Ik weet niet wat te doen,pijnstilling of niet?
maandag 25 november 2019 om 01:05
Hallo,
Ik ben doodsbang voor de bevalling over een paar dagen en wil daarom graag pijnstilling voor mijn bevalling hebben,ook al is het mijn derde en heb ik bij mijn tweede zonder pijnstilling gedaan(Ik kwam met 10cm onsluiting het ziekenhuis in).Ik vind die weeen gruwelijk.
Ik heb geen goede ervaring met de ruggenprik bij mijn eerste kindje,Ik heb met 4 cm de ruggenprik gevraagd, maar de weeen kwamen er gewoon doorheen,maar zeker te doen,vergeleken met die helse weeenstorm bij 4 cm.maar met 10 cm onsluiting werd hij uitgezet en had ik geen perdrang of persweeen,dus toen weeennopwekkers gekregen,nou wat ik toen voelde!!! waren rugweeenstorm zonder pauze het leek alsof er met een bijl in mijn rug werd gehakt keer op keer,het enige wat ik dacht is hoe kunnen mensen kinderen nemen met zulke onmenselijke pijnen??!en met knip en vacuumpomp geboren.ik denk dat ik door de ruggenprik geen persdrang had,dus echt een nadeel!
Nou het herstel was ook vreselijk,heb blaasonsteking(door catheter ruggenprik)borstonsteking,stuitje gebroken,pijn aan hechtingen,totaal uitgeput van de bevalling en naweeen heb ik er aan gedacht om een einde aan mijn leven te maken,omdat ik er helemaal door heen zat van de pijn,kortom ik had een horrorbevalling en horrorherstel.
Maar nu weet ik niet meer wat ik moet doen,als ik pijnstilling neem ben ik bang voor de complicaties die ik bij mijn eerste heb gehad,als ik geen pijnstilling neem ben ik weer bang voor die rotweeen pfff..
Ik ben doodsbang voor de bevalling over een paar dagen en wil daarom graag pijnstilling voor mijn bevalling hebben,ook al is het mijn derde en heb ik bij mijn tweede zonder pijnstilling gedaan(Ik kwam met 10cm onsluiting het ziekenhuis in).Ik vind die weeen gruwelijk.
Ik heb geen goede ervaring met de ruggenprik bij mijn eerste kindje,Ik heb met 4 cm de ruggenprik gevraagd, maar de weeen kwamen er gewoon doorheen,maar zeker te doen,vergeleken met die helse weeenstorm bij 4 cm.maar met 10 cm onsluiting werd hij uitgezet en had ik geen perdrang of persweeen,dus toen weeennopwekkers gekregen,nou wat ik toen voelde!!! waren rugweeenstorm zonder pauze het leek alsof er met een bijl in mijn rug werd gehakt keer op keer,het enige wat ik dacht is hoe kunnen mensen kinderen nemen met zulke onmenselijke pijnen??!en met knip en vacuumpomp geboren.ik denk dat ik door de ruggenprik geen persdrang had,dus echt een nadeel!
Nou het herstel was ook vreselijk,heb blaasonsteking(door catheter ruggenprik)borstonsteking,stuitje gebroken,pijn aan hechtingen,totaal uitgeput van de bevalling en naweeen heb ik er aan gedacht om een einde aan mijn leven te maken,omdat ik er helemaal door heen zat van de pijn,kortom ik had een horrorbevalling en horrorherstel.
Maar nu weet ik niet meer wat ik moet doen,als ik pijnstilling neem ben ik bang voor de complicaties die ik bij mijn eerste heb gehad,als ik geen pijnstilling neem ben ik weer bang voor die rotweeen pfff..
maandag 25 november 2019 om 01:18
Bevallen doet pijn, dat weet je. En die pijn gaat over. Dat weet je ook.
Bespreek het met je verloskundige.
Mijn laatste bevalling viel reuze mee. Sterker nog: ik kreeg heel erge lachbuien, de slappe lach en de pijn viel enorm mee. Zonder enkele vorm van verdoving of pijnverlichting.
Had ik pijn? Hmm ja, sommige weeën deden echt zeer, en dat is logisch want je hebt weeën/ pijnen. Bij mijn laatste was het dus lang niet zo erg als ik mij 'herinnerde' van eerdere bevallingen. Dat 'oh- ja -zo- ging- dat -dit- is -vreselijk- gevoel. Ken je dat? Ik wel, maar dat kan dus ook meevallen.
Bespreek het met je verloskundige.
Mijn laatste bevalling viel reuze mee. Sterker nog: ik kreeg heel erge lachbuien, de slappe lach en de pijn viel enorm mee. Zonder enkele vorm van verdoving of pijnverlichting.
Had ik pijn? Hmm ja, sommige weeën deden echt zeer, en dat is logisch want je hebt weeën/ pijnen. Bij mijn laatste was het dus lang niet zo erg als ik mij 'herinnerde' van eerdere bevallingen. Dat 'oh- ja -zo- ging- dat -dit- is -vreselijk- gevoel. Ken je dat? Ik wel, maar dat kan dus ook meevallen.
maandag 25 november 2019 om 01:51
Ja ik heb in mijn bevalplan gezet dat ik geen weeopwekkers wil!!en ik geen ruggenprik wil,ze vertelde me dat ik dan kan kiezen voor een pompje of lachgas.maar met pompje ben ik toch weer bang voor complicaties dus ben er niet geruster op geworden.
Ja dat oja-zo-voelde-weeen-ookalweer had ik ook bij mijn tweede,maar ik riep bij elke wee :dit nooit meer,Ik heb zelfs om een ruggenprik gevraagd( terwijl ik net ziekenhuis in kwam met 10 cm en ik eigenlijk geen ruggenprik wou!)dus bij mij viel de pijn me niet mee helaas.mischien heb ik een lage pijngrens ofzo?
Het was trouwens niet de bedoeling dat ik zwanger werd,dus mentaal ben ik er ook niet klaar voor,Ik denk dat als je blij bent en er helemaal klaar voor bent om de kleintje te zien dat je dan de pijn ook een beetje voor lief neemt,en dat heb ik nu niet..
Ja dat oja-zo-voelde-weeen-ookalweer had ik ook bij mijn tweede,maar ik riep bij elke wee :dit nooit meer,Ik heb zelfs om een ruggenprik gevraagd( terwijl ik net ziekenhuis in kwam met 10 cm en ik eigenlijk geen ruggenprik wou!)dus bij mij viel de pijn me niet mee helaas.mischien heb ik een lage pijngrens ofzo?
Het was trouwens niet de bedoeling dat ik zwanger werd,dus mentaal ben ik er ook niet klaar voor,Ik denk dat als je blij bent en er helemaal klaar voor bent om de kleintje te zien dat je dan de pijn ook een beetje voor lief neemt,en dat heb ik nu niet..
maandag 25 november 2019 om 02:00
Bij mijn tweede viel het ook niet mee.Muisje_37 schreef: ↑25-11-2019 01:51Ja ik heb in mijn bevalplan gezet dat ik geen weeopwekkers wil!!en ik geen ruggenprik wil,ze vertelde me dat ik dan kan kiezen voor een pompje of lachgas.maar met pompje ben ik toch weer bang voor complicaties dus ben er niet geruster op geworden.
Het kan meevallen. Echt, ik heb het meegemaakt. Zonder lachgas overigens.
Ik vind het bijzonder dat je 'geen weeënopwekkers' in je plan hebt staan, omdat ze die alleen gebruiken als dit medisch en verantwoord gezien moeten gebruiken. Niet voor de lol of om het sneller te doen gaan want het brengt risico's met zich mee. Besef je dat ze je indien dit nodig is voor de baby volledig aan voorbij mogen gaan als dit nodig is om je baby te redden?
Wat verdrietig hoe je tegenover je zwangerschap staat, lijkt me een grote rol te spelen en daarom nog belangrijker om te bespreken. Niet alleen met de verloskundige maar ook met een professional om je na je bevalling te helpen. Hoe komt het dat je er zo tegenover staat en toch nu voor die bevalling staat? Heb je begeleiding en hulp hierbij?
maandag 25 november 2019 om 06:39
Dus jij laat ook een kies trekken zonder verdoving? Want een kies trekken doet nu eenmaal pijn. En die pijn gaat over.
New year, new disappointments.
Because disappointments can be a tradition, too.
Week 2 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 25 november 2019 om 06:49
Je had ook niet voor die derde zwangerschap hoeven gaan...
Accepteer gewoon dat bevallen de hel is. Dat geldt voor iedereen.
De ene heeft het wel zwaarder dan de ander, maar accepteer dat je weer door die ellende moet.
Blijkbaar heb je er, ondanks dat je vorige keer zelfs een einde aan je leven wilde maken door de pijn, toch voor gekozen om nog een keer een kind te krijgen. Verman jezelf dus en denk aan de mooie tijden die daarna weer komen. Niet zo miepen dus, want wie heeft die weeën wel fijn gevonden en vond die bevalling wel pijnvrij? Ik ken ze niet hoor. Je doet alsof je iets uitzonderlijks hebt meegemaakt, maar dat is het niet.
