Groei achterstand baby
maandag 18 november 2019 om 16:05
Hier staan we onder strenge controle na een neven bevinding bij de nipt(95% zeker zit er een afwijking in de placenta en is ons manneke gezond )elke 4 weken een echo! Bij de echo van 24 weken was de buik omtrek te klein, bij de echo van 25 weken was ondertussen ook t boven beentje te klein, ons manneke loopt zo’n weekje achter! En maak mezelf helemaal gek zie al zo’n prematuur dysmatuur kindje liggen in een couveuse ook hoor ik verhalen dat het uit eindelijk mee valt, baby is aardig actief en tot nu toe lijkt de placenta nog goed te werken!
Zijn er dames met ervaring ?
Zijn er dames met ervaring ?
maandag 18 november 2019 om 16:16
Mijn oudste dochter is dysmatuur geboren door een afwijking in de placenta (die was maar 100gr). Maar omdat het al 18jr terug is heb ik al die controles nooit gehad en wisten we dat pas toen ze bij 41w is geboren. Een heel klein meisje die het meteen gewoon heel goed deed.
Van mijn latere zwangerschappen weet ik dat baby’s echt met spurtjes kunnen groeien. Een afwijking van een week is niets om je zorgen om te maken. Dat komt echt heel vaak voor en zeker bij beentjes kan er ook nog een meetafwijking zijn. Zolang hoofd en romp maar goed groeien.
Van mijn latere zwangerschappen weet ik dat baby’s echt met spurtjes kunnen groeien. Een afwijking van een week is niets om je zorgen om te maken. Dat komt echt heel vaak voor en zeker bij beentjes kan er ook nog een meetafwijking zijn. Zolang hoofd en romp maar goed groeien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 18 november 2019 om 16:27
Een weekje verschil is natuurlijk niet zorgwekkend, maar wel goed dat ze de groei in de gaten houden.
Belangrijk is dat je kindje liefst wel de eigen groeilijn volgt.
Daarom maken ze regelmatig echo's, om te kijken of de groei niet verder achter blijft.
Belangrijk is dat je kindje liefst wel de eigen groeilijn volgt.
Daarom maken ze regelmatig echo's, om te kijken of de groei niet verder achter blijft.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 18 november 2019 om 16:32
Dat kun je niet zo stellig zeggen. Hangt van veel factoren af.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 18 november 2019 om 16:47
Bij mijn meisje kwamen ze er pas bij 37 weken achter dat ze toen 3,5 week achter leek te lopen, met name buikomtrek heel erg klein. Veel stress van gehad en uiteindelijk is ze geboren met 40+4 met 3075 gram. Geen grote baby maar echt niks aan de hand gelukkig. Metingen zaten er echt flink naast achteraf.
Zegt niks over hoe het bij jou gaat, goed dat ze het in de gaten houden en ik hoop echt van harte dat het bij jou ook meevalt!
Zegt niks over hoe het bij jou gaat, goed dat ze het in de gaten houden en ik hoop echt van harte dat het bij jou ook meevalt!
maandag 18 november 2019 om 16:58
Hier werd een groeiachterstand bij 32 weken zwangerschap ontdekt. Hoofdje en met name buik waren erg klein.
Omdat ik ook een hoge bloeddruk had werden zowel ik als baby erg goed in de gaten gehouden. Ik was geloof ik elke dag wel in het ziekenhuis voor ctg's, flowmetingen of een groeiecho (die laatste elke 2 weken). Ik ben op advies van de gyn ook gestopt met werken.
Ze is met 36 weken geboren, woog 2044 gram en ze deed het meteen erg goed! Geen couveuse, wel extra kruiken en dekentjes. Na een korte week mochten we naar huis.
Omdat ik ook een hoge bloeddruk had werden zowel ik als baby erg goed in de gaten gehouden. Ik was geloof ik elke dag wel in het ziekenhuis voor ctg's, flowmetingen of een groeiecho (die laatste elke 2 weken). Ik ben op advies van de gyn ook gestopt met werken.
Ze is met 36 weken geboren, woog 2044 gram en ze deed het meteen erg goed! Geen couveuse, wel extra kruiken en dekentjes. Na een korte week mochten we naar huis.
maandag 18 november 2019 om 18:17
Ik ben op het moment bijna 26 weken zwanger van ons eerste kindje, we gaan woensdag weer kijken hoe het er dan voor staat (hopelijk geen staking bij mijn ziekenhuis )
Bij ons is trisomie 7 vastgesteld wat volgend klinisch geneticus alleen nog maar is teruggevonden in de placenta bij de 20 weken echo was er niks abnormaals bij de echo te zien wel extra uitgebreide guo gehad met gynaecologen!
Bij ons is trisomie 7 vastgesteld wat volgend klinisch geneticus alleen nog maar is teruggevonden in de placenta bij de 20 weken echo was er niks abnormaals bij de echo te zien wel extra uitgebreide guo gehad met gynaecologen!
dinsdag 19 november 2019 om 10:01
Hier ook een baby die steeds kleiner werd op de groeiecho's. En die bleken te kloppen, bij de (daarom ingeleide) bevalling was mijn zoon inderdaad dysmatuur. Veel zorgen en stress om gehad helaas. De eerste weken verliepen wat moeizamer, maar na twee maanden was hij helemaal bijgetrokken qua gewicht en nu is het een gezonde blije dreumes. Dus hoewel het destijds rot was, is nu alles goed. Hopelijk bij jou straks ook TO.