Alleen naar de efteling

maandag 18 november 2019 om 23:32
Waarom wil je ex het dan? Zoiets komt toch vanuit het kind zelf?

maandag 18 november 2019 om 23:33
Als kadootje krijgt ze 2 kaartjesSallySpectra* schreef: ↑18-11-2019 23:32Waarom wil je ex het dan? Zoiets komt toch vanuit het kind zelf?

maandag 18 november 2019 om 23:35
Ik herinner me dit ook, ik ging met broer en zus samen in de herfstvakantie. Maar daarin zijn de tijden echt veranderd. Hoewel alleen in de Efteling mij veiliger lijkt dan alleen de stad in of naar het strand oid.Hetvrijewoord schreef: ↑18-11-2019 23:14Vroegah ging ik in de 5e klas zelfstandig met een groepje op schoolreisje naar de Efteling, ging prima. Met mijn zoon zie ik dat misschien gebeuren als hij 15 is bij wijze van spreken...

maandag 18 november 2019 om 23:50
Dat zou ik een beter idee vinden ja, alleen was ik zelf niet van plan nog 2 kaartjes erbij te kopen qua budget en gaat het idee van een verjaardagskadootje ook een beetje weg als als broertje opeens ook gaat
maandag 18 november 2019 om 23:55
Waarom gaat haar vader dan niet samen met haar naar de Efteling i.p.v. met een vriendin? Is toch ook een leuk cadeau (of durft je ex nergens in?)
Ik weet niet of ik het in jouw dochters geval een goed idee zou vinden, maar is lastig te bepalen vanaf deze kant. Weet ze het al, want dan zou je het van tevoren met haar kunnen bespreken en peilen of ze het echt wel leuk vindt zelf..
Ik weet niet of ik het in jouw dochters geval een goed idee zou vinden, maar is lastig te bepalen vanaf deze kant. Weet ze het al, want dan zou je het van tevoren met haar kunnen bespreken en peilen of ze het echt wel leuk vindt zelf..

maandag 18 november 2019 om 23:59
Wil dochter overigens écht met een vriendin?
Of zou een dagje met broer en moeder ook leuk zijn?
Waarbij dat 2de kaartje dus naar broer gaat en jij er nog 1 voor jezelf moet kopen.
(Waarbij ik wel eventueel naar vader zou communiceren dat dit niet het meest handige cadeau ter wereld was.)
Ik zou in gesprek gaan met dochter hoe zij het voor zich ziet.
En als ze toch alleen met een vriendin wil zonder jou in de buurt zou ik toch éérst dat ander meisje willen leren kennen om in te schatten welk type het is voor ze een "go" krijgt.
Of zou een dagje met broer en moeder ook leuk zijn?
Waarbij dat 2de kaartje dus naar broer gaat en jij er nog 1 voor jezelf moet kopen.
(Waarbij ik wel eventueel naar vader zou communiceren dat dit niet het meest handige cadeau ter wereld was.)
Ik zou in gesprek gaan met dochter hoe zij het voor zich ziet.
En als ze toch alleen met een vriendin wil zonder jou in de buurt zou ik toch éérst dat ander meisje willen leren kennen om in te schatten welk type het is voor ze een "go" krijgt.
dinsdag 19 november 2019 om 00:01
De efteling is een afgesloten park. Het is niet dat je zo kan verdwalen dat je ineens in een ander dorp uitkomt.
Er lopen overal medewerkers rond dus wat zou er in vredesnaam mis kunnen gaan.
Ze kan een app met een plattegrond en wachttijden downloaden op haar telefoon.
Als je zorgt dat jij bereikbaar blijft kan ze jou ook altijd nog bellen.
Nu weet ik niet in hoeverre het hebben van ASS problematisch is.
Maar normaal gesproken moet het kunnen. Dochter zal toch op de ene of andere manier ervaring op moeten doen met zelfstandig functioneren.
Er lopen overal medewerkers rond dus wat zou er in vredesnaam mis kunnen gaan.
Ze kan een app met een plattegrond en wachttijden downloaden op haar telefoon.
Als je zorgt dat jij bereikbaar blijft kan ze jou ook altijd nog bellen.
Nu weet ik niet in hoeverre het hebben van ASS problematisch is.
Maar normaal gesproken moet het kunnen. Dochter zal toch op de ene of andere manier ervaring op moeten doen met zelfstandig functioneren.

dinsdag 19 november 2019 om 00:05
Als de kaartjes nog niet gekocht zijn ... Ex vertellen dat je het een leuk idee vindt, maar wel pas voor volgend jaar?citronella schreef: ↑19-11-2019 00:02Ze weet het nog niet. Ex zei dat hij haar dat haar als verjaardagskadootje gaat geven. 2 kaartjes. Om met een vriendin te gaan Polsen of ze het ziet zitten kan dus niet.
Als ze met haar vader gaat heb ik uiteraard geen bezwaar
Als ze een jaar ouder is, langer met die vriendinnen omgaat, een jaar in mentaliteit gegroeid is, ...
Breek je hem niet geheel af en wie weet vergeet hij het en heeft ie volgend jaar een ander cadeau

dinsdag 19 november 2019 om 00:08
Kaartjes zijn al gekochtMarnamai schreef: ↑19-11-2019 00:05Als de kaartjes nog niet gekocht zijn ... Ex vertellen dat je het een leuk idee vindt, maar wel pas voor volgend jaar?
Als ze een jaar ouder is, langer met die vriendinnen omgaat, een jaar in mentaliteit gegroeid is, ...
Breek je hem niet geheel af en wie weet vergeet hij het en heeft ie volgend jaar een ander cadeau.

dinsdag 19 november 2019 om 00:14
Dan zorgen jullie dat ze gaat op een rustige dag; die zijn er genoeg. En maak je van tevoren een goed plan, laat haar bij twijfel bellen (of sowieso een paar vaste belmomenten afspreken).citronella schreef: ↑19-11-2019 00:05Er lopen overal parkmedewerkers rond; ze durft geen mensen aan te spreken.
Ik ben niet zo zeer bang voor verdwalen. Wel dat ze de drukte, herrie en wachtrijen niet kan handelen. Ik bewaak als we ergens naar toe gaan vaak wel haar overprikkelingslevel. Ik merk het eerdere dan zij zelf dat de grens is bereikt. Zij merkt het vaak pas als het te laat is
En waar ben je dan echt bang voor? Wat gebeurt er als ze overprikkeld raakt? En waarvan raakt ze overprikkeld... van een drukke attractie met veel muziek of van spanning bijv? Dan kan je toch afspraken maken over hoe dat te vermijden?

dinsdag 19 november 2019 om 00:15
Dan zou ik erop hopen dat ze het zelf niet in haar ééntje ziet zitten

En met 1 van jullie wil gaan.
Hoe lang blijft zo'n ticket trouwens goed?
Want anders zou ik proberen te mikken op zomer 2020.
Is ze ook weer een half jaar gegroeid.

dinsdag 19 november 2019 om 00:22
En daarbij: wat kan er nou echt misgaan, behalve dat het misschien tegenvalt en het ‘teveel’ voor haar is?
14 vind ik op zich wel een leeftijd om hiermee te oefenen. En desnoods blijf je in de buurt, zodat je haar binnen een half uur/uur weer kan ophalen als het tegenvalt.

dinsdag 19 november 2019 om 00:38
Ja, da’s duidelijk. Dan maar gewoon aan kind duidelijk maken dat het eerlijk moet zeggen waar het zich goed bij voelt.
dinsdag 19 november 2019 om 00:40
En dan koop je er een kaartje bij en ga je mee. Lekker met een boek op een centraal punt zitten. Of zelf aan de wandel als je dat leuk vind. Mobiel mee en als er wat is ben je in de buurt.
dinsdag 19 november 2019 om 05:53
Wil je dochter zelf graag zelfstandig gaan en heeft ze al eerder, meer eenvoudige, uitstapjes gemaakt (opbouwen)? En wordt het anders reageren door overprikkeling begrepen door degene waarmee ze gaat?
Een goede voorbereiding en heel duidelijke afspraken zijn belangrijk voor mensen met autisme. Jammer dat je ex zich beperkt tot het geven van een cadeau.
Tot slot zijn bij de Efteling faciliteitenkaarten beschikbaar voor mensen met een beperking, waaronder autisme. Ze hoeft dan niet te wachten in een rij, maar mag dan via een speciale ingang naar binnen. Misschien helpt dat om deze activiteit voor het eerst zelfstandig te ondernemen.
Veel succes en ik hoop op een leuke dag voor je dochter!
Een goede voorbereiding en heel duidelijke afspraken zijn belangrijk voor mensen met autisme. Jammer dat je ex zich beperkt tot het geven van een cadeau.
Tot slot zijn bij de Efteling faciliteitenkaarten beschikbaar voor mensen met een beperking, waaronder autisme. Ze hoeft dan niet te wachten in een rij, maar mag dan via een speciale ingang naar binnen. Misschien helpt dat om deze activiteit voor het eerst zelfstandig te ondernemen.
Veel succes en ik hoop op een leuke dag voor je dochter!
schar wijzigde dit bericht op 08-01-2020 10:23
13.04% gewijzigd
dinsdag 19 november 2019 om 07:58
[quote=citronella post_id=30638372 time=1574118339 user_id=37347
Wel dat ze de drukte, herrie en wachtrijen niet kan handelen. Ik merk het vaak eerder dan zij zelf dat de grens is bereikt. Zij merkt het vaak pas als het te laat is
[/quote]
Je dochter zal toch echt zelf moeten leren aanvoelen wanneer haar grenen zijn bereikt. Of de efteling daar het meest geschikte moment voor is daar kan je over discussiëren.
Van een kind bij mijn kind in de klas dat een stuk jonger is weer weet ik dat ze wekelijks naar een praatgroepje graat waar ze leert met haar autisme om te gaan. Heeft jouw dochter zoiets nooit gedaan?
Wel dat ze de drukte, herrie en wachtrijen niet kan handelen. Ik merk het vaak eerder dan zij zelf dat de grens is bereikt. Zij merkt het vaak pas als het te laat is
[/quote]
Je dochter zal toch echt zelf moeten leren aanvoelen wanneer haar grenen zijn bereikt. Of de efteling daar het meest geschikte moment voor is daar kan je over discussiëren.
Van een kind bij mijn kind in de klas dat een stuk jonger is weer weet ik dat ze wekelijks naar een praatgroepje graat waar ze leert met haar autisme om te gaan. Heeft jouw dochter zoiets nooit gedaan?
dinsdag 19 november 2019 om 08:29
citronella schreef: ↑19-11-2019 00:24Herrie en drukte (en donkere wachtuimtes met spannende muziek zijn triggers. De achtbanen an sich niet. Ze durft overal wel in. Ik hoop dat ze ergens nog een studiedag hebben ofzo en dat ex ze opeen studiedag ook wil brengen want weekend is voor haar echt geen goed plan. Wat er gebeurt, of kan gebeuren, dat heftig gaat reageren of bozig /agressievig wordt
Kom, je dochter mag toch ook zelf wel wat bepalen? En jij kunt er toch over in gesprek met haar, haar voorbereiden en vragen wat ze wil? Misschien beslist ze om met jou te gaan, of misschien toch met een vriendin die ze vertrouwt. Je moet haar ook wel een beetje credits geven hoor.