Accepteer gewoon dat bevallen de hel is. Dat geldt voor iedereen.
De ene heeft het wel zwaarder dan de ander, maar accepteer dat je weer door die ellende moet.
Blijkbaar heb je er, ondanks dat je vorige keer zelfs een einde aan je leven wilde maken door de pijn, toch voor gekozen om nog een keer een kind te krijgen. Verman jezelf dus en denk aan de mooie tijden die daarna weer komen. Niet zo miepen dus, want wie heeft die weeën wel fijn gevonden en vond die bevalling wel pijnvrij? Ik ken ze niet hoor. Je doet alsof je iets uitzonderlijks hebt meegemaakt, maar dat is het niet.
maandag 25 november 2019 om 07:08
Ik zag in ‘bevallen met...’ een vrouw die direct een ruggenprik kreeg en die heeft ze gehouden totdat het kindje geboren werd. Die kon dus een soort ‘pijnloos’ bevallen. Misschien kun je zoiets bespreken?
Realiseer je dat weeënopwekkers vaak gewoon noodzakelijk zijn en dat je op een anesthesist vaak moet wachten. Een ruggenprik met de complicaties die je noemt, lijkt me inderdaad erg vervelend maar zo hoeft het niet te zijn.
Realiseer je dat weeënopwekkers vaak gewoon noodzakelijk zijn en dat je op een anesthesist vaak moet wachten. Een ruggenprik met de complicaties die je noemt, lijkt me inderdaad erg vervelend maar zo hoeft het niet te zijn.
maandag 25 november 2019 om 07:12
Welke complicaties ben je bang voor met een pompje?Muisje_37 schreef: ↑25-11-2019 01:51Ja ik heb in mijn bevalplan gezet dat ik geen weeopwekkers wil!!en ik geen ruggenprik wil,ze vertelde me dat ik dan kan kiezen voor een pompje of lachgas.maar met pompje ben ik toch weer bang voor complicaties dus ben er niet geruster op geworden.
maandag 25 november 2019 om 07:29
Wat jammer dat je zo ontzettend opziet tegen je bevalling. Je hebt natuurlijk ook wel een hele heftige ervaring.
Praat met je verloskundige over je angst en over hoe erg je er tegenop ziet.
Ik ben zelf voor de bevalling van de derde bij een homeopaat geweest. Ik kreeg korreltjes mee, niet eens tegen de pijn, maar wel zo dat ik me niet angstig zou voelen.
Als ik het zo lees is het ook een mindset die je hebt. Wat zou jou kunnen helpen om positiever je bevalling in te kunnen gaan?
Praat met je verloskundige over je angst en over hoe erg je er tegenop ziet.
Ik ben zelf voor de bevalling van de derde bij een homeopaat geweest. Ik kreeg korreltjes mee, niet eens tegen de pijn, maar wel zo dat ik me niet angstig zou voelen.
Als ik het zo lees is het ook een mindset die je hebt. Wat zou jou kunnen helpen om positiever je bevalling in te kunnen gaan?
maandag 25 november 2019 om 07:33
Wat moeilijk dat je nu je bijna gaat bevallen nog niet oké bent met het feit dat je zwanger bent.
Praat erover met iemand, laat je doorverwijzen.
En bespreek de voor-/nadelen van alle pijnbestrijding, en kies de beste voor jou en je kindje.
Ik hoop dat als het geboren is je er net zoveel van kan gaan houden als van de oudste twee, omdat me dat de gelukkigste optie lijkt.
Praat erover met iemand, laat je doorverwijzen.
En bespreek de voor-/nadelen van alle pijnbestrijding, en kies de beste voor jou en je kindje.
Ik hoop dat als het geboren is je er net zoveel van kan gaan houden als van de oudste twee, omdat me dat de gelukkigste optie lijkt.
maandag 25 november 2019 om 07:48
To heeft in haar bevallingspla gezet dat ze geen ruggenprik wil.
Het is het een of het ander of je kiest voor een bevalling zonder pijnstilling en dan doet het gewoon pijn of je kiest voor pijnstilling.
To ik zou nog maar eens heel goed nadenken over dat bevallingsplan.
Als jij er nu inzet dat je geen ruggenprik wil en je besluit tijdens je bevalling dat je dat toch wil dan zullen ze eerst proberen om je dat uit je hoofd te praten omdat je in jebbevallingsplan hebt staan dat je dat niet wil.
