koopzegels

zaterdag 23 november 2019 om 15:13
Ik vond koopzegels sparen altijd flauwekul en zonde van de moeite. AH is voor mij te ver weg om het rendabel te laten zijn dus liet ik het maar.
Nu is er een nieuwe Jumbo in een buurt waar ik toch altijd al boodschappen doe en overweeg ikom toch zegels te gaan plakken.
Het lijkt peanuts natuurlijk op 25 euro zegels kopen 1 euro winst, maar welgeteld is het toch 4% rente. Die je op de bank niet krijgt.
Wat zeggen jullie: doen? Of verspilde moeite?
Nu is er een nieuwe Jumbo in een buurt waar ik toch altijd al boodschappen doe en overweeg ikom toch zegels te gaan plakken.
Het lijkt peanuts natuurlijk op 25 euro zegels kopen 1 euro winst, maar welgeteld is het toch 4% rente. Die je op de bank niet krijgt.
Wat zeggen jullie: doen? Of verspilde moeite?

zaterdag 23 november 2019 om 19:07
Wie zegt dat we moeten bezuinigen? Het is voor de extra voor de leuke dingen.Dutchgirly schreef: ↑23-11-2019 17:54Ik denk dat je beter naar een goedkopere supermarkt kan gaan. Volgens mij bespaar je dan veel meer. En let op aanbiedingen.
zaterdag 23 november 2019 om 19:12
Wij sparen ze van de coop en de AH. Bij de AH kopen we voornamelijk de reclames en dan vooral het hamsteren. Je kan dan koopzegels kopen over het oorspronkelijke bedrag dus zonder de korting en ja dat tikt soms lekker aan.
Ik leg ze in een tasje en mijn man plakt het in en levert ze in. Ik vind het echt een kleine moeite van de spaarrente hoef je het niet (meer) te hebben.
Bij de coop heb je soms ook dat je dubbele koopzegels kan kopen, handig!
Ik koop er niks extra voor en ga er ook niet speciaals voor naar de coop of de AH maar als ik er ben neem ik ze mee.
De hoogvliet was idd ideaal. Gewoon op je klantenpas en kon inleveren wanneer het je uit kwam maakt niet uit hoeveel erop staat. Kon je gelijk je boodschappen betalen. En, ik weet niet of dat nog zo is, maar als je 3de wachtende of meer bent kreeg je 1 euro extra en een kaartje met een code. Iedere maand werden er kaartjes met code geloot en kon je nog meer gratis kooppunten winnen. Dat was leuk!
Ik was zo vaak derde wachtende dat ze soms begonnen te zuchten, had met enige regelmaat wel 20 van die kaartjes/codes had in de maand. Nou daar sta ik graag een minuutje langer voor in de rij.
Ik leg ze in een tasje en mijn man plakt het in en levert ze in. Ik vind het echt een kleine moeite van de spaarrente hoef je het niet (meer) te hebben.
Bij de coop heb je soms ook dat je dubbele koopzegels kan kopen, handig!
Ik koop er niks extra voor en ga er ook niet speciaals voor naar de coop of de AH maar als ik er ben neem ik ze mee.
De hoogvliet was idd ideaal. Gewoon op je klantenpas en kon inleveren wanneer het je uit kwam maakt niet uit hoeveel erop staat. Kon je gelijk je boodschappen betalen. En, ik weet niet of dat nog zo is, maar als je 3de wachtende of meer bent kreeg je 1 euro extra en een kaartje met een code. Iedere maand werden er kaartjes met code geloot en kon je nog meer gratis kooppunten winnen. Dat was leuk!
Ik was zo vaak derde wachtende dat ze soms begonnen te zuchten, had met enige regelmaat wel 20 van die kaartjes/codes had in de maand. Nou daar sta ik graag een minuutje langer voor in de rij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zaterdag 23 november 2019 om 20:02
Ik doe het niet voor de rente, maar voor het extra spaarpotje. Ik doe de meeste boodschappen bij de AH en ik spaar dus 10% van wat ik aan boodschappen uitgeef. Eens per jaar lever ik alles in voor de vakantie: zo'n 15 boekjes dus een kleine 800 euro. Waarvan 45 euro rente. En het zegels plakken vind ik leuk om te doen.
Beter een half motto....

zondag 24 november 2019 om 08:43
Vlg. mij waren dat alleen de glazen zegels.Applecrumble schreef: ↑24-11-2019 00:44Ik heb iets gelezen over digitale zegels in de AH app. Ik weet alleen niet of dat over de koopzegels of over de glazen zegels ging.
zondag 24 november 2019 om 10:38
Jammer
zondag 24 november 2019 om 11:01
Ik ben er sinds kort mee begonnen en heb nu 3 pagina's vol van het boekje. Ik spaar bij jumbo want die zit om de hoek. Ik ben alleen dus het sparen gaat ook niet zo snel maar vind het wel leuk om zo ongemerkt wat extra te sparen met geld wat ik op dat moment niet mis. Was laatst ook een heleboel zegels verloren

zondag 24 november 2019 om 12:34
Vraag me af of ze dat ooit gaan doen. Een deel van de inkomsten voor de winkel zal ook liggen in het feit dat mensen die zegels kwijtraken, vergeten of gewoon nooit meer inleveren. Met iets digitaals is de kans groter dat dat wat wordt gekocht ook wordt ingeleverd.
zondag 24 november 2019 om 12:45
Jammer genoegApplecrumble schreef: ↑24-11-2019 00:44Ik heb iets gelezen over digitale zegels in de AH app. Ik weet alleen niet of dat over de koopzegels of over de glazen zegels ging.
want glazenzegels krijg ik automatisch, en kom ik in om
Maar als ik AH laat bezorgen, kan ik geen Koopzegels, en dat is juist altijd een leuk bedrag

dinsdag 26 november 2019 om 07:33
Ik doe inderdaad voor ongeveer 400 euro p.m. boodschappen, maar daarvan ook nog minstens de helft bij Lidl, dus bij Jumbo zou ik met zegels plakken dan ongeveer een winst van 10 euro per jaar hebben.
Maar goed, op de spaarrekening van de bank krijg je het niet.
Ik ga het een poosje proberen en dan beslissen of ik 't het plakken waard vind.
Dank voor de reacties.

dinsdag 26 november 2019 om 08:35
zo zien wij het ook. en we komen toch meestal al bij de Coop, dus daar sparen we ook zegels.Zeepje-uit-de-zee schreef: ↑23-11-2019 21:12Het gaat mij niet om de winst maar om dat je t bijna niet merkt om een paar euro extra kwijt te zijn aan zegels maar dat t leuk is om een paar honderd euro contant te krijgen als je paar boekjes inlevert.
voordat we op vakantie gaan lever ik ze allemaal in (op afspraak, dan leggen ze een envelop met geld in de kluis) en hebben we cash vakantiegeld.
En doooooor!
dinsdag 26 november 2019 om 09:20
Ik doe de meeste boodschappen bij de Lidl. Geen koopzegels daar, wel sinds kort een app (Lidl Plus) waar soms leuke aanbiedingen in staan. Tip van flip.
Ik spaar koopzegels bij de Jumbo, daar gaan we heen voor de overige boodschappen (en volgend jaar weer de Nutrilon, dus dan gaat het helemaal hard met koopzegels) en ik weet niet precies hoeveel boekjes ik per jaar heb. Doe het sinds mei en heb nu 8 boekjes vol gehad. Heb er laatst 3 ingeleverd om een paar hele grote sets Duplo mee te betalen die ik op Marktplaats had gescoord. Het voelt dan als 'gratis', dus helemaal leuk.
Ongemerkt spaar je toch een leuk bedrag bij elkaar per jaar én je krijgt ook nog wel een goede rente, dus waarom niet? Ik gooi alle zegeltjes in een bakje en elke maand plak ik even in.
Ik spaar koopzegels bij de Jumbo, daar gaan we heen voor de overige boodschappen (en volgend jaar weer de Nutrilon, dus dan gaat het helemaal hard met koopzegels) en ik weet niet precies hoeveel boekjes ik per jaar heb. Doe het sinds mei en heb nu 8 boekjes vol gehad. Heb er laatst 3 ingeleverd om een paar hele grote sets Duplo mee te betalen die ik op Marktplaats had gescoord. Het voelt dan als 'gratis', dus helemaal leuk.
Ongemerkt spaar je toch een leuk bedrag bij elkaar per jaar én je krijgt ook nog wel een goede rente, dus waarom niet? Ik gooi alle zegeltjes in een bakje en elke maand plak ik even in.
dinsdag 26 november 2019 om 09:51
Ik spaar ze bij de jumbo. Niet voor een speciaal doel of zo, maar zonde om het te laten liggen.
Met het plakken ben ik misschien wel langer bezig dan dat ik verdien met werk, maar ach, ik vind het wel leuk om te doen.
Volle boekjes lever ik meteen de volgende keer in en laat ik verrekenen met het bedrag aan boodschappen.
Een digitaal pasje lijkt mij makkelijker, maar ik denk dat supermarkten daar niet aan willen beginnen omdat er dan minder zegels kwijt raken en zo.
Met het plakken ben ik misschien wel langer bezig dan dat ik verdien met werk, maar ach, ik vind het wel leuk om te doen.
Volle boekjes lever ik meteen de volgende keer in en laat ik verrekenen met het bedrag aan boodschappen.
Een digitaal pasje lijkt mij makkelijker, maar ik denk dat supermarkten daar niet aan willen beginnen omdat er dan minder zegels kwijt raken en zo.