Alleen naar de efteling

18-11-2019 22:09 60 berichten
Vanaf welke leeftijd zou je jouw kind alleen naar de Efteling laten gaan? Wel met brengen en ophalen maar dus met een vriendje of vriendinnetje alleen door het park.
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 19-11-2019 12:50
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De voorjaarsvakantie is een rustige periode, vorig jaar geen wachtrij gezien. Misschien is dat een optie.
Verder bespreken als ze het cadeau gekregen dat ze ook kan kiezen voor jou of vader i.p.v. een vriendin.
En loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft de kaartjes al gekocht en gaat ze geven. Je hebt dus geen invloed op deze situatie. Dan heeft het geen zin om er over te piekeren. Hopelijk gaat het goed, en als het niet goed gaat had ze een stomme dag. Dan is het wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Er kan natuurlijk vanalles gebeuren maar dat kan op school ook. Als ze dat in het dagelijks leven niet kan handelen dan in de Efteling ook niet. Maar ze is niet alleen dus haar vriendin kan haar vast ondersteunen.

Via de site kan ze een faciliteitenkaart downloaden, dan hoeft ze niet in een lange wachtrij .

Het komt vast goed!
Kun je je ex aanraden haar te vragen wat ze wil? Met een vriendin gaan of met hem, haar vader?
Pandax schreef:
19-11-2019 08:42
Je ex heeft de kaartjes al gekocht en gaat ze geven. Je hebt dus geen invloed op deze situatie. Dan heeft het geen zin om er over te piekeren. Hopelijk gaat het goed, en als het niet goed gaat had ze een stomme dag. Dan is het wat het is.
Ja precies. En waarschijnlijk gaat het gewoon goed en wordt het een succesmoment. Vaders kunnen soms ook gelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was een jaar of 12 toen ze voor het eerst met een vriendinnetje naar de Efteling ging. Ik vond het doodeng want mijn dochter heeft ook een stoornis in het autistisch spectrum.
Man en ik hadden afgesproken met vrienden en mobiele nummers uitgewisseld en op de app een groepje aangemaakt. Ongeveer elk uur een app en alles is prima gegaan.

Misschien is het een idee om ex of zelf mee te gaan met een vriendin, de meiden en zelf mobiel meenemen zodat ze kunnen app en of bellen als er iets is?
Lastige situatie, maar het kan voor jouw dochter een "succes ervaring" worden.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
12 idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 14 toen ik er met een vriendinnetje heen ging, inclusief zelfstandig met de trein en bus. En dat was in het pre-mobiele tijdperk en extra kaart op zak voor de telefooncel
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
18-11-2019 22:59
Maar wat kan er nu fout gaan?
Zie het niet zo geloof ik
Ik ook niet.
Bij mij gingen ze lekker al vanaf groep 7 alleen naar alle pretpark-gebeurens.

Nou ja,niet alleen, gezellig met een vriendje of vriendinnetje.
Wij halen en brengen wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn autistische zoon zou dat absoluut niet kunnen en willen. Hij vindt de attracties wel leuk maar het wachten in de rij, soms in het donker, druk, herrie, hutje mutje dus vreemde mensen veel te dicht op hem, dit alles zorgt voor enorme overprikkeling. Ik zou hem dus niet alleen laten gaan. Ik zou toch kijken of jij of ex gewoon mee kan gaan, dan op een terrasje/restaurant ergens gaan zitten zodat ze je of je ex kan bellen als het even niet goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven