Partnerschap plannen
donderdag 14 november 2019 om 18:27
Hoi allemaal,
Dit is mijn eerste keer op dit forum, dus mogelijk bestaat er al een topic.
Mijn vriend en ik hebben besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan, maar we willen hiervoor toch een mooi feestje geven. Het liefst in mei 2020. alleen nu blijkt directe familie half/eind juni een kindje te verwachten.
Qua datum hadden wij 30 mei in gedachten is dit nog acceptabel of zouden jullie proberen te verplaatsen en zo ja wat zou in jullie ogen de uiterste datum zijn?
Dit is mijn eerste keer op dit forum, dus mogelijk bestaat er al een topic.
Mijn vriend en ik hebben besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan, maar we willen hiervoor toch een mooi feestje geven. Het liefst in mei 2020. alleen nu blijkt directe familie half/eind juni een kindje te verwachten.
Qua datum hadden wij 30 mei in gedachten is dit nog acceptabel of zouden jullie proberen te verplaatsen en zo ja wat zou in jullie ogen de uiterste datum zijn?
vrijdag 15 november 2019 om 09:55
maandag 18 november 2019 om 08:56
We doen een flitspartnerschap op de dinsdag en alleen het feestje op de zaterdag. Dus de “ceremonie” is met 15 familieleden wat 15 minuten duurt en daarna gezellig koffie met gebak.wilma36 schreef: ↑15-11-2019 07:32Dat kan ook met gewoon trouwen. Ik heb het opgezocht op de website van mijn gemeente. Ik zag GP eerst helemaal niet staan, dus ik dacht, laat ik eerst maar bij trouwen kijken. Staat alles op 1 en dezelfde pagina. Het enige is als je geen kinderen hebt kun je nog steeds flitsscheiden en dat het GP in het buitenland niet overal erkend wordt. Kosten zijn ook gelijk. TO, 30 mei 2020 is een zaterdag, realiseer je je dat trouwen/GP op zaterdag 2 keer zo duur is? Of ga je de ceremonie op een andere dag doen en het feestje op 30 mei?
maandag 18 november 2019 om 09:02
Natuurlijk Yukon! We hebben ook erg lang getwijfeld maar het geeft mijn vriend veel meer rust. Hij houdt niet zo van in het middelpunt staan. Alleen om alles zomaar voorbij te laten gaan vinden we erg jammer. Deze oplossing past het beste bij ons omdat we het zelf wat vrijer in kunnen vullen.
mms25 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 22:20
7.34% gewijzigd
maandag 18 november 2019 om 09:03
Nee per se begreep ik van de ambtenaar. Ze sluiten strakjes alleen geen nieuwe meer af.forumfossiel schreef: ↑15-11-2019 09:55Als GP als vorm verdwijnt, wat gebeurt er dan met afgesloten gp’s? Worden die dan automatisch omgezet naar een huwelijk?
En voor TO, hoe belangrijk is het dat zwangere en haar partner erbij zijn? Als je ze er graag bij wilt zou ik kiezen voor begin mei, of uitstellen tot september.
maandag 18 november 2019 om 12:27
Mms25 schreef: ↑18-11-2019 09:02Natuurlijk Yukon! We hebben ook erg lang getwijfeld maar het geeft mijn vriend veel meer rust. Hij houdt niet zo van in het middelpunt staan. Alleen om alles zomaar voorbij te laten gaan vinden we erg jammer. Deze oplossing past het beste bij ons omdat we het zelf wat vrijer in kunnen vullen. Geen speeches, stukjes of openingsdans waar je bij een traditionele bruiloft tegenaan loopt.
Wat had hij dan gedaan als het geregistreerd partnerschap helemaal niet had bestaan (of al was afgeschaft)? Toch maar getrouwd met speeches, stukjes en openingsdans?
Het verbaast me echt dat zoveel mensen zoveel vreemde ideeën hebben over trouwen en zich daar ook nog door laten leiden.
maandag 18 november 2019 om 12:38
Ik ben getrouwd op gratis tijdstip. Daarna wezen lunchen met getuigen. Geen speeches, stukjes, dansjes e.d.. Geen groot feest waarbij wij volop in de belangstelling staan. Dus nee, daar loop je helemaal niet tegenaan bij trouwen.Mms25 schreef: ↑18-11-2019 09:02Natuurlijk Yukon! We hebben ook erg lang getwijfeld maar het geeft mijn vriend veel meer rust. Hij houdt niet zo van in het middelpunt staan. Alleen om alles zomaar voorbij te laten gaan vinden we erg jammer. Deze oplossing past het beste bij ons omdat we het zelf wat vrijer in kunnen vullen. Geen speeches, stukjes of openingsdans waar je bij een traditionele bruiloft tegenaan loopt.
maandag 18 november 2019 om 19:04
We volgen jouw advies op, er was toevallig nog een gaatje begin meiLoekie12345 schreef: ↑14-11-2019 18:55Je kunt voor de zekerheid begin mei doen? Al lijkt het me niet zo'n heel groot probleem. Of voor de zekerheid even met ze overleggen, wie weet hebben zij er ook een idee over.
Het kan alleen best gebeuren dat de baby 2 of 3 weken te vroeg komt. Daarom zou ik zeggen voor de zekerheid wat eerder.
Maar het ligt aan jullie of je dat een probleem zou vinden.
maandag 18 november 2019 om 19:12
Jouw vriend weet het verschil niet tussen trouwen en een bruiloft vieren.Mms25 schreef: ↑18-11-2019 09:02Natuurlijk Yukon! We hebben ook erg lang getwijfeld maar het geeft mijn vriend veel meer rust. Hij houdt niet zo van in het middelpunt staan. Alleen om alles zomaar voorbij te laten gaan vinden we erg jammer. Deze oplossing past het beste bij ons omdat we het zelf wat vrijer in kunnen vullen. Geen speeches, stukjes of openingsdans waar je bij een traditionele bruiloft tegenaan loopt.
dinsdag 19 november 2019 om 16:25
Je gaat het partnerschap/huwelijk op een gratis moment doen? Daar mag je waarschijnlijk helemaal geen gasten meenemen, behalve getuigen (max 4, 2 voor jou en 2 voor je partner)
En idd, je kunt je "bruiloft" net zo vieren zoals je zelf wilt. Als je geen stukjes/dansen etc. wilt dan geef je dat aan en dan plan je dat op die manier.