Wel of niet kindje houden (Geen OP)
woensdag 20 november 2019 om 15:17
COtweepuntnul schreef: ↑20-11-2019 14:48Dat is wel het domste advies dat ik ooit heb gehoord. Scheiden en het kind bij de vader laten
Waarom zou dit niet kunnen???
woensdag 20 november 2019 om 15:17
Wilde je vriend graag nog een kind of was dit voor hem ook een complete verrassing maar vindt ie het wel een leuke verrassing?
In ieder geval: ga praten met mensen die er verstand van hebben. Het FIOM, je huisarts, enz.
En bedenk goed waarom je het eerst wel wilde en waarom nu toch niet? Doen hormonen misschien iets met je?
Sterkte met jullie beslissing.
In ieder geval: ga praten met mensen die er verstand van hebben. Het FIOM, je huisarts, enz.
En bedenk goed waarom je het eerst wel wilde en waarom nu toch niet? Doen hormonen misschien iets met je?
Sterkte met jullie beslissing.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 20 november 2019 om 15:19
Wat een onzin. Ik ken genoeg mannen die met alle liefde zwanger hadden willen kunnen zijn.icequeen2000 schreef: ↑20-11-2019 15:14voor mannen is dit makkelijk van te zeggen ze willen kinderen en achteraf blijkt er niks van aan te zijn .
vooral omdat zij niet al het werk moeten doen van zwanger zijn en arbeid achteraf.
Daarnaast ook een heleboel mannen die hun kinderen vanaf dag 1 fantastisch vonden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 20 november 2019 om 15:20
Dat zeker, maar hoe vaak wordt hier wel niet gezegd ‘als jouw kind er eenmaal is ga je het vanzelf leuk vinden/er van houden, dat had de zus van mijn buurvrouw haar tandarts ook!’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 20 november 2019 om 15:22
Want? Dat to zwanger is zegt toch niks over de kans van een ander om zwanger te worden. Dat anderen hun kinderwens niet of moeilijker kunnen vervullen heeft niks met to te maken.Froezel schreef: ↑20-11-2019 15:11We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.
Wat moet dit ongelofelijk pijnlijk en verdrietig zijn voor mensen die al jaren wanhopig bezig zijn voor een kindje.
Echt weer zo'n "oepsie" moment.....
woensdag 20 november 2019 om 15:48
Ik vraag mij af als je er zo sterk over denkt, of het "beter" wordt. En wil je dat risico lopen, straks loopt er een kindje rond met een moeder die denkt, was je er maar niet.
Ik heb zon vriendin gehad. Wilde graag een kindje, niet omdat ze dol was op kinderen maar iedereen had in haar omgeving een kindje, was 35 jaar, relatie liep niet goed.
Zwanger geworden, daarna raakte ze bijna haar kind niet aan. Ik dacht dat ze een postnatale depressie had. En nu nog steeds (dochter is nu 7 jaar), ze zijn inmiddels uit elkaar, vind ze het heerlijk als haar dochter bij haar vader is. Want dan kan ze de dingen doen die ze wil zonder gestoord te worden.
Hoe vaak ze wel niet tegen ons, dat ze wou dat ze ook kinderloos was gebleven want dan was haar carriere nu anders geweest, haar leven, meer vrijheid, kon ze doen wat ze wil.
dan denk ik echt, wat doe je een kind aan? Die voelt dat toch ook.
Ik heb zon vriendin gehad. Wilde graag een kindje, niet omdat ze dol was op kinderen maar iedereen had in haar omgeving een kindje, was 35 jaar, relatie liep niet goed.
Zwanger geworden, daarna raakte ze bijna haar kind niet aan. Ik dacht dat ze een postnatale depressie had. En nu nog steeds (dochter is nu 7 jaar), ze zijn inmiddels uit elkaar, vind ze het heerlijk als haar dochter bij haar vader is. Want dan kan ze de dingen doen die ze wil zonder gestoord te worden.
Hoe vaak ze wel niet tegen ons, dat ze wou dat ze ook kinderloos was gebleven want dan was haar carriere nu anders geweest, haar leven, meer vrijheid, kon ze doen wat ze wil.
dan denk ik echt, wat doe je een kind aan? Die voelt dat toch ook.
woensdag 20 november 2019 om 15:51
Omdat TO dan ook financiele verplichtingen blijft houden. Zeker als de man in de bijstand raakt of arbeidsongeschikt wordt.
Als de man in kwestie écht een kind had gewild had ie daar een relatie op uit moeten zoeken.
woensdag 20 november 2019 om 15:53
Ik ben principieel pro-abortus, dus ook na "dommigheid".
TO zit nu in een vervelende situatie, en ja, dat had ze kunnen voorkomen, maar dat is niet gebeurd, dus nu opzoek naar en oplossing.
Als alles in je schreeuwt, dat je dit niet wil. Dan is een overtijdbehandeling de beste optie voor jou (denk echt aan jezelf nu). Je mag me een pb sturen, als je wil weten hoe dat in zijn werk gaat.
Houd er we rekening mee, dat je relatie dit wellicht niet gaat overleven. Maar beter je relatie aan gort, dan een ongewenst kind. Het ene is verdriet van een paar maanden, het andere is een levenslange zorg voor meerdere mensen.
sterkte!
TO zit nu in een vervelende situatie, en ja, dat had ze kunnen voorkomen, maar dat is niet gebeurd, dus nu opzoek naar en oplossing.
Als alles in je schreeuwt, dat je dit niet wil. Dan is een overtijdbehandeling de beste optie voor jou (denk echt aan jezelf nu). Je mag me een pb sturen, als je wil weten hoe dat in zijn werk gaat.
Houd er we rekening mee, dat je relatie dit wellicht niet gaat overleven. Maar beter je relatie aan gort, dan een ongewenst kind. Het ene is verdriet van een paar maanden, het andere is een levenslange zorg voor meerdere mensen.
sterkte!
woensdag 20 november 2019 om 15:53
Wat 'n onzinredenatie. Net als vroeger het 'eet je bord met spruitjes leeg want die kindertjes in Afrika zouden er een moord voor doen'
woensdag 20 november 2019 om 15:55
woensdag 20 november 2019 om 15:56
redbulletje schreef: ↑20-11-2019 15:51Omdat TO dan ook financiele verplichtingen blijft houden. Zeker als de man in de bijstand raakt of arbeidsongeschikt wordt.
Als de man in kwestie écht een kind had gewild had ie daar een relatie op uit moeten zoeken.
er worden genoeg mensen bewust alleenstaande ouder dus dit argument van je gaat niet op...
woensdag 20 november 2019 om 16:01
Zie daar als biologische moeder maar 'ns onder uit te komen. Net zoals de biologische vaders die geen kind wilden tot alimentatie verplicht worden.cookiedevil schreef: ↑20-11-2019 15:56er worden genoeg mensen bewust alleenstaande ouder dus dit argument van je gaat niet op...
woensdag 20 november 2019 om 16:05
Ik zou met iemand gaan praten to om snel zo helder mogelijk te krijgen wat je zo weerstand geeft. Wil je echt geen kinderen dan moet je echt abortus doen ook al is t einde relatie. Maar misschien zit er een andere angst onder t gevoel? Ben in wel goed genoeg bijv?
where ever you go, go with your heart
woensdag 20 november 2019 om 16:11
redbulletje schreef: ↑20-11-2019 16:01Zie daar als biologische moeder maar 'ns onder uit te komen. Net zoals de biologische vaders die geen kind wilden tot alimentatie verplicht worden.
Dit zou gaan in volledig overleg. Totaal niet te vergelijken met de situaties die jij aanhaalt. Hij wil een kind, zij niet. Dus wordt zij de doner, super simpel en allebei blij
woensdag 20 november 2019 om 16:13
Als hij in de bijstand raakt komt de gemeente wel bij TO aankloppen voor geld, dus zo makkelijk zal dat niet zijn.cookiedevil schreef: ↑20-11-2019 16:11Dit zou gaan in volledig overleg. Totaal niet te vergelijken met de situaties die jij aanhaalt. Hij wil een kind, zij niet. Dus wordt zij de doner, super simpel en allebei blij
Bovendien riskeert TO haar lichaam voor de bevlieging van haar (ex)vriend terwijl zij helemaal geen kind wil. Waarom zou ze dit uberhaupt doorzetten? Ze is er vroeg bij dus kan wellicht zelfs met 'n overtijdbehandeling klaar zijn.
woensdag 20 november 2019 om 16:26
woensdag 20 november 2019 om 16:28
Wauw. En niet op de positieve manier. TO vraagt hier om raad en advies, omdat ze in een situatie zit die haar veel last bezorgd. En ondanks dat de helft hier vindt dat zij zich moet schamen denk ik dat de helft van de mensen die reageren zich moet schamen. Je mening geven heeft weinig toegevoegde waarde hier. Met termen als dom en tienermeisje en vermoorden en dat het niet eerlijk is tegenover mensen die al lang bezig zijn.
Het is misschien niet handig geweest, tegelijk snap ik best dat je gedacht hebt ‘misschien voelt het wel goed als het zover is’. Ik heb zelf meerdere miskramen gehad en ben lang bezig geweest, dat neemt niet op weg dat ik je dilemma begrijp. Zoals de serieuze adviezen hier luiden; ga professioneel gesprekken voeren, met je vriend. Zie wat daar uitkomt voor jou in eerste instantie en vervolgens voor je relatie. Ooh en belangrijker; alle mensen die je hier voor vanalles en nog wat uitmaken kun je hopelijk ver achter je gooien. Dat verdien je niet, hoe dan ook: niet. Sterkte, er wacht je een moeilijke beslissing hoe je het ook wend of keert. Zet m op!
Het is misschien niet handig geweest, tegelijk snap ik best dat je gedacht hebt ‘misschien voelt het wel goed als het zover is’. Ik heb zelf meerdere miskramen gehad en ben lang bezig geweest, dat neemt niet op weg dat ik je dilemma begrijp. Zoals de serieuze adviezen hier luiden; ga professioneel gesprekken voeren, met je vriend. Zie wat daar uitkomt voor jou in eerste instantie en vervolgens voor je relatie. Ooh en belangrijker; alle mensen die je hier voor vanalles en nog wat uitmaken kun je hopelijk ver achter je gooien. Dat verdien je niet, hoe dan ook: niet. Sterkte, er wacht je een moeilijke beslissing hoe je het ook wend of keert. Zet m op!