Zet er dan liever in dat je afhankelijk van hoe jij je dan voelt dan kiest of je pijnstilling wil of niet. Of laat je nog wat beter voorlichten en kies dan.
Onrealistische dingen als ik wil geen weeën opwekjets kan je er beter ook niet inzetten. Hoe meer dingen jij er in zet die niet realistisch zijn, hoe makkelijker ze aan alles in dat plan voorbijgaan.
maandag 25 november 2019 om 07:50
dit, als ik ooit nog een kind zou willen, wil ik algehele narcose vanaf 36 weken, hoef ik die bevalling helemaal niet mee te maken.Lady*Voldemort schreef: ↑25-11-2019 07:35Gewoon een ruggenprik vragen en je niks aantrekken van dat achterhaalde calvinistische geneuzel dat je pas echt een goed gelukte vrouw bent als je de barenspijn lachend verwelkomt.
Maar alle gekheid op een stokje: laat je inderdaad doorverwijzen en bespreek dit, er is echt veel mogelijk en met goede voorlichting voel je je waarschijnlijk veel zekerder en kun je een goede keuze maken.
maandag 25 november 2019 om 08:03
Het kan zijn dat de ruggenprik nu anders voor je uitpakt? Ik heb hem gehad tijdens een weeën storm door zo een infuus met weeen opwekkers en daarna was het echt goed te doen. Ik kreeg gewoon persdrang en ja dat t kindje eruit kwam deed even goed zeer maar ik heb de ruggenprik als fijn ervaren. Je ervaring van de eerste keer kan dus nu anders zijn. De weg is ook al meer vrij gemaakt bij een derde.
Bespreek dit idd met de mensen ook in t Z-H straks je angst en stress
Ik hoop dat je een weg vind om dit keer een betere beval ervaring te hebben;(
Bespreek dit idd met de mensen ook in t Z-H straks je angst en stress
Ik hoop dat je een weg vind om dit keer een betere beval ervaring te hebben;(
where ever you go, go with your heart
maandag 25 november 2019 om 08:04
Ja precies, kun je niet een keizersnee vragen als je half getraumatiseerd bent? Is ook niet ideaal weet ik uit ervaring, maar daar kwam de ellende vooral na de bevalling en het is minder overweldigend.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑25-11-2019 07:55Tijd om naar Costa Rica te verhuizen. Daar krijgt iedereen standaard een keizersnee.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 25 november 2019 om 08:05
Ach wat een heftige ervaring heb jij achter de rug
Rugweeën zijn hels en ondraaglijk, been there, done that.
Als je geen ruggenprik wil, zou ik mij goed laten voorlichten over de andere opties.
Dan krijg je wat meer rust in de wetenschap dat er nog mogelijkheden zijn, en dat het niet zo'n heftige ervaring hoeft te zijn als de vorige keer.
En het kan zomaar ineens heel goed meevallen
dan kan je alsnog kiezen om het zonder verdoving te doen.
Maar naast je angst voor de bevalling vind ik het wel heftig hoe je je zwangerschap ervaart. Lees ik nou goed dat je kindje niet helemaal gewenst is?
Krijg je daar hulp of begeleiding bij?
Hoe staat je man/vriend daar tegenover?
Heel veel succes!!!
Rugweeën zijn hels en ondraaglijk, been there, done that.
Als je geen ruggenprik wil, zou ik mij goed laten voorlichten over de andere opties.
Dan krijg je wat meer rust in de wetenschap dat er nog mogelijkheden zijn, en dat het niet zo'n heftige ervaring hoeft te zijn als de vorige keer.
En het kan zomaar ineens heel goed meevallen
Maar naast je angst voor de bevalling vind ik het wel heftig hoe je je zwangerschap ervaart. Lees ik nou goed dat je kindje niet helemaal gewenst is?
Krijg je daar hulp of begeleiding bij?
Hoe staat je man/vriend daar tegenover?
Heel veel succes!!!
maandag 25 november 2019 om 08:05
A. niet waar.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑25-11-2019 07:55Tijd om naar Costa Rica te verhuizen. Daar krijgt iedereen standaard een keizersnee.
B. lekker inhoudelijke bijdrage.
New year, new disappointments.
maandag 25 november 2019 om 08:17
Wat jammer dat je zo angstig bent. Heb je dit nooit besproken met je verloskundige / gynaecoloog. Geen hulp gehad om je angsten beter onder controle te krijgen, goede uitleg voor wat voor mogelijkheden je kunt krijgen?
je bent echt de eerste niet die angst voor de bevalling heeft. En niet voor het onbekende, maar je hebt 2 toch wel wat traumatische ervaringen gehad.
je bent echt de eerste niet die angst voor de bevalling heeft. En niet voor het onbekende, maar je hebt 2 toch wel wat traumatische ervaringen gehad.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 25 november 2019 om 08:58
Hoe ging het dan tijdens je tweede zwangerschap en bevalling, heb je toen niet besproken hoe je eerste bevalling is verlopen en een plan gemaakt? En hoe kwam het dat je met 10 cm ontsluiting het ziekenhuis in kwam, ging het zo snel? Dan is de kans groot dat het weer zo snel zal gaan (of nog sneller). Zie je dan nog steeds zo tegen je bevalling op? Het klinkt alsof je tweede bevalling een "normale" bevalling was, maar dat je de weeën heel heftig ervaren hebt. Ik zou niet weten hoe je dat kunt voorkomen, afgezien van direct richting ziekenhuis gaan als de weeën beginnen en om een pompje vragen. Ik denk dat psychologische hulp je wel had kunnen helpen om het trauma van je eerste bevalling te verminderen, maar ik denk niet dat daar nog tijd voor is.
Sterkte!
Sterkte!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
maandag 25 november 2019 om 09:13
A. Meer waar dan jij denkt:
https://ticotimes.net/2008/07/18/caesar ... l-the-rage
B. Ik wist niet dat het verplicht was inhoudelijk te reageren.
C. Als je zo opziet tegen een bevalling zou ik dus een keizersnede bespreken. Niet dat dat een makkie is of pijnloos, maar anders.
maandag 25 november 2019 om 09:17
Wat naar dat je er zo tegenop ziet...
Mijn zusje had ook een eerste vreselijke bevalling (ziekenhuis) en herstelperiode. De tweede bevalling (thuis) ging ze fluitend doorheen... Oftewel: iedere situatie is anders.
Wat staat je tegen aan een pompje?
Ik wilde in eerste instantie zonder pijnbestrijding bevallen, maar heb op een gegeven moment toch om iets gevraagd. En oh wat was dat heerlijk! Het haalde echt de scherpe kanten van de weeën af en ik heb tussendoor ook heel erg gelachen.
Toen het "niet meer werkte" en ik voor iets sterkers vroeg mocht ik gaan persen. En dat heb ik geweten... die persweeën waren echt wel even andere koek.
Bespreek je angsten met je verloskundige.
Mijn zusje had ook een eerste vreselijke bevalling (ziekenhuis) en herstelperiode. De tweede bevalling (thuis) ging ze fluitend doorheen... Oftewel: iedere situatie is anders.
Wat staat je tegen aan een pompje?
Ik wilde in eerste instantie zonder pijnbestrijding bevallen, maar heb op een gegeven moment toch om iets gevraagd. En oh wat was dat heerlijk! Het haalde echt de scherpe kanten van de weeën af en ik heb tussendoor ook heel erg gelachen.
Toen het "niet meer werkte" en ik voor iets sterkers vroeg mocht ik gaan persen. En dat heb ik geweten... die persweeën waren echt wel even andere koek.
Bespreek je angsten met je verloskundige.
maandag 25 november 2019 om 09:18
Als je de vorige keer zo snel bent bevallen zou dat nu ook wel weer kunnen.
Raak je in paniek van de pijn? Hoe rustiger je bent hoe makkelijker het is. Heb je wel eens haptonomie gehad? Dat kan dan helpen.
Een warm bad of douche werkt ook pijnstillend.
Verder zou je nog aan de geboortentens kunnen denken. Dat is een klein apparaatje met daaraan pads die je op je rug en buik plakt. Als je een wee voelt opkomen druk je op een knopje en dan heeft het apparaatje een signaaltje af en dat geeft een soort prikkeling zodat de pijn minder wordt. Het gaat als het ware tegen de wee in. De wee zelf blijft wel net zo krachtig maar jij voelt de pijn minder.
Raak je in paniek van de pijn? Hoe rustiger je bent hoe makkelijker het is. Heb je wel eens haptonomie gehad? Dat kan dan helpen.
Een warm bad of douche werkt ook pijnstillend.
Verder zou je nog aan de geboortentens kunnen denken. Dat is een klein apparaatje met daaraan pads die je op je rug en buik plakt. Als je een wee voelt opkomen druk je op een knopje en dan heeft het apparaatje een signaaltje af en dat geeft een soort prikkeling zodat de pijn minder wordt. Het gaat als het ware tegen de wee in. De wee zelf blijft wel net zo krachtig maar jij voelt de pijn minder.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.