijntje te houden.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 08:09
2.86% gewijzigd
chaoticinternetnerd schreef:
17-11-2019 23:48
Je kunt hem niet dwingen. Hij wil de vriendschap niet meer, om wat voor reden dan ook. Hij heeft het geprobeerd netjes te verbreken, maar jij bent er boos om geworden. Het is erg vervelend maar je kunt er weinig aan doen. Bellen gaat het nu echt niet meer mooier of fijner maken.

Eens. Erg vervelend voor je, zo te lezen zat het bij jou dieper dan bij hem.

Het is zijn goed recht om niet meer bevriend te willen zijn. Vriendschap kun je niet afdwingen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Je kan alleen maar uitgaan van je eigen doen en laten.
hoe hij t doet en met anderen omgaat ligt volledig buiten jouw handbereik.
Even slikken en weer doorgaan, beter nu duidelijkheid dan over 10jaar.
Weet je zeker dat je niet verliefd ben zo nee, waarom maak je jezelf zo gek dan.
Ik zou me er niet al te druk over maken focus je op de mensen die wel de moeite waard zijn.
Duidelijk is dat jij voor hem geen prioriteit bent. Dus alle contactgegevens verwijderen en dus niet meer appen, bellen o.d.
Voor vriendschap zijn twee mensen nodig. Daar is hier geen sprake van.
Verder komt je boze reactie op mij als chantagemiddel over. Doe dat nooit meer. Vriendschap kun je op geen enkele manier afdwingen.
Enige wat jij nog kan doen is je gevoel uitspreken maar dat zou ik gewoon voor me houden omdat het er niet meer toe doet hij wil verder zonder contact met jou te hebben.
Laat het zo
Je kan het ook positief bekijken en het je niet persoonlijk aantrekken.
Mes moet aan 2 kanten snijden, 1 deur dicht gaan er weer nieuwe open.
Je mag boos en teleurgesteld zijn dat zou ik ook zijn als iemand mij aan t lijntje zou houden.
Ik zou stoppen. Mensen mogen hun keuzes maken en dat is naar voor jou. De omstandigheden van een vakantie kunnen heel anders zijn dan thuis. Dan trek je wel vaker met mensen op die je daarna nog 1 of 2 x ziet maar met wie je e.a. als vriendschap toch niet wil of kan doorzetten.

Voor iemand met wie je 1 of 2 maal per jaar afspreekt vind ik je wel erg dwingend reageren. Misschien dat hij daarom ook niet de telefoon opneemt. Het klinkt alsof jij geen nee kunt accepteren en alsof je je zin wil doordrammen. De reden van de ander om niet meer met jou te willen afspreken hoeft niet door jou te worden goed gekeurd. Iemand mag afhanken.
Ik heb een keer aan de andere kant gestaan - ik vermoed dat betreffende dame een soortgelijk verhaal zou vertellen. Vanuit mijn perspectief was er geen klik, had ze totaal de hints dat ik er niet zo’n behoefte in had niet door en kon ze zich niet inleven in een ander.

En toen ik dus maar vrij duidelijk was (maar netjes) ging ze door t lint. Erg oncharmant.
Hello, can you hear me?
SHIFTY schreef:
18-11-2019 00:01
Je kan niet direct zeggen of je iemand gaat zien als echte vriend of niet; dat ontstaat in de loop der tijd, of niet.

Maar verder gedraag je je vooral als een verongelijkte pisnicht. Grow up and grow some balls. Hij is gewoon heel concreet in wat hij wel en niet wil. Dat jij iets anders wil maakt zijn wensen niet minder legitiem. Respecteer gewoon dat hij aangeeft wat hij wel wil in plaats van je aan het lijntje te houden.
Ik snap best dat to hierdoor gekwetst is en vind dit schelden niet nodig.
En waarvoor dat woord, raar.
Je hebt een duidelijke afkeuring voor to zijn gedrag en benoemt dit dan homoseksueel, niet ok vind ik.

To, ik denk dat het nu duidelijk is dat jullie ideeën over dit contact uit elkaar liggen. Dat is jammer maar niemands schuld.
Ik snap dat je ermee zit maar je kunt hier nu verder weinig mee. Je hoeft je niet te schamen voor wat je hebt geappt, dat is hoe jij je voelt. Hij kon er alleen niks mee.
Wat enorm vervelend voor je.
Via de app een vriendschap verbreken is nogal lullig.
Dan had diegene beter met je kunnen bellen hierover oid.
Helaas kunnen dit soort situaties voorkomen en dat is best pijnlijk.
Heel veel sterkte.
linnylow schreef:
18-11-2019 00:12
Weet je zeker dat je niet verliefd ben zo nee, waarom maak je jezelf zo gek dan.
Dit.
Heel flauw hoor.
Ik zou er dan eerder voor kiezen om geleidelijk steeds minder vaak wat af te spreken. Dat gaat meestal vanzelf. Af en toe een appje. Uiteindelijk is het stil.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Het-groepje schreef:
18-11-2019 07:58
Ik snap best dat to hierdoor gekwetst is en vind dit schelden niet nodig.
En waarvoor dat woord, raar.
Je hebt een duidelijke afkeuring voor to zijn gedrag en benoemt dit dan homoseksueel, niet ok vind ik.

To, ik denk dat het nu duidelijk is dat jullie ideeën over dit contact uit elkaar liggen. Dat is jammer maar niemands schuld.
Ik snap dat je ermee zit maar je kunt hier nu verder weinig mee. Je hoeft je niet te schamen voor wat je hebt geappt, dat is hoe jij je voelt. Hij kon er alleen niks mee.

Ik spreek over zijn gedrag, ik scheld hem niet uit. Maar ik snap wel wat je bedoeld, ik zal het corrigeren.

En ter bevestiging:
Ik vind zijn gedrag inderdaad eerder homoseksueel dan vriendschappelijk en ik keur zijn claimend gedrag, het onnodig verongelijkt zitten doen en het uit z'n stekker gaan af, maar dat wil niet zeggen dat ik homoseksualiteit afkeur. En dat wil dus ook niet zeggen dat ik zijn gedrag afkeur en het daarom als homoseksueel gedrag benoem. Want er is natuurlijk ook helemaal niks mis met homoseksueel zijn en dat staat ook gewoon los van hoe je je in algemene zin gedraagt. Dus ik keur zijn gedrag af EN ik maak een koppeling met zijn gedrag en homoseksualiteit maar het is specifiek NIET mijn bedoeling om in algemene zin homoseksualiteit te koppelen aan afkeurenswaardig gedrag.
Dat uit je stekker gaan vind ik best verontrustend. Soms zeggen mensen gewoon "nee", maakt niet uit waarover en dat is gewoon een recht wat mensen hebben. Dat je het jammer vindt begrijp ik, maar je verdere reactie niet. Hij is je niets verplicht en hij kan er niets aan doen dat jij jullie contact veel hoger hebt zitten. Je kan nog contact met hem opnemen maar door je reactie zou ik niet eens de moeite nemen om de telefoon op te nemen en je al geblokkeerd hebben op WA.
SHIFTY schreef:
18-11-2019 08:07
Ik spreek over zijn gedrag, ik scheld hem niet uit. Maar ik snap wel wat je bedoeld, ik zal het corrigeren.

En ter bevestiging:
Ik vind zijn gedrag inderdaad eerder homoseksueel dan vriendschappelijk en ik keur zijn claimend gedrag, het onnodig verongelijkt zitten doen en het uit z'n stekker gaan af, maar dat wil niet zeggen dat ik homoseksualiteit afkeur. En dat wil dus ook niet zeggen dat ik zijn gedrag afkeur en het daarom als homoseksueel gedrag benoem. Want er is natuurlijk ook helemaal niks mis met homoseksueel zijn en dat staat ook gewoon los van hoe je je in algemene zin gedraagt. Dus ik keur zijn gedrag af EN ik maak een koppeling met zijn gedrag en homoseksualiteit maar het is specifiek NIET mijn bedoeling om in algemene zin homoseksualiteit te koppelen aan afkeurenswaardig gